Pro zobrazení videa vyberte položku z pravého menu.
Mae geri je kop vpřed. Rozlišujeme dva druhy mage geri. Keage je kyvný kop, kekomi je kop trčením. Zde uvádíme pouze variantu kekomi.
Důležité je dodržení úderové plochy při kopu. Pokud noha dopadne na cíl jiným způsobem než bříšky prstů, může dojí k jejímu poranění.
V zenkucu dači se cvičenec opře rukou o stěnu, žebřiny apod. a opakovaně zakopá zadní nohou tak, že přitahuje patu k hýždím. Snahou je dosáhnout maximální rychlosti pohybu.
Celý nápřah provádíme ve stejné poloze u stěny. Koleno kopající nohy se snažíme zvednout co nejvýše. Stojná noha je pevná, chodidlo celou plochou na zemi.
Jestliže předchozí fáze nácviku byla zvládnuta, nacvičujeme nápřah bez opory o stěnu.
Před provedením celého kopu provedeme několikrát komíhání připomínající svou drahou a napnutím dolní končetiny mae ger. Pohyb vykonáváme uvolněně jako dynamický strečink svalů zadní strany stehna.
Po několika průpravných cvičeních zkoušíme provést celý kop včetně dopnutí končetiny a správné úderové plochy koši.
Nápřah i celý kop můžeme nacvičovat např. za pomocí židle. Ta tvoří oporu a současně překážku, přes kterou je třeba zvednout nohu dostatečně vysoko.
Pro kontrolu výšky kopu můžeme provádět mae geri za pomocí obruče. Student tak může kontrolovat do jaké výšky kop skutečně vykonává. Není třeba kopat výše než do úrovně pasu.
Pro pokročilé cvičence, kteří již dobře ovládají základní techniku můžeme zvolit náročnější cvičení, při kterém vykonáváme kop ve stoji na BOSU. Nejdříve ve stoji na jedné noze, na kterou postupně přeneseme hmotnost, později ve stoji spatném.
Častou chybu je záklon při zvednutí nohy do nápřahu. Jejím důsledkem je ztáta stability při kopu nebo nízká účinnost kopu při dopadu nohy na cíl.
Správně provedený dynamický nápřah je současně kop kolenem. Rozvíjet sílu a rychlost nápřahu můžeme také pomocí gymballu, do kterého vykonáváme kop kolenem.
Rychlost, sílu a správné vytvarování úderové plochy koši v mae geri můžeme rozvíjet vykonáváním kopu do gymballu drženého partnerem.
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.