MASARYKOVA UNIVERZITA PRÁVNICKÁ FAKULTA POKYN DEKANA č. 5/2013 r r r v r o zpracovaní vyrocni zprávy právnické fakulty masarykovy univerzity za rok 2013 Den vydání: 2.12.2013 Den účinnosti: 2.12.2013 Pokyn děkana Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. 5/2013 O ZPRACOVÁNÍ VÝROČNÍ ZPRÁVY PRÁVNICKÉ FAKULTY MASARYKOVY UNIVERZITY ZA ROK 2013 Článek 1 Účel pokynu (1) Účelem tohoto pokynu je zajistit zpracování výroční zprávy Právnické fakulty Masarykovy Univerzity za rok 2013 (dále „výroční zpráva")- Pokyn vychází z toho, že informace obsažené ve výroční zprávě a následně uveřejňované způsobem umožňujícím dálkový přístup představují základní prezentaci Právnické fakulty a hlavní zdroj informací o ní. Je proto žádoucí, aby se na tvorbě výroční zprávy podíleli akademičtí i neakademičtí pracovníci přímo odpovědní za jednotlivé úseky. (2) Pokyn stanoví okruhy osob odpovědných za tvorbu a obsah jednotlivých částí výroční zprávy a harmonogram prací na výroční zprávě. (3) Přílohou pokynu je nástin obsahu výroční zprávy dle jednotlivých oblastí. (1) Zpracováním koncepce výroční zprávy a koordinací prací na její přípravě pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy. Technickým zpracováním výroční zprávy pověřuji vedoucího oddělení pro zahraniční a vnější vztahy. (2) Za tvorbu a obsah výroční zprávy odpovídá v části týkající se Článek 2 Okruh osob odpovědných za tvorbu a obsah výroční zprávy vedení fakulty: proděkani dle příslušných úseků (koordinace proděkan pro zahraniční a vnější vztahy), disciplinární komise: předseda disciplinární komise vědecké rady: vedoucí oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu výchovně vzdělávací činnosti (s výhradou činností uvedených niže): výchovně vzdělávací činnost v oblasti celoživotního vzdělávání a LL.M: vědecko-výzkumné činnosti: ediční činnosti: zahraničních aktivit a spolupráce: lidských zdrojů: ekonomiky fakulty: Centra celoživotního vzdělávání: Ústřední knihovny: Centra informačních technologií: vedoucí studijního oddělení, vedoucí oddělení pro doktorské studium a rigorózní řízení vedoucí Centra celoživotního vzdělávání, vedoucí oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu, vedoucí oddělení pro doktorské studium a rigorózní řízení vedoucí edičního oddělení, vedoucí oddělení pro zahraniční a vnější vztahy, vedoucí personálního a mzdového oddělení ve spolupráci s tajemníkem, tajemník fakulty, vedoucí Centra celoživotního vzdělávání, vedoucí knihovny, vedoucí Centra informačních technologií. (3) Součástí výroční zprávy budou také informace týkající se činnosti Akademického senátu Právnické fakulty MU. Výroční zpráva bude v této části vycházet z podkladů poskytnutých předsedou Akademického senátu do 7. února 2014. Článek 3 Časový harmonogram prací na výroční zprávě (1) Osoby odpovědné za tvorbu jednotlivých částí výroční zprávy dle čl. 2 odst. 2 tohoto pokynu poskytnou příslušné údaje v rozsahu určeném proděkanem pro zahraniční a vnější vztahy nejpozději do 7. února 2014 vedoucímu oddělení zahraniční a vnější vztahy. Pokud nebude určeno jinak, zasílají se podklady elektronickou formou na ad res u ve ra. red ru pova@l aw. m u n i. cz. (2) Podklady budou zpracovány za využití šablon předaných odpovědným osobám vedoucím oddělení pro zahraniční a vnější vztahy. Další obsahové a formální náležitosti podkladů stanoví proděkan pro zahraniční a vnější vztahy, který je oprávněn vrátit zaslané podklady k formálnímu či věcnému přepracování nebo dalšímu doplnění s určením lhůty pro takovou úpravu. (3) Předběžná verze výroční zprávy se po obsahové a formální redakci předkládá do konce února 2014 k projednání kolegiu děkana a poté bude postoupena k projednání Akademickému senátu Právnické fakulty. Článek 4 (1) Závěrečnou obsahovou redakcí výroční zprávy pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy a vedoucího oddělení pro zahraniční a vnější vztahy. (2) Archivací výroční zprávy pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy. (3) Závěrečnou formální úpravou výroční zprávy a jejím uveřejněním způsobem umožňujícím dálkový přístup pověřuji vedoucího Centra informačních technologií. (4) V případě, že bude vyhotovena výroční zpráva v listinné podobě, pověřuji k tisku a archivaci tiskové verze vedoucího edičního oddělení. Článek 5 Závěrečná ustanovení (1) Kontrolou dodržování tohoto pokynu a výkladem jeho jednotlivých ustanovení pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy. (2) Prováděním pokynu pověřuji v rozsahu jednotlivých částí výroční zprávy osoby uvedené v čl. 2 odst. 2 tohoto pokynu. (3) Tento pokyn nabývá účinnosti dnem 2. prosince 2013. V Brně dne 2. prosince 2013 prof. JUDr. Naděžda Rozehnalová, CSc, v.r., děkan Příloha č. 1 Nástin obsahu výroční zprávy 1 FAKULTA 1.1 Organizační struktura 1.2 Přehled hlavních organizačních a manažerských změn provedených v běžném roce, včetně nových a novelizovaných vnitřních předpisů 1.3 Vedení fakulty 1.4 Přehled hlavních aktivit vedení fakulty 1.5 Akademický senát 1.6 Vědecká rada 1.7 Disciplinární komise 2 VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍ ČINNOSTI 2.1 Vzdělávání studentů v akreditovaných studijních oborech 2.2 Stipendijní programy pro studenty 2.3 Bakalářské studium 2.4 Navazující magisterské studium 2.5 Magisterské studium 2.6 Doktorské studium 3 RIGORÓZNÍ ŘÍZENÍ 3.1 Specializace 3.2 Vývoj rigorózních řízení 3.3 Činnosti oddělení pro Doktorské studium a rigorózní řízení 4 VĚDECKOVÝZKUMNÁ ČINNOST 4.1 Činnost oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu 4.2 Profesorská a habilitační řízení 4.3 Přehled řešených vědeckovýzkumných a rozvojových projektů 4.4 Přehled řešených projektů financovaných z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 4.5 Aktivní účast akademických pracovníků fakulty na vědeckých konferencích pořádaných v tuzemsku 4.6 Studentská vědecká odborná činnost 4.7 Vědecko-organizátorská činnost 4.8 Ocenění vědecké činnosti pracovníků fakulty 5 EDIČNÍ ČINNOST 5.1 Ediční rada 5.2 Aktivity Ediční rady 5.3 Celkové počty vydaných publikací 5.4 Časopisy vydávané fakultou 6 ZAHRANIČNÍ AKTIVITY A SPOLUPRÁCE 6.1 Činnost oddělení pro zahraniční a vnější vztahy 6.2 Informace o zahraničních aktivitách fakulty 6.3 Mobilita akademických pracovníků 6.4 Mobilita studentů 6.5 Mezinárodní smlouvy o spolupráci 6.6 Členství fakulty a členství a funkce akademických pracovníků fakulty v zahraničních a mezinárodních organizacích 6.7 Vývoj mezinárodních aktivit fakulty 7 LIDSKÉ ZDROJE 7.1 Informace o lidských zdrojích fakulty 7.2 Přehled o kvalifikačním růstu lidských zdrojů fakulty 7.3 Struktura neakademických pracovníků podle kvalifikace, pohlaví a věku 7.4 Hmotná zainteresovanost 7.5 Zvyšování akademických dovedností členů akademického sboru 8 CENTRUM CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ 8.1 Vzdělávací aktivity 8.2 Celoživotní vzdělávání 8.3 Postgraduální studium 9 ÚSTŘEDNÍ KNIHOVNA 9.1 Knihovní fond 9.2 Zabezpečení knihovnicko-informačních služeb 10 CENTRUM INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ 10.1 Současný stav 10.2 Nejvýznamnější inovace provedené v roce 2013 11 EKONOMIKA FAKULTY 11.1 Informace o hospodaření v roce 2013 11.2 Rozpočet fakulty 2013 11.3 Hospodaření fakulty 2009—2013 11.4 Hospodaření s finančními fondy 11.5 Účetní stav majetku