A-I – Základní údaje o žádosti o akreditaci Název vysoké školy: Masarykova univerzita Název součásti vysoké školy: Pedagogická fakulta Obor řízení: Výtvarná výchova Typ řízení: habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem Schvalující orgán: Vědecká rada Masarykovy univerzity Datum schválení žádosti: Odkaz na elektronickou podobu žádosti: Odkaz na relevantní vnitřní předpisy: · Na univerzitní úrovni: - Habilitační řízení: https://www.muni.cz/vyzkum/akademicke-zalezitosti/habilitacni-rizeni-na-mu - Řízení ke jmenování profesorem: https://www.muni.cz/vyzkum/akademicke-zalezitosti/rizeni-ke-jmenovani-profesorem-na-mu · Na fakultní úrovni: - Směrnice děkana PdF MU č. 5/2018 Zásady habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem na PdF MU: https://is.muni.cz/do/ped/VPAN/smerdek/c_5_2018_zasasy_hab_prof.pdf Odkaz na údaje o zahájených a uskutečněných řízeních: habilitační řízení: https://www.muni.cz/vyzkum/akademicke-zalezitosti/prehled-habilitacnich-rizeni řízení ke jmenování profesorem: https://www.muni.cz/vyzkum/akademicke-zalezitosti/prehled-rizeni-ke-jmenovani-profesorem B-I – Charakteristika oboru řízení Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Typ oboru řízení habilitační řízení i řízení ke jmenování profesorem Charakteristika a vymezení oboru řízení Habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem v oboru Výtvarná výchova navazuje v teoretických, výzkumných, metodologických i realizačních souvislostech na doktorský studijní program Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky. Je určeno pro odborníky, kteří vytvářejí teoretické zázemí výtvarné výchovy a nejbližších navazujících oborů, zaměřují se na vědecký výzkum i další oborové tvůrčí aktivity a svými odbornými výkony prohlubují oborové kompetence. Hlavním tematickým okruhem je výtvarná a galerijní pedagogika, což jsou specializace, které se dotýkají širšího souhrnu dalších navazujících vědeckých oborů, jakými jsou historie a teorie umění, filozofie a psychologie umění, sociologie umění i teorie a didaktika výtvarné výchovy. Podstatným okruhem je praktická umělecká tvorba a její postavení v systému pedagogických oborů s uměleckým zaměřením. Důležitý je zde mezioborový výzkumný diskurz v oblasti nejnovějších poznatků humanitních věd a vývoje výtvarného umění (pedagogiky, teorie umění, psychologie, antropologie, historie umění, vizuální kultury či speciální pedagogiky). Významným výzkumným okruhem je úloha výtvarné pedagogiky v oblasti práce se znevýhodněnými skupinami se zaměřením na expresivní terapii. Základem pro oborové zaměření habilitačního a jmenovacího řízení je vědomí, že výtvarná pedagogika a galerijní pedagogika zkoumají teoretickou oblast, která i při důrazu na pedagogické aspekty je propojena s výtvarným uměním, s dějinami a teorií umění i s okruhem praktické umělecké tvorby. Dominantní oblastí tohoto řízení je teorie a praxe zprostředkování umění a výtvarné pedagogiky s přesahy k teorii výtvarného umění a tvorby, včetně kurátorství výtvarných výstav. Akademické kompetence zde tedy mohou získávat odborníci, kteří se zaměřují na teoretickou i metodologickou problematiku v oblasti výtvarné tvořivosti a vnímání, interpretace výtvarného díla v kontextu výtvarné výchovy a socializace, tvorby jako formy psychosociální terapie a společenského působení výtvarných oborů. Cílem řízení je rozšířit odbornou personální základnu o pedagogy teoretiky, kteří budou rozvíjet a nově vytvářet teoretické zázemí oboru. Protože je ale výtvarná pedagogika oborem s uměleckým zaměřením, je habilitační i jmenovací řízení otevřené také pro umělkyně a umělce, kteří se vedle vlastní umělecké tvorby věnují i teoretické reflexi a pedagogické i publikační činnosti. C-I – Požadavky na uchazeče o habilitační řízení/řízení ke jmenování profesorem Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Schvalující orgán Akademický senát MU Schváleno dne 24. 4. 2017 (registrace MŠMT 22. 5. 2017) Účinnost od 1. září 2017 Požadavky kladené na uchazeče habilitačního řízení Na institucionální úrovni základní požadavky na uchazeče stanoví Řád habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem na MU, který schválil Akademický senát MU dne 24. 4. 2017, registrován MŠMT byl 22. 5. 2017 a účinný je k 1. 9. 2017. Na tento řád navazuje směrnice MU 7/2017 Habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem schválená a vydaná rektorem MU 30. 8. 2017, účinná k 1. 9. 2017, která požadavky blíže specifikuje: https://www.muni.cz/vyzkum/akademicke-zalezitosti/habilitacni-rizeni-na-mu Na fakultní úrovni požadavky na uchazeče stanoví směrnice děkana PdF MU č. 5/2018, která je platná od 13. 9. 2018, účinná od 17. 9. 2018. Požadavky na uchazeče o habilitační řízení, které schválila VR PdF MU dne 27. 2. 2018, formuluje její čl. č. 5: https://is.muni.cz/do/ped/VPAN/smerdek/c_5_2018_zasasy_hab_prof.pdf Požadavky kladené na uchazeče řízení ke jmenování profesorem Na institucionální úrovni základní požadavky na uchazeče stanoví Řád habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem na MU, který schválil Akademický senát MU dne 24. 4. 2017, registrován MŠMT byl 22. 5. 2017 a účinný je k 1. 9. 2017. Na tento řád navazuje směrnice MU 7/2017 Habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem schválená a vydaná rektorem MU 30. 8. 2017, účinná k 1. 9. 2017, která požadavky blíže specifikuje: https://www.muni.cz/vyzkum/akademicke-zalezitosti/rizeni-ke-jmenovani-profesorem-na-mu Na fakultní úrovni požadavky na uchazeče stanoví směrnice děkana PdF MU č. 5/2018, která je platná od 13. 9. 2018, účinná od 17. 9. 2018. Požadavky na uchazeče o řízení ke jmenování profesorem, které schválila VR PdF MU dne 27. 2. 2018, formuluje její čl. č. 10: https://is.muni.cz/do/ped/VPAN/smerdek/c_5_2018_zasasy_hab_prof.pdf D-I – Související vědecká nebo umělecká činnost Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Přehled řešených grantů a projektů souvisejících s oborem řízení Řešitel/spoluřešitel Názvy grantů a projektů získaných pro vědeckou nebo uměleckou činnost související s oborem řízení Zdroj Období Mgr. Jan Zálešák, Ph.D. 406/09/P371 Umění jako spolupráce. Kolaborativní projekty v českém výtvarném umění 1998–2008 B GA ČR 2009–2011 Mgr. Petr Kamenický CZ.1.07/2.2.00/15.0210 Speciální výtvarná výchova C OPVK (EU / MŠMT) 2010-2013 doc. PhDr. Karel Pančocha, B.A., Ph.D. MSMT-12040/2017-1 Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra II. C MŠMT 2017 prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D 731 709 2515 Týden výtvarné kultury 2017-2020 C JMK 2017-2020 doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. MSMT-1 771-50/2013-210 Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny C MŠMT 2013 Přehled o nejvýznamnější publikační a další vědecké nebo umělecké činnosti s mezinárodním rozsahem STADLEROVÁ, Hana. Art Activities as a Way to the Active Age. American International Journal of Social Science. Vol. 3. No. 3, May 2014. Centre for Promoting Ideas. USA. ISSN 2162-139X (Print); ISSN 2162-142X (Online). (s. 49-54). STADLEROVÁ, Hana. An integration of art education into preschool instruction. PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI/ ISSUES IN EARLY EDUCATION, Polsko, 2014, roč. 2 (25), č. 2014, s. 60-73. ISSN 1734-1582. STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Pavel ŠAFÁŘ, Júlia ZORKOVSKÁ a Jana OVČÁČKOVÁ. Dynamika psychických procesů a výtvarná tvorba. Praha; Brno: Dokořán, MU, 2018. 224 s. ISBN 978-80-7363-870-2, 978-80-210-8950-1. STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. From the Depths of the Soul. Praha; Brno: Dokořán; Vydavatelství MU, 2017. 243 s. Edice MU, 2. svazek. ISBN 978-80-210-8813-9. STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ a Eva KALIČINSKÁ. Děti pro Lidice. Children for Lidice. International Childrens Exhibition of Fine Arts Lidice. Památník Lidice. Masarykova univerzita, 2017. 173 s. ISBN 978-80-210-8823-8. HORÁČEK, Radek. Umění bez revolucí? Brno: Munipress – Barrister a Principal, 2015. 279 s. HAVLÍK, Vladimír. - 2012 Performer´s Biography, Galerie Zejscie, Krakov, PL – samostatná výstava. HAVLÍK, Vladimír. - 2013 5th International Artists’ Book Exhibition, King St. Stephen Museum, Székesfehérvár, Maďarsko, účast na kolektivní výstavě. NOGA, Pavel, Roman MADECKI, Renata BUCHTOVÁ, Lukasz KLIS, Rostislav ILLÍK, Filip BLAŽEK, Tomasz BIERKOWSKI, Eva HAVELKOVÁ, Slawomir KOSMYNKA, Andrea UVÁČIKOVÁ, Anna MACHWIC, Jana GALÁŠOVÁ, Jan CHARVÁT a Ewa GOLEBIOWSKA. Blízko i daleko. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2016. 274 s. ISBN 978-80-210-8570-1. NOGA, Pavel. Element Talks: Finding your way in the post-art-school world. In Linda Kudrnovská. 365typo / 365 stories on typo, typography and graphic design. Paris: étapes: editions, 2016. s. 294. 365typo / 2. ISBN 979-1-09-525401-0. Informace o dalším zapojení vysoké školy do mezinárodní spolupráce související s oborem řízení Universität Linz – Lehrstuhl für Kunsterziehung - 2014 (H. Stehlíková Babyrádová) Kulturprojekte Berlin, novinářské stáže a spolupráce na akci Berlin Art Week v Berlíně 2014-2018 (doktorské studium, R. Horáček) Lehrstuhl für Kunsterziehung, Universität Saarland Erlangen Norimberk – od 2013 (přednášky, studentské i pedagogické stáže, R. Horáček, H. Stehlíková Babyrádová) Concordia University, Montreal, Kanada – 2018 (přednáška a prezentace knihy, H. Stehlíková Babyrádová) Strzemiński Academy of Fine Arts Łódź, Faculty of Graphics & Painting – od r. 2014 (výměny studujících i pedagogů, tvůrčí dílny, P. Noga) University and College Cork, Irsko – 2018 (přednáška a účast na konferenci, B. Rozbořil) National College of Art and Design, Dublin, Irsko – 2018 (přednášky a tvůrčí dílny, B. Rozbořil) Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Polsko + Universidad de Granada, Španělsko - společný projekt s KVV PdF MU Correspondence 3 – 2017-2018 American University Roma, Řím – 2014 (přednáška na celosvětové konferenci, H. Stehlíková Babyrádová) Hermann Nitsch Museum, Mistelbach, Rakousko – účast KVV PdF MU na projektu 56. Malaktion (2009), spolupráce na výstavě Rituálně (2014) v Galerii Ars v Brně E-I – Související doktorský studijní program Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova DSP v daném oboru se uskutečňovalo od r. 2001 (akreditace dle zákona o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů č. 111/1998 Sb.) v 3letém studiu. Roku 2016 byl akreditován 4letý DSP, s jehož realizací nadále PdF MU počítá, přičemž 3letý program bude s datem skončení platnosti jeho akreditace ukončen (2019). Název doktorského studijního programu odpovídajícího oboru řízení DSP Specializace v pedagogice - obor Výtvarná výchova (3letý v ČJ, forma prezenční i kombinovaná) Uskutečňován od 2001/2002 Rozhodnutí MŠMT z 27.2.2001 č.j.13279/2001-30 Uskutečňován do P (dosud) Rozhodnutí MŠMT z 15.7.2011 č.j. 21 734/2011-M3 - platnost do 31.12.2019 Akademický rok* Počet zapsaných studentů Počet úspěšných absolventů Počet neúspěšných studentů 2011/2012 28 7 5 2012/2013 26 1 4 2013/2014 29 5 1 2014/2015 36 2 2 2015/2016 34 0 4 2016/2017 33 0 6 2017/2018 31 6 5 2018/2019 14 0 4 Název doktorského studijního programu odpovídajícího oboru řízení DSP Specializace v pedagogice - obor Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (4letý v ČJ, forma prezenční i kombinovaná) Uskutečňován od 2016/2017 Rozhodnutí MŠMT z 3. 8. 2016 č.j. MSMT-22698/2016-1 Uskutečňován do P (dosud) Rozhodnutí MŠMT z 3. 8. 2016 č.j. MSMT-22698/2016-1 – platnost do 31. 12. 2020 Akademický rok* Počet zapsaných studentů Počet úspěšných absolventů Počet neúspěšných studentů 2016/2017 2 0 1** 2017/2018 7 0 0 2018/2019 15 0 0 * Údaje k 31. 10. příslušného akademického roku. ** Z důvodu žádosti o změnu formy studia ukončila studentka studium v kombinované formě a prostřednictvím nového přijímacího řízení studuje od akademického roku 2017/2018 v prezenční formě studia. F-I – Přehled akademických pracovníků zajišťujících obor řízení Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Příjmení, jméno Akademické tituly Rok narození Horáček, Radek prof. PaedDr., Ph.D. 1959 Pančocha, Karel doc. PhDr., Ph.D. 1978 Řehulka, Evžen prof. PhDr., CSc. 1947 Sedláček, Marek doc. PhDr., Ph.D. 1971 Stadlerová, Hana doc. PaedDr., Ph.D. 1962 Stehlíková Babyrádová, Hana doc. PaedDr., Ph.D. 1959 F-II – Přehled akademických pracovníků s perspektivou habilitace Příjmení, jméno Akademické tituly Rok narození Rok zahájení habilitačního řízení Francová, Jana MgA., Ph.D. 1975 2023 Navrátil, Ondřej Mgr. et Mgr. MgA., Ph.D. 1980 2020 Novotná, Pavla Mgr. Bc., Ph.D. 1977 2025 Rozbořil, Blahoslav Mgr., Ph.D. 1959 2019 F-III – Členové vědecké/umělecké rady vysoké školy Příjmení, jméno Akademické tituly Považován za významného odborníka v oboru Pol, Milan prof. PhDr., CSc. pedagogika Royt, Jan prof. PhDr. Ing., Ph.D. dějiny umění Odkaz na úplné složení vědecké/umělecké rady vysoké školy https://www.muni.cz/o-univerzite/fakulty-a-pracoviste/rady-a-komise/vedecka-rada F-IV – Členové vědecké/umělecké rady součásti vysoké školy Příjmení, jméno Akademické tituly Považován za významného odborníka v oboru Havlík, Vladimír doc. Mgr. výtvarná výchova se zaměřením na malbu Horáček, Radek prof. PaedDr., Ph.D. teorie výtvarné výchovy Janáček, Zbyněk prof. PhDr. výtvarné umění se zaměřením na volné umění, grafika Slavík, Jan doc. PaedDr., CSc. teorie výtvarné výchovy Stehlíková Babyrádová, Hana doc. PaedDr., Ph.D. výtvarná výchova Odkaz na úplné složení vědecké/umělecké rady součásti vysoké školy https://www.muni.cz/o-univerzite/fakulty-a-pracoviste/pedagogicka-fakulta/vedecka-rada F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Radek Horáček Tituly prof. PaedDr., Ph.D. Rok narození 1959 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah nejsou Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1979-1984: PdF UJEP v Brně (dnes MU), Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů, obor Čj-Vv 1987: PaedDr., PdF UJEP v Brně (dnes MU), Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů, obor Teorie vyučování výtvarné výchovy 1992-1997: Mgr., FF MU, obor Dějiny umění 1995-1998: Ph.D. (Dr.), PdF MU v Brně, obor Teorie výtvarné výchovy Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1984-1990: vyučující na základní škole Šlapanice a základní škole Labská v Brně 1990-dosud: Katedra výtvarné výchovy PdF MU, od r. 2006 vedoucí katedry 2002-2006: ředitel Domu umění města Brna (při jpp. na MU 20h/týdně) 2010-2012: vedoucí doktorského studia na FaVU VUT v Brně, jpp. 20h/týdně Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Teorie vyučování výtvarné výchově 1998 PdF MU WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 9 5 50 Výtvarná výchova – teorie a tvorba 2009 UJEP v Ústí n. L. Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Garant doktorského studijního programu a výuka pěti předmětů doktorského studia · Garant magisterského studia a výuka teoretických předmětů v bc. i mgr. studiu (Současné výtvarné umění, Teorie umění, Zprostředkování umění aj.) · Výuka dvou teoretických předmětů na FF MU (Ústav hudební vědy a Ústav české literatury a knihovnictví – Proměny současného výtvarného umění, Teorie a dějiny výtvarné kultury 20. století) · Výuka dvou „kooperovaných“ předmětů nabízených pro všechny obory MU · Práce v habilitačních a jmenovacích komisích na PdF MU, FF MU, FUD UJEP v Ústí n. L., FaVU VUT v Brně, PdF UK v Praze · Výukové stáže: 2015 a 2016: Univerzita Erlangen-Norimberk. Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení HORÁČEK, R. Umění bez revolucí? Brno: Munipress – Barrister a Principal 2015. 279 s. (100 %) HORÁČEK, Radek; DROBNÁ, Veronika. Živý odkaz Igora Zhoře. Výtvarná výchova, Univerzita Karlova, 2015, roč. 55/2015, 3-4, s. 2-6. ISSN 1210-3691. BABYRÁDOVÁ, H. et al. Trasy: Výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 255 s. (10 %) HORÁČEK, R. Dialog, nebo dva monology? Art & Antiques : váš průvodce světem umění, Ambit Media a.s., 2014, roč. 2014, č. 9, s. 79-80. ISSN 1213-8398. Iniciace, spolupořadatelství a přednášková činnost na každoročním Týdnu výtvarné kultury, brněnském festivalu výtvarného umění (2010-2018). Působení v zahraničí Měsíční stáže: 1996: Muzeum moderního umění ve Vídni, Rakousko, 1998: Univerzita G.Mercatora Duisburg, SRN Práce v komisi Ars Viva Sdružení německého průmyslu v Berlíně (2007) Podpis datum 28. 6. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Karel Pančocha Tituly doc. PhDr., Ph.D. Rok narození 1978 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah nejsou Údaje o oboru vzdělání na VŠ 2000: B.A., Bachelor of Arts in Business Administration. Anglo-American College in Prague. 2004: Mgr., Učitelství anglického jazyka pro střední školy, Učitelství speciální pedagogiky pro SŠ. PdF MU 2005: PhDr., Speciální pedagogika. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 2007: Bc., Andragogika. Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci 2007: Ph.D., Speciální pedagogika. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 2005: Lektor anglického jazyka, Department of English, Sinclair Community College, Dayton, Ohio, USA 2007–2010: Katedra speciální pedagogiky, PdF MU, odborný asistent 2010–dosud: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání, PdF MU, vedoucí 2011–2015: proděkan pro rozvoj a vnitřní vztahy; 2015–dosud: proděkan pro strategii a internacionalizaci Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Speciální pedagogika 2013 PdF MU WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 8 3 50 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Výuka na PdF MU: Statistika, Introduction to Special Needs Education – Online, Andragogika a geragogika ad. · Vedení bakalářských a diplomových prací. · Působení v DSP: Výuka Metodologie, Specializace vědního oboru, člen OR Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky a Speciální pedagogika, školitel v oborech Výtvarná výchova, Speciální pedagogika · Člen 2 habilitačních komisí Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení TANNENBERGEROVÁ, Monika, Petr FUČÍK, Karel PANČOCHA a Martin VRUBEL. Evaluation of School Inclusion: Mission (Im)possible. Münster: Waxmann Verlag, 2018. 161 s. ISBN 978-3-8309-3771-5. (25 %) MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Petr KACHLÍK. Sekundární příznaky zdravotního postižení v mezinárodních studiích. Časopis lékařů českých, Praha: Česká lékařská společnost J. E. Purkyně, 2017, roč. 156, č. 8, s. 437-444. ISSN 0008-7335. (Scopus) SHMIDT, Victoria a Karel PANČOCHA. Building the Czechoslovak nation and sacralizing peoples’ health: the vicissitudes of disability discourse during the 1920s. Journal of Contemporary Central and Eastern Europe, Routledge, 2017, roč. 25, č. 3, s. 307-329. ISSN 0965-156X. doi:10.1080/25739638.2017.1400215. (Scopus) MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁ. Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních. Speciální pedagogika, Praha: UK, 2015, roč. 25, č. 2, s. 123-134. ISSN 1211-2720. BELL, Sheena, Maija HIRVONEN, Hasso KUKEMELK, Karel PANČOCHA, Helena VAĎUROVÁ a Piret HION. The inclusion of students with special educational needs in vocational education and training: a comparative study of the changing role of SEN teachers in the European context (Finland, England, The Czech Republic and Estonia). Socialiniai Tyrimai/Social Research, Vilnius (Lithuania): Faculty of Social Sciences, Siauliai university, 2014, roč. 35, č. 2, s. 42-52. ISSN 1392-3110. Působení v zahraničí 2001: University of Jÿvaskÿla, Jÿvaskÿla, Finsko, 4 měsíce, studijní pobyt Erasmus/Socrates 2005: Sinclair Community College, Dayton, Ohio, USA, 4 měsíce, lecturer 2009: Wright State University, Boonshoft School of Medicine, Dayton, Ohio, USA, 4 měsíce, Fulbright Scholarship, research scholar 2018: Montana State University, School of Education and Human Development, Billings, Montana, USA, 4 měsíce, research scholar člen Association for Behavior Analysis International (též České odborné společ. aplikované behaviorální analýzy) Podpis datum 20. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Evžen Řehulka Tituly prof. PhDr., CSc. Rok narození 1947 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah nejsou Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1972: Absolvování oboru Psychologie, FF MU (dříve UJEP) Brno 1973: PhDr., obor Psychologie, FF MU (dříve UJEP) Brno 1976: Tříleté postgraduální studium Psychologie práce, FF MU (dříve UJEP) Brno 1977: Absolvování oboru Vědy o výtvarném umění, FF MU (dříve UJEP) Brno 1983: CSc., obor Psychologie, FF MU (dříve UJEP) Brno 1988: jmenování docentem, obor Obecná psychologie, FF MU (dříve UJEP) Brno 1994: Tříleté rozšiřující studium, obor Speciální pedagogika, PdF MU Brno 1996: Kurs Neuropsychologie a jazyk, Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, Praha 1999: Kurs v behaviorání medicíně, ČLS 2000: Výcvik v Integrované psychoterapii; Výcvik v Poradenství a psychoterapii zaměřené na klienta, ČIPZČ 2004: Výcvik pod vedením Eriky Echle Dosažení disciplíny ve škole a rodině pomocí demokratického vyučování 2014: Feuerstein Instrumental Enrichment Mediator Level 1 2018: Kurz biofeedbacku. Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1971-1973 Ústav železničního zdravotnictví Olomouc (psycholog) 1973 - dosud Pedagogická fakulta MU Brno Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Obecná psychologie 2003 FF MU WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 35 24 72 Pedagogická, poradenská a školní psychologie 2011 FSZV UKF Nitra Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Výuka disciplín: Psychologie umění, Pedagogická psychologie, Patopsychologie, Speciálně pedagogická diagnostika, Psychohygiena a psychologie zdraví ad. · Vedení bakalářských a diplomových prací, školitel/konzultant doktorandů v oborech Výtvarná výchova, Pedagogika a Speciální pedagogika · Člen oborové rady, resp. oborové komise v oborech Výtvarná výchova, Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky, Pedagogika, Speciální pedagogika · Členství ve VR PdF MU, členství v cca 20 habilitačních komisích Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení ŘEHULKA, Evžen. Zdraví – učitelé – škola. 1. vyd. Brno: MU, 2016. 211 s. ISBN 978-80-210-8254-0. (100 %) BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I., HLOUŠKOVÁ, L., HORÁKOVÁ, R., JEDLIČKOVÁ, I., PALOVČÍKOVÁ, G., KOPEČNÝ, P., LAZAROVÁ, B., OPATŘILOVÁ, D., OŠLEJŠKOVÁ, H., PANČOCHA, K., PIPEKOVÁ, J., POL, M., PROCHÁZKOVÁ, L., ŘEHULKA, E., SLEPIČKOVÁ, L., ŠLAPÁK, I., TRNKOVÁ, K., VRUBEL, M., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. Brno: MU, 2015. 363 s. ISBN 978-80-210-8093-5. (5 %) ŘEHULKA, Evžen. Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ. In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. Brno: MU, 2015. s. 432-443, 12 s. ISBN 978-80-210-8139-0. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Evžen ŘEHULKA a Ivo ŠLAPÁK. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti. Brno: MU, 2014. 156 s. ISBN 978-80-210-7487-3. (10 %) PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Lenka DŽAMBIKOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK a Helena VAĎUROVÁ. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení. Brno: MU, 2014. 322 s. ISBN 978-80-210-7581-8. (10 %) Působení v zahraničí 1979: Moskva, 6 měsíců, Psychologická fakulta, Moskevská univerzita. Podpis datum 20. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Marek Sedláček Tituly doc. PhDr., Ph.D. Rok narození 1971 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta DPP max. 21h/rok Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1989–1994: Mgr., PdF MU Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů, obor Český jazyk a literatura – hudební výchova 1994–1997: PhDr. a Ph.D., Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, obor Hudební teorie s pedagogikou Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1997-dosud: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Katedra hudební výchovy – odborný asistent, od 2015 docent, od 2018 pověřen vedením katedry 2014-dosud: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě – externí pedagog – jpp. (výuka předmětu Hudební software) 2003-2017: Hudební fakulta Janáčkovy akademie múzických umění, Brno – externí pedagog – jpp. (výuka předmětu Filozofie umění) 1990–dosud: Základní umělecká škola Rosice, přísp. org., okr. Brno – venkov – učitel, částečný úvazek (jpp.) (předměty hudební nauka, hra na klavír) Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Hudební výchova 2015 PdF MU WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 20 0 36 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Úvod do hudební estetiky, Teorie umění a hudební sémiotika, Vztahy mezi druhy umění, Populární hudba · Výuka předmětů v doktorském studijním oboru: Estetika a obecná teorie umění, Aplikovaná hudební sémiotika a sémantika, Vztahy mezi druhy umění · Další specializace v oblastech: multimediální počítačové aplikace, hudební recepce, hudební preference mládeže · Vedení bakalářských, magisterských a disertačních prací · Školitel v doktorském studijním oboru: Hudební teorie a pedagogika na PdF MU Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení SEDLÁČEK, Marek, Martina KYSILKOVÁ, Markéta OTTOVÁ, František OSTRÝ a Renata HORÁKOVÁ. K hudebním preferencím artificiální a nonartificiální hudby vysokoškolské mládeže (2012–2016). Brno: Masarykova univerzita, 2016. 100 s. ISBN 978-80-210-8445-2. (20 %) SEDLÁČEK, Marek. To the Results of the Research on Music Attitudes to the Artistic Music of the 20th in the University Youth in the Czech Republic from the Point of View of Music Pedagogy. In Sedláček, Marek (ed.). Music Education - Terra Cognita? Brno: Masarykova univerzita, 2016. s. 41-46, 6 s. ISBN 978-80-210-8443-8. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016. (WoS) SEDLÁČEK, Marek. A Typical University Student Music Listener in the Czech Republic and the European Union According to Researches 2012 – 2013. In Marek Sedláček. Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. s. 60-66, 7 s. ISBN 978-80-210-8108-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015. (WoS) SEDLÁČEK, Marek. Klub moravských skladatelů : 22 let obnovené činnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 370 s. ISBN 978-80-210-7545-0. (100 %) CRHA, Bedřich, Radka BINDEROVÁ, Šárka VAŇKOVÁ a Marek SEDLÁČEK. Research on the Musical Preferences of University Students in Member Countries of the ISME. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 156 s. ISBN 978-80-210-7560-3. MUNI/A/0818/2013. Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/wmus/publikace/vyzkum_hudebni_preference_isme.pdf (25 %) Působení v zahraničí 2017-dosud: European Association for Music in schools (EAS) – národní koordinátor pro ČR Podpis datum 19. 6. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Hana Stadlerová Tituly doc. PaedDr., Ph.D. Rok narození 1962 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah nejsou Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1985: PaedDr., Pedagogická fakulta UJEP (nyní MU) Brno, studijní obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ [DEL: :DEL] 2008: Ph.D., PdF MU, studijní obor Pedagogika Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1985–1986: ZŠ Lerchova (učitelka); [DEL: :DEL] 1992–1999: ZŠ J. Babáka (učitelka); [DEL: :DEL] 1996–1997: Soukromá základní a mateřská škola Jundrov (učitelka), jpp.; [DEL: :DEL] 1999–dosud: Katedra výtvarné výchovy, PF MU Brno (odborná asistentka; docentka) 2016–2017: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Ústav školní pedagogiky (odborná asistentka – externí výuka – jpp.). Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Výtvarná výchova 2018 PdF MU Brno WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ - - 35 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Výuka disciplín výtvarné výchovy pro studenty Učitelství pro MŠ a 1. stupně ZŠ na PdF MU. · Přednášky a konzultace pro studenty oboru a studenty doktorského studia v rámci zahraničních výukových stáží (Polsko – 2011, 2013, Slovensko – 2013, 2015, 2017). · Vzdělávací činnost pro fakultní cvičné učitele a další pedagogické pracovníky. · Konzultace pro studenty DS na KVV PdF MU Brno. · Konzultace a zkoušení v DS na KVV PdF UJEP Ústí n. L. – (KVV/057 Zážitkové aspekty tvorby). · Vzdělávací aktivity a výtvarné workshopy pro děti slovenské menšiny v Rumunsku (Fagetu) spojené s netradiční pedagogickou praxí studentů oboru Výtvarná výchova (2003-2007, 2010, 2012-2015 – každoročně zhruba po 10 dnech). Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení STADLEROVÁ, Hana, NOVOTNÁ, Pavla, KALIČINSKÁ, Eva. (2017). Děti pro Lidice. Children for Lidice. Mezinárodní dětská výtvarná výstava Lidice. International Children´s Exhibition of Fine Arts Lidice. Lidice: Památník Lidice. (50 %) STADLEROVÁ, Hana. (2015). Speciální výtvarná výchova v pomáhajících profesích. Brno: MU. 220 s. ISBN 978-80-210-8128-4. (100 %) STADLEROVÁ, Hana. (2014). The development of PsychoDidactic Skills within Special Art Education Projects. ACTA TECHNOLOGICA DUBNICAE, Dubnica: Dubnica Technological Institute of Technology, 2014, roč. 4/2014, č. 2, s. 60-66. ISSN 1338-3965. STADLEROVÁ, Hana. (2014). Art Activities as a Way to the Active Age. American International Journal of Social Science. Vol. 3. No. 3, May 2014. Centre for Promoting Ideas. USA. ISSN 2162-139X (Print); ISSN 2162-142X (Online). (s. 49-54). STADLEROVÁ, Hana. (2014). An integration of art education into preschool instruction. PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI/ ISSUES IN EARLY EDUCATION, Polsko, 25(2), s. 60-73. ISSN 1734-1582. Působení v zahraničí --- Podpis datum 17. 8. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Hana Stehlíková Babyrádová Tituly doc. PaedDr., Ph.D. Rok narození 1959 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah UPOL PdF KVV, Olomouc pp 20 Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1978-1983: PdF Ostravské univerzity, Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů, obor Čj-Vv 1983: PaedDr., PdF Ostravské univerzity, Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů, obor Teorie vyučování výtvarné výchovy, titul udělen za vynikající studium 1998: Ph.D., PdF MU v Brně, obor Teorie výtvarné výchovy Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1983–1984: ZŠ Horáckého nám 13, Brno, učitelka. 1985–1989: ZUŠ Charbulova 84, Brno, učitelka. 1990–1993: ZUŠ J. Kvapila, Brno, zástupce ředitele pro nehudební obory. 1993–dosud: PdF MU, katedra výtvarné výchovy PdF MU v Brně, odborná asistentka, od r. 2001 docentka. Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Výtvarná výchova 2001 PdF MU WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 5 0 31 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Garant magisterského studijního programu a oboru speciální výtvarná výchova · Garant předmětu Didaktika výtvarné výchovy a předmětu Učitelská praxe · Vyučující předmětů v DSP (Metodologie vědecké práce, Expresivní terapie, Teorie výtvarné výchovy) · Garant CŽV oboru Expresivní terapie · Práce v habil. a jmenov. komisích na PdF MU, FF MU, UPOL PdF, FaVU VUT v Brně, PdF UK v Praze · Školitel studentů DSP UPOL PdF · Výukové pobyty: Scheesberg (1998,1999), Linec (2000,2014), Mnichov (2009) Madrid (2013), New York (2017) Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Pavel ŠAFÁŘ, Júlia ZORKOVSKÁ a Jana OVČÁČKOVÁ. Dynamika psychických procesů a výtvarná tvorba. Praha; Brno: Dokořán, MU, 2018. 224 s. ISBN 978-80-7363-870-2, 978-80-210-8950-1. (25 %) STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. From the Depths of the Soul. Praha; Brno: Dokořán; Vydavatelství MU, 2017. 243 s. Edice MU, 2. svazek. ISBN 978-80-210-8813-9. (100 %) STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Expresivní terapie se zaměřením na výtvarný a intermediální projev. Brno: Barrister Principal a Vydavatelství MU, 2016. 158 s. svazek. ISBN 978-80-7485-111-7. (100 %) STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jiří HAVLÍČEK, Kateřina HRUŠKOVÁ, Jan CHARVÁT, Petr KUNČÍK, Jiří LANGER, Michaela MATĚJKOVÁ, Hana NOVOTNÁ, Michaela SLIVKOVÁ, Jan SOBOTA, Romana ŠIMURDOVÁ, Irena RODRIGUEZ TOČÍKOVÁ, Petra VENCLÍKOVÁ a Júlia ZORKOVSKÁ. Vize v umění a ve výchově uměním. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 198 s. ISBN 978-80-210-8451-3. (6 %) STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana a kol. Trasy : výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 256 s. ISBN 978-80-210-7544-3. (6 %) Působení v zahraničí 1996 (3 měsíce) – Kirchheimbolanden (SRN) – stipendijní pobyt zaměřený na výtvarné umění a výchovu 1999 (5 měsíců) - univerzita v Bielefeldu, Fakultät für Theologie, Geographie, Kunst und Musik (SRN) - akademická stáž na úrovni gastdocentury 2000 (1.7- 30.9. – 3 měsíce) – Der Verein – Kunstverein Donnersbergkreis eV, Weitersweiler (SRN) Další viz https://is.muni.cz/auth/osoba/1422?lang=cs#cv Podpis datum 2. 7. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Jana Francová Tituly Mgr. MgA., Ph.D. Rok narození 1975 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah PdF UHK pp 4 Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1994–1999: Mgr., PdF MU v Brně, Učitelství pro střední školy, obor grafika – výtvarná výchova 2000–2002: MgA., FaVU VUT obor Výtvarná umění – video – multimédia – performance 2008–2012: Ph.D., PdF MU v Brně, studijní program Specializace v pedagogice, obor Výtvarná výchova Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1999–2001: Základní soukromá umělecká škola Radmily Chmelové (jpp. 10h/týdně) 1999–2002: člen divadla Líšeň 2000–dosud: vyučující katedry výtvarné výchovy PdF MU Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací - - - WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ - - 7 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · výuka Nových médií a Ateliér pro studenty katedry výtvarné výchovy · výuka Umění a tvorba a Výtvarné činnosti · organizace festivalu Scalní video v kině Scala v rámci Týdne výtvarné kultury Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení Realizace video mappingu 1968 rok smutku a ztrát pro MU (2018) Realizace video mappingu pro festival Mendel Brno (2017, repríza 2018) FRANCOVÁ, Jana a Eva STROUHALOVÁ. Experimentální spojení Moravské galerie v Brně a studentského videomappingového projektu. Muzeum. Muzejní a vlastivědná práce, Národní muzeum, 2016, roč. 54, 2016/1, s. 35-42. ISSN 1803-0386. FRANCOVÁ, Jana, Eva STROUHALOVÁ, Jan CHARVÁT, Ondřej NAVRÁTIL, Hana KARKANOVÁ a Martin RAUDENSKÝ. FK 15 umění autorské knihy a výtvarná výchova. 2016. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 209 s. ISBN 978-80-210-8471-1. (61 %) STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Petr KAMENICKÝ, Radek HORÁČEK, Hana NOVOTNÁ, Michaela MATĚJKOVÁ, Ondřej NAVRÁTIL, Petr KOVÁŘ, Martina ŽELAZKOVÁ, Irena RODRIGUEZ TOČÍKOVÁ, Jana FRANCOVÁ, Júlia ZORKOVSKÁ a Katarína TUĽAKOVÁ. Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2014. 255 s. ISBN 978-80-210-7544-3. (6 %) Působení v zahraničí --- Podpis datum 18. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Ondřej Navrátil Tituly Mgr. et Mgr., MgA., Ph.D. Rok narození 1980 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah JAMU, Brno DPP 3 Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1999-2004: Mgr., PdF MU, Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů, obor Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy, Učitelství vizuální tvorby pro střední školy, Učitelství dějepisu pro základní školy 2002-2010: Mgr., FF MU, obor Dějiny umění 2004-2006: MgA., FaVU VUT, Brno, ateliér Environment 2009-2014: Ph.D., PdF MU, studijní program Specializace v pedagogice, obor Výtvarná výchova Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 2004-2009: pedagog volného času, SVČ Lužánky, Brno 2009-2013: pedagog odborných předmětů, SOŠ a SOU Jánská, Brno 2013-dosud: pedagog, Katedra výtvarné výchovy PdF MU Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací - - - WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ - - - - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Garant bakalářského studijního programu · Výuka teoretických a praktických předmětů bc. a mgr. studia (Dějiny umění, Aktuality současného umění, Rozšiřující kapitoly dějin umění, Seminář dějin umění, Grafika aj.) · Kurátorství a vzdělávací činnost v galerii OFF/FORMAT, Brno Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení NAVRÁTIL, Ondřej. Umění ve věku environmentalismu. Česká devadesátá. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění v Praze, 2017, roč. 2017, č. 23, s. 6-39. ISSN 1802-8918. NAVRÁTIL, Ondřej. Zelené ostrovy. České umění ve věku environmentalismu 1960–2000. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Dexon art, 2017. 231 s. ISBN 978-80-210-8883-2. (100 %) NAVRÁTIL, Ondřej, Kateřina MÍKOVÁ, Anna MARTÍNKOVÁ, Tomasz KALITKO a Joanna MARCINKOWSKA. Korespondencja. 2017. Autorská prezentace v galerii Szewska 16, Poznaň, Polsko. (10 %) FRANCOVÁ, Jana, Eva STROUHALOVÁ, Jan CHARVÁT, Ondřej NAVRÁTIL, Hana KARKANOVÁ a Martin RAUDENSKÝ. FK 15. Umění autorské knihy a výtvarná výchova. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 209 s. (20 %) NAVRÁTIL, Ondřej. Příroda mezi uměním a environmentální výchovou. Kultura, umění a výchova, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, roč. 4/2016, č. 1, nestránkováno. ISSN 2336-1824. (100 %) Působení v zahraničí UAP Poznaň, Polsko, 1 měsíc, 2017 Podpis datum 5. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Pavla Novotná Tituly Mgr., Bc., Ph.D Rok narození 1977 typ vztahu k VŠ pp rozsah 20 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 20 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah nejsou Údaje o oboru vzdělání na VŠ 2003: Mgr., magisterský studijní program Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (2002), PdF MU. 2003: Mgr., magisterský studijní program Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy, PdF MU. 2004: Bc., bakalářský studijní program Psychologie – studijní obor Arteterapie na PdF JU, České Budějovice. 2011: Ph.D., doktorský studijní program oboru Výtvarná výchova na PdF MU. Další vzdělání a výcviky: Výcvik v arteterapeutické metodě Práce v hliněném poli (prof. Heinz Deuser, Mgr. Petra Součková), Praha. (2014-2018), Sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik SUR 40, Institut pro vzdělávání v psychoterapii SUR, z.s., Praha (2007-2011) Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 2005-2011: Sdružení Podané ruce, o.s., Hapalova 22, 621 00. Brno; Vedoucí centra I.E.S. - Institutu expertních služeb (vzdělávací centrum), 6 let. 2011-dosud: PdF MU, odborná asistentka na katedře výtvarné výchovy; Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací - - - WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ - - 3 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Výuka předmětů pro obor Speciální výtvarná výchova (Arteterapeutický ateliér, Reflexivní seminář, Výtvarně psychologická reflexe) · Výuka předmětů studijního programu Učitelství pro 1. stupeň · Výuka předmětů studijního programu Učitelství pro mateřské školy Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ a Eva KALIČINSKÁ. Děti pro Lidice. Children for Lidice. International Childrens Exhibition of Fine Arts Lidice. Památník Lidice. Masarykova univerzita., 2017. 173 s. ISBN 978-80-210-8823-8. (30 %) EISENHAMMEROVÁ, Barbora, Zuzana STRAKOŠOVÁ, Susan MALY, Pavla NOVOTNÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Hana STADLEROVÁ, Michal MARUŠKA a Petr KAMENICKÝ. CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s lidmi se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: MUNI press, 2013. 124 s. CREATIVE HELP. ISBN 978-80-210-6615-1. CZ.1.07/2.2.00/15.0210 (10 %) (2012-2017 mateřská a rodičovská dovolená) Působení v zahraničí --- Podpis datum 4. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Blahoslav Rozbořil Tituly Mgr., Ph.D. Rok narození 1959 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 40 do kdy N Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah nejsou Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1990–1998: Mgr., FF a FSS MU v Brně, obor Sociologie a Sociální politika a sociální práce 1998–2006: Ph.D., FSS MU v Brně, obor Sociologie Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1993-2007: odborný asistent, katedra teorií a dějin umění FaVU VUT v Brně (1995-2002 vedoucí katedry) 2007-2012: odborný asistent, Ústav práva a humanitních věd, Provozně ekonomická fakulta Mendelova zemědělská a lesnická univerzita Brno 2013-dosud: odborný asistent, katedra výtvarné výchovy Pedagogická fakulta MU v Brně Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací - - - WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 3 - 6 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Výuka teoretických seminářů na FaVU VUT v Brně · Koncipování výukového předmětu socio-art, jeho výuka na FaVU VUT v Brně a na katedře výtvarné výchovy PdF MU; · Koncepce výuky Sociologie umění na FaVU VUT v Brně, na FSS a v semináři dějin umění FF MU v Brně; Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení „POCTA B: BROUKOVI“ autorská performance spolu s Josefem Daňkem na festivalu nahých forem (FNAF), Praha, Karlín 1. 9. 2018. ČESKÉ AKČNÍ UMĚNÍ. Filmy a videa, 1956 – 1989. Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště (VVP AVU), 2015. (koncepce a texty: Pavlína Morganová, Terezie Nekvindová, Sláva Sobotovičová) ABRAMUSZKINOVÁ PAVLÍKOVÁ, Eva, Blahoslav ROZBOŘIL a Pavel ŽIARAN. Emotional Literacy in Organizations. On the intersection of sociological and psychological phenomena. In Kapounek, Svatopluk. 18TH INTERNATIONAL CONFERENCE ENTERPRISE AND COMPETITIVE ENVIRONMENT. 1. vyd. BRNO: MENDEL UNIV BRNO, 2015. s. 20-26, 7 s. ISBN 978-80-7509-342-4. (WoS) „SOCIOLOGIE UMĚLCE“ autorský text, Katalog ANKETA TIC Brno, 2014 „ART IS HERE“, scénická rekvizita „Růžový Tatraplán“ a autorská dokumentace umělecké performance - ve spolupráci s Josefem Daňkem, Moravská Galerie Brno, stálá expozice. Působení v zahraničí 2018 – 1 měsíc – studijní stáž: Irsko, University and College Cork, National College of Art and Design Dublin. Jiné zahraniční aktivity: Účast na výstavě: „the production of too many useful things results in too many useless people“ (kurátor: Tereza Stejskalová), Studio Galéria, Budapešť, duben – květen 2015. Podpis datum 5. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Milan Pol Tituly prof. PhDr. CSc. Rok narození 1961 typ vztahu k VŠ pp rozsah 40 do kdy N Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení jiný rozsah člen VR do kdy Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah nejsou Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1983-1988: PhDr., UJEP Brno: Pedagogika – ruský jazyk a literatura 1989-1992: CSc., MU Brno: Pedagogika Údaje o odborném působení od absolvování VŠ Zaměstnání: říjen 1992 – srpen 1999, odborný asistent, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno květen 2000 – březen 2009, docent, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno duben 2009 – dosud, profesor, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno Působení na MU: · 2000-2014, vedoucí Ústavu pedagogických věd FF MU · 2000-2008, člen redakční rady Sborníku prací FF BU, řada pedagogická · 2006-dosud, člen Vědecké rady FF MU · 2006-2014, člen Komise pro vědu FF MU · 2006-2009, člen Disciplinární komise FF MU · 2006-2008, zástupce FF MU v Radě vysokých škol · 2008-dosud, předseda redakční rady Studia paedagogica · 2009-dosud, člen Vědecké rady PdF MU · 2007-2008; 2010-2011, proděkan pro přijímací řízení a rozvoj studijních programů na FF MU · 2012-2014, proděkan pro vědu a doktorské studium na FF MU · 2014-dosud, člen Vědecké rady MU · 2014-dosud, děkan FF MU Působení mimo MU: · 1992-1995, Český korespondent čtvrtletníku Rady Evropy "Newsletter/Faits nouveaux" · 1995-1997, Člen Association for Supervision and Curriculum Development International, Total Quality Management - Education Network · 1996-1997, Středoevropský editor časopisu "International Directions in Education" · 1999-2010, Člen Pracovní skupiny pro psychologii, pedagogiku a kinantropologii při Akredit. komisi vlády ČR · 2000-2003, Člen evaluační skupiny projektu Leonardo da Vinci II "European competence in care and nursing" · 2000-dosud, Oponent výzkumných projektů GAČR, MPSV, MŠMT, VEGA (Slovensko) · 2001-dosud, Evaluátor projektů Socrates (NA Praha) · 2001, 2003, Člen panelu Národní priority výzkumu a rozvoje (Technologické centrum AV ČR) · 2002-2008, Člen Vědecké rady PdF UK Praha · 2004-dosud, Zahraniční korespondent časopisu Pedagogické rozhľady (Banská Bystrica, Slovensko) · 2005-dosud, Hodnotitel projektů MŠMT ČR/ESF ČR · 2005-dosud, Člen oborové rady doktorského studia, program Pedagogika, FF UK Praha · 2006-dosud, Člen Vědecké rady Institutu celoživotního vzdělávání MZLU v Brně · 2006-2015, Člen oborové rady pro doktorské SZZ programu Specializace v pedagogice, PřF UP, Olomouc · 2006-2008, Člen rady Institutu pedagogicko-psychologického poradenství Praha · 2007, hodnotitel programu Socrates Comenius (ČR) za období 2000-2006 · 2007, Člen atestační komise Psychologického ústavu AV ČR · 2010-2016, Člen Akreditační komise vlády SR · 2011-2012, Místopředseda panelu 407 - Psychologie, pedagogika; Grantová agentura ČR · 2011-2014, Člen Vědecké rady Univerzity Matěje Bela v Banské Bystrici · 2011-2015, Člen oborové rady doktorského studia, program Pedagogika, PdF UP, Olomouc · 2012-dosud, Člen Dozorčí rady Psychologického ústavu AV ČR · 2012-dosud, Člen redakční rady časopisu Pedagogika · 2013-2014, Předseda panelu 407 - Psychologie, pedagogika; Grantová agentura ČR · 2015-dosud, Člen oborové rady doktorského studia, program Pedagogika, FHS UTB ve Zlíně · 2015-dosud, Člen Vědecké rady Filozofické fakulty Univerzity Pardubice · 2015-dosud, Člen Vědecké rady Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně · 2017-dosud, Člen poradního orgánu Rady pro výzkum, vývoj a inovace pro oblast společenských a humanitních věd Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Pedagogika 2000 PdF UP WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 52 14 500 Pedagogika 2009 MU Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Předseda oborové rady doktorského studia Pedagogiky na FF MU · Člen oborové rady doktorského studia Pedagogiky na PdF MU (2010-dosud) · Další členství v oborových radách DSP viz Údaje o odb. působení od absolvování VŠ – působení mimo MU Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Milan POL a Kateřina TRNKOVÁ. Proměny práce školních psychologů v proinkluzivně naladěných školách. Pedagogická orientace, Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 27, č. 2, s. 287-307. ISSN 1211-4669. doi:10.5817/PedOr2017-2-287. LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Václav TROJAN a Tomáš BOUDA. Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders. The New Educational Review, Toruń: Wyd. Adam Marszałek, 2015, roč. 40, č. 2, s. 81-93. ISSN 1732-6729. doi:10.15804/tner.2015.40.2.07. (Scopus) VERBIEST, Eric, Milan POL, Kristin VANLOMMEL, Paul MAHIEU, Bohumíra LAZAROVÁ, Kristina MALMBERG, Signe NEIMANE, Justina ERCULJ, Andrej SAVARIN, Agnis GLEIZUPS a Torbjörn HORTLUND. Becoming a data-wise school leader: Developing leadership capacity for data-informed school improvement. Sodobna pedagogika, Ljubljana: Sveza pedagoskih drustev Slovenije, 2014, roč. 65, č. 4, s. 64-78. ISSN 0038-0474. LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ, Milan POL a Josef LUKAS. Řízení inkluze ve škole. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 179 s. ISBN 978-80-210-8037-9. (23 %) NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ a Martin SEDLÁČEK. School as a Professional Learning Community : A Comparison of the Primary and Lower Secondary Levels of Czech Basic Schools. The New Educational Review, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014, roč. 35, č. 1, s. 163-174. ISSN 1732-6729. (Scopus) Podrobněji viz https://www.muni.cz/lide/75-milan-pol/publikace Působení v zahraničí Akademické stáže, studijní nebo přednáškové pobyty Studijní pobyty: leden – únor 1998, Management Development Centre, Institute of Education, University of London, Velká Británie, 2 měsíce - řízení změny září – říjen 1996, Faculteit der Pedagogische en Onderwijskundige Wetenaschappen, Universiteit van Amsterdam, Nizozemí, 2 měsíce - řízení ve vzdělávání duben 1996, Vrije Pedagogische Akademie, Zeist, Nizozemí, 1 měsíc - řízení změny leden – únor 1995, Management Development Centre, Institute of Education, University of London, Velká Británie, 2 měsíce - řízení vnějších vztahů škol 1992 – 1993, The Centre for Social Development, East Grinstead, West Sussex, Velká Británie, 11 měsíců - sociální a organizační rozvoj 1991 – 1992, Vrije Pedagogische Akademie, Zeist, Nizozemí, 6 měsíců - alternativní školství Členství v mezinárodních organizacích Expert ENQA (2013-dosud), člen AK SK (2010-2016), předseda výboru ENIRDELM (2004-2005) · 2009, Člen International Advisory Committee pro 33rd Collaborative Action Research Network (CARN) International Conference, Atény, Řecko · 2011-dosud, Člen red. rady časopisu International Journal of Management in Education (Inderscience Publishers) · 2011-dosud, Člen red. rady časopisu Vodenje v vzgoji in izobraževanju (Leadership in Education), Slovinsko · 2011-dosud, Člen redakční rady časopisu Pedagogika.sk · 2012-dosud, Člen redakční rady časopisu Izglitibas vadiba (Education management), University of Latvia, Riga · 2013-dosud, Člen redakční rady časopisu Revista Lusófona de Educacao (Lisabon) · 2016-dosud, Člen redakční rady časopisu Revista Practicum (Malaga) · 2016-dosud, Člen red. rady časopisu Revista Internacional de Didáctica y Organización Educativa (Granada) Podpis datum 26. 6. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Jan Royt Tituly prof. PhDr. Ing, Ph.D., DSc. Rok narození 1955 typ vztahu k VŠ jiný rozsah člen VR MU do kdy Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení - rozsah - do kdy - Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah UK v Praze, Filozofická fakulta, Katolická teologická fakulta, rektorát pp 40 UJEP v Ústí nad Labem, Filozofická fakulta pp 12,5 Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1974-1979 Ing., Vysoká škola zemědělská v Praze 1979-1983 FF UK v Praze, obor Dějiny umění 2008-2009 Ph.D., Ústav dějin křesťanského umění KTF UK v Praze 1984 PhDr., FF UK v Praze, obor Dějiny umění 2015 DSc., Akademie věd ČR, obor Historické vědy Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1974-1979 Galerie výtvarného umění v Roudnici nad Labem (částečný úvazek – jpp.) 1984-1990 Nakladatelství Odeon, odborný redaktor literatury o výtvarném umění 1987-1989 Gymnázium Na Zatlance, vyučující dějin umění (externě – jpp.) 1990-dosud katedra dějin umění, Ústav pro dějiny umění FF UK, odb. asistent, docent, profesor, 2006-2014 ředitel 1990-dosud Akademie výtvarných umění v Praze, esterní pedagog (jpp.) 2000-dosud Ústav dějin křesťanského umění KFT UK v Praze, docent, profesor, zástupce ředitele 2000-dosud katedra historie FF UJEP v Ústí nad Labem, externí pedagog (jpp.) 2014-dosud UK v Praze, prorektor pro tvůrčí a ediční činnost Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Dějiny umění 1997 FF UK WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmen. profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 87 113 224 Dějiny umění 2004 UK v Praze Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení Ústav dějin umění FF UK – proseminář dějin umění, seminář dějin středověkého umění, dějiny umění středověku (specialista na středověkou malbu), křesťanská ikonografie Ústav dějin křesťanského umění KTF UK – seminář dějin středověkého umění, křesťanská ikonografie, dějiny evropského a českého středověkého malířství AVU v Praze – Základy ikonografie a hagiografie Katedra historie FF UJEP – dějiny středověkého a novověkého umění pro historiky Práce v hab. a jm. komisích: FF UK, KTF UK, AVU v Praze, UJEP v Ústí n.L., MU, na Univerzitě v Pardubicích Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení ROYT, Jan. Nejstarší listiny Univerzity Karlovy. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. 62 stran, 2 nečíslované listy obrazových příloh. ISBN 978-80-246-4175-1. Kuthan, Jiří a Royt, Jan. The Cathedral of St. Vitus at Prague Castle. First English edition. Prague: Karolinum Press, [2017], ©2016 - česky. 552 stran. ISBN 978-80-246-3129-5. 50 % KUTHAN, Jiří a ROYT, Jan. Karel IV.: císař a český král - vizionář a zakladatel. Vydání první. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2016. 1059 stran. ISBN 978-80-7422-460-7. (anglicky 2017) 50 % Royt, Jan. Kaple svatého Kříže = The Chapel of the Holy Cross. [Karlštejn]: Národní památkový ústav - státní hrad Karlštejn, 2016. 158 stran. ISBN 978-80-7480-063-4. Royt, Jan. Praha Karla IV. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. 199 stran. Praha. ISBN 978-80-246-3116-5. Působení v zahraničí 1998 dvouměsíční stáž v muzejních a galerijních institucích v USA (New York, Washington, Boston) 2000 studijní a přednáškový pobyt v Českém historickém ústavu v Římě 2000 studijní pobyt a přednášky v GWZO v Lipsku 2005 přednášky a seminář na univerzitě v Kolíně nad Rýnem – Utraquistische Ikonographie Členství v německé vědecké společnosti Görres Gesellschaft (od r. 2000). Podpis datum 14. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Vladimír Havlík Tituly doc. Mgr. Rok narození 1959 typ vztahu k VŠ pp rozsah 20 do kdy 0619 Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení pp rozsah 20 do kdy 0619 Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah KVV PdF UP v Olomouci pp 40 Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1978-1983: Mgr., PdF Univerzity Palackého v Olomouci, obor: výtvarná výchova - ruský jazyk Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1988-1990: učitel LŠU Praha Hostivař 1990-dosud: pedagog na KVV PdF UP v Olomouci 1999-2002: vedoucí kabinetu malby na FaVU VUT Brno (poloviční úvazek – jpp.) 2003-2004: hostující profesor na SCSU, Minnesota, USA 2017- dosud: pedagog na KVV PdF MU (poloviční úvazek – jpp.) Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Výtvarná výchova se zaměřením na malbu 1999 UJEP Ústí nad Labem WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 2 - 150 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Člen oborové rady doktorského studia na KVV PdF MU, KVV PdF UP v Olomouci a FaVU VUT v Brně. · Garant bakalářského studia Výtvarná tvorba na KVV PdF UP v Olomouci. · Výuka teoretických předmětů v doktorském studiu na KVV PdF MU, KVV PdF UP v Olomouci a KVK PdF UJEP v Ústí nad Labem. · Práce v habilitační komisi na FaVU VUT v Brně. Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení Publikace: STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Hana NOVOTNÁ, Vladimír HAVLÍK, Diana ELFMARKOVÁ, Ester HOTOVÁ, Miriama KOMOROVÁ, Anna MARTÍNKOVÁ, Kateřina MÍKOVÁ, Adam HUBOCKÝ, Martina JANEČKOVÁ, Kateřina DVOŘÁKOVÁ, Balbína KRÁLOVÁ a Veronika CHUDÁČKOVÁ. Katalog k výstavě Na tělo. Brno: PdF MU, 2017. 27 s. ISBN 978-80-210-8512-1. (7 %) HAVLÍK, Vladimír (ed.). Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. 227 s. ISBN 978-80-244-4619-6 (10 %) Samostatná výstava: 2017 Peak Performance. Fotograf gallery, Praha Kolektivní výstavy (výběr): 2017 CS koncept. Fait Gallery, Brno 2015 Art Is Here, Pražákův palác, Moravská galerie, Brno 2014 Kolem středu. Galerie v Plzni 2014 Vivat Musica. Národní galerie v Praze, Veletržní palác, Praha Působení v zahraničí 1992 Miami University Oxford, Ohio, USA, vedení workshopu (1 měsíc) 2003-2004 St. Cloud State University, Minnesota, USA, 10 měsíců, hostující profesor Podpis datum 3. 9. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Zbyněk Janáček Tituly prof. PhDr. Rok narození 1957 typ vztahu k VŠ rozsah do kdy Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení jiný rozsah člen VR do kdy Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah Ostravská univerzita, Fakulta umění, Katedra grafiky a kresby pp 40 Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1981: FF UP v Olomouci, Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy 1987: PhDr., FF UP v Olomouci, Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1982-1989: SŠ pedagog, KNV Ostrava 1990-1991: výtvarný redaktor, Nakladatelství Profil, Nakl. Sfinga Ostrava 1991-doposud: Ostravská univerzita 1998-2004: děkan Pedagogické fakulty Ostravské univerzity 2005-2006: proděkan Pedagogické fakulty OU v Ostravě 2006-2007: prorektor Ostravské univerzity 2008-2015: děkan Fakulty umění Ostravské univerzity Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Výtvarné umění 1998 UP v Olomouci WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ - - - Výtvarné umění se zaměřením Volné umění 2017 Akademie výtvarných umění Praha Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Garant bakalářského a navazujícího magisterského SP Výtvarná umění, Ostravská univerzita · Garant a člen programové rady bakalářského a navazujícího magisterského SP Výtvarná umění, specializace Grafika a Kresba · Člen Oborové rady pro doktorský SP Specializace v pedagogice, obor Výtvarná výchova (teorie výtvarné pedagogiky a výtvarné tvorby) na PdF UP v Olomouci · Práce v habilitačních a jmenovacích komisích, oponentní posudky - AVU Praha, FAVU VUT Brno, FUD UJEP Ústí n. Labem, ASP Katowice, Polsko, FF MU, FUD UJEP v Ústí n. L., FaVU VUT v Brně, PdF UK v Praze · Vedoucí ateliéru Grafika FU Ostravská univerzita · Semestrální výukové mobility v Polsku na Strzemiński Academy of Fine Arts, Łódź a Academy of Fine Arts Gdańsk (2014), Nicolaus Copernicus university in Toruń, Faculty of Fine Arts, Toruń (2018) Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení 2018 - Kolektivní zahraniční výstava: International Print Triennial / MTG 2018, Krakow, Poland. 2017 - Samostatná výstava: Stavby mysli / Gates of Mind, (Přesahy grafiky / Printmaking Crossovers) Galerie Středočeského kraje GASK, Kutná Hora, Česká republika. 2017 - Kolektivní výstava: Hollar 1917 - 2017. Hollar dnes / výstava ke 100. výročí založení Sdružení českých umělců grafiků Hollar./ Hollar today / an exhibition on the 100th Anniversary of the founding of the Association of Czech Graphic Artists Hollar, Obecní dům, Praha, Česká republika. 2017 - Kolektivní zahraniční výstava: Post- digital printmaking. Redefinition of Print. Neon Gallery. Center for Applied Arts. Center for Innovation . The Eugeniusz Geppert Academy of Art and Design in Wrocław. The Faculty of Graphics and Media Art;. The Printmaking Department. ASP Wroclaw, Poland 2017 - Kolektivní zahraniční výstava: Kulisiewicz International Graphic Arts Triennial in Warszaw, Miȩdzynarodowe Triennale Sztuk Graficznych im. T. Kulisiewisza w Warszawe, 2017, Poland Působení v zahraničí --- Podpis datum 23. 10. 2018 F-V – Personální zabezpečení – akademičtí pracovníci Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Jméno a příjmení Jan Slavík Tituly doc., PaedDr., CSc. Rok narození 1953 typ vztahu k VŠ rozsah do kdy Typ vztahu k součásti VŠ, na které probíhá řízení jiný rozsah člen VR do kdy Další současná působení jako akademický pracovník na VŠ typ prac. vztahu rozsah katedra výtvarné výchovy a kultury PdF ZČU pp 40 Údaje o oboru vzdělání na VŠ 1980: Pedagogická fakulta UK v Praze / Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů – ruština-výtvarná výchova 1982: PaedDr., PedF UK v Praze / obor Pedagogika 1987: CSc., Ped F UK v Praze / Teorie výtvarné výchovy Údaje o odborném působení od absolvování VŠ 1980–1981: Pedagogická fakulta UK v Praze, stáž psychologie, pedagogika 1981–1988: Školský úřad Praha, učitel ZŠ 1991–1993: Gymnázium Arabská, Praha 6, učitel (jpp.) 1994–1996: Univerzitní gymnázium, Praha – Horní Počernice, učitel (jpp.) 1989–2016: Pedagogická fakulta UK v Praze, akademický pracovník 2013–2016: Pedagogická fakulta MU v Brně, akademický pracovník (jpp.) 2006–dosud: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni, akademický pracovník Obor habilitačního řízení Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ Ohlasy publikací Teorie výtvarné výchovy 1996 PdF UK v Praze WOS Scopus ostatní Obor řízení k jmenování profesorem Rok udělení hodnosti Řízení konáno na VŠ 104 44 127 - - - Přehled o nejvýznamnější vzdělávací činnosti vztahující se k oboru řízení · Výuka předmětů v oboru Výtvarná výchova na PedF ZČU v Plzni · Práce v doktorských a habilitačních komisích na PedF MU, PedF UK v Praze Přehled o nejvýznamnější publikační a další tvůrčí činnosti vztahující se k oboru řízení SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P., & KNECHT, P. (2017) Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno, Masarykova univerzita. 455 s. ISBN 978-80-210-8568-8. (25 %) SLAVÍK, J., JANÍK, T., & NAJVAR, P. (2016) Producing Knowledge for Improvement: The 3A procedure as a tool for content-focused research on teaching and learning. Pedagogika, 66(6), 672–688. ISSN 0031-3815. RUSEK, M., SLAVÍK, J., & NAJVAR, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71–91. ISSN 1802-4637. (Scopus) SLAVÍK, J., LUKAVSKÝ, J., NAJVAR, P. & JANÍK, T. (2015) Profesní soud o kvalitě výuky: předem a následně strukturovaná reflexe. Pedagogika, 65(1), 5–33. ISSN 0031-3815. SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. et al. (2013) Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum. 537 s. ISBN 978-80-246-2335-1. (30 %) Působení v zahraničí 2012: European Network Visual Literacy (ENVL) (projekt vytvoření evropského referenčního rámce pro kompetence v oblasti vizuální gramotnosti; pod záštitou BDK, Hannover). Podpis datum 4. 9. 2018 G-I – Hodnocení nezbytného personálního a dalšího zabezpečení a jeho rozvoje Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Hodnocení nezbytného personálního a dalšího zabezpečení a jeho rozvoje Výtvarná výchova jako pedagogický obor s uměleckým zaměřením potřebuje mít s ohledem na mezioborové přesahy aktuálního výtvarného umění i současné výtvarné pedagogiky pracoviště s odpovídající personální strukturou. Vedle teoretiků zastupujících teorii výtvarné výchovy (doc. H. Stehlíková Babyrádová, doc. H. Stadlerová, prof. R. Horáček), historiků umění (prof. R. Horáček, prof. E. Řehulka, Mgr. O. Navrátil) jsou zde zastoupeny přesahy k dalším souvisejícím specializacím. Například ke speciální pedagogice (doc. K. Pančocha), k hudebnímu oboru (doc. M. Sedláček) či k psychologii umění (prof. E. Řehulka) i k okruhům aktuálního umění (performer a malíř doc. V. Havlík). Z hlediska generační struktury představuje základní katedrový tým přiměřené věkové rozpětí od ročníku narození 1959 až po ročník 1980. Odborné personální zázemí vytvářejí členky a členové katedry společně se zástupci partnerských oborů z jiných fakultních pracovišť. Výchozím orgánem je oborová rada doktorského studia, v níž jsou dále také specialisté z uměleckých fakult i z dalších pracovišť mimo Masarykovu univerzitu. Protože pedagogické obory s uměleckým zaměřením potřebují pro zabezpečení podstatné části své výuky výrazné umělecké osobnosti, je nezbytné vedle docentů a profesorů teoretických oborů získávat i docenty s ryze uměleckou specializací. V tomto směru je pro personální rozvoj katedry výtvarné výchovy důležitá aktuální perspektiva na habilitační řízení dvou odborných asistentů v horizontu nejbližšího akademického roku. V případě Mgr. Blahoslava Rozbořila, Ph.D., i Mgr. et Mgr. MgA. Ondřeje Navrátila, Ph.D., se však s ohledem na jejich hlavní specializaci bude jednat o habilitační řízení na uměleckých fakultách. Příklad aktuálního úspěšného habilitačního řízení doc. PaedDr. Hany Stadlerové, Ph.D., na Masarykově univerzitě v r. 2018 lze považovat za důkaz koncepční práce na kontinuálním zvyšování odborného profilu pracoviště. G-II – Popis systému zajišťování kvality vzdělávací a tvůrčí činnosti Vysoká škola Masarykova univerzita Součást vysoké školy Pedagogická fakulta Název oboru řízení Výtvarná výchova Odkaz na poslední zprávu o vnitřním hodnocení https://is.muni.cz/do/rect/metodika/akad/zadosti_o_akreditace_habilitacnich_a_jmenovacich_rizeni/Zp rava_o_vnitrnim_hodnoceni_MU_final.pdf Stručný popis systému zajišťování kvality vzdělávací a tvůrčí činnosti Systém zajišťování kvality na Masarykově univerzitě je v návaznosti na nové legislativní požadavky zakotven ve dvou vnitřních předpisech: Pravidla systému zajišťování kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností na Masarykově univerzitě – viz https://www.muni.cz/o-univerzite/uredni-deska/pravidla-systemu-zajistovani-a-vnitrniho-hodnoceni-kv ality-vzdelavaci-tvurci-a-s-nimi-souvisejicich-cinnosti-na-mu (dále „Pravidla systému zajišťování kvality) a Schvalování, řízení a hodnocení studijních programů Masarykovy univerzity – viz https://www.muni.cz/o-univerzite/uredni-deska/schvalovani-rizeni-a-hodnoceni-kvality-studijnich-pro gramu-mu (dále „Předpis o studijních programech). Základem zajišťování kvality činností MU je systém vnitřního hodnocení; klíčovou roli v plánování hodnocení, stanovení metod a forem výstupu hodnocení zaujímá Rada pro vnitřní hodnocení MU jako ústřední orgán MU zodpovědný za zajišťování kvality činností MU. Do hodnocení jsou zapojováni relevantní vnitřní a vnější aktéři – akademičtí pracovníci, studenti a absolventi MU, čeští i zahraniční experti a zaměstnavatelé. Postupy vnitřního hodnocení umožňují zohlednit specifika studijních programů, pracovišť a součástí MU a jsou založeny na diskuzi vnitřních i vnějších aktérů. Hodnocení činností MU probíhá pravidelně a poznatky v něm získané jsou v předem daných časových milnících integrovány a vyhodnocovány. Pravidla systému zajišťování kvality jsou normou zastřešující další předpisy MU, které jednotlivé oblasti zajišťování kvality popisují ve větší míře podrobnosti (zejména předpis o studijních programech). Jejich účelem je zakotvit základní principy a postupy zajišťování kvality klíčových činností MU a vytvořit základ pro integraci těchto principů a postupů do uceleného a vnitřně provázaného systému. V tomto předpisu jsou definovány jednotlivé prvky systému zajišťování kvality včetně popisu jejich role. Pozornost je věnována zejména všem aktérům, jejich působnosti, pravomoci a odpovědnosti. Předpis o studijních programech pokrývá problematiku studijních programů jako klíčové součásti vnitřního systému zajišťování kvality MU. Vymezuje procesy vzniku studijních programů a dalších souvisejících postupů (např. změna či prodloužení studijních programů), které MU bude realizovat jak v případě udělené institucionální akreditace, tak v případě návrhů podléhajících schválení Národním akreditačním úřadem. V oblasti vnitřního hodnocení studijních programů navazuje předpis o studijních programech na dosavadní praxi vytvářenou na Masarykově univerzitě od roku 2008. Popsané postupy v maximální možné míře využívají již existující osvědčené nástroje, propojují je s postupy rozhodování o studijních programech a obohacují je o nové prvky systému zajišťování kvality, jako je například zapojení programových rad do průběžného hodnocení a rozvíjení studijního programu. Přílohu předpisu tvoří Standardy kvality studijních programů Masarykovy univerzity (dále jen „Standardy“); ty jsou souborem kritérií, podle kterých budou na MU posuzovány již uskutečňované i nově navrhované studijní programy. Standardy jsou koncipovány tak, aby umožňovaly ověřit soulad studijního programu se zákonnými požadavky a zároveň napomáhaly k průběžnému zlepšování a rozvoji studijního programu, a to se zřetelem k jeho jedinečnosti a specifičnosti. Kromě požadavků národní legislativy a strategických cílů MU jsou do Standardů promítnuty Evropské standardy pro zajišťování kvality v oblasti vysokého školství, vytvořené mezinárodně uznávanými odbornými organizacemi.