ZADÁNÍ INTERIM PROJECTU  6. 9. 2010  web www.dobryweb.cz  email info@dobryweb.cz  tel +420 277 004 657  fax +420 277 004 601  strana 1 z 4 Zadání Interim Projectu Informace o Interim Projectu JMÉNO STUDENTA: Pavel Kilian TYP: business TERMÍN ABSOLVOVÁNÍ: září 2010 – leden 2011 GARANT ZA FIRMU: Luboš Plotěný (lubos.ploteny@dobryweb.cz) MENTOR ZA FIRMU: Adam Fendrych (adam.fendrych@dobryweb.cz) TÉMA: Studium a praktická realizace metod a nástrojů User Experience na webu PRACOVNÍ POZICE: specialista na použitelnost a návrh webu Profil společnosti Dobrý web pomáhá svým klientům vytvářet obchodně úspěšné a uživatelsky přívětivé webové stránky. Tým Dobrého webu sestává z předních odborníků na internetový marketing, copywriting, seo copywriting, optimalizaci pro vyhledávače, návratnost investic do webových projektů, použitelnost a ergonomii webu a bezbariérovou přístupnost. Rozsah poskytovaných služeb sahá OD INDIVIDUÁLNÍCH KONZULTACÍ přes ANALÝZY konkrétních aspektů webu, vytváření INTERNETOVÝCH STRATEGIÍ, STUDIE TRHU, po NÁVRH NOVÉHO WEBU. O naše znalosti a zkušenosti se nebojíme podělit na tematických, ani individuálních ŠKOLENÍCH. Nabyté poznatky se také snažíme dále šířit i konfrontovat s konkurencí. Dobrý web se stal prvním českým subjektem, který splnil náročné požadavky pro získání certifikátu GOOGLE ADWORDS QUALIFIED COMPANY (v roce 2006). Společnost Google ocenila vysokou odbornost a dlouhodobou práci Dobrého webu i v oblasti webové analytiky udělením certifikace GOOGLE ANALYTICS AUTHORIZED CONSULTANT (v roce 2009). Tyto certifikáty, potvrzují dlouhodobě vysokou úroveň nabízených služeb v oblasti internetového marketingu. Program praxe Celý program praxe je ROZDĚLEN DO 3 BLOKŮ:  studium a realizace metod UX na klientských projektech  PR aktivity  samostatný projekt Pro realizaci programu praxe bude nezbytné, aby STUDENT KOMUNIKOVAL S NÁSLEDUJÍCÍMI SKUPINAMI LIDÍ:  specialisty na použitelnost a návrh webu  specialisty na internetový marketing  zástupci webdesignerských firem ZADÁNÍ INTERIM PROJECTU  6. 9. 2010  web www.dobryweb.cz  email info@dobryweb.cz  tel +420 277 004 657  fax +420 277 004 601  strana 2 z 4  specialisty na optimalizaci webu pro vyhledávače (SEO)  oborníkem na realizaci uživatelského výzkumu  specialisty na webovou analytiku  klienty Základním předpokladem pro přijetí studenta do Interim Projectu byly aktuální teoretické základy získané při studiu a BUDE VYŽADOVÁNO A UMOŽNĚNO, ABY TYTO ZÁKLADY VYUŽIT PŘI REALIZACI PRAKTICKÝCH ÚLOH A PROJEKTŮ. Studium a realizace metod UX na klientských projektech Analýza použitelnosti CÍL: Odhadnout časovou náročnost, samostatně zpracovat v kvalitě, kterou lze jen s drobnými úpravami poslat klientovi. TERMÍN: 3 měsíce. REALIZACE:  absolvování školení metod UX  studium zpracovaných analýz  studium doporučených odborných zdrojů  pravidelné konzultace s mentorem  následné samostatné zpracování zakázky a její prezentace klientovi KRITÉRIUM: Analýza projde bez závažnějších připomínek s maximálně jednou revizí. Uživatelské testování CÍL: Samostatně nacenit, uspořádat, zorganizovat a vyhodnotit uživatelské testování. TERMÍN: 5 měsíců. REALIZACE:  absolvování workshopu uživatelského testování webu  studium případových studií a starších zakázek  studium doporučených odborných zdrojů  pravidelné konzultace s mentorem  následné samostatné zpracování zakázky za účasti klienta KRITÉRIUM: Hladký průběh celé realizace zakázky bez zásadního zásahu mentora. Návrh webu CÍL: Získání znalostí k prototypování webu a participace na reálných zakázkách. TERMÍN: 5 měsíců. REALIZACE:  absolvování školení prototypování webu  studium starších zakázek ZADÁNÍ INTERIM PROJECTU  6. 9. 2010  web www.dobryweb.cz  email info@dobryweb.cz  tel +420 277 004 657  fax +420 277 004 601  strana 3 z 4  studium doporučených odborných zdrojů  pravidelné konzultace s mentorem  participace při zpracování zakázky KRITÉRIUM: Získání základního okruhu znalostí pro přípravu prototypu webu Webová analytika CÍL: dokáže v analytickém nástroji najít argumenty pro designová rozhodnutí. TERMÍN: 5 měsíců. REALIZACE:  absolvování školení Google Analytics  studium doporučených odborných zdrojů  pravidelné konzultace s mentorem KRITÉRIUM: Argumenty projdou u klienta. PR aktivity Publikační činnost CÍL: vymyslet a sepsat 2 články související s tématem Interim Projektu + publikovat výsledky samostatného projektu. Požadovaný rozsah článků je minimálně 2 normostrany. TERMÍN: 1. článek do 2 měsíců, zbývající do 5. měsíců. KRITÉRIUM: kvalita článku posouzená mentorem a pozitivní ohlas na článek ze strany odborné veřejnosti. Účast na akcích CÍL: navštěvovat v průběhu Interim Projektu akce s tématikou UX – konkrétně minimálně:  klub WT100 – září 2010 a prosinec 2010  World Usability Day – listopad 2010  WebExpo – září 2010. Samostatný projekt Průzkum znalostí a chování uživatelů webu CÍL: Realizovat kvantitativní průzkum chování uživatelů na českém internetu s cílem zjistit zažité postupy při práci s webem. TERMÍN: 5 měsíců. REALIZACE:  Východiskem budou starší výzkumy a analýzy zaměřené na chování uživatelů na webu  Výzkum by byl realizován převážně formou online dotazník, s určitou mírou interaktitivy  Metodika výzkumu bude konzultována s odborníkem na uživatelský výzkum VÝSTUP PROJEKTU: Výstupem projektu bude studie zaměřená na popis a vysvětlení znalostí a chování uživatelů na webu. Výstup bude zaměřen především na následující: ZADÁNÍ INTERIM PROJECTU  6. 9. 2010  web www.dobryweb.cz  email info@dobryweb.cz  tel +420 277 004 657  fax +420 277 004 601  strana 4 z 4  Návyky uživatelů při práci s webem  Očekávané chování typických prvků webu  Očekávané umístění typických prvků webu  Očekávaný obsah a uspořádání typických prvků webu