Slovácký deník 5. 3. 2009 Studenti ze Slovácka si stěžují na kolabující systém univerzity Slovácko, Brno - Stížnostem na nestabilitu informačního systému čelí Masarykova univerzita v Brně. Informovali o tom studenti ze Slovácka, kteří školu navštěvují. Systém se podle nich pod náporem uživatelů při pravidelném přihlašování seminárních skupin hroutí. Autor: Michal Červinka „Registrovat se lze od určitého okamžiku. V té chvíli se ale systém zřejmě naprosto zahltí příkazy a takzvaně spadne. Po opětovném spuštění nastává trochu chaos, protože některé termíny cvičení už můžou být rozebrané, a člověk se v tom ztrácí. Potíže navíc nastávají poměrně pravidelně,“ přiblížil jeden z žáků, který si kvůli strachu ze studijních problémů přál zůstat v anonymitě. Nestabilita systému má podle studentů neblahý vliv také na jejich psychiku. „Rozhoduje se o rozvrhu na celý semestr. Každý jej chce mít ideální. Když pak systém zkolabuje, člověk je zoufalý a pod obrovským tlakem,“ dodala studentka ze Slovácka. Podle vedoucího týmu vývoje a provozu informačního systému Michala Brandejse ale systém nápory studentů zvládá. Například v pondělí 9. února si klikáním u počítače za první minutu od spuštění registrace vybralo seminární skupinu 5044 uživatelů. Z toho jen v první sekundě jich bylo 111. „Výjimečné omezení činnosti systému v řádu několika minut nelze zcela vyloučit. Přesto se velmi cíleně věnujeme zvyšování průchodnosti systému, tak aby v budoucnu k takovým situacím nedocházelo,“ přiznal vedoucí. I přes stížnosti ale podle něj systém studenti oceňují. Především pak za jeho dynamičnost při změnách v rozvrhu. Na akademickém senátu v minulosti navíc nenašli lepší způsob registrace. „Díky elektronickému systému také nikdo nemusí cestovat desítky kilometrů, aby se přijel zapsat do formulářů rozmístěných po budovách školy, jako tomu bylo dříve,“ podotkl Brandejs. Informační systém Masarykovy univerzity vnímá jako velmi propracovaný i vedoucí uherskobrodského oddělení informatiky Kamil Válek. Odpovědní správci by ale podle něj měli zajistit jeho bezproblémový chod. „Je na nich, aby nedocházelo k výpadkům systému. V dnešní době to určitě technologicky zajistit lze. Vždy je to ale otázkou poměru ceny k výkonu,“ zmínil informatik. Stížnosti žáků chápe. „Studenti jsou přeneseně klienty Masarykovy univerzity. Stejně jako mají i banky své klienty. Těm by se taky nelíbilo, kdyby jim internetové bankovnictví nefungovalo, jak má,“ upozornil Válek. Zdroj: