MUNI ISIMU MED Jak efektivně sbírat a pracovat se zpětnou vazbou z výuky a kurzů Tereza Vafková SIMPO 11. 9. 2024 revize posudek , hodnoceni předmětová anketa assessment I online formulář eya u a ce dotazník i j_ spokojenost výzkumfeedback analýza IUI U N I I S I M U MED Implementací nově připravené výuky práce zdaleka nekončí. Evaluace není synonymem pro distribuci dotazníku spokojenosti účastníka s výukou na konci lekce. 3 SIMPO2024 Klíčové otázky 9 SIMPO2024 Proč? ^> Pro koho? Koho se ptát? v™ Co zjišťovat? Jak získat? Jak často? Jak zpracovat? Co s výstupy? i si E D Evaluace programu Jejím cílem je zjistit, zda výukový program funguje, jak bylo plánováno a zda nevede k nějakým nechtěným výsledkům. ,1, Zaměřuje se na strukturu, aktivity a organizaci programu, hodnotí dosažení cílů a výstupů a hodnotí jeho dopad, náročnost a proveditelnost. 5 SIMPO 2024 m u ni |simu ED V praxi může být rozdíl mezi intended curriculum •jT\ taught curriculum learned curriculum SIMPO2024 Funguje výukový program, jak bylo plánováno? Tematické okruhy Výstupy z učení Výuková metoda Metoda hodnocení Student ovláda techniku kardiopulmonální resuscitace (KPR). Skill training, simulace OSCE Student dokáže provádět umělé vdechy. Skill training simulace OSCE KPR dospělého Student zná význam časné defibrilace při srdeční zástavě. E-learning Test Student zná základní informace týkající se patofyziologie NZO. E-learning Test 7 SIMPO2024 m u ni I s i m u MED Proč? 8 SIMPO2024 Zlepšování v rámci implementace Vnitřní hodnocení Rozvoj zapojených lektorů Management limitovaných zdrojů Podklad pro budoucí změny nebo nové aktivity Nastavení dlouhodobé strategie Podklad pro financování programu Nastavení podpůrných opatření Výzkum Podklad pro ohodnocení týmů Akreditace Logistika, organizace, technické zajištění m u n i I s i m u ED Psychologické bezpečí Klima, v němž se lidé cítí bezpečně natolik, aby se nebáli ozvat se a sdílet své myšlenky, otázky nebo nápady. 9 SIMPO2024 n u r j 11 s i m u MED Pro koho? - 3 přístupy k evaluaci programu Decision-oriented Outcomes-oriented Expertise-oriented approach approach approach 10 SIMPO2024 muni I s i m u ED Kirkpatrick's hierarchy 11 SIMPO2024 muni MED simu Koho se ptát? A na co? - K čemu bude evaluace sloužit? - K čemu nám bude tato konkrétní informace, kterou zjistíme? -Jak s ní naložíme? SIMPO2024 Zpracování - pečlivé zvážení metody evaluace r bezprostřední (v rámci výuky) dotazníky rozhovory focus groups náhledy v hodinách / hospitace administrativní záznamy (docházka apod.) skupinové metody výstupy ze závěrečného hodnocení 13 SIMPO2024 m u ni |s i m u ED Zpracování - pečlivé zvážení metody evaluace - povinná vs. dobrovolná - množství získaných informací - možnosti zpracování (lidské zdroje, technické možnosti) - faktor času - využití AI 14 SIMPO2024 m u ni |s i m u MED Co může přispět k dobré evaluaci? 01 02 03 04 05 culture of evidence kritický pohled kolegy podpora cyklu reflexe a následné akce kultivace komunity (growth mindset, feedback culture) příklady dobré praxe systémová podpora SIMPO2024 n u r j 11 siM MED MUNI|SIMU MED Take home message Not to prove but to improve! 16 SIMPO2024