Bakalářské, magisterské a navazující magisterské studium Zápis studentů do 1. ročníku 1 Tvorba studijního katalogu 2 Tvorba rozvrhu 3 Imatrikulace 4 Výuka oborů bakalářského studia 5 Administrativní činnosti spojené se studiem 6 Zkoušky z jednotlivých předmětů 7 Přihlášky k SZZ 8 Splněno? Závěrečná kontrola studia 9 ne ano Organizování SZZ 10 Přihlášky na náhradní termíny SSZ Úspěšné ukončení? ne ano Promoce 11 Krok Vstup Činnost Odpovídá Výstup 1. Zákon č.111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (Dále jen Zákon) Harmonogram zápisu Zápis studentů do 1. ročníku · Termíny zápisů ke studiu jsou stanoveny harmonogramem. · Zpravidla nabízíme i tzv. náhradní zápis, který realizujeme v září. · K zápisu jsou přijatí uchazeči zváni v dopise s oznámením ve věci přijímacího řízení. · Zajištění fotografování nově přijatých v budově fakulty. · Rezervace místnosti. · Tisk rozhodnutí o přijetí ke studiu. · Tisk přihlašovacích údajů do IS. · Tisk informací pro nově přijaté uchazeče. · Vytvoření prezenčních listin pro jednotlivé skupiny. · V den zápisu se nachystají všechny materiály pro jednotlivé skupiny. · Studijní referentky provádí prezenci příchozích, kontrolují jejich totožnost a dodání povinných dokumentů. · Každý obdrží slohu pro osobní spis, rozhodnutí o přijetí ke studiu a jeho kopii, list s přichystanými přístupovými údaji do IS MU (nemá-li uchazeč přidělené z dřívějška). · Uchazeči vyplňují zápisový list dle pokynů na světelné tabuli. Složený zápisový list vč. vložených povinných dokumentů odevzdávají při odchodu. · Studijní referentky vybírají všechny materiály (kopii rozhodnutí o přijetí s prohlášením o převzetí originálu, osobní spis s vyplněnou hlavičkou). · Studijní referentky provedou dle prezenční listiny elektronický zápis do IS. Vedoucí SO, referentky SO Dopis s pozvánkou k zápisu Záznam o rezervaci místnosti v IS MU Rozhodnutí o přijetí ke studiu (+kopie) Informace pro nově přijaté studenty Prezenční listiny Osobní spis studenta Záznam v IS MU (Evidence studia) 2. Studijní a zkušební řád MU (dále jen SZŘ MU) Databáze předmětů z IS Tvorba studijního katalogu § Termín zveřejnění studijního katalogu je dán Studijním a zkušebním řádem MU § Nejpozději na počátku března jsou překlopeny všechny předměty do období nadcházejícího akademického roku. § Tzv. garanti katalogu (nositelé práva „katal_a“ v IS) jsou svoláni na schůzku, kde jsou diskutovány problémy týkající se plnění katalogu předmětů v IS. § Pracovník SO sestaví studijní katalog (pomocí prezentátoru v IS) a vyvěsí jej v intranetu fakulty. § Garanti katalogu pracují v IS a sami žádají o aktualizaci studijních plánů v intranetu. Provádějí průběžnou kontrolu. § Pracovník SO na vyžádání aktualizuje studijní plány. § Průběžně zodpovídá dotazy garantů a řeší vzniklé problémy. § Finální podobu studijního katalogu vyvěsí SO na své webové stránky. Za správnost údajů ve studijním katalogu zodpovídají garanti katalogu. Za zveřejnění stud. katalogu v termínu stanoveném SZŘ MU zodpovídá pracovník SO. Elektronická verze studijního katalogu. Studijní katalog k prohlédnutí nebo ke stažení na webu SO 3. Statistika aktivních studentů, studijní katalog Podklady od garantů rozvrhu ze všech kateder Databáze z IS Tvorba rozvrhu · Tvorba seznamů oborů, tzv. kurikula. · Současně vzniká i přehledová tabulka s počty studentů v jednotlivých oborech pro následující semestr. · Vložení vstupních dat (kurikula, počty studentů) do softwaru UniTime (externě) · Pracovník SO kontroluje v UniTime kurikula a případně provádí jejich úpravu · Následuje otevření přístupu do UniTime pro katederní rozvrháře. · Kat. rozvrháři zadávají po dobu 3 týdnů vstupní požadavky (preference předmětové a časové, požadavky učitelů). · Činnosti koordinuje a podporu pro katedernírozvrháře opět poskytuje rozvrhář SO (pořádá i tzv. laboratoře, práce v UniTime „pod dohledem“). · Po uzavření přístupu kateder provede pracovník SO kontrolu správnosti vložených dat. · Následuje generování rozvrhu (externě). · Fakultní rozvrhář SO vybere nejvhodnější vygenerované řešení (vyhodnocují se kritéria počtu konfliktů a splnění zadaných preferencí). · Rozvrhář SO optimalizuje vybranou variantu rozvrhu v UniTime, provádí ruční úpravy rozvrhu. Výjimečně reaguje na dodatečně formulované požadavky z kateder. · Následuje zveřejnění rozvrhu v UniTime. · Externí pracovník přichystá importní soubory pro IS MU (externě). · Rozvrhář SO nahraje importní soubory do IS MU. · Zveřejnění rozvrhu v IS MU proběhne automaticky, je navázáno na harmonogram ak. roku uložený v IS MU (položka Zveřejnění rozvhru). Za správnost údajů rozvrhových údajů zodpovídají garanti rozvrhu na katedrách. Za včasné zveřejněn rozvrhu zodpovídá pracovník SO. Spolupráce s externisty – správci systému UniTime Harmonogram tvorby rozvrhu Seznamy oborů, tzv. kurikula, s počty studentů jednotlivých oborů Rozvrh v UniTime Importní soubory pro nahrání rozvrhu do IS MU Rozvrh v IS MU 4. Zákon Seznam zapsaných studentů Harmonogram aktu imatrikulace Imatrikulace – týká se pouze bakalářkých a magisterských studií (ne navazujících studií) v prezenční formě studia § SO vytvoří harmonogram imatrikulací § SO vyzve studenty, aby zvolili zástupce, který při aktu převezme listy za celou stud. skupinu. § Studenti, kteří mají zájem o převzetí imatrikulačního listu, se registrují v aplikaci Rozpisy v IS MU. § Tisk imatrikulační listů na SO pro registrované studenty. § Každý list je opatřen razítky (faksimile rektora a děkana). § Zástupci studijních skupin obdrží imatrikulační list přímo při obřadu, ostatní studenti si jej s týdenním zpožděním vyzvednou na studijním oddělení. Vedoucí SO Harmonogram imatrikulací Seznam zájemců o převzetí imatrikulačního listu Imatrikulační listy 5. SZŘ MU Výuka oborů bakalářského studia § Období výuky je dáno schváleným harmonogramem akademického roku. § Výuku organizují katedry. katedry Záznamy v IS MU (Evidence studia) 6. Zákon SZŘ MU Stipendijní řád MU Databáze IS Statut MU Skartační řád MU Administrativní činnosti spojené se studiem § Vedení spisů studentů (Vedení osobní a studijní agendy studentů) § Přerušování studia/zápis do studia po přerušení § Ukončení studia § Poplatky za studium § Sběr žádostí (o výjimky ze SZŘ MU apod.) § Vydávání potvrzení o studiu (o ukončení studia apod.) § Vyřizování korespondence (běžné i elektronické). § Stipendia § Archivace studijních spisů § Kontrola studia a zápis do vyššího semestru Referentky SO Vedoucí SO Spisy studentů, písemná vyrozumění, rozhodnutí, výpis zapsaných a absolvovaných předmětů Záznamy v IS MU (Evidence studia, Kontrola studia, Osobní evidence, Zápis předmětů) Archívní šanony 7. SZŘ MU Zkoušky z jednotlivých předmětů § Stanovení termínů a jejich počtu se řídí zněním SZŘ MU. § Termíny se vypisují v IS MU. § Forma zkoušky a její průběh je dána akreditačním materiálem – jinak řečeno: je na katedrách jak vše zorganizují. Zkoušející na katedrách Termíny zkoušek v IS MU (Záznamník učitele) Výsledky studia v IS MU, podklad pro kontrolu studia před SZZ v IS MU 8. Zákon SZŘ MU Pokyn děkana ke SZZ č. 1 a 3 z r. 2007 Harmonogram SZZ Databáze IS Přihlášky k SZZ § Vypracování harmonogramu SZZ pro období Jaro (květen, červen) a Podzim (leden, únor) § Zpracování písemné přihlášky studentů a zpřístupnění přihlášky studentům na webu PdF § Stanovení komisí pro SZZ včetně předsedů SZZ Referentky SO, proděkan pro studium Seznamy přihlášených studentů Rozpis komisí pro SZZ Protokoly studentů o SZZ 9. Zákon SZŘ MU, výsledky studia Pokyn děkana ke SZZ č. 1 a 3 z r. 2007 Databáze IS Závěrečná kontrola studia § Probíhá po skončení zkouškového období (vychází ze znění SZŘ MU). § Provádí se v IS MU. § Kontrola splnění podmínek pro přístup ke SZZ. § Zpřístupnění archívu studentům v ISu § Kontrola archívu závěrečné práce v IS (vložení závěrečných prací a posudků do ISu) Referentky SO Podklady pro SZZ Archív závěrečné práce v IS Tisk absolvovaných předmětů za celé studium jednotlivých studentů 10. Zákon SZŘ MU, výsledky studia Pokyn děkana ke SZZ č. 1 a 3 z r. 2007 Harmonogram SZZ Databáze IS Skartační řád MU Organizování SZZ § Příprava, kontrola a tisk protokolů studentů ke SZZ § Doplnění předmětů SZZ v ISu § Podrobný rozpis komisí SZZ ve spolupráci s jednotlivými katedrami PdF (rozpis na dny, hodiny, učebny) § Rezervace učeben § Distribuce protokolů jednotlivým komisím SZZ § Kontrola vrácených protokolů a evidence výsledků SZZ do ISu § Ukončení studia v ISu (zavedení příslušného kódu v databázi ISu) a příprava pro tisk diplomů a dodatků k diplomům § Archivace spisů absolventů včetně kopií diplomů a dodatků k diplomům Referentky SO, Předsedové SZZ Protokoly o SZZ Rozpisy komisí SZZ Záznam o rezervaci místností v IS MU Naplněná databáze IS (Závěrečná zkouška) Archívní šanony 11. Protokoly SZZ Výsledky SZZ Databáze IS Promoce § Konají se dvakrát (výjimečně třikrát) do roka, a to v období březen, červenec (a říjen). § Tisk diplomů a dodatků k diplomům (předávají se k podpisu děkanovi, rektorovi a opatřují se razítky MU a vloží se do příslušných sloh). § Zajištění kopií všech diplomů a dodatků k diplomům pro archivaci vč. oražení faximílií děkana. § Studijní oddělení vyzve absolventy, kteří pronesou slavnostní řeč za danou skupinu, zkontaktuje je a domluví se na podrobnostech. § Vytvoří se harmonogram promocí (přesný rozpis zúčastněných absolventů na jednotlivé skupiny, obsazení funkcionářů PdF). § Vytvoří se jmenné seznamy. § Tisk knihy absolventů z ISu. § Podklady pro projevy funkcionářů na slavnostním aktu. § Průběh slavnostního aktu - nácvik zúčastněných absolventů pro slavnostní akt, kontrola prezence zápisem do knihy absolventů. § Celkové zajištění průběhu slavnostního aktu. Vedoucí SO, referentky SO, pedél MU a PdF Tištěné diplomy a dodatky k diplomům (+kopie) Harmonogram promocí Jmenný seznam pro slavnostní akt Kniha absolventů Scénář aktu