Zápis č. 7/2023-2024 z porady vedoucích kateder a ústavů dne 7. 5. 2024, 12.00 hodin Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: doc. Skulová, doc. Lavický, prof. Kosař, doc. Zbíral Plánovaný program porady: 1. Vytíženost při změně studijního plánu 2. Vyplněnost karet předmětů – Kriminalistická studia 3. Nové univerzitní předpisy 4. Oprava budovy – vypisování PVP 5. Různé Děkan přivítal přítomné na pravidelné poradě vedoucích kateder. 1. Vytíženost při změně studijního plánu Děkan sdělil, že se netýká formálního návrhu vytíženosti, kterému se porady vedení intenzivně věnovaly v minulém období, ale týká se změny studijního plánu. Požádal vedoucí kateder/ústavů o provedení rozvahy naplněnosti a vytíženosti zaměstnanců na svých pracovištích, vzhledem k profilacím a novému studijnímu plánu. Tzn. zvážit a přizpůsobit vše tak, aby nevznikaly problémy. Proděkan Sehnálek doplnil, že by vedoucí měli pečlivě zvážit, zda jsou přislíbené profilace naplnitelné v rámci dostupných personálních kapacit, abychom se změnou studijních plánů zbytečně nevkládali profilace nebo předměty, které nebudeme schopni otevřít. 2. Vyplněnost karet předmětů – Kriminalistická studia Děkan hovořil k připravovaného studijního programu „Kriminalistická studia“, který vstoupil do závěrečné fáze, fakulta je před podáním návrhu na schválení studijního programu. Informoval, 1 že před PVK proběhla společná schůzka za účasti děkana, prod. Sehnálka, prof. Kalvodové, dr. Provazníka, doc. Potěšila a Mgr. Lautrbachové v této věci. Vyzval 4 dotčené katedry: Katedru trestního práva, Katedru správní vědy a správního práva, Katedru ústavního práva a politologie a Ústav práva a technologií o kontrolu a naplnění karet předmětů, včetně průvodce v rámci interaktivních osnov tak, jak ukládají předpisy. Proděkan Sehnálek požádal o vyplnění karet předmětů nejpozději do 20. května 2024, v případě problému vyzval ke komunikaci. Sdělil, že pokud jde o vyplnění interaktivních osnov podle průvodce, dle metodiky, kterou univerzita vytvořila pro studijní materiály pro distanční studium (již dříve vedoucím nasdíleno), studijní podklady je třeba dokončit nejpozději do konce června t. r. Je třeba časový prostor pro kontrolu a pro reakci. Následně finální návrh půjde ke schválení na červnový AS a VR PrF MU. Děkan připomněl, že RVH nepřistupuje ke schválení jen formálně, kontroluje obsah, sleduje prvky, které tam jsou a mají být. Prof. Kalvodová požádala o sdílení vzorové metodiky, proděkan Sehnálek přislíbil zajistit. 3. Nové univerzitní předpisy Děkan vyzval vedoucí, aby se seznámili s novými studijními předpisy, jedná se většinou o novelizace. Avizoval zvláště „Studijní a zkušební řád“, kde došlo k mnoha změnám, jako nejvýraznější zmínil ukončování studia, nově bez známkování, ale s ohodnocením prospěl či neprospěl, upozornil na změnu při ústních zkouškách, kdy dochází k povinnosti mít u zkoušky více studentů nebo dalšího akademika či jiného zástupce tak, aby nedocházelo k situaci jeden na jednoho. Přislíbil požádat pana rektora o vypracování shrnutí všech změn. Dále upozornil na univerzitní předpisy „Řád celoživotního vzdělávání MU“, „Pravidla systému zajišťování kvality MU“ a „Řád kvality studijních programů MU“, zároveň uvedl, že došlo v souvislosti s těmito předpisy ke změně Statutu MU. V následné diskusi prof. Křepelka hovořil o průběhu debaty při schvalování univerzitních předpisů na zasedání AS MU, zvláště u změny požadavku více lidí při ústní zkoušce. Děkan potvrdil, že chápání znění předpisu v této části je různé, vyslovil předpoklad, že rektorát předloží metodiku výkladu předpisu. Sdělil, že změna byla přijata jako ochrana jak pro studující, tak i pro vyučující. Uvedl, že pro zkoušení jsou vhodné učebny, využití kabinetu nevylučuje, je však třeba dodržet důstojnost, distanci od zkoušeného a mít zajištěn kontrolní prvek tzn. přítomnost další osoby při zkoušení. Proděkanka Jurníková přislíbila, že pokud fakulta neobdrží metodiku z rektorátu, studijní proděkani připraví shrnutí podstatných změn. Avizovala změnu u SZZk, dojde ke změně vlastních metodik, směřováno bude zvláště předsedům komisí. Uvedla, že bude třeba se jinak pohybovat v hodnocení, nutné bude připravit také opravné SZZk. Změny fakultu čekají od ledna 2025. Doc. Myška vznesl dotaz na workshop k této problematice. Děkan přislíbil zajištění buď z univerzity, což upřednostňuje nebo fakultní. 2 4. Oprava budovy – vypisování PVP Děkan v souvislosti s rekonstrukcí 4. patra, s omezením kapacit učeben a s přípravou rozvrhu připomněl vedoucím žádost na seznam PVP, které nebudou od podzimu vyučovány nebo mohou být převedeny do distanční výuky. Proděkanka Jurníková v souvislosti s převedením výuky upozornila na zamítavé stanovisko RVH. Dále zmínila obavu, aby při snižování počtu PVP nevznikl studentům nedostatek pro získání dostatečného počtu kreditů. Vedení se shodlo, že vše ještě bude předmětem další diskuse. 5. Různé Tajemnice upozornila na vyhlášená výběrová řízení na pozice vedoucích kateder/ústavů v průběhu května, zmínila také VŘ na pozici vedoucí personálního oddělení. Ing. Pipalová odchází do penze. Děkan poděkoval vedoucím za spolupráci. Další PVK je plánována až na začátek dalšího AR. V Brně dne 7. 5. 2024 Schválil: Martin Škop, děkan Zapsala: Hana Hrušková, vedoucí sekretariátu 3