UNI PED C. j . : M U - I S / 1 9 6 4 5 0 / 2 0 2 3 / 2 1 1 0 7 7 2 / P d F - l O p a t ř e n í d e k a n k y č. 5 / 2 0 2 3 K provedení prověrky BOZP a PO na PdF MU (ve znění účinném od 1. 9. 2023) Ve smyslu plnění povinností uložených §§ 101-108 zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, v platném znění a dalšími předpisy regulujícími úpravu bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci a požární ochrany vydávám toto opatření: Článek 1 V š e o b e c n á u s t a n o v e n í 1) Ú č e l : Tímto nařizuji provedení prověrky bezpečnosti práce a o c h r a n y zdraví při práci a k o n t r o l y požární o c h r a n y n a všech pracovištích Pedagogické f a k u l t y M U (dále j e n P d F ) . Prověrky B O Z P a P O s e uskuteční v s o u l a d u s ustanoveními zákona č. 2 6 2 / 2 0 0 6 S b . , zákoníku práce, v platném znění, § 1 0 8 , o d s t . 5 a zákona č. 1 3 3 / 1 9 8 5 S b . o požární ochraně v e znění pozdějších předpisů, § 5, o d s t . 1, písm. e ) . 2) R o z s a h p l a t n o s t i : všechna pracoviště P d F M U . 3 ) D e f i n i c e p o j m ů a z k r a t e k B O Z P bezpečnost práce a o c h r a n y zdraví při práci P O požární o c h r a n a 4) O d p o v ě d n o s t : předseda prověrkové k o m i s e . Článek 2 O s o b y p o v ě ř e n é p r o v e d e n í m p r o v ě r k y 1) K provedení prověrky B O Z P a P O j m e n u j i p r o všechna pracoviště j e d n u prověrkovou k o m i s i . 2) Č l e n o v é p r o v ě r k o v é k o m i s e předsedkyně: I n g . Šárka Kvizdová, tajemnice fakulty členové: M g r . J i t k a Bónová, vedoucí technicko-provozního oddělení M g r . Libuše V o d o v á , P h . D . předsedkyně ZO VOS PdF nebo jí pověřený zástupce vedoucí zaměstnanec kontrolovaného pracoviště n e b o j e h o pověřený zástupce I n g . M i c h a e l a Jabůrková, referentka BOZP a PO Článek 3 D a l š í u j e d n á n í 1) Z prověrky B O Z P a P O k o m i s e z p r a c u j e a předloží vedení f a k u l t y a odborové o r g a n i z a c i s o u h r n n o u zprávu včetně návrhů a termínů n a odstraňování zjištěných nedostatků a zaměstnanců odpovědných z a r e a l i z a c i odstranění nedostatků. 1 Opatření dekanky č. 5/2023 K provedení prověrky BOZP a PO na PdF MU 2) Prověrku B O Z P a P O n a jednotlivých pracovištích p r o v e d e k o m i s e v termínech určených v h a r m o n o g r a m u , který j e přílohou č. 1 t o h o t o opatření. Článek 4 Z á v ě r e č n á u s t a n o v e n í (1) Související d o k u m e n t y • Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění • Zákon č.133/1985 Sb. o požární ochraně ve znění pozdějších předpisů (2) S e z n a m záznamů • nejsou (3) S e z n a m příloh • Příloha č. 1 - Harmonogram a zaměření prověrek (4) K o n t r o l a a a k t u a l i z a c e • nestanovuje se (5) Výkladem ustanovení t o h o t o opatření j e pověřena I n g . M i c h a e l a Jabůrková, r e f e r e n t k a B O Z P a P O . (6) H i s t o r i e změn • nestanovuje se (7) T o t o opatření nabývá p l a t n o s t i d n e m zveřejnění. (8) T o t o opatření nabývá účinnosti d n e m 1. 9 . 2 0 2 3 . V Brně 1 0 . 8. 2 0 2 3 (podepsáno elektronicky) d o c . P h D r . M g r . S i m o n a Koryčánková, P h . D . děkanka 2 Opatření dekanky č. 5/2023 K provedení prověrky BOZP a PO na PdF MU P ř í l o h a č. 1 H a r m o n o g r a m p r o v e d e n í p r o v ě r e k B O Z P a P O n a p r a c o v i š t í c h P d F v r o c e 2 0 2 2 Datum Den Hodina Práčovi ště/obj ekt 4.09.2023 pondělí 8:00-10:30 Poříčí 7,9 + Ypsilantiho 4.09.2023 pondělí 11:30-13:00 Poříčí 31 + CVIDOS 5.09.2023 úterý 8:00-10:30 TPO + Vinohrady 100 Vyhotovení zápisu o prověrce P o z n : uvedené časové rozpětí prověrek B O Z P a P O n a pracovištích j e přibližné. P ř i f y z i c k ý c h p r o h l í d k á c h p r a c o v i š ť b u d o u k o n t r o l o v á n y z e j m é n a : 1. odstranění závad zjištěných během prověrky BOZP a PO v roce 2022, případně závad zjištěných během kontrolní dohlídky v průběhu roku 2023, 2. pracovní podmínky a prostředí - pořádek na pracovišti, osvětlení, větrání, úklid, 3. ochrana zdraví a poskytování první pomoci - osobní ochranné pracovní prostředky (výdej, evidence, používání), lékárničky, evidence úrazů (pracovních, studentských), pracovnělékařská péče - lékařské prohlídky, 4. technická zařízení - provádění pravidelných kontrol a revizí, technický stav a údržba zařízení, bezpečnostní značení, 5. objekty a komunikace - stav objektů a komunikací, hygienická zařízení, bezpečnostní značení, volné únikové cesty a východy, volný přístup a označení hlavních uzávěrů médií, volný přístup k požárně bezpečnostním zařízením a prostředkům ke zdolávání požárů (hlásiče požáru, hasicí přístroje, hydranty apod.) 6. skladování- kontrola regálů a žebříků (označení, stabilita, ukládání materiálu), skladování chemických látek a směsí (označení, správné ukládání, vysoce toxických látek a přípravků...), tlakové láhve, 7. provozní dokumentace - provozní řády pracovišť (laboratoře, sklady, kotelna, výměníkové stanice apod.), bezpečnostní listy, návody na obsluhu strojů a zařízení. 8. dokumentace školení vedoucím na pracovišti (včetně DPP a DPČ) - vstupní, periodická, pravidelnost a rozsah provádění, účast. 3