Zápis č. 2/2011 ze zasedání Komise pro hygienu práce LF MU ze dne 20. 4. 2011 Přítomni: Mgr. Jana Fialová, prof. MUDr. Petr Husa, CSc., Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D., Mgr. Michal Koščík, MUDr. Drahomíra Stančeva Pernicová, Ph.D., Ing. Blanka Sochorová Program: 1. Zpráva a dílčí závěry z probíhající revize kategorizace práce 2. Různé Ad 1. Zpráva a dílčí závěry z probíhající revize kategorizace práce J. Fialová předložila zrevidované části katalogu prací a seznamů OOPP (pracoviště nelékařských oborů - katedry) ve formě tabulek, které jsou postupně převáděny do elektronické podoby, aby bylo možno provádět jejich aktualizaci na základě personálních změn a změn v náplni práce zaměstnanců. Tabulky mj. obsahují seznamy zaměstnanců jednotlivých pracovišť, jejich zařazení do rizikové kategorie a seznam OOPP na základě náplně práce a z toho plynoucích rizik. Uváděna je také periodicita výměny OOPP poskytovaných lékařskou fakultou (pozn.: Po dobu rodičovské dovolené jsou periodické výměny OOPP příslušným zaměstnancům pozastaveny). Při projednávání komise diskutovala o poskytování OOPP zaměstnancům, kteří nejsou zaměstnáni na pracovní smlouvu a dosud nebyli v tabulkách uváděni. Komise také řešila, zda budou tabulky jednotlivých pracovišť obsahovat všechny potřebné OOPP, na které má zaměstnanec při výkonu rizikové práce nárok, bez ohledu na to, zda a kde nárok uplatňuje, nebo zda toto bude specifikováno v jednotlivých provozních řádech pracovišť. Závěr: Členové komise se shodli, že pracovníci s dohodou o pracovní činnosti nebo o provedení práce, jsou-li vystaveni stejnému riziku jako ostatní zaměstnanci se stejnou náplní práce, mají nárok na přidělení odpovídajících OOPP a měli by být také uváděni v předložených tabulkách. Návrh, aby tabulky obsahovaly všechny OOPP, s poznámkou, zda a kde zaměstnanec nárok uplatňuje, bude ještě konzultován a ověřen, aby nemohlo dojít k různým právním výkladům a provozním nejasnostem. J. Fialová informovala, že po doplnění tabulek o výše diskutované skutečnosti a schválení revize katalogu prací a seznamu OOPP Komisí HP proběhne schválení jednotlivými vedoucími pracovišť (s podpisy), pak bude předložena žádost o schválení na Krajskou hygienickou stanici Jihomoravského kraje se sídlem v Brně spolu s revizí kategorizace a provozními řády pracovišť, kde došlo oproti minulému schválení ke změnám. Tabulky budou po dokončení revize uloženy u vedoucí personálního oddělení, s možností přístupu k aktualizované verzi podle potřeby. Ad 2. Různé V souvislosti s bodem č. 1 informovala paní tajemnice komisi, že vedení fakulty žádá jednotlivá pracoviště, aby, pokud tak ještě neučinila, poskytla provozní řády aktualizované po stěhování pracovišť na nová působiště. V této věci budou pracoviště kontaktovány J. Fialovou. Vedení LF požádalo, aby Komise HP zmapovala jednotlivá pracoviště kvůli rizikům (GMO, mikrobiologická rizika, chemické l., radiace) a aby byli na fakultní úrovni stanoveni zodpovědní pracovníci za jednotlivé oblasti rizik. Zapsala J. Fialová Příští zasedání Komise pro hygienu práce se uskuteční 1. 6. 2011 v 15h.