Zápis č. 4/2023-2024 z porady vedoucích kateder a ústavů dne 30. 1. 2024, 12.00 hodin Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: doc. Šilhán, doc. Mrkývka (zástup), Mgr. Chudová, doc. Drličková Plánované body porady: 1. Převody studentů – úvodní informace 2. Pokyn děkana o podpoře některých akcí 3. Karty předmětů 4. Převedení některých PVP do on-line výuky 5. Různé Děkan přivítal vedoucí kateder/ústavů na pravidelném zasedání a popřál všem jen to dobré v novém roce. V úvodu sdělil, že fakulta procházela v minulých dnech každoroční evaluací, kterou prováděl pan rektor. Důraz při letošním setkání byl kladen na internacionalizaci fakulty, tuto část evaluace vedl prorektor Suchý. Děkan konstatoval, že hodnocení fakulty bylo kladné a zvláště poděkoval prod. Radvanovi, pod kterého agenda spadá. 1. Převody studentů – úvodní informace Proděkanka Jurníková vedoucí informovala, že ke konci roku 2024 končí akreditace starého magisterského studijního programu „Právo a právní věda, obor Právo“. U studentů, kteří nesloží řádně SZZk v září t. r., a to z různých důvodů, bude nezbytné upravit převody tak, aby mohli úspěšně svá studia dokončit. Informovala, že bude vydáno opatření a studentům půjde hromadný e-mail. Požádala vedoucí o výraznou spolupráci, zvláště v tom, aby směřovali studenty k odevzdání závěrečných prací do 30/6 2024. Sdělila, že další kroky, termíny, se budou odvíjet od počtu studentů, kterých se budou převody týkat. Uvedla, že nastavený postup se využije u studentů starých programů bakalářských i programu magisterského navazujícího. Z následné diskuse vzešel požadavek na jmenný seznam studentů k převodu, proděkanka přislíbila seznam vygenerovat a zaslat vedoucím, kteří informace přenesou na školitele. 2. Pokyn děkana o podpoře některých akcí Proděkanka Jurníková uvedla, že od 1. února 2024 je účinný Pokyn Právnické fakulty MU č. 2/2024, který upravuje podmínky podpory týmů připravujících se na mezinárodní či národní soutěže typu moot court a který také nově upravuje některé podmínky realizace akcí typu letní škola a studentská konference. Pokyn neřeší pronájmy prostor nebo finanční podmínky akademiků, ale řeší, za jakých podmínek je možné získat podporu ze stipendijního fondu, 1 organizátor akce bude mít příslib dopředu. Konstatovala, že společně s proděkanem Šilhánem měli snahu sestavit pokyn co nejjednodušeji. V následné diskusi zazněly dotazy i k dalšímu novému předpisu týkajícímu se podpory internacionalizace akademických pracovníků pro rok 2024. 3. Karty předmětů Proděkanka Jurníková opětovně požádala vedoucí, aby obrátili pozornost na karty předmětů a provedli aktualizaci. Zmínila případy, kdy rektorát jako odvolací orgán u neúspěšných studentů provádí mimo jiné i kontrolu karet předmětů. Apelovala, aby změny v interaktivní osnově byly propsány i do karet předmětů, vyslovila důraz na kontrolu způsobu ukončení a pokud dochází k inovativním změnám, apelovala na zaznamenání do karet předmětů. Připomněla, že karty předmětů zajímají i RVH. Aktualizace by se měla týkat nejen povinných předmětů, ale i PVP. 4. Převedení některých PVP do on-line výuky Proděkan Sehnálek uvedl, že od 1. 6. 2024 je plánována rekonstrukce horního patra budovy fakulty, čímž některé výukové místnosti i kanceláře budou mimo provoz, kapacita fakulty bude na hraně. Požádal vedoucí, kterých se budou tato omezení týkat, o převedení PVP do online podoby prostřednictvím MS Teams. Hovořil o zvážení blokové výuky a domluvě nastavení rozvrhu s Mgr. Pavliňákem. Proděkanka Jurníková vznesla podnět, že by se případně mohly PVP realizovat až na jaře, kde se mohou PVP otevřít s dvojnásobnou kapacitou. Tajemnice k rekonstrukci sdělila, že aktuálně je připravena stavební dokumentace a probíhá soutěžení. Bourací práce by měly být dokončeny do konce srpna t. r. a rekonstrukční práce jsou plánovány do konce 2024. Upozornila také, že výluka se bude týkat místností 315 a 316, kde není možné zajistit bezpečný průchod. V nejbližších dnech se v této věci obrátí na konkrétní vedoucí. Proděkan Sehnálek požádal o projednání výuky na katedrách a informování do konce dubna 2024. 5. Různé Děkan požádal předsedy komisí o dohled nad zápisy ze státních závěrečných zkoušek, zvláště je důležité uvést podrobný popis a důvody, které vedly k neúspěšnému ukončení zkoušky. Proděkan Sehnálek sdělil, že studenti kombinovaných studií upozorňují, že se v některých předmětech objevily jen 3 zkouškové termíny, minimum jsou 4. Požádal vedoucí o kontrolu a nutnost dodržování. Proděkan Radvan požádal přítomné o spolupráci. Sdělil, že RMU spustil přípravné práce týkající se úpravy webu, a to části pro veřejnost. V zadání RMU zmiňuje zájem i o názory z jednotlivých kateder/ústavů. Přislíbil zaslání dotazníku a poděkoval předem za odpovědi. Děkan poděkoval za spolupráci. Další PVK je plánována na 5/3/2024. 2 V Brně dne 30. 1. 2024 Schválil: Martin Škop, děkan Zapsala: Hana Hrušková, vedoucí sekretariátu 3