Práce se zabývá využitím multimediální techniky v práci trenéra atletiky. Cenová dostupnost hardwaru i softwaru činí z této problematiky zcela nově se rozvíjející fenomén, jehož nasazení je možné v jakékoliv oblasti nevyjímaje sportovního prostředí, např. práci trenéra atletiky.
V první řadě musíme být alespoň průměrně zdatní v užívání svého PC. Tvorba a úprava videa na PC patří mezi složitější operace, které budeme na svém počítači kdy provádět. Dále si musíme uvědomit, že výroba a zpracování videa je podstatně finančně náročnější na vybavení našeho PC, než cokoliv jiného. Nemusíme se však zase tolik obávat. Na trhu je celkem slušná nabídka hardwaru i softwaru v různých cenových relacích, kdy je možné pořídit adekvátní vybavení k našim požadavkům.
Možnosti využití multimediální techniky v práci atletického trenéra jsou velmi rozsáhlé. Od pouhého záznamu sportovního výkonu a jeho následnou prezentaci a archivací, přes tvorbu didaktického materiálu nebo složitější analýzy pohybu, která může být doplněna o statistické výpočty, až po např. tvorbu zábavných upoutávek a reklamních spotů se sportovní tematikou.
Práce je rozdělena do dvou částí. První se zabývá současným stavem HW a SW vhodným pro práci s videomateriálem, pokračuje drobnými radami při výběru a práci s kamerou, až po obecné postupy zpracování videomateriálu v PC a další následnou postprodukcí. (kapitoly 1 – 5)
Druhá část ukazuje praktické výstupy, které byly podle tohoto návodu vytvořeny (kapitola 6 + přílohy). Jedná se o:
V této práci nenalezneme žádné nové teoretické poznatky, postupy či přístupy, jedná se o aplikaci aktuálních možností počítačů a videotechniky v práci atletického trenéra. V závěru kapitol jsou k dispozici drobné rady a nápovědy při řešení problémů, na které autor narazil při zpracovávání dané problematiky. V práci nenalezneme ani jednu z citací použitých zdrojů. Jedná se totiž o kompilaci:
Přesto bych chtěl zmínit největší zdroj, ze kterých jsem čerpal a to www stránky http://poradna.pcvideo.cz/ a http://www.video.az4u.info/.
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.