Studijní zdroje (disertace): A critical framework for media education. Ottawa: Media awareness network (MNet), 2006 [online]. 2006. [cit. 02. 1. 2012] Dostupný z . Alliance for a Media Literate America. What Is Media Literacy? Dostupný z: http://www.amlainfo.org/medialit.html. ANDERSON, C. A., BUSHMAN, B. J. Effects of violent video games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physiological arousal, and prosocial behavior: A meta-analytic review of the scientific literature. Psychological Science, 2001, roč. 12, č. 5, s. 353–359. ISSN 0956-7976. ANDERSON, C. A., CARNAGEY, N. L., EUBANKS, J. Exposure to Violent Media: The Effects of Songs With Violent Lyrics on Aggressive Thoughts and Feelings. Journal of Personality and Social Psychology, 2003, roč. 84, č. 5, s. 960–971. ISSN 0022-3514. ARNETT, J. J. (ed.). Encyclopedia of Children, Adolescents and the Media. 2. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2007, s. 461-886. ISBN 1-4129-0530-3. ASHLEY, S., POEPSEL, M., WILLIS, E. Media Literacy and News Credibility: Does knowledge of media ownership increase skepticism in news consumers? Journal of Media Literacy Education, 2010, roč. 2, č. 1, s. 37–46. Aspen Institute Report of The National Leadership Conference on Media Literacy. [online] c2002-2011. [cit. 2011-10-1] Dostupné z: BANDURA, A., ROSS, D., ROSS, S. A. Transmission of aggression through imitation of agrgressive models. Journal of Abnormal and Social Psychology, 1961, roč. 63, č. 3, s. 575–582. ISSN 0096-851X. BAZALGETTE, C., BEVORT, E., SAVINO, J. (eds.) New Directions: Media Education Worldwide. London: British Film Institute, 1992, 242 s. ISBN 0-85170-350-X. BEDNAŘÍK, P., CEBE, J., JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B., KRYŠPÍNOVÁ, J.,SEKERA, M. Česká média v proměnách 20. století. (DVD) Praha: Národní muzeum; Fakulta sociálních věd UK, 2008. BĚLOHRADSKÁ, J. Determinanty mediální výchovy v realitě přípravy ŠVP na základních školách. In NEJEZCHLEBOVÁ, J. (ed.). Informační gramotnost. 1. vyd. Brno: Moravská zemská knihovna a Pedagogické centrum Brno, 2006, 133 s. ISBN 80-7051-151-6. BĚLOHRADSKÁ, J. Mediální výchova v praxi škol z pohledu žáků i učitelů. In MAŠEK, J., SLOBODA, Z. (eds.). Mediální pedagogika v teorii a praxi. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství ZČU, 2010, s. 11–17. ISBN 978-80-7043-851-0. BERGER, L. P., LUCKAMNN, T. Sociální konstrukce reality. Praha: CDK, 1999. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. BÍNA, D. a kol. Výchova k mediální gramotnosti. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005, 103 s. ISBN 80-7040-844-8. BLAŽEK, B. 1995. Tváří v tvář obrazovce. Praha: Slon. BLINKA, L. The relationship of players to their avatars in MMORPGs: differences between adolescents, emerging adults and adults. Cyberpsychology: Journal of psychosocial research on cyberspace, 2, 1, 2008. BLINKA, L., ŠMAHEL, D. Fourteen Is Fourteen and a Girl Is a Girl: Validating the Identity of Adolescent Bloggers. CyberPsychology & Behavior, 12, 6, 2009. BLINKA, L., ŠMAHEL, D. „Role-playing“ hry v kontextu analytické psychologie. Československá psychologie, 51, 2, 2007. BREČKA, Samuel. Mediálna výchova. 1. vyd. Bratislava: Národné centrum mediálnej komunikácie, 1999. 52 s. [nemá ISBN]. BUCKINGHAM, D. After the Death of Childhood: Growing Up in the Age of Electronic Media. 1. vyd. Cambridge: Polity Press, 2000, 245 s. ISBN 0-7456-1933-9. Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. 1. vyd. Cambridge: Polity Press, 2003, 219 s. ISBN 0-7456-2830-3. BUCKINGHAM, D., WILLETT, R., PINI, M., HENDERSON, J., CUZNER, D. Camcorder Cultures: Media Technologies and Everyday Creativity [online]. 2008. [cit. 10. 7. 2011]. Dostupný z . BUCKINGHAM, D. Teaching about the media. In LUSTED, D. (ed.) The Media Studies Book: A guide for teachers. 1. vyd. New York, London: Routledge, 1994, s. 12-35. ISBN 0-415-01460-3. BUCKINGHAM, D. The material child. Growing up in consumer culture. Cambridge: Polity Press, 2011. ISBN-13: 978-0-7456-4770-8. BURN, A.; DURRAN, J. Media Literacy in Schools: Practice, Production and Progression. London: Paul Chapman Publishing, 2007. BURTON, G., JIRÁK, J. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001, 392 s. ISBN 80-85947-67-6. CANETTI, E. Masa a moc. Praha: Academia, 1994. CAREY, J. W. Communication As Culture: Essays on Media and Society. New York, London: Routledge, 1992, 241 s. ISBN 0-415-90725-X. Center for Media Literacy. [online] c2002-2011, [cit. 12. 12. 2011] Dostupné z: Centrum mediálního vzdělávání.[online] c2011, [cit. 12. 12. 2011] Dostupné z: Citizens for Media Literacy. [online]. c1999, [cit. 2. 12. 2011] Dostupné z: CLINE, V. B., CROFT, R. G., COURRIER, S. Desensitization of children to television violence. Journal of Personality and Social Psychology, 1973, roč. 27, č. 3, s. 360–365. CONSIDINE, D. An Introduction to Media Literacy : The What, Why and How To's [online]. 1995. [cit. 19. 7. 2011]. Dostupný z . COOK, G. The Discourse of Advertising. Routledge: London. 2006. ČECHOVÁ, M. Komunikační a slohová výchova. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1998, 226 s. ISBN 80-85866-32-3 ČECHOVÁ, M., KRČMOVÁ, M., MINÁŘOVÁ, E. Současná stylistika. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2008, 381 s. ISBN 978-80-7106-961-4. ČERNÁ, A., ŠMAHEL, D. Sebepoškozování v adolescenci: blog jako prostředek vytváření komunity. Československá psychologie 53, 5, 2009. ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. 1. vyd. Praha: Leda, 2000, 260 s. ISBN 80-85927-75-6. DAVIS, Francis, J. Five Important Ideas to Teach Your Kids About TV. [online] c.2002-2011, [cit. 2011-10-1] Dostupné z: De ABREU S. B. Social Networking, and the Web 2.0 Enviroment for the K-12 Educator. New York: Peter Lang Publishiong, Inc. 2011. ISBN 978-1-4331-1008-5. De BLOCK, L., BUCKINGHAM, D. Global Children, Global Media: Migration, Media and Childhood. New York: Palgrave Macmillan, 2007, 222 s. ISBN 0-230-50699-2. DeFLEUR, M., BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, S. Teorie masové komunikace. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 1996, 363 s. ISBN 80-7184-09-8. DESMOND, R. J., SINGER, J. L., SINGER, D. G. Family Mediation: Parental Communication Patterns and the Influences of Television and Children. In BRYANT, J., BRYANT, J. A. (eds.). Television and the American Family. Hillsdale: LEA, 1990, s. 293–310. DOMBROVSKÁ, M., LANDOVÁ, H., TICHÁ, L. Informační gramotnost – teorie a praxe v ČR. Národní knihovna, 2004, roč. 15, č.1, s. 13. ISSN 0862-7487. ERON, L. D., HUESMANN, R. The Control of Aggressive Behavior by Changes in Attitudes, Values, and the Conditions of Learning. In BLANCHARD, R. J.; BLANCHARD, D. C. (eds.). Advances in the Study of Aggression. New York: Academic Press, 1984, s. 139–171. Evaluation of the Implementation and Educational Outcomes of a Middle School. Media Arts Curriculum. The Michael Cohen Group, LLC for The Alliance for a Media Literate America and Just Think [online]. 2007. [cit. 11. 11. 2011]. Dostupný z . Fairness & Accuracy In Reporting. [online]. c2011, [cit. 17. 12. 2011] Dostupné z: Final Report from Youth Media Education Survey 2001 [online]. 2001. [cit. 8. 10. 2011]. Dostupný z . FRANK, T., JIRÁSKOVÁ, V. K mediální výchově. Praha: Občanské sdružení SPHV. FRECHETTE, D. J. Developing Media Literacy in Cyberspace: Pedagogy and Critical Learning for the Twenty-First-Century Classroom. Westport: Praeger Publisher, 2002. FREEDMAN, A.; MEDWAY, P. Genre and the New Rhetoric. London: Tailor & Francis Ltd., 1994. FRENCH, D., RICHARDS, M. (eds.) Media education across Europe. London, New York: Routledge, 1994, 217 s. ISBN 0-415-10016-X. FUKUMOTO, T. A. Promotion of Media Literacy Based on Group Work and Verification between the Source and News Media. In DONDON, P., MARTIN, O., ZAHARIM, A., MLADENOV, V., BOJKOVIC, Z., BOJKOVIC, D. (eds.). Proceedings of the 6th WSEAS International Conference on Engineering Education. Stevens Point: World Scientific and Engineering Academy and Society (WSEAS) [online]. 2007. [cit. 10. 7. 2011]. Dostupný z . GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 80-7315-185-5. GIDDENS, A. Sociologie. Praha: Argo, 1999. GRAHAME, J.; SIMONS, M. Síla obrazu. Praha: Aisis, 2006. HACHTEN, W. A. The Troubles of Journalism. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, 2005. ISBN 0-8058-5167-4. HARRIS, T. L., HODGES, R. E. The Literacy Dictionary: The Vocabulary of Reading and Writing. Newark, Delaware: International Reading Association, 1995, 318 s. ISBN 0-87207-138-3. HASEBRINK, U., LIVINGSTONE, S., & HADDON, L. Comparing children's online opportunities and risks across Europe: Cross-national comparisons for EU Kids Online. London: LSE. [online]. 2008. [cit. 10. 9. 2011]. Dostupné z . HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, 696 s. ISBN 978-80-7367-482-3. HOBBS, R. Digital and media literky. ISBN 978-1-4129-8158-3. Thousand Oaks: California. HOBBS, R., FROST, R. Measuring the acquisition of media-literacy skills. Reading Research Quarterly, 2003, roč. 38, č. 3, s. 330–355. HOBBS, R. The Seven Great Debates in the Media Literacy Movement. Journal of Communication. 1998, roč. 48, č. 1, s. 16-33. ISSN 1460-2466 [online]. 1998. [cit. 8. 8. 2011]. Dostupný z . HOCHELOVÁ, V. Kultivujúci potenciál v spravodajstve dennej tlače. In MAGÁL, S., MISTRÍK, M., SOLÍK, M. (eds.). Masmediálna komunikácia a realita I. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2009, s. 525–544. ISBN 978-80-8105-124-1. HORKÁ, H. Výchova a vzdělávání pro 21. století. In HORKÁ, H., FILOVÁ, H., JANÍK, T., KRATOCHVÍLOVÁ, J. Studie ze školní pedagogiky.1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 178 s. ISBN 978-80-210-4859-1. HORKÁ, H. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 1. vyd. Brno: Paido, 2000, 127 s. ISBN 80-85931-85-0. HRONOVÁ, B. Mediální výchova na gymnáziích – cíle a skutečnost. Diplomová práce. Praha: Fakulta sociálních věd UK, 2008. HUESMANN, R., ERON, L. D. (eds.). Television and the Aggressive Child. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates, 1986. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4. JANDOUREK, J. Sociologický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 288 s. ISBN 80-7178-535-0. JANÍK, T. a kol. Kurikulární reforma na gymnáziích. Výsledky dotazníkového šetření. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010, 143 s. ISBN 978-80-87000-39-7. JECHOVÁ, K. Vliv masmédií na formování osobnosti dětí staršího školního věku – prezentace dílčích výsledků empirického výzkumu. In VAŠŤATKOVÁ, J., KANĚČKOVÁ, E. (eds.). Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VII. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2010, s. 243–250. ISBN 978-80-244-2593-1. JENSEN, Jil. Iowa Educators Pioneer Media Now Curriculum[online]. c2002-2011, [cit. 25. 9. 2011] Dostupné z: JIRÁK, J. Mediální gramotnost jako kompetence svého druhu. In DOPITA, M. (ed.) Výchova k demokratickému občanství a vzájemné toleranci v multikulturní společnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, s. 187-194. ISBN 80-244-0952-6. JIRÁK, J. Mediální výchova ve světě [online]. 2003 [cit. 20. 7. 2011]. Dostupný z JIRÁK, J. Podmínky a limity zvyšování mediální gramotnosti v českém prostředí. In MAŠEK, J., SLOBODA, Z., ZIKMUNDOVÁ, V. (eds.) Mediální pedagogika v teorii a praxi. Sborník příspěvků z mezinárodní konference o mediální výchově a pedagogice. Plzeň, 17. – 18. června 2009. 1. vyd. Plzeň: Katedra výtvarné kultury Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni a Asociace pro mediální pedagogiku, o.s., 2010, 229 s. ISBN 978-80-7043-851-0. JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Děti a média: česká periodika pro děti a mládež, Děti a televize, Děti a reklama. Praha: Karolinum, CEMES (pro Parlamentní institut), 1997. JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 208 s. ISBN 80-7178-697-7. JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Masová média. 1. vyd. Praha: Portál, 2009, 413 s. ISBN 80-7367-466-1. JIRÁK, J., WOLÁK, R. K postavení a obsahu mediální gramotnosti a mediální výchovy. In JIRÁK, J., WOLÁK, R. (eds.). Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. 1. vyd. Praha: Radioservis, 2007, s. 6–11. ISBN 978-80-86212-58-6. JIRÁK, J., Wolák, R. Mediální gramotnost jako dimenze současného člověka. in Mediální gramotnost : nový rozměr vzdělávání. 1. vyd. Praha: Radioservis, 2007. 152 s. ISBN 978-80-86212-58-6 KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. 2. vyd. Praha: Portál, 2009, 447 s. ISBN 978-80-7367-571-4. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. 1. dotisk 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2004, 179 s. ISBN 80-246-0192-3. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. 2. vyd. Praha: Portál, 2010, 151 s. ISBN 978-80-7367-712-1. KELLER, J. Dějiny klasické sociologie. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2004, 529 s. ISBN 80-86429-34-2. KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování. Pedagogický a psychologický výzkum. 1. vyd. Praha: Academia, 1972, 708 s. KOUBALÍKOVÁ, S., ŠMAHEL, D. Fenomén lhaní v prostředí internetu. Československá psychologie 52, 3, 2007. LE BON, G. Psychologie davu. Praha: Kra, 1994. MATÚŠ, J. a kol. Návrh koncepcie výchovy k mediálnej gramotnosti na stredných školách v podmienkach Slovenskej republiky. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2008. MEYROWITZ, J. Všude a nikde. Praha: Karolinum, 2006. KŘIŠŤAN, A. Sdělovací prostředky – cesty k člověku. [online]. 1999. [cit. 2. 8. 2011]. Dostupný z . KŘÍŽEK, Z.; CRHA, I. Život s reklamou. Praha: Grada, 2002. KUBEY, R. Commentary: How Media Education Can Promote Democracy, Critical Thinking, Health Awareness, and Aesthetic Appreciation in Young People. In Studies in Media & Information Literacy Education (SIMILE). Toronto: University of Toronto Press, 2005, roč. 5, č. 1. [online]. 2005. [cit. 2. 8. 2011] Dostupný z . KUBEY, R. Media Implications for the Quality of Family Life. In ZILLMANN, D., BRYANT, J., HUSTON, A. (eds.). Media, Children and the Family: Social Scientific, psychodynamic, and clinical perspectives. New Yersey: Lawrence Erlbaum Associates, 1994, s. 61-69. ISBN 0-8058-1210-5. KUBEY, R. W. (ed.). Media Literacy in the Information Age: Current Perspectives. New Brunswick: Transaction Pulishers, 1997. ISBN 1-56000-238-7. KUBEY, Robert. Obstacles to the Development of Media Education in the United States. in: Journal for Communication. 1998, vol. 48, s. 58-69. ISSN 0021-9916. KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 307 s. ISBN 80-7184-134-X. LE BON, G. Psychologie davu. Praha: Kra, 1994. LIEBERMAN, D. A., FISK, M. Ch., BIELY, E. Digital Games for Young Children Ages Three to Six: From Research to Design. Computers in the schools, 2009, roč. 26, č. 4, s. 299–313. Literacy in the Information age: Final Report of the International Adult Literacy Survey [online]. 2000. [cit. 6. 11. 2011]. Dostupný z . LIVINGSTONE, S., BOBER, M. UK Children Go Online: Final report of key project findings. London: London School of Economics and Political Science, 2005 [online]. 2005. [cit. 10. 8. 2011]. Dostupný z . LIVINGSTONE, S., BOVILL, M. Young People, New Media: Report of the Research Project: Children, Young People and the Changing Media Environment. London: London School of Economics and Political Science, 1999 [online]. 1999. [cit. 8. 6. 2011]. Dostupný z . LIVINGSTONE, S., & HADDON, L. (eds.) Kids Online: Opportunities and risks for children. Bristol: The Policy Press, 2009. LIVINGSTONE, S., HADDON, L., GÖRZIG, A., Ólafsson, K. Risks and safety on the internet: The perspective of European children. Full Findings. LSE, London: EU Kids Online, 2011. LOGAN, Ben; PRICE, Nelson. Introduction: Television Awareness Training (TAT).[online].c2002-2011, [cit. 2011-09-25] Dostupné z: MACHÁČKOVÁ, H., BLINKA, L. Význam členství v online fanouškovské komunitě pro adolescenty. Sociální studia, Brno, roč. 6, 2, 2009. MANUEL, K. How First-Year College Students Read Popular Science: An Experiment in Teaching Media Literacy Skills. Studies in Media & Information Literacy Education (SIMILE), 2002, roč. 2, č. 2. [online]. 2002. [cit. 8. 7. 2011]. Dostupný z . MARŠÁK, J., PASTOROVÁ, M., TOPINKOVÁ, R. Pojetí průřezových témat: Belgie, Irsko, Finsko, Skotsko. Srovnávací analýza. 1. vyd. Praha: VUP Praha, 2011, 41 s. [online]. 2011 [cit. 11. 11. 2011]. Dostupný z MAŠEK, J.; SLOBODA, Z. (eds.). Mediální pedagogika v teorii a praxi. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství ZČU, 2010. ISBN 978-80-7043-851-0. MATÚŠ, J. a kol. Návrh koncepcie výchovy k mediálnej gramotnosti na stredných školách v podmienkach Slovenskej republiky. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2008. MATHESON, D. Media Discourses. Bershire: Open University Press. 2005. ISBN 0 335 21469 X. McChesney, W. R. Communication Revolution. New York: The New Press. 2007. ISBN 978-1-59588-207-2. McLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura: Výbor z díla. 1. vyd. Brno: Jota, 2000, 415 s. ISBN 80-7217-128-3. McLUHAN, M. Jak rozumět médiím. Extenze člověka. 2., revidované vyd. Praha: Mladá fronta, 2011, 400 s. ISBN 978-80-204-2409-9. McNAIR, B. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-714-0. McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2007, 447 s. ISBN 978-80-7367-338-3. Media Education Lab Temple University. [online]. c2009, [cit. 2. 12. 2011] Dostupné z: Media Literacy Project. [online] c2011, [cit 12. 12. 2012] Dostupné z: Mediální výchova - Portál FSV UK pro rozvoj mediální gramotnosti. [online] c2008, [cit. 2. 1. 2012] Dostupné z: Mediappro – A European research project: The Appropriation of New Media by Youth [online]. 2006. [cit. 11. 11. 2011]. Dostupný z . MEYROWITZ, J. No sense of place: The Impact of Electronic Media on Social Behavior. 1. vyd. New York: Oxford University Press, 1985, 416 s. ISBN 0-19-504231-X. MEYROWITZ, J. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2006, 341 s. ISBN 80-246-0905-3. MIČIENKA, M., JIRÁK, J. Rozumět médiím – základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Partners Czech, 2006, 218 s. ISBN 80-239-6762-2 MIČIENKA, M., JIRÁK, J. a kol. Základy mediální výchovy. 1. vyd. Praha: Portál, 2007, 296 s. ISBN 978-80-7367-315-4. MIHAILIDIS, P. Beyond Cynicism: Media Education and Civic Learning Outcomes in the University. International Journal of Learning and Media, 2009, roč. 1, č. 3, s. 19–31. ISSN 1943-6068. MINÁŘOVÁ, E. Český jazyk jako jazyk mateřský a jazyková kultura na ZŠ. In MAŇÁK, J., JANÍK, T. (eds.). Orientace české základní školy. Sborník z pracovního semináře konaného dne 20. října 2005 na Pedagogické fakultě MU v Brně. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 241-249. ISBN 80-210-3870-5. Moderní vyučování. [online] c2010, [cit. 12. 12. 2011] Dostupné z: MOLITOR, F., HIRSCH, K.W. Children's Toleration of Real-Life Aggression after Exposure to Media Violence: A Replication of the Drabman and Thomas Studies. Child Study Journal, 1994, roč. 24, č. 3, s. 191–207. ISSN 0009-4005. MOODY, Kate. Marshall McLuhan, The Revolution is – Media! [online]. c2002-2011, [cit. 2011-09-16]Dostupné z: MOODY, Kate. First TV Studio in an Elementary School [online]. c2002-2011, [cit. 21. 9. 2011] Dostupné z: MÜHLHAUSEROVÁ, H., NEUŽILOVÁ, V. Dopad kurikulární reformy na vzdělávací obor Český jazyk a literatura. IN MAŇÁK, J., JANÍK, T. (eds.). Absolvent základní školy. Sborník z pracovního semináře konaného dne 20. – 21. června 2007 na Pedagogické fakultě MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 273 s. ISBN 978-80-210-4402-9. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání – nakladatelství Tauris, 2001, 98 s. ISBN 80-211-0372-8. Národní ústav odborného vzdělávání, Oddělení DVPP. Mediální výchova ve středním odborném školství. Dostupné z: http://www.nuov.cz/dvpp/Medialni_vychova.htm NIKLESOVÁ, E. Mediální gramotnost a mediální výchova, 1. vyd. České Budějovice: Vlastimil Johanus, 2010 86 s. ISBN 978-80-904247-6-0 NIKLESOVÁ, E. Teorie a východiska současné mediální výchovy. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2007, 140 s. ISBN 978-80-7040-995-4. NUMERATO, D. Mediální výchova: oddůvěrňování důvěrného světa. Revue pro média, 2004, roč. 4, č. 8, s. 2-8. ISSN 1214-7494. NUNNALLY, J. C. Psychometric theory. 2. vyd. New York: McGraw-Hill, 701 s. ISBN 0-07-047465-6. OLSON, Ch. K. Media Violence and Youth Violence Data: Why Do They Conflict? Academic Psychiatry, 2004, roč. 28, č. 2, s. 144–150 [online]. 2004. [cit. 10. 7. 2011]. Dostupný z . PASTOROVÁ, M. a kol. Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v základních školách. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011, 76 s. ISBN 978-80-87000-76-2. PAVLIČÍKOVÁ, H., ŠEBEŠ, M., ŠIMŮNEK, M. (eds.). Mediální pedagogika – média a komunikace v učitelské praxi. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2009. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2. dotisk 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 978-80-7184-569-0. Plášek, R. Mediální výchova a mediální gramotnost v kontextu českého školství: Nástin předpokladů, možností a limitů. Revue pro média, 2004, roč. 4, č. 8, s. 9-14. ISSN 1214-7494. POLÁKOVÁ, E. Zmena osobných a spoločenských hodnot recipientov mediálnych webových komunikátov. In MAGÁL, S., MISTRÍK, M., SOLÍK, M. (eds.). Masmediálna komunikácia a realita I. 1. vyd. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2009, s. 443–450. ISBN 978-80-8105-124-1. POSPÍŠIL, J., ZÁVODNÁ, L. S. Mediální výchova. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. POSPÍŠIL, J., ZÁVODNÁ, L. S. Mediální výchova. Cvičebnice – zadání. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. POSPÍŠIL, J., ZÁVODNÁ, L. S. Mediální výchova. Cvičebnice – řešení. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. POSTER, M. The Second Media Age. 1. vyd. Cambridge: Polity Press, 1995, 186 s. ISBN 0-7456-1395-0. POSTMAN, N. 1999. Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta. POTTER, J. W. Theory of Media Literacy. A Cognitive Approach. 1. vyd. London: Sage, 2004, 306 s. ISBN 0-7619-2952-5. POTTER, W. J. Media Literacy. 3. vyd. Thousand Oaks, California: SAGE Publications, 2005, 467 s. ISBN 1-4129-0989-9. Presidential Committee on Information Literacy. Final Report 1989 [online]. 2005. [cit. 7. 12. 2011]. Dostupný z . PRUDKÝ, L. Poznámky ke spoluodpovědnosti médií za podobu hodnotové struktury ve společnosti. In MAŠEK, J., SLOBODA, Z. (eds.). Mediální pedagogika v teorii a praxi. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství ZČU, 2010, s. 108–117. ISBN 978-80-7043-851-0. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 978-80-7367-647-6. RABUŠICOVÁ, M. Gramotnost: staré téma v novém pohledu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002, 199 s. ISBN 80-210-2858-0. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 113 s. ISBN 80-86666-24-7. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: Národní institut pro další vzdělávání: Triton. 2006. 126 s. ISBN 80-86956-01-6. Regionální centrum mediální výchovy - Centrum vysočina, o.p.s.[online] c2009, [cit. 12. 12. 2012] Dostupné z: Reifová, I. a kol. Slovník mediální komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2004, 327 s. ISBN 80-7178-926-7. Research on the Effects of Media Violence [online]. 2010. [cit. 9. 7. 2011]. Dostupný z . RIDEOUT, V. J., VANDEWATER, E. A., WARTELLA, E. A. Zero to Six: Electronic Media in the Lives of Infants, Toddlers and Preschoolers. Washington: Kaiser Foundation, 2003. RIMARČÍK, M. Štatistika pre prax. Vydáno vlastním nákladem, 2007, 200 s. ISBN 978-80-969813-1-1. ROTH, J. Mediální výchova v Čechách – tištěná media. Praha: Tutor, 2005. RUTOVÁ, N. (ed.) Média tvořivě. Kladno: Aisis, 2008. SEGANTI, F. R., ŠMAHEL, David. Finding the meaning of emo in youths’ online social networking. A qualitative study of contemporary Italian emo. First Monday, 16, 7, 2011. SEMALI, L. Intermediality: Teachers' Handbook Of Critical Media Literacy (The Edge Series). Boulder: Westview Press, 1999. Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů ze dne 20. prosince 2007 – Evropský přístup k mediální gramotnosti v digitálním prostředí (KOM/2007/833) [online]. 2007. [cit. 2. 1. 2012]. Dostupný z . SHEPHERD, R. Elementary media education: the perfect curriculum. English Quarterly, 1992, roč. 25, č. 2-3, s. 35-38. SCHARRER, E. Measuring the Effects of a Media Literacy Program on Conflict and Violence. Journal of Media Literacy Education, 2009, roč. 1, č. 1, s. 12–27. SIEGLOVÁ, N. Soubor textů z literatury pro mládež. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 79 s. ISBN 80-210-0557-2. SILVERBLATT, A., FERRY, J., FINAN, B. Approaches to Media Literacy: A Handbook. New York: M. E. Sharpe, Inc., 1999, 280 s. ISBN 0-7656-0185-0. SILVERBLATT, A. Media Literacy in an Interactive Age [online]. 2000. [cit. 7. 7. 2011]. Dostupný z . SILVERBLATT, A. Media Literacy. Praeger Publishers: Westport. ISBN 978-0-275-99258-3. SIMON, E. Medienkompetenz: wie lehrt und lernt man Medienkompetenz? Berliín: BibSpider, 2003, 98 s. ISBN 3-936960-01-1. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 328 s. ISBN 978-80-247-1821-7. SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. 1. vyd. Brno: Paido, 2004, 158 s. ISBN 80-7315-060-3. SLOBODA, Z. Mediální výchova v rodině z pohledu České společnosti: dílčí výsledky z výzkumu. In MAŠEK, J., SLOBODA, Z. (eds.). Mediální pedagogika v teorii a praxi. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství ZČU, 2010, s. 129–138. ISBN 978-80-7043-851-0. Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES ze dne 11. prosince 2007, kterou se mění směrnice Rady 89/552/EHS o koordinaci některých právních a správních předpisů členských států upravujících provozování televizního vysílání [online]. 2007. [cit. 7. 7. 2011]. Dostupný z: . Státní informační politika ve vzdělávání. Dostupné z: http://www.e-gram.cz. STRACHOTA, K., VALŮCH, J. Být v obraze – mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků. Praha: Člověk v tísni. 2007. STREJČKOVÁ, D. Koncepce mediální výchovy. In HÁDKOVÁ, M. (ed.). Usta ad Albim, 2009, roč. 9, č. 1, s. 210-217. ISSN 1802-825X. STREJČKOVÁ, D. Výzkumy mediální výchovy: Přehledová studie. In NAJVAROVÁ, V., KNECHT, P. (eds.). Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU, 2010. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 71-80. ISBN 978-80-210-5378-6. SUBRAHMANYAM, K., ŠMAHEL, D. (2010). Digital Youth: The Role of Media in Development. New York: Springer. SUBRAHMANYAM, K., ŠMAHEL, D., GREENFIELD, P. Connecting Developmental Constructions to the Internet: Identity Presentation and Sexual Exploration in Online Teen Chat Rooms. Developmental psychology, 42, 3, 2006. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999, 157 s. ISBN 80-7184-711-9. ŠEĎOVÁ, K. Děti a rodiče před televizí. Rodinná socializace dětského televizního diváctví. 1. vyd. Brno: Paido, 2007. ISBN 80-7315-149-9. ŠEĎOVÁ, K. Média jako pedagogické téma. Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 1, s. 19–33. ISSN 0031-3815. ŠEĎOVÁ, K. Mediální pedagogika. In PRŮCHA, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2009, 936 s. ISBN 978-80-7367-546-2. ŠEVČÍKOVÁ, A., ŠMAHEL, D. Konstrukce virtuální identity u dospívajících uživatelů internet [Costruction of virtual identity among adolescent internet users]. In TYRLÍK, M., MACEK, P., ŠIRŮČEK, J. (eds.). Sebepojetí a identita: sociální a kulturní kontext. Brno: Masarykova univerzita. 2010. ŠEVČÍKOVÁ, A., DANEBACK, K. (2011). Anyone who wants sex? Seeking sex partners on erotic contact websites. Sex and Relationship Therapy, 26, 170-181. ŠEVČÍKOVÁ, A., KONEČNÝ, Š. (2011). An exploration of the relationship between real-world sexual experience and online sexual activity among 17 year old adolescents. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 5(1), article 3. ŠEVČÍKOVÁ, A., ŠMAHEL, D. Online Harassment and Cyberbullying in the Czech Republic: Comparison Across Age. Zeitschrift für Psychologie, 217, 4, 2009. ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. 1. vyd. Brno: MSD Brno, 2003, 91 s. ISBN 80-86633-04-7. ŠIMONÍK, O. Úvod do didaktiky základní školy. 1. vyd. Brno: MSD Brno, 2005, 140 s. ISBN 80-86633-33-0. ŠMAHEL, D., BLINKA, L., LEDABYL, O. Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character. CyberPsychology & Behavior, 11, 2008. ŠMAHEL, D., SUBRAHMANYAM, K. Any Girls Want to Chat Press 911: Partner Selection in Monitored and Unmonitored Teen Chat Rooms. CyberPsychology & Behavior, 10, 2007. ŠMAHEL, D., ŠEVČÍKOVÁ, A., BLINKA, L., VESELÁ, M. Abhangigkeit und Internet- Applikationen: Spiele, Kommunikation und Sex-Webseiten. In Gesundheit und Neue Medien. Berlin: Springer, 2009. ŠMAHEL, D., VONDRÁČKOVÁ, P., BLINKA, L., GODOY-ETCHEVERRY, S. Comparing Addictive Behavior on the Internet in the Czech Republic, Chile and Sweden. In World Wide Internet:Changing Societies, Economies and Cultures. Macao. Macao: University of Macau, 2009. ŠRAMOVÁ, B. Médiá v živote adolescentov. In MAGÁL, S., MISTRÍK, M., SOLÍK, M. (eds.). Masmediálna komunikácia a realita I. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2009, s. 513–524. ISBN 978-80-8105-124-1. ŠTANCL, V. Mediální výchova a mediální gramotnost. in Tolerance a gramotnost v multikulturním prostředí. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2008. Kapitola 10, s. 51-57. ISBN 978-80-7290-359-7 TAPSCOTT, D. Net Kids. Wiesbaden, 1998. TELLA, S. Media and Man – On Whose Terms? Aspects of Media Education. [online]. 1997. [cit. 3. 10. 2011]. Dostupný z The Speaking, Listening, and Media Literacy Standards and Competency Statements for K- 12 Educations [online]. 1998. [cit. 8. 7. 2011]. Dostupný z . The Journal of Media Literacy. [online] c2011, [cit. 2. 12. 2011] Dostupné z: THOMAN, Elizabeth. Media Literacy for the 90's – U.S. Style. [online] c2002-2011 [cit. 2011-09-27] Dostupné z: THOMPSON, J. B. Média a modernita: Sociální teorie médií. 1. čes. vyd. Praha: Karolinum, 2004, 219 s. ISBN 80-246-0652-6. TOFFLER, A. The third wave. 1. vyd. New York: William Morrow and Company, 1981, 537 s. ISBN 0-553-14431-6. TOLSON, A. Media Talk. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd. 2006. ISBN 0-7486-1826-0. Tvorba a ověřování modelových očekávaných výstupů k tematickým okruhům průřezových témat pro 1. a 2. stupeň základního vzdělávání a pro gymnázia (Výstupy z dotazníkového šetření 2009) [online]. 2010. [cit. 10. 6. 2011]. Dostupný z . TYNER, K. New Agendas in Communication. Routledge: New York, 2010. UNESCO. Revised recommendation concerning the international standardization of educational statistics [online]. 1978. [cit. 17. 10. 2011] Dostupný z . VÁGNER, I. Televizní zprávy – psychický nátlak. Praha: Argo, 1997. VAN de VORD, R. Distance students and online research: Promoting information literacy through media literacy. Internet and Higher Education, 2010, roč. 13, č. 3, s. 170–175. ISSN 1096-7516. VAŘEKA, K. Mediální výchova v kontextu znalostní společnosti: komparace přístupů aplikovaných ve vyšším sekundárním vzdělávání v České republice a v Kanadě. Diplomová práce. Brno: Filozofická fakulta MU, 2006. VERNER, P. Mediální výchova: průřezové téma. 1. vyd. Praha: Albra, 2007, 106 s. ISBN 978-80-7361-042-5. VESELÁ, M., ŠMAHEL, D. Online komunity v České republice: Analýza členů a jejich sociálního kontextu. Sociální studia, 6, 2, 2009. VIRILIO, P. Informatická bomba. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2004. VOLEK, J. Mediální studia mezi kritikou ideologie a kritikou informace. In BINKOVÁ, P., VOLEK, J. Média a realita: Sborník prací Katedry mediálních studií a žurnalistiky FSS MU, Brno. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003, s. 11-13. ISBN 80-210-3308-8. VOLEK, J. Proměny chování mediálních publik: postkritická perspektiva. In Foret, M. - Lapčík, M. - Orság, M. (eds.): Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. Olomouc: UP. 2008. s. 215 - 233, Media a komunikace. VOLEK, J. Proměny mediálních publik v éře digitalizace. In Česká mediální krajina. Filosofická fakulta, UP Olomouc, 2007. VRÁNKOVÁ, E. Heslář: Mediální výchova. Revue pro média: časopis pro kritickou reflexi médií, 2004a, roč. 4, č. 8, s. 41-42. ISSN 1214-7494. VRÁNKOVÁ, E. Heslář: Kriticko-hermeneutická větev mediální výchovy. Revue pro média: časopis pro kritickou reflexi médií, 2004b, roč. 4, č. 8, s. 43-44. ISSN 1214-7494. VYBÍRAL, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál, 2003. VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. VYSEKALOVÁ, J.; KOMÁRKOVÁ, R. 2002. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2002. Vzdělávací program Národní škola: Vzdělávací program pro 1.-9 ročník základního vzdělávání. Praha: SPN, 1997, 162 s. ISBN 80-04-26683-5. Vzdělávací program Obecná škola: Pojetí obecné školy. Učební osnovy obecné školy. 4., upr. vyd. Praha: Portál, 1996, 270 s. ISBN 80-7178-106-1. Vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 275s. ISBN 80-7168-337-X. WALTEROVÁ, E., ČERNÝ, K., GREGER, D., CHVÁL, M. Školství – věc (ne)veřejná? Názory veřejnosti na školu a vzdělávání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 307 s. ISBN 978-80-246-1882-1. WARD-BARNES, Ava Katherine. Media Literacy in the United States: A Close Look at Texas. [online] c2010-4-16 [cit. 12. 12. 2011] 153 s. Dostupné z: White paper from the 21^st Century Literacy Summit [online]. 2002. [cit. 2. 12. 2011]. Dostupný z . Who Tells the Stories?: Catholic Media Literacy Curriculum Published.[online] c2002-2011. [cit. 17. 12. 2011] Dostupné z: WOLÁK, R. Učebnice mediální výchovy, aneb, písemka z Lasswella a DeFleura. In Mediální studia, roč. 4, č. 1, s. 80nn Young Canadians in a Wired World. Phase II. Student Survey [online]. 2005. [cit. 10. 7. 2011]. Dostupný z . Základy žurnalistiky pro redaktory studentských časopisů. Otevřená společnost ve spolupráci se Sdružením dětí a mládeže Horní Slavkov, 2004. ZOUHAROVÁ, M. Inovace organizace a prezentace syntaktických termínů v učivu českého jazyka na základní škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 241 s. ISBN 80-244-1017-6. ZOUHAROVÁ, M. K otázce tvořivosti žáků ve skupinovém vyučování. Komenský, 1984, roč. 108, č. 10, s. 595-598. ZOUHAROVÁ, M. Organizace a pojem skupinového vyučování. Komenský, 1981, roč. 105, č. 5, s. 292-293.