3D data pohybu, která byla vypočítána mohou být nyní uložena a exportována v souboru požadovaného formátu.
K dispozici jsou následující formáty souboru:
Exportuje data jako textový soubor.
Tento soubor může být například začleněn do animačního programu Maya s pomocí Simi MEL skriptu. Jestliže toto chcete udělat, ujistěte se, že jste vybrali možnosti Write Headers a Write Column Headings.
Exportuje data ve formátu BVH. Tento formát je vhodný zejména pro přenos dat do animačních programů (3D Studio a Character Studio, Metacreations Poser, Maxon Cinema 4D a ostatní software). Pro import dat do Cinema 4D verze 5.x je nutný plug-in od Maxonu. Na rozdíl od mnoha dalších formátů, BVH přenáší vektory posunu a rotace namísto souřadnic označených bodů. Toto má za následek velmi dobrou rozšiřitelnost a přenositelnost animačních dat po jejich importu do odpovídajících programů.
Poznámka: Pro export dat v BVH formátu je požadován určitý počet pevných bodů (specifikace). Jako šablonu použijte soubor BVH.SMP dodávaný s tímto softwarem.
Jsou požadovány následující body:
BVH | BVH | BVH |
---|---|---|
Temeno | Levé zápěstí | Levé koleno |
Levé ucho | Levá dlaň | Levý kotník |
Pravé ucho | Pravé rameno | Levý nárt |
Krk | Pravý loket | Pravá kyčel |
Hruď | Pravé zápěstí | Pravé koleno |
Levé rameno | Pravá dlaň | Pravý kotník |
Levý loket | Levá kyčel | Pravý nárt |
Jestliže není určeno jinak, doporučuje se použít střed kloubu.
Exportuje data ve formátu BVA. Tento formát je vhodný pro přenos dat do animačních programů (SoftImage 3D a další software). Toto je jednodušší verze formátu BVH, který v podstatě exportuje místní souřadnice.
Poznámka: Pro export dat v BVA formátu je také požadován určitý počet pevných bodů (specifikace). Popis těchto bodů viz Exportování dat v BVH formátu. Jako šablonu použijte soubor BVA.SMP dodávaný s tímto softwarem.
Exportuje data ve formátu SMJ. V tomto formátu, který speciálně vyvinul SIMI, může být čteno pomocí SIMI SmJStick Java appletu. Tento applet umožňuje, aby čárové vykreslení ze SIMI Motion bylo zobrazeno v internetových prohlížečích. Více detailů a aktuálních informací o appletu najdete na www.simi.com. Není nutný určený počet bodů ve specifikaci.
Exportuje data ve formátu DXF. V tomto formátu je možné přenášet pouze souřadnice x, y, z a ne informace o rotaci. Toto znamená, že ve specifikaci může být použito a definováno jakékoliv množství bodů. Existuje mnoho animačních a simulačních programů (3D Studio, Softimage atd.), které podporují import DXF souborů.
Exportuje data ve formátu CSM. Formát CSM (Character-Studio-Markerfile) je speciální formát pro předávání pohybových dat do animačních programů (výslovně pro Character Studio 2.x). Zde jsou exportovány vektory posunu a rotace namísto souřadnic vypočítaných bodů. Toto umožňuje velmi dobrou rozšiřitelnost jádra po jeho importování, což znamená, že toto může potom být jednoduše přeneseno do animačních dat (v Character-Studio: bipeds).
Poznámka: Pro export dat v CSM formátu je požadován určitý počet pevných bodů (specifikace). Jako šablonu použijte soubor CSM.SMP dodávaný s tímto softwarem.
Jsou požadovány následující body:
CMS | Popis | CMS | Popis |
---|---|---|---|
LFHD | Levá přední strana hlavy | RKNE | Pravé vnější koleno |
LBHD | Levá zadní strana hlavy | RKNI | Pravé vnitřní koleno (volitelné) |
RBHD | Pravá zadní strana hlavy | RANK | Pravý vnější kotník |
RFHD | Pravá přední strana hlavy | RHEL | Pravá pata (volitelné) |
CLAV | Horní část hrudníku | RMT5 | Pravý vnější nárt |
STRN | Střed hrudníku | RTOE | Pravý palec |
LFWT | Levá přední část pasu | LSHO | Levé rameno |
LBWT | Levá zadní část pasu | LELB | Levý vnější loket |
RBWT | Pravá zadní část pasu | LILB | Levý vnitřní loket (volitelné) |
RFWT | Pravá přední část pasu | LWRA | Levé vnitřní zápěstí poblíž palce |
C7 | Hrdlo | LWRB | Levé vnější zápěstí naproti palci |
T10 | Střed zad | LFIN | Levá ruka |
SACR | Spodek zad (volitelné) | RSHO | Pravé rameno |
LKNE | Levé vnější koleno | RELB | Pravý vnější loket |
LKNI | Levé vnitřní koleno (volitelné) | RILB | Pravý vnitřní loket (volitelné) |
LANK | Levý vnější kotník | RWRA | Pravé vnitřní zápěstí poblíž palce |
LHEL | Levá pata (volitelné) | RWRB | Pravé vnější zápěstí naproti palci |
LMT5 | Levý vnější nárt | RFIN | Pravá ruka |
LTOE | Levý palec |
Jestliže není určeno jinak, doporučuje se použít střed kloubu. Body označené „volitelné“ nejsou povinné, to znamená, že mohou být ze specifikace vymazány před exportem dat (a také před zaznamenáním pomocí SIMI Motion).
Exportuje data ve formátu LWS. Exportování v tomto souborovém formátu ještě nepodporuje všechny možnosti dostupné v souboru LWS. Proto jsou uloženy pouze souřadnice x, y, z a ne informace o rotaci. Toto znamená, že může být použito jakékoliv množství bodů.
V tomto menu je možné určit,jak by měli být souřadnice filtrovány.
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.