Zápis č. 4 ze zasedání Komise pro hygienu práce LF MU ze dne 8. 12. 2010 Přítomni: Mgr. Jana Fialová, Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D., MUDr. Drahomíra Stančeva Pernicová, Ph.D., Ing. Blanka Sochorová Program: 1. Problematika výdeje OOPP z minulého zasedání komise HP 2. Žádost přednostky Farmakologického ústavu LF Prof. MUDr. Alexandry Šulcové, CSc. - navýšení počtu OOPP pro zaměstnance. 3. Dotaz Ing. Pipalové (Chovné a uživatelské zařízení laboratorních zvířat) Ad 1. Problematika výdeje OOPP z minulého zasedání komise HP V souvislosti s vydáváním OOPP byla komise upozorněna, že výdej oděvů a obuvi se provádí jednou ročně. Pracovník, který nastoupí do pracovního poměru v průběhu roku tak čeká na výdej OOPP až do dalšího termínu výdeje. Dochází tak k nepřijatelné situaci, kdy zaměstnanec, který má nárok na OOPP, je nedostane současně se zahájením prac. poměru. Závěr: Ing. Petrůj i paní Skřivánková vysvětlili stávající praxi výdeje OOPP: Oděvy a obuv vydává paní Skřivánková (nebo její kolegyně) kdykoli na požádání jednotlivých pracovišť, stačí žádost podepsaná vedoucím pracoviště. Ad 2. Žádost přednostky Farmakologického ústavu LF prof. MUDr. Alexandry Šulcové, CSc. - navýšení počtu OOPP pro zaměstnance Zdůvodnění žádosti: Pracovníci FÚ používají předepsaný ochranný oděv v laboratořích ústavu (práce s chemikáliemi – riziko kat. 2), mají nárok stejně jako zaměstnanci ostatních pracovišť s podobným zařazením na 3ks plášťů, košil a kalhot. Všichni tito zaměstnanci ale také pracují v laboratořích „zvířetníku“, kde procházejí zvláštním režimem sterilizace (tzv. hygienická smyčka) a zde jsou také potřeba OOPP, proto Prof. Šulcová žádá o navýšení počtu ochranných oděvů na dvojnásobek. Ze strany FÚ byl také vznesen dotaz na možnost přidělení ochranné obuvi pro vstup do „zvířetníku“ a dotaz na zajišťování OOPP pro doktorandy pracující v laboratořích „zvířetníku“. Závěr: Komise projednala žádost prof. Šulcové na navýšení počtu ochranných oděvů a dotaz na možnosti přidělení ochranné obuvi. Vzhledem k tomu, že do laboratoří „zvířetníku“ docházejí pracovníci z dalších čtyř ústavů (Biologický ústav, Anatomický ústav, Fyziologický ústav a Ústav patologické fyziologie), je nutno sjednotit způsob zajišťování OOPP. J. Fialová zjistí, jak je tato situace řešena na ostatních dotčených ústavech, jaké jsou podmínky a způsob fungování jednotlivých pracovníků ve „zvířetníku“ a na příštím zasedání komise doporučí na základě ucelených informací zavedení stejné praxe pro všechny zmíněné ústavy. Ad 3. Dotaz Ing. Pipalové na zajištění ochranné obuvi pro pracovníky „zvířetníku“ Ing. Pipalová upozornila, že při posledním soupisu ochranných pomůcek (při příležitosti otevírání pavilonu Z) omylem nebyla do seznamu uvedena ochranná obuv a jak Ing. Pipalová uvedla, na novém pracovišti je třeba obuv dvojí. Závěr: Po místním šetření a konzultaci s Ing. Pipalovou bude na příštím zasedání komise HP doporučeno komplexní řešení zajišťování OOPP ve „zvířetníku“ jak pro trvalé zaměstnance, tak pro zaměstnance a doktorandy docházející do laboratoří „zvířetníku“ z jiných pracovišť. Příští zasedání komise se bude konat 26. 1. 2011 v 15.00h. Zapsala: J. Fialová