1 ZŠ a MŠ BRNO, KOTLÁŘSKÁ Výuka TV v době pandemie Covid-19 2 Mgr. Miluše Nováková ̶ Vystudovala jsem PFO, dnes Ostravská univerzita ̶ Obor TV – OV ̶ Učím na ZŠ Kotlářská od 1995 3 Rozhodnutí vedení školy - S uzavřením škol a přechodem na distanční výuku rozhodlo vedení školy, že se nebudou na naší škole učit výchovy ▪Etická ▪Dramatická ▪Hudební ▪Výtvarná ▪Tělesná ▪Tělocvik navíc 4 Jak se učí? ̶ Všechny ročníky mají každý den 3 hodiny on-line výuky ̶ Učíme přes ZOOM ̶ Máme jednotný systém zadávání a odevzdávání úkolů přes Školní informační systém Edookit ̶ V pátek má každá třída třídnickou hodinu ▪Shrnutí týdne ▪Řešení problémů ▪Aktivity k udržení kontaktů mezi žáky 5 Projekt „Sazka olympijský víceboj“ ̶ Od začátku vzniku nové disciplíny OVOV jsme byli jako škola u toho ̶ Zapojujeme se do okresních kol a žáci postupují až na republiková finále ̶ Došlo ke spojení OVOV se Sazka olympijským vícebojem a k přejmenování a my se snažíme plnit obě disciplíny: ▪Olympijský diplom – plní I. i II. stupeň ▪Odznak všestrannosti – plníme na II. stupni + žáci navštěvující atletický kroužek 6 Projekt „Sazka olympijský víceboj“ ̶ Ještě na jaře, kdy došlo k uzavření škol, se nám podařilo plnit disciplíny SOV a OV ̶ Na republikové finále nám postoupili jen jednotlivci, ale vzhledem k situaci s COVIDEM některá nominovaná družstva nedostala svolení od vedení škol a já jsem byla oslovena paní Šárkou Kašpárkovou, že jsme jako další škola v pořadí a zda jsme schopni se RF OV zúčastnit ̶ Získala jsem souhlas vedení i souhlasy rodičů a žáci si závody velmi užili (byla to poslední sportovní soutěž tohoto školního roku) 7 Projekt „Sazka olympijský víceboj“ ̶ Toto byla na dlouhou dobu poslední sportovní soutěž, kterou si naši žáci užili ̶ Soutěže jsou pro mě motivačním motorem v hodinách TV ▪ Žáci chtějí reprezentovat školu ▪ Žáci se učí zodpovědnosti ▪ Žáci navazují vztahy ▪ Žáci zažívají emoce ať už pozitivní či negativní z úspěchů či neúspěchů 8 Oslovení žáků i rodičů v distanční výuce – dobrovolné plnění ̶ 7. 11. 2020 jsem oslovila rodiče žáků I. stupně a žáky II. stupně (524 žáků), aby si v domácím prostředí změřili 3 disciplíny „Olympijského diplomu“, který každoročně žáci plní a na konci školního roku obdrží s vysvědčením krásný diplom ̶ Dostala jsem 13 odpovědí, z toho 3 byly dotazy žáků, zda to musí plnit a 10 bylo s výsledky ▪7 žáků – rodičů I. stupně ▪3 žáci II. stupně 9 Můj názor ̶ Zasílat žákům úkoly z Tv mi přijde zcela zbytečné ̶ I za běžných podmínek si musím hlídat a registrovat aktivní účast v hodinách ̶ Kdo se chce hýbat, ten si způsob najde ̶ Vedení deníků sportovních aktivit žáků mi přijde zbytečné ̶ Na internetu je spoustu možností, jak cvičit v domácím prostředí či v přírodě ̶ Já vidím školní tělesnou výchovu jako formu zábavy a prohlubování vztahů mezi žáky a hlavně jako realizaci se v oblíbeném sportu či jiné pohybové aktivitě 10 ̶ Kdyby byli žáci ochotni se při svých sportovních aktivitách natáčet či fotit, bylo by to fajn, ale u mnohých to narazí na obavu ze sdílení těchto médií (GDPR) a u některých i na absenci technického vybavení. ̶ Občas se pokouším natáčet žáky i v hodině Tv a kolikrát to musím před nimi hned smazat (technika skoku vysokého, tanec, rozcvička…) ̶ Žáci nechtějí mít zapnuté kamery ani při distanční výuce a setkala jsem se s názorem rodičů, kteří si to nepřejí. 11 KLASIFIKACE v TV ̶ V současnosti jsou hodiny TV taky o tom, že si musíme hlídat aktivní účast v hodinách. ̶ Patřím k těm, co dávají výslednou známku za „1“, ale v průběhu školního roku mám svou klasifikační škálu, kterou odměňuji výkonnost lepší známkou(vybírám žáky do soutěží) ̶ Výkonnost ale není hlavní podklad ke klasifikaci. ̶ Kladu důraz na aktivní účast v hodinách a zájem a touhu se zlepšovat. ̶ V 1.pololetí jsme měli podklady z měsíce září a části října. ̶ 2. pololetí??? 12 Děkuji za pozornost.