Chirurgické obory a OPTIMED Ladislav Plánka, Lenka Veverková Interní lékařství Chirurgické vědy Teoretické vědy DIA a neurovědy Rozdělení výuky do sekcí Interní lékařství Chirurgické vědy Teoretické vědy DIA a neurovědy Rozdělení výuky do sekcí Kurzy v sekcích Diagnostické obory a neurovědy; 16 Chirurgické vědy; 17 Interní lékařství; 35 Teoretické vědy; 33 Kurzy v chirurgické sekci • Chirurgie I, II, III • Otorhinolaryngologie • První pomoc • Intenzivní medicína • Chirurgická propedeutika I, II • Ortopedie a rehabilitace • Porodnictví a gynekologie • Oční lékařství • Anesteziologie a léčba bolesti Výukové jednotky v kurzech Interní lékařství Chirurgické vědy Teoretické vědy DIA a neurovědy 0 10 20 30 40 50 60 Chirurgická propedeutika I - cvičení; Chirurgická propedeutika I - přednáška;… Chirurgická propedeutika II - cvičení; Chirurgická propedeutika II - přednáška Chirurgická propedeutika II - cvičení Chirurgická propedeutika I - cvičení; Chirurgická propedeutika II - cvičení Chirurgie III - cvičení Anesteziologie a léčba v bolesti I Oční lékařství; Oční lékařství - cvičení Porodnictví a gynekologie I - cvičení; Porodnictví a gynekologie II - cvičení Porodnictví a gynekologie I - přednáška; Porodnictví a gynekologie II - přednáška Chirurgie I - přednáška; Chirurgie II - přednáška Ortopedie a rehabilitace - cvičení Chirurgie III - cvičení; Chirurgie III - přednáška Chirurgická propedeutika I - cvičení; Chirurgická propedeutika I - přednáška;… Intenzivní medicína - cvičení; Intenzivní medicína - přednáška První pomoc - cvičení; První pomoc - přednáška Otorinolaryngologie - cvičení; Otorinolaryngologie - přednáška Chirurgie I - cvičení; Chirurgie II - cvičení Počet výukových jednotek v kurzech Co si student odnese?? • Teoretickou znalost (Z) • Student vyslechne teoretické podklady • Zhlédne potřebná schémata, tabulky a obrázky • Položí doplňující dotazy • Pochopí danou problematiku • Uloží do vlastního mozku a už nikdy ji nezapomene – finální examinátor a budoucí zaměstnavatel očekává, že tuto znalost student má • Praktickou dovednost (D) • Student zhlédne několik praktických ukázek • Student provede úkon pod dozorem učitele na modelu nebo na pacientovi • Pokud možno si jej několikrát zopakuje (například na členech rodiny) • Student tento úkon už nikdy nezapomene – finální examinátor a budoucí zaměstnavatel očekává, že tuto činnost student dovede • Osobní zkušenost (V) • Student shlédne některou z praktik nebo technik • Položí doplňující dotazy • Uloží do vlastního mozku a v případě nutnosti si vzpomene, že něco takového už někdy viděl – finální examinátor a budoucí zaměstnavatel očekává, že tuto zkušenost student má Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Příklady výukových jednotek Co si odnese uživatel • Seznam výukových jednotek jednotlivého kurzu • Ke každé výukové jednotce • Její význam • Její obsah • Požadovaná literární podpora • Očekávaný výstup – co má znát, umět a vidět • Jak bude hodnocen Stav chirurgických oborů • Seznam výukových jednotek • Dětská traumatologie • Jejich popis a klasifikace • Dětské úrazy se odlišují od dospělých zejména tím, že se jedná o úrazy na rostoucím skeletu……mechanismus je častěji… • Sestavení osnov (významných pojmů) • Růstová ploténka – epifyzeolýza – operační léčba – kostní můstek • Definovány skupinové výstupy z učení • Elastická stabilní nitrodřeňová osteosyntéza (ESIN) • Definovány individuální výstupy z učení • Student popíše metodiku ESIN • Student demonstruje provedení metody ESIN na modelu dětské kosti • Doporučena literatura a navrženy další výukové materiály • Dětské zlomeniny – Petr Havránek 2013, Galén Praha • Videosekvence z traumatologických operací Stav chirurgických oborů Jsme připravení čelit horizontalizaci i vertikalizaci s ostatními obory!! Děkuji za pozornost