S:\bg\vyzkum\reforma\loga.png Metodický screening jednotek a výstupů učení titl CZ titl CZ Význam metodické kontroly lMonitoring výrazných odchylek l lPodpora autorů formou nezávazných doporučení l lPodpora systematizace definic VU napříč obory a autory l lOdstup nezaujatého pozorovatele OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Výukové jednotky Stav screeningu: Dokončeno Jaro 2014 Výrazné odchylky: lVýznam jednotky/Popis jednotky lPočet pojmů na počet hodin lDélka textu u popisu jednotky OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Význam jednotky V převážné většině velmi popisné Odchylky v zaměření textu na: lCíl (většina jednotek – není špatně) lObsah lVýstupy lVýznam v návaznosti na vyšší celek OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Počet pojmů/počet hodin OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz Odchylky např. 1 pojem/1 hodina 6 pojmů/17 hodin 20 pojmů/10 hodin titl CZ titl CZ Popis jednotek učení Mnohdy rozsáhlé texty Často texty připomínající převzatá skripta (již velmi kvalitně upraveno) OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Výstupy z učení Stav kontroly – 6221 z 8793 Předpokládané ukončení 31.10. Klíčové odchylky lPočet 1 - 34 lMonotónnost sloves OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Počet větných výstupů Extrémní odchylky •Minimum: 1 •Maximum: 36 Velké % osamělých výstupů •28,5% - méně než 3 VV •390 jednotek z 1366 OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ Zvážit doplnění - Příklad I. •Student objasní funkci obraných mechanismů v životě člověka. •Student vyjmenuje většinu základních obranných mechanismů •Student vysvětlí rozdíl mezi obrannými mechanismy a copingem •Student diskutuje hranici mezi užitečnými a neužitečnými z pohledu lékaře •Student demonstruje na příkladu historickou podmíněnost cop.strategií titl CZ Zvážit doplnění - Příklad II. Je možné a smysluplné přidat ke každému SV alespoň jeden specifický IVU? titl CZ Vzorový příklad I. OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz 6 výstupů, 4 slovesa, promyšlené formulace IVU titl CZ Vzorový příklad II. U každého SV stejná sada 3 slovesných IV - ale upravená individuálně OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ Vzorový příklad III. 90% shodných IV pro SV – zohledněna potřeba doplnit IV navíc OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Bloomova taxonomie Chybí různorodost Příliš časté omezení na slovesa: •popíše •zná •charakterizuje OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Smysl systému VU OD VSTUPŮ (co má vstřebat) „Do studenta bude nasypáno X informací“ K VÝSTUPŮM (čeho má být schopen v životě) „Student bude schopen zpracované informace různorodě používat“ OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz titl CZ titl CZ Smysl systému VU lStudent se lépe orientuje v tom, jaké znalosti a dovednosti se od něj čekají. l lJasné nároky na zkoušení a testování l lUmožňuje průběžné sebehodnocení l lInspirace k rozvíjení výukových metod a nástrojů OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz Význam slovesných VU titl CZ titl CZ Děkuji za Vaši skvělou práci! 774616229 Hola.beata@gmail.com Odměnou za dřinu na výstupech bude přehlednost,transparentnost,férovost a národní prvenství :) OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: http://opti.med.muni.cz