Posudek k sebehodnotící zprávě oboru Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity Název oboru: Management sportu studijní program: bakalářský / navazující magisterský Jméno a příjmení hodnotitele: Pracoviště hodnotitele: ¨ zástupce studentů nebo absolventů oboru ¨ zástupce zaměstnavatelů ¨ externí akademický pracovník v oboru Datum zpracování: Podpis: 1. Vzdělávací cíle a kurikulum Nejdůležitější část sebehodnotící zprávy se vztahuje k samotnému obsahovému zaměření oboru a jeho vzdělávacím cílům. Cílem této sekce je analyzovat, zda má studijní obor konzistentní strukturu, zda cíle studia, profil absolventa a nabídka předmětů a obsah státní závěrečné zkoušky a témat kvalifikačních prací jsou ve vzájemném souladu a vytvářejí logický celek. Možné otázky/témata: * Vyjádřete se, prosím, obecně k profilu absolventa a vzdělávacím cílům oboru: Jsou tyto cíle správně nastaveny? Prezentuje obor cíle studia, své zaměření a možnosti uplatnění absolventů jasným a srozumitelným způsobem? Odpovídají předpokládané kompetence absolventů realitě a požadavkům pracovního trhu? Na jaké konkrétní znalosti, schopnosti či dovednosti by se měl obor na základě Vaší zkušenosti více zaměřit? * Vyjádřete se ke skladbě studijního plánu a metodám výuky: Má obor konzistentní, jasně stanovenou strukturu? Odpovídá složení a obsah vyučovaných předmětů předpokládaným výstupům z učení? Resp. mají studenti možnost (z hlediska struktury kurikula a vyučovacích metod) si v rámci studia požadované kompetence osvojit? Jaké předměty ve studijním plánu chybí? Má obor vyhovující poměr teoretické a praktické výuky? Používá adekvátní výukové metody? * Celkové hodnocení, další poznámky, připomínky. 2. Personální zabezpečení a studenti Druhá část posudku by se měla zaměřit na části sebehodnotící zprávy, které se věnují personálnímu zabezpečení studijního oboru a údajům o studentech, včetně statistik ohledně jejich průchodu studiem. Možné otázky/témata: * Vyslovte se, prosím, k personálnímu zabezpečení studijního oboru: Je obor, dle Vašeho názoru, dostatečně a kvalitně personálně zabezpečen? * Zhodnoťte hlavní trendy ve vývoji studentské populace oboru: Je o obor stálý zájem, má dostatek uchazečů? Vyhovuje v tomto ohledu současná podoba přijímacího řízení? Jakou „marketingovou strategii“ by obor měl vůči potenciálním studentům sledovat? Má obor v současnosti dostatek studentů? Jsou opatření sloužící k řešení studijní neúspěšnosti správně zacílená a přiměřená (popř. jaká další opatření by byla z Vaší zkušenosti vhodná)? * Celkové hodnocení, další poznámky, připomínky. 3. Vnější vztahy a mezinárodní rozměr oboru Pro obor jsou důležitou charakteristikou jeho vztahy s externími partnery, např. co se týče povinných stáží studentů, kontaktů se zaměstnavateli, exkurze do prostředí praxe apod. Ty se stávají předpokladem pozdějšího úspěšného uplatnění absolventů v praxi. Pro část oborů je ze vzdělávacího hlediska důležitý rovněž mezinárodní rozměr oboru, tzn. mobility, nabídka kurzů vyučovaných v cizích jazycích apod. Možné otázky/témata: * Vyjádřete se k vnějším vztahům oboru: Má obor rozvinuté kontakty s externími partnery (stáže, exkurze, nabídka závěrečných prací apod.)? Využívá dle Vašeho názor obor svůj potenciál kontaktů s firmami či institucemi, které představují možné budoucí zaměstnavatele jeho absolventů? Jaké další odborníky z praxe byste doporučili zapojit? * Zhodnoťte, prosím, pozici oboru na univerzitě a v rámci dané vědní disciplíny z hlediska konkurenceschopnosti: Jaké jsou jeho silné a slabé stránky? Reflektuje obor, dle Vašeho názoru, nejnovější vývoj dané oblasti/vědní disciplíny? V čem je obor výjimečný, na co by se měl více zaměřit, popř. od čeho upustit? Jak by se mohl lépe vymezit vůči konkurenci? * Zhodnoťte mezinárodní rozměr studijního oboru (mobility, nabídky kurzů v cizích jazycích, atd.): Jsou vytvořeny dostatečné podmínky pro podporu studentských zahraničních výměn a internacionalizaci výuky? Kde vnímáte hlavní bariéry a nedostatky? * Celkové hodnocení, další poznámky, připomínky. 4. Závěrečné shrnutí a doporučení Závěrečné shrnutí by mělo obsahovat nástin doporučení, která byste chtěli pro budoucí rozvoj hodnoceného oboru formulovat. Do závěrečného shrnutí prosím zahrňte také další témata, ke kterým byste se jako hodnotitelé chtěli vyjádřit a která nebyla pokryta v předchozích oddílech. Možné otázky/témata: * Vyjádřete se prosím k předložené SWOT analýze a strategii rozvoje oboru do budoucna: Obsahuje sebehodnotící zpráva realistické posouzení silných a slabých stránek a příležitostí a hrozeb? Jaké další silné/slabé stránky, příležitosti či hrozby vidíte ze svého pohledu? Jaká další doporučení a strategické směry by obor měl sledovat?