Debriefing je jednou z fází simulace, která bezprostředně navazuje na ukončení daného scénáře. Jedná se o diskusi, resp. facilitovanou reflexi účastníků "moderovanou" lektorem. Lektor je v roli facilitátora nebo průvodce. V debriefingu předpokládáme aktivní zapojení účastníků do diskuse, jedná se learner-centred přístup. Pro účastníky by měla být výstupem informace, v jakých oblastech se mohou zlepšit a jak toho mohou dosáhnout.
Adult learning and Basic Course of Debriefing
Co je to debriefing?
Jeho cílem je:
- identifikovat a uzavřít performance gaps (= nedostatků ve znalostech / dovednostech atd.)
- poskytnout účastníkovi podněty pro změny, které může aplikovat ve svojí klinické praxi
Jeho základním východiskem jsou pečlivě definované cíle učení simulace (learning objectives).
Jak se liší debriefing od feedbacku?
Feedback je specifická informace, která porovnává danou znalost / dovednost / chování se "standardem". Jejím cílem je přiblížit daného člověka "standardu". Během debriefingu poskytujeme účastníkům feedback.
Může proběhnout simulace bez debriefingu?
Ne! Nikdy bychom neměli dělat simulaci bez debriefingu. Pak je její zařazení do výuky pouze promarněná příležitost, protože ponecháváme náhodě to, co si z ní účastníci odnesou. Výrazně tak klesá výukový potenciál této výukové metody.
Debriefing není jen fáze, která nastává po ukončení scénáře. Pro tuto fázi si budujeme základy po celou dobu kurzu, už od vstupu účastníků do místnosti na jeho začátku.