Nemusíme tolik přemýšlet, jak jednotlivé části uvést a můžeme se tak plně soustředit na rozbor a analýzu. Když se dostaneme do slepé uličky, může nám nějaká univerzální otevřená otázka pomoct najít cestu k další diskusi. Plynulým přechodem mezi jednotlivými tématy opět zjednodušíme porozumění účastníkům.
Základy debriefingu
Fáze debriefingu
V této části si představíme model PEARLS = Promoting Excellence and Reflective Learning in Simulation. PEARLS je jedním z mnoha možných modelů.
Tento model byl popsaný poprvé v tomto článku:
Eppich, W., & Cheng, A. (2015). Promoting Excellence
and Reflective Learning in Simulation (PEARLS): development and rationale for a blended approach to health care simulation debriefing. Simulation in Healthcare, 10(2),
106-115.
Má celkem 5 fází, které si nyní popíšeme. U každé z nich zmiňujeme:
- Co je v dané části úkolem lektora?
- Proč je daná fáze důležitá?
- Jaké fráze můžeme v dané fázi debriefingu použít?
Proč je užitečné mít nějaké fráze připravené?