1/5 Pokyn Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. 2/2025 O revizi knihovních jednotek 2025 (ve znění účinném od 7. 2. 2025) Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“) vydávám tento pokyn: Článek 1 (1) V souladu s ustanovením § 16 zák. č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon), ve znění pozdějších předpisů, bude provedena revize všech knihovních jednotek, které jsou evidovány Ústřední knihovnou Právnické fakulty MU. (2) Každý ze zaměstnanců fakulty (včetně externích vyučujících, doktorandů atd.) je povinen předložit k revizi všechny knihovní jednotky vypůjčené na jeho jméno dle harmonogramu uvedeného v čl. 2 tohoto Pokynu. (3) Přehled aktuálních výpůjček je dostupný v: katalog.muni.cz – přihlášení – Váš účet. Seznam výpůjček je možné na vyžádání zaslat elektronicky nebo vyzvednout v knihovně. (4) Ve lhůtě stanovené harmonogramem revize jsou zaměstnanci povinni připravit publikace ve své kanceláři, případně je předložit k revizi v knihovně PrF. V průběhu revize bude současně provedena kontrola a aktualizace přihlášek. (5) Revize knihovního fondu bude ukončena Protokolem o revizi vypůjčených knihovních jednotek (dle § 16, odst. 5 zákona č. 257/2001 Sb. a § 7 vyhlášky č. 88/2002 Sb.) viz příloha 1. Protokol bude sepsán ve dvou vyhotoveních, přičemž jedno zůstává zaměstnanci, druhé v archivu ÚK. (6) V případě nedohledaných knihovních jednotek bude zaměstnanci uložena přiměřená lhůta pro jejich dohledání. Jestliže knihovní jednotky nebudou dohledány ve stanoveném termínu, je zaměstnanec povinen do 30 dnů uhradit pořizovací cenu knihovní jednotky v ÚK nebo po předchozí dohodě s knihovnou nahradit jinou publikací. Závěrečný protokol (viz příloha 2) bude sepsán ve dvou vyhotoveních, přičemž jedno zůstává zaměstnanci, druhé v archivu ÚK. (7) Výsledky revize výpůjček zaměstnanců PrF, včetně seznamů nedohledaných knihovních jednotek, budou předloženy vedení fakulty k projednání po ukončení celkové revize. 2/5 Článek 2 Harmonogram revize jednotlivých pracovišť 3.-7.3.2025 Neakademická pracoviště 10.-21.3.2025 Ústav pro otázky soudnictví Katedra ústavního práva a politologie 24.3.-4.4.2025 Katedra občanského práva Katedra civilního práva procesního 7.-17.4.2025 Katedra trestního práva Katedra mezinárodního a evropského práva 22.4.-2.5.2025 Katedra obchodního práva Katedra práva životního prostředí a pozemkového práva 5.-16.5.2025 Katedra správní vědy a správního práva Centrum jazykového vzdělávání 19.-30.5.2025 Katedra právní teorie Katedra dějin státu a práva 2.-13.6.2025 Katedra finančního práva a národního hospodářství Ústav práva a technologií 7.7.-31.8.2025 Knihovna Článek 3 Závěrečná ustanovení (1) Kontrolou dodržování tohoto pokynu a výkladem jeho jednotlivých ustanovení pověřuji vedoucí pracoviště – Ústřední knihovna. (2) Tento pokyn nabývá účinnosti dnem 7. února 2025. 3/5 Přílohy: č. 1 - Vzor Protokolu o revizi vypůjčených knihovních jednotek č. 2 - Vzor Závěrečného protokolu o nedohledaných knihovních jednotkách V Brně dne 6. 2. 2025 Martin Škop děkan podepsáno elektronicky 4/5 Příloha č. 1: Vzor Protokolu o revizi vypůjčených knihovních jednotek Protokol o revizi vypůjčených knihovních jednotek Jméno zaměstnance: Počet výpůjček k revizi (jmenovitý seznam viz Seznam 1) Počet nenalezených knihovních jednotek (jmenovitý seznam viz Seznam 2) Revize byla provedena dne: Termín pro dohledání chybějících knihovních jednotek: Revize se zúčastnil a s uvedenými údaji souhlasí: jméno/podpis 5/5 Příloha č. 2: Vzor Závěrečného protokolu o nedohledaných knihovních jednotkách Závěrečný protokol o nedohledaných knihovních jednotkách Jméno zaměstnance: Počet nenalezených knihovních jednotek: (jmenovitý seznam v příloze) Termín pro zaplacení/náhradu nedohledaných knihovních jednotek: V Brně dne: Podpis zaměstnance: