Příloha č. 8 Publikační činnost členů katedry ruského jazyka a literatury za období 2008-2012 doc. PaedDr. Eva Doleželová, CSc. Publikační činnost 2012 DOLEŽELOVÁ, Eva. 10. mezinárodní vědecká konference k aktuálním problémům vyučování ruštině. Cizí jazyky. Časopis pro teorii a praxi, Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, roč. 56, č. 2, s. 37-40. ISSN 1210-0811. DOLEŽELOVÁ, Eva. Istorija obučenija russkomu jazyku v universitětě im. Masarika. In Koryčánková, S.. Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 11-14, 4 s. ISBN 978-80-210-5991-7. PhDr. Simona Koryčánková, Ph.D. Publikační činnost 2012 KORYČÁNKOVÁ, Simona. Aktivnyje slovoobrazovatelnyje processy 90 godov. In Pospíšil Ivo, Šaur Josef. Areál Ruska ve světle historických výročí (1709, 1812, 1941, 1991): jazyk – literatura – dějiny kultury. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 83-91, 9 s. 1. ISBN 978-80-210-5904-7. KORYČÁNKOVÁ, Simona. K voprosu o obščih teoretičeskih osnovah kulturnyh i jazykovyh impulsov stilja ART NOVEAU. In S. Koryčánková. Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 421-428, 8 s. . 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 394-399, 6 s. ISBN 978-80-210-5991-7. KORYČÁNKOVÁ, Simona a Larisa KRJUKOVOVÁ. Lingvističeskoje modelirovanije situacii vosprijatija v poezii simvolistov (na materiale russkogo i češskogo jazykov). In Slavjanskije jazyki i kultury v sovremennom mire. Trudy i materialy. 1. vyd. Moskva: Moskovskij Gosudarstvennyj Universitet, 2012. s. 241-243, 3 s. ISBN 978-5-211-06356-3. KORYČÁNKOVÁ, Simona a Larisa KRJUKOVOVÁ. Motivacionno svjazannyje slova i ich rol v sozdanii perceptivnyh obrazov (na materiale poezii Serebrjanogo veka). In O. I. Blinova. Aktualnyje problemy motivologii v lingvistike XXI veka. 1. vyd. Tomsk: Tomská Státní univerzita, 2012. s. 203-213, 11 s. Motivologija 1. ISBN 978-5-7511-2110-5. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Otraženije chudožestvennogo sinteza v iskusstve novogo veka. Stil, Bělehrad, Srbsko: Meždunarodno udruženije Stil, 2012, roč. 2012, 11., s. 441-448. ISSN 1451-3145. KORYČÁNKOVÁ, Simona a Larisa KRJUKOVOVÁ. Otraženije lingvističeskoj modeli vosprijatija v tekste originala i perevoda (na materiale russkoj i češskoj poezii načala XX veka). Tekst.Kniga.Knigoizdanie, Tomsk: Tomskij Gosudarstvennyj universitet, 2012, roč. 2012, č. 1, s. 12-17. ISSN 2306-2061. KORYČÁNKOVÁ, Simona a Larisa KRJUKOVOVÁ. Problematika vyjádření percepce v poetických obrazech ruských a českých symbolistů. In Komunikace v jazykové a kulturní rozmanitosti. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012. s. 156-162, 7 s. ISBN 978-80-261-0158-1. KORYČÁNKOVÁ, Simona a Larisa KRJUKOVOVÁ. Realizacija učebnogo kursa Lingvističeskij analiz teksta v inojazyčnoj auditorii (k voprosu integrativnogo vzaimodějstvija s jevropejskimi vuzami). In Děmeškina T.A. Tradicii i innovacii v filologii XXI veka. Tomská univerzita. Tomsk: Tomskij Gosudarstvennyj universitet, 2012. s. 290-293, 4 s. ISBN 978-5-7511-2100-6. ČECH, Tomáš a Simona KORYČÁNKOVÁ. Socialnyj pedagog – jego obrazovanije i professionalnaja orientacija v Češskoj Respublike. In Frizen, M. A. (ed.). Socialnoe razvitije i stanovlenije ličnosti v obrazovatělnoj srede Kamčatskogo kraja. Petropavlovsk-Kamčatskij: Ministerstvo obrazovanija i nauki Kamčatskogo kraja, 2012. s. 53-63, 11 s. ISBN 978-5-7968-0463-6. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Sravnitelnyj analiz emocionalnoj leksiki russkogo i češskogo poetičeskogo teksta v češskoj auditorii. In Borisova Je. G., Aniskina N. V.. Ponimanije v kommunikacii: Čelovek v informacionnom prostranstve. Sbornik naučnyh trudov. v 3 tomach. 1. vyd. Jaroslavl, Rusko: Jaroslavskij Gosudarstvennyj Pedagogičeskij universitet, 2012. s. 365-370, 6 s. ISBN 978-5-87555-825-2. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Vosprijatije russkojazyčnogo poetičeskogo teksta v češskoj auditorii (na primere leksiko-semantičeskogo analiza stichotvorenij russkich simvolistov). In Bolotnova N.S. Russkaja rečevaja kultura i tekst. 1. vyd. Tomsk: Tomská Pedagogická Univerzita, 2012. s. 132-137, 6 s. ISBN 978-5-89702-315-8. 2011 KORYČÁNKOVÁ, Simona. Istočniki obrazov Sofii v poezii russkich simvolistov serebrjanogo veka. In Izdatělskij centr BGU. Russkij jazyk: Sistěma i funkcionirovanije. Minsk: Bělorusskij gosudarstvennyj universitět, 2011. s. 43-47, 5 s. ISBN 978-985-476-975-2. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Istočniki obrazov Sofii v poezii russkich simvolistov serebrjanogo veka. In Russkij jazyk: Sistěma i funkcionirovanije. 2011. ISBN 978-985-476-975-2. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Istorija, sovremennoje sostojanije i novyje tendencii sostavlenija russko-češskich i češsko-russkich perevodnych slovarej. Filologija, Tomsk: Tomsk State University, 2011, roč. 2011, č. 3, s. 54-58. ISSN 1998-6645. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Obščije istočniki vybrannych obrazov ispanskogo i russkogo simvolizma. In Universidad de Granada. Investigaciones comparadas ruso-espaňolas: aspectos teóricos y metodológicos. Universidad de Granada: Jizo Ediciones, Granada, 2011. s. 386-391, 6 s. ISBN 978-84-938920-0-5. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Obščije istočniki vybrannych obrazov ispanskogo i russkogo simvolizma. In Investigaciones comparadas ruso-espaňolas: aspectos teóricos y metodológicos. 2011. ISBN 978-84-938920-0-5. ŘEHULKA, Evžen a Simona KORYČÁNKOVÁ. Opyt prepodavanija psichogigijeny studentam - buduščim pedagogam. In SPbGMU. Zdorovje čelověka - 6. Sankt-Peterburg: Sankt-Peterburgskij gosudarstvennyj universitet imeni akademika I.P.Pavlova, 2011. s. 183-185, 3 s. ISBN 978-5-88999-081-9. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Priroda gnostičeskih obrazov sv. Sofii v poezii V.S.Solovjova. In Moskovskij gosudarstvennyj universitet im. Lomonosova. Tekst: problemy i perspektivy. Moskva: Filologičeskij fakultet MGU, 2011. s. 146-148, 3 s. ISBN 978-5-317-03864-9. KORYČÁNKOVÁ, Simona a Kateřina KONEČNÁ. Pristavočnyje glagoly dobit i dobyt v russko-češskom sopostavitelnom analize. In Evrazijskij nacionalnyj universitet Gumiljova. Til žene ruchanijat: ozekti meseleler. Astana: Kazachstán, 2011. s. 90-97, 8 s. ISBN 978-601-7010-23-2. KORYČÁNKOVÁ, Simona. V. M. Bechterew and fundamentals of health psychology. In Řehulka, Evžen (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 33-42, 10 s. ISBN 978-80-210-5524-7. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Zanjatija po lingvističeskomu analizu teksta dlja magisterskogo obučenija stilistike russkogo jazyka v češskich vuzach. In Prešovská univerzita. Vyučovanie ruštiny ako cudzieho jazyka vo viackultúrnom priestore. Prešov: Knižnica Prešovskej univerzity v Prešově, 2011. s. 126-135, 10 s. ISBN 978-80-555-0505-3. 2010 KORYČÁNKOVÁ, Simona. Jazykovoje oformlenije obrazov Božestva v poetičeskom tvorčestve V.S.Solovjova. In Russkaja rečevaja kultura i tekst. 1. vyd. Tomsk: Tomskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet, 2010. s. 211-216, 5 s. ISBN 978-5-89702-256-4. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Poetika russkogo simvolizma v jazykovom kontekste proizvedenij V.S.Solovjova. Surgut: Surgutská státní pedagogická univerzita, 2010. s. 67-74, 7 s. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Sofiologičeskaja tradicija i jejo otraženije v leksiko-semantičeskoj strukture obrazov Božestva v poetičeskom tvorčestve V.S.Solovjova. In Russkij jazyk: istoričeskije sudby i sovremennost. Trudy i materialy. Moskva: Moskovskij gosudarstvennyj universitet, 2010. s. 708-710, 3 s. ISBN 978-5-211-05818-7. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Vozmozhnosti ispolzovanija programm-kursov distancionnogo obuchenija russkomu jazyku v vuzah. In II Congreso internacional "La lengua y literatura rusas en el espacio educativo internacional: estado actual y perspectivas". Granada: Universidad de Granada, 2010. s. 1530-1535, 5 s. ISBN 978-84-8041-145-5. 2009 ČECH, Tomáš a Simona KORYČÁNKOVÁ. Aktualnyje voprosy pěrvičnoj profilaktiki narkozavisimosti v češskich načalnych školach. Věstnik KRAUNC. Gumanitarnyje nauki, Petropavlovsk-Kamčatskij: Kamčatskij gosudorstvěnnyj universitet, 2009, roč. 2009, č. 2, s. 71-77. ISSN 1816-8280. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Ispolzovanije novyh technologij i programm distancionnogo obučenija na urokach russkogo jazyka v vuze. In Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku IX. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita Pedagogická fakulta, 2009. s. 232-237, 5 s. ISBN 978-80-210-5057-0. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Koncept Bog i jego realizacija v poetičeskih proizvedenijah V.S.Solovjova. In Acta facultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis Hľadanie ekvivalentostí III. 1. vyd. Prešov: Prešovská Univerzita v Prešově Filozofická fakulta, 2009. s. 520-531, 12 s. ISBN 978-80-8068-621-5. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Leksičeskaja osnova mističeski značimych obrazov v poezii V. S. Solovjova. In Aktualnyje problemy lingvistiki: sbornik statej meždunarodnoj konferencii. 2. vyd. Surgut, Rusko: Surgutskij pedagogičeskij gosudarstvennyj universitet, Rossija, 2009. s. 45-51, 274 s. ISBN 5-89545-122-5. KORYČÁNKOVÁ, Simona. On-line kurs russkogo jazyka. In Russkij jazyk: sistema i funkcionirovanije. 1. vyd. Minsk: Bělorusskij gosudarstvennyj universitet Minsk, 2009. s. 203-206, 4 s. ISBN 978-985-500-300-8. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Religiozno-filosofskaja tradicija leksičeskogo oformlenija obrazov svjatoj Sofii v poetičeskom tvorčestve V.S.Solovjova. In Hľadanie ekvivalentností IV. 1. vyd. Prešov: Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis, 2009. s. 372-380, 8 s. ISBN 978-80-555-0066-9. 2008 KORYČÁNKOVÁ, Simona. Koncept "svet" i ego nominanty v poetičeskom tvorčestve V.S.Solovjova. In Mir russkogo slova i russkoje slovo v mire. 1. vyd. Heron Press Sofia: Meždunarodnaja associacija prepodavatelej russkogo jazyka, Varna, 2008. s. 125-132, 7 s. ISBN 978-954-580-216-4. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Leksiko-semantičekaja variantnost cvetooboznačenij v mistiko-filosofskoj strukture stichotvorenij V.S.Solovjova. In La lengua y literatura rusas en el espacio educativo internacional: estado actual y perspectivas. 1. vyd. Španělsko, Granada: MIRS Granada, 2008. s. 953-960, 8 s. ISBN 978-5-91395-009-3. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Leksiko-semantičeskaja variantnost poetičeskih obrazov Božestva v stichotvorenijach v.Solovjova. In Inovacii v issledovanijach russkogo jazyka, literatury i kultury. 1. vyd. Bulharsko, Plovdiv: Universitetsko izdatelstvo Paisij Chilendarski, 2008. s. 366-373, 8 s. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Leksiko-semantičeskaja variantnost poetičeskih obrazov so značenijem cveta v stichotvorenijach V.S.Solovjova. In Tekst i jazykovaja ličnost. 1. vyd. Rusko, Tomsk: Tomskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet, 2008. s. 25-31, 6 s. ISBN 978-5-89702-199-4. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Leksiko-semantičeskie plasty filosofsko-mističeskoj poezii V.S.Solovjova. In Wschod-Zachod. Dialog kultur. Tom 1. Jezyk rosyjski i literatura w perspektywie kulturowej. 1. vyd. Polsko, Slupsk: Akademia Pomorska w Slupsku, 2008. s. 186-190, 5 s. ISBN 978-83-7467-122-4. KORYČÁNKOVÁ, Simona. Manifesty russkogo simvolizma. In Cizí jazyky VIII. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2008. s. 21-29, 9 s. ISBN 978-80-7043-585-4. ŘEHULKA, Evžen a Simona KORYČÁNKOVÁ. Ochrana kačestva žizni kak koping-strategija razvivajuščegosja burnout-sindroma. In Valeologija:sučasnij stan, naprjamki ta perspektivi rozvitku. 1. vyd. Charkov: Univerzita Charkov, 2008. s. 214-218, 5 s. ISBN 978-966-8603-20-4. KORYČÁNKOVÁ, Simona. On-line urok russkogo jazyka. In Russkij jazyk v jazykovom i kulturnom prostranstve Jevropy i mira. Polsko, Varšava: Uniwesytet Warszawski, 2008. ISBN 978-83-61116-02-8. Projekty a výzkumné záměry Pracovník D2 ve výzkumném záměru Pedagogické fakulty MU s názvem Škola a zdraví pro 21. století. Identifikační kód záměru: MSM0021622421. Trvání: 2005-2011 Projekt FRVŠ (2008) Inovace studijních předmětů – Základy ruštiny e-learningový kurz Ruština od počátku (fonetika, výslovnost, gramatika, "knihovnička" studenta) Editorství 2012 KORYČÁNKOVÁ, Simona. Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 635 s. ISBN 978-80-210-5991-7. 2009 KORYČÁNKOVÁ, Simona. Aktualnyje problemy russkogo jazyka IX. 1. vyd. Brno: PdF MU KRJaL, 2009. 260 s. ISBN 978-80-210-5057-0. Členství v redakčních radách KORYČÁNKOVÁ, Simona. Editor of journal Stil. Meždunarodno udruženije Stil, 2012. Učební texty 2008 - dosud Interaktivní osnova předmětů Praktická jazyková cvičení 3-4 a Jazykový seminář 3-4 (v bakalářském a magisterském stupni) 2008 – dosud Tvorba a průběžná aktualizace přednáškového kurzu Ruská lexikologie a stylistika (v bakalářském a magisterském stupni) v systému Moodline Dostupné z: 2008 - dosud Tvorba a průběžné aktualizace Studijních materiálů předmětů Stylistika a Seminář ze stylistiky pro bakalářské a magisterské studium na KRJaL MU – dostupné v ISu – Katalog předmětů Uspořádání konference 2013 Rusko, Rusové a Morava. PdF MU, Brno (S. Koryčánková jako člen organizačního výboru) 2012 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. PdF MU, Brno (S. Koryčánková, E. Malenová, I. Hobzová, N. Naumova, O. Ushakova) 2009 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku. PdF MU, Brno (R. Grenarová, S. Koryčánková, I. Hobzová) Jiné celouniverzitní aktivity tlumočení na setkáních vedení fakulty a univerzity s představiteli ruských vysokých škol (2010 – dosud) Mimouniverzitní aktivity členka Nezávislé odborné komise – poradního orgánu ministra školství, mládeže a tělovýchovy pro posouzení didaktického testu z Ruského jazyka společné části maturitní zkoušky (2013) členka poroty Ústředního kola soutěže v ruském jazyce (2013) spoluorganizátorka krajského kola soutěže Ars Poetica (2010 – 2013) Mgr. Eva Malenová, PhD. Publikační činnost 2012 MALENOVÁ, Eva. Žánrové proměny ruské autorské pohádky ve druhé polovině 20. století. Slavica Litteraria X 15, Brno: Slavica Litteraria, 2012, roč. 2012, č. 2, s. 209-214. ISSN 1212-1509. MALENOVÁ, Eva. Russkaja narodnaja skazka v Čechii. Paradigma, Sankt-Peterburg, Rusko: Sankt-Peterburskij gos. universitet, 2012, roč. 20, zima 2012, s. 195-201. ISSN 1818-734X. MALENOVÁ, Eva. Karel Kramarž: U grafa Tolstogo. Tula (Rusko): Muzej-usadba L. N. Tolstogo Jasnaja Poljana, 2012. 11 s. ISBN 978-5-93322-065-7. MALENOVÁ, Eva. Original i perevod - amerikanskaja skazka "Volšebnik izumrudnogo goroda" v russkoj i češskoj litěrature. In Mineralova, I. G. Mirovaja slovesnost dlja dětej i o dětjach. Moskva: Moskovskij pedagogičeskij gosudarstvennyj universitet, 2012. s. 116-122, 7 s. ISBN 978-5-904729-60-8. MALENOVÁ, Eva. Proměny ruské autorské písně na konci 20. století. In Pospíšil Ivo, Šaur Josef. Areál Ruska ve světle historických výročí (1709, 1812, 1941, 1991): jazyk – literatura – dějiny kultury. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 109-113, 5 s. 1. ISBN 978-80-210-5904-7. MALENOVÁ, Eva. Proměny v české reflexi ruské dětské literatury. In Černý, M.- Kedron, K.-Příhoda, M.. Prolínání slovanských prostředí. Červený Kostelec/Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2012. s. 127-133, 7 s. ISBN 978-80-7465-024-6. MALENOVÁ, Eva. Razvitie russko-cheshskih literaturnyh svjazej v detskoj literature 20 veka. Sovremennyje tendencii. In Aktualnyje voprosy filologii i metodiki prepodavanija inostrannyh jazykov. Statji i materialy 4-oj mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii. 21-22. fevralja 2012. Tom 2. Sankt-Peterburg: Gosudarstvennaja poljarnaja akademija, 2012. s. 292-296, 5 s. ISBN 978-5-98193-042-3. MALENOVÁ, Eva. Tradicija russkich narodnych skazok v Čechii (na matěriale skazki "Vasilisa Prekrasnaja"). In Koryčánková, S. Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 421-428, 8 s. ISBN 978-80-210-5991-7. MALENOVÁ, Eva. Skazočnoje tvorčestvo L. N. Tolstogo v češskom kontěkstě. In Jasnopoljanskij sbornik 2012. Tula: Muzej-usadba L. N. Tolstogo Jasnaja Poljana, 2012. s. 173-179, 7 s. ISBN 978-5-93322-057-2. 2011 MALENOVÁ, Eva. Astrid Lindgrenová - česká a ruská recepce díla. Ivo Pospíšil - Josef Šaur (ed.). In Evropské areály a metodologie (Rusko, střední Evropa, Balkán a Skandinávie). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 175-181, 7 s. ISBN 978-80-210-5434-9. 2010 MALENOVÁ, Eva. Lev Nikolajevič Tolstoj - dětskij pisatěl. K vosprijatiju "Azbuki" na češskom jazyke. Opera Slavica. Slavistické rozhledy, Brno: Ústav slavistiky FF MU, 2010, Ročník XX., 3/2010, s. 39-43. ISSN 1211-7676. 2009 MALENOVÁ, Eva. Ruská autorská pohádka na přelomu tisíciletí. In Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí. Kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů, 2009. 6 s. ISBN 978-80-904218-3-7. Uspořádání konference 2012 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. PdF MU, Brno (S. Koryčánková, E. Malenová, I. Hobzová, N. Naumova, O. Ushakova) Mimouniverzitní aktivity Muzeum Lva Nikolajeviče Tolstého v Jasné Poljaně (Rusko) - Každoroční účast na překladatelském semináři v Jasné Poljaně Puškinský dům v Sankt-Petěrburgu (Rusko) - spolupráce v oblasti výměny kulturních a kulturně-historických informací Vladimíra Vysockého v Moskvě (Rusko) - dlouhodobá spolupráce v oblasti organizace kulturních akcí PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. Publikační činnost 2012 GRENAROVÁ, Renée. Interaktivnyje metody obučenija učenikov ne tolko so specifičeskimi trudnostami russkojazyčnomu obščeniju. Człowiek. Świadomość. Komunikacja, Internet, Varšava: Uniwersytet Warszawski, 2012, roč. 2012, 5.2012, s. 423-428. ISSN 0239-3506. GRENAROVÁ, Renée. Jak hodnotíme žáky se specifickými poruchami učení v inkluzivní cizojazyčné výuce. In Silvia Pokrivčáková (ed.). Cudzie jazyky a kultúry v škole 9. 1. vyd. Nitra: PF UKF v Nitre, 2012. s. 34-43, 10 s. ISBN 978-80-558-0184-1. GRENAROVÁ, Renée. Kajasova, T. A. Sbornik objasnitelnych diktantov. 1. vyd. Brno: MSD, spol. s. r. o., 2012. 50 s. ISBN 978-80-7392-166-8. GRENAROVÁ, Renée. Novyje obrazovatelnyje informacionnyje technologiji v obučeniji russkomu jazyku. MOVA. Naukovo-teoretiččskij časopis z movoznavstva, Odessa: Astroprint, 2012, roč.17, č. 2012, s. 213-217. GRENAROVÁ, Renée. Profesní orientace žáků s dyslexií, dysgrafií a dysortografií jako specifickými poruchami učení. In Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. 1. vyd. Brno: Paido, 2012. s. 179-189, 11 s. ISBN 978-80-7315-236-9. GRENAROVÁ, Renée. Research of Teaching Russian Language as Foreign Language to Learners with Specific Learning Difficulties. Educational Alternatives, European Union: Info Invest LTD., 2012, roč. 2012, Volume 10/Part 1, s. 278-286. ISSN 1313-2571. GRENAROVÁ, Renée. Results from the two projects in part “Language and communication” mapping the teaching of Russian as foreign language to pupils with specific learning difficulties in the Czech Republic. In Božena Horváthová (et al.). New directions in teaching foreign languages. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 29-48, 20 s. ISBN 978-80-210-6003-6. GRENAROVÁ, Renée. Rezultaty issledovatelskogo projekta Jazykovaja odaronnost v obučeniji russkomu jazyku kak inostrannomu. Naučno-teoretičeskij i prikladnoj žurnal širokogo profila Aspirant. Doktorant. Gumanitarno-socialnyje issledovanija, Moskva: Gosud. pedagogičeskij universitet, 2012, roč. 2012, t. 2/2012, s. 208-213. ISSN 9786-1235. GRENAROVÁ, Renée. Rol antroponimov v prostych ustojčivych komparativnych frazemach v mežjazykovoj i mežkulturnoj kommunikaciji russkogo i češskogo jazykov. In Eva Kollárová (ed.). STUDIA RUSSICO-SLOVACA. 1. vyd. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku, 2012. s. 25-40, 16 s. ISBN 978-80-8084-970-2. GRENAROVÁ, Renée. Sebehodnocení dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. In Jana Kratochvílová, Jiří Havel (eds.). Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Výzkum – teorie – praxe – profesní příprava. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 121-128, 8 s. ISBN 978-80-210-5876-7. GRENAROVÁ, Renée. Simvolika frazem s kolorističeskim komponentom: modrý značit goluboj ili sinij? In Aktualnyje voprosy teoriji i praktiki perevoda. 1. vyd. Belgorod: Belgorodskij gosudarstvennyj issledovatelskij nacionalnyj universitet, 2012. s. 166-169, 4 s. ISBN 978-5-9571-0533-6. GRENAROVÁ, Renée. Specifika výuky čtení s porozuměním v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1. vyd. Brno: Paido, 2012. s. 257-272, 16 s. Neuveden. ISBN 978-80-7315-235-2. GRENAROVÁ, Renée. Učíme se s Mášou – didaktická jazyková hra ve výuce ruskému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení. In Zlatica Jursová Zacharová, Lenka Sokolová (eds.). Rozvíjanie cudzojazyčných zručností dětí v školskom a v rodinnom prostredí. 1. vyd. Bratislava: Havava, s. r. o., 2012. s. 30-43, 14 s. ISBN 978-80-971123-0-1. GRENAROVÁ, Renée. Výsledky výzkumného šetření k problematice vyučování ruskému jazyku u žáků s dyslexií, dysgrafií a dysortografií v kontextu inkluzívního vzdělávání v České republice. In Koryčánková, S. (ed.). Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 527-537, 11 s. ISBN 978-80-210-5991-7. GRENAROVÁ, Renée. Výuka ruského jazyka u žáků s dysgrafií jako specifickou poruchou učení. In Grenarová, R., Vítková, M. (eds) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 88-125, 38 s. ISBN 978-80-210-6024-1. GRENAROVÁ, Renée. Výzkumné šetření mezi učiteli ruského jazyka k hodnocení žáků se specifickými poruchami učení v kontextu integrace a inkluze. In XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. 1. vyd. Brno: Univerzita Obrany, 2012. s. nestránkováno, 7 s. ISBN 978-80-7231-865-0. GRENAROVÁ, Renée a Marie VÍTKOVÁ. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu. Grenarová, R. - Vítková, M. (eds.). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 210 s. ISBN 978-80-210-6024-1. 2011 GRENAROVÁ, Renée. Didaktičeskaja teatralizovannaja igra na uroke russkogo jazyka u češskich učenikov so specifičeskimi potrebnostami. In Quero Gervilla, E.F., Barros García, B., Kopylova, T.R., Vercher García, E.J., Kharnásova, G.M. (eds.). Lengua Rusa, Visión del Mundo y Texto. Russkij jazyk, mentalnost, tekst. 1. vyd. Granada: Granada: Sección Departamental de Filología Eslava, 2011. s. CD ROM, 7 s. ISBN 978-84-615-1702-2. GRENAROVÁ, Renée. Frazemy s antroponimami i jazykovaja igra v kommunikativnom prostranstve SMI pri obučeniji russkomu jazyku češskich učaščichsa. In Rossica Olomucensia. 1. vyd. Olomouc: Univezita Palackého v Olomouci, 2011. s. 493-496, 4 s. ISBN 978-80-244-3243-4. GRENAROVÁ, Renée. Hodnocení a diferencovaný přístup k žákům s SPU ve výuce ruskému jazyku v pedagogickém výzkumu. In Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. 2011. ISBN 978-80-8082-478-5. GRENAROVÁ, Renée. Hodnocení a diferencovaný přístup k žákům s SPU ve výuce ruskému jazyku v pedagogickém výzkumu. In Lucká, M.. Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník príspevkov konferencie s medzinárodnou účasťou. 1. vyd. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis © 2011, 2011. s. 56-62, 180 s. ISBN 978-80-8082-509-6. GRENAROVÁ, Renée a Marie VÍTKOVÁ. Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign Language Teaching to Learners with SLD. In Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign Language Teaching to Learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 1-158, 158 s. ISBN 978-80-210-5664-0. GRENAROVÁ, Renée. Ispolzovanije frazem s kolorističeskimi komponentami v processe obučenija russkomu jazyku v Češskoj Respublike. In Trista let russkomu jazyku v Kitaje. 1. vyd. Shanghai: Šanchajskoje izdatelstvo pedagogičeskoj literatury po inostrannym jazykam, 2011. s. 369-374, 6 s. 1. ISBN 978-7-5446-1532-7. GRENAROVÁ, Renée. Izučenije russkogo jazyka kak inostrannogo u češskich učenikov so specifičeskimi trudnostami v obučeniji. In Verbickaja, L. A., Lu, Limin, Jurkov, E. E. et all. Russkij jazyk i literatura vo vremeni i prostranstve. 1. vyd. Shanghai: Shanghai foreign Language education Pres, 2011. s. 379-385, 6 s. ISBN 978-7-5446-2255-4. GRENAROVÁ, Renée. Jednoduché ustálené komparace s antroponymy a spojkou jako-kak v češtině a ruštině. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 246 s. Spisy Pedagogické fakulty MU, svazek č. 144. ISBN 978-80-210-5379-3. GRENAROVÁ, Renée. Kulturno-antropologičeskije aspekty mežjazykovoj kommunikaciji v komparativnych frazemach pri obučeniji russkomu jazyku kak inostrannomu. In Russkij jazyk v sovremennom mire. Tradiciji i innovaciji v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo v perevode. 1. vyd. Moskva: Vysšaja škola perevoda MGU, 2011. s. 183-188, 6 s. ISBN 978-5-91366-271-2. GRENAROVÁ, Renée. Mimořádně nadaní žáci v ruskojazyčných soutěžích a v ruskojazyčné výuce - výsledky výzkumu na úrovni základního školství v Jihomoravském kraji. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 233-247, 15 s. ISBN 978-80-210-5709-8. GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ. Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 205-218, 14 s. neuvedeno. ISBN 978-80-7315-220-8. GRENAROVÁ, Renée. Morfologie ruštiny v přehledech a cvičeních. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 88 s. ISBN 978-80-210-5520-9. GRENAROVÁ, Renée. Morfologie ruštiny v přehledech a cvičeních. Neohebné slovní druhy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 102 s. ISBN 978-80-210-5737-1. GRENAROVÁ, Renée. Morfologie ruštiny v přehledech a cvičeních. Zájmena. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 100 s. ISBN 978-80-210-5738-8. GRENAROVÁ, Renée. Nadaní žáci ve výuce ruskému jazyku – výzkumný projekt. In XXIX International Colloquium on the Management of Educational Process. 1. vyd. Brno: Univerzita Obrany, 2011. s. 411-420, 10 s. ISBN 978-80-7231-812-4. GRENAROVÁ, Renée. Nadaní žáci ve výuce ruskému jazyku – výzkumný projekt. In XXIX International Colloquium on the management of Educational Process. 2011. ISBN 978-80-7231-779-0. GRENAROVÁ, Renée. Ocenka v obučeniji russkomu jazyku u učenikov so specifičeskimi obrazovatelnymi narušenijami. In Grenarová, R., Vítková, M. (eds). Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign Language Teaching to Learners with SLD. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 45-67, 23 s. Neuveden. ISBN 978-80-210-5664-0. GRENAROVÁ, Renée. Russkije i češskije antroponimy kak objekty sravnenij v mežkulturnoj kommunikacij pri obučeniji russkomu jazyku kak inostrannomu on propal kak šved pod Poltavoju, kak francuz v Moskve ili dopadl jako sedláci u Chlumce? In Ronald D. Liebowitz. Obrazovatelnyje technologii v virtualnom lingvo-kommunikativnom prostranstve. 1. vyd. Vermont: Middlebury College, 2011. s. 79-84, 6 s. ISBN 978-9939-64-088-4. GRENAROVÁ, Renée. Tradiciji i innovaciji v prepodavaniji RKI. In Innovacionnye prioritety v jazykovom obrazovaniji. 2011. ISBN 978-601-247-190-8. GRENAROVÁ, Renée. Učot nacionalno-kulturnoj specifiki sravnenij s antroponimami v obučeniji češskich studentov russkomu jazyku. In Russkij mir i russkoje slovo v mežkulturnom prostranstve. 1. vyd. Istanbul: Fatih University, 2011. s. 56-59, 4 s. ISBN 978-975-303-109-7. GRENAROVÁ, Renée. Ispolzovanije frazem s kolorističeskimi komponentami v processe obučenija russkomu jazyku v Češskoj Respublike. In Trista let russkomu jazyku v Kitaje. 1. vyd. Shanghai: Šanchajskoje izdatelstvo pedagogičeskoj literatury po inostrannym jazykam, 2011. s. 369-374, 6 s. 1. ISBN 978-7-5446-1532-7. GRENAROVÁ, Renée. Výzkum jazykové interference u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině. In E. E. Stefanskij. Jevropejskaja mentalnost skvoz prizmu jazyka. 1. vyd. Samara: Samarskaja gumanitarnaja akademija, 2011. s. 151-157, 7 s. ISBN 978-5-98996-096-5. 2010 GRENAROVÁ, Renée a Marie VÍTKOVÁ. Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. In Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 1-200, 200 s. ISBN 978-80-210-5375-5. GRENAROVÁ, Renée. Inovační metody ve vyučování ruskému jazyku na 1. stupni základní školy. In VÍTKOVÁ, M., HAVEL, J. (eds.) Inkluzívní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2010. 24 s. ISBN 978-80-7315-199-7. GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ. Nadaní a mimořádně pokročilí žáci v cizojazyčném vyučování. In Šimoník, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 31- 46, 16 s. Edice neuvedena. ISBN 978-80-210-5349-6. GRENAROVÁ, Renée. Razvitije lingvokulturologičeskoj kompetenciji češskich studentov na materiale russkich komparacionnych frazem. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010. 8 s. ISBN 978-80-555-0170-3. GRENAROVÁ, Renée. Rezultaty issledovanij - odaronnyj učenik v obučeniji russkomu jazyku. In Grenarová, R., Vítková, M. eds. Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 68-89, 22 s. ISBN 978-80-210-5375-5. GRENAROVÁ, Renée. Vliv mateřského jazyka a rusko-české jazykové interference v počáteční etapě výuky ruskému jazyku v inkluzivní škole - výsledky výzkumu. In XXVIII International Colloquium on the Management of Educational Process. 1. vyd. Brno: University of Defence Faculty of Economics and Management, 2010. 10 s. ISBN 978-80-7231-722-6. GRENAROVÁ, Renée. Výuka ruského jazyka u nadaných a mimořádně pokročilých žáků - výsledky výzkumu. In Šimoník, O. (ed). Talent a nadání ve vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. CD-ROM, 11 s. ISBN 978-80-210-5330-4. GRENAROVÁ, Renée. Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji. In Havel, J. Filová, H., et.al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vyd. Brno: Paido, 2010. s. 153-166, 14 s. 312. publikace. ISBN 978-80-7315-202-4. 2009 GRENAROVÁ, Renée a Marie VÍTKOVÁ. Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 142 s. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7. GRENAROVÁ, Renée. Frazemy s komponentom krasnyj v obučenii russkomu jazyku v češskoj škole. In Kartina mira v slavjanskich i romano-germanskich jazykach : meždunarod. sb. nauč. tr. po lingvokulturologii. 1. vyd. Samara: Samararskaja gumanitarnaja akademija, 2009. s. 160-166, 7 s. ISBN 978-5-98996-088-0. GRENAROVÁ, Renée. Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole. In Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku IX. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 203-214, 12 s. ISBN 978-80-210-5057-0. GRENAROVÁ, Renée. Intenzifikace verbálních přirovnání s komparátorem jako v češtině a ruštině. In Parémie národů slovanských IV. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita FF, 2009. s. 70-76, 286 s. ISBN 978-80-7368-647-5. GRENAROVÁ, Renée. Interkulturní komunikace, integrace a edukace sociálně znevýhodněných žáků cizinců z východní Evropy v Jihomoravském kraji. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009. s. 103-114, 12 s. Pd-38/09-02/58. ISBN 978-80-210-5033-4. GRENAROVÁ, Renée. Ispolzovanije dramatičeskich elementov pri obučeniji russkomu jazyku u učenikov so specifičeskimi potrebnostami. In GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 45-61, 15 s. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7. GRENAROVÁ, Renée. Mentalnost i formirovanije kommunikativnoj, lingvističeskoj, sociolingvističeskoj i mežkulturnoj kompetencij u češskich studentov so specifičeskimi potrebnostami v obučeniji russkim frazemam. In Jazyk i Mentalnost. Language and Mentality. 1. vyd. Almaty: Kazak universitett, 2009. s. 151- 156, 263 s. ISBN 9965-30-770-9. GRENAROVÁ, Renée. Meždunarodnaja naučnaja konferencija Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku IX. 1. vyd. Bratislava: ŠPU, 2009. s. 102-103, 2 s. ISBN 978-80-89070-42-8. GRENAROVÁ, Renée. Mir čeloveka i mir životnych v ustojčivych verbalnych sravnenijach s animalizmami i s sojuzom kak pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj škole. In Russkij jazyk v sovremennom mire: tradiciji i innovaciji v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo i v perevode. 1. vyd. Moskva - Saloniki: MGU Moskva, 2009. s. 184-190, 648 s. ISBN 978-5-87449-085-0. GRENAROVÁ, Renée. Morfologie ruštiny v přehledech a cvičeních. Přídavná jména. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 90 s. Pd-2009. ISBN 978-80-210-4801-0. GRENAROVÁ, Renée. Problematika interlingvní a intralingvní interference v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení výsledky výzkumu provedeného na 2. stupni základních škol Jihomoravského kraje. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al.Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of pupils with special educational needs III. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009. s. 289-300, 12 s. Pd-37/09-02/58. ISBN 978-80-210-5032-7. GRENAROVÁ, Renée. Razvitije navykov čtenija u češskich staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu. In Berardi, S., Buglakova, L. M. at al. Russkij jazyk i mnogojazyčnaja Jevropa. 1. vyd. Bologna: CLIRO, Universita di Bologna, 2009. s. 167-176, 324 s. ISBN 978-88-491-3235-9. GRENAROVÁ, Renée. Rozvoj fonetické a fonologické kompetence ve výuce ruštině u žáků s narušenou komunikační schopností. In XXVII International Colloquium on the Management of Educational Process : proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM [CD-ROM] file:///D:/6clanky/3grenarova.pdf. 1. vyd. Brno: University of Defence Faculty of Economics and Management, 2009. 10 s. ISBN 978-80-7231-650-2. GRENAROVÁ, Renée. Ruské a české komparativní frazeologismy s bionymy a spojkou jako ve výuce ruštiny. In Hĺadanie ekvivalentností IV. 1. vyd. Prešov: Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis, 2009. s. 90-97, 8 s. ISBN 978-80-555-0066-9. GRENAROVÁ, Renée. Rusko, ruský jazyk a literatura ve vědeckých odborných studentských pracích III. In (ed.) Russia, Russian Language and Literature in Student Research Papers III. Sborník CD. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009. s. 1-127, 127 s. ISBN 978-80-210-5073-0. GRENAROVÁ, Renée. Semantizacija obraznych i kulturnoistoričeskich elementov v sravnitelnych frazeologizmach na zanatijach po russkomu jazyku kak inostrannomu. In Palinski, A., Zentala, G. Sovremennyje problemy glottodidaktiki. 1. vyd. Rzeszow: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2009. s. 35-45, 368 s. ISBN 978-83-7338-482-8. GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ. Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků. In Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vyd. Brno: MU, 2009. s. 163-176, 14 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4. GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ. Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků. In Vítková, M., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: MU, 2009. 16 s. ISBN 978-80-7315-188-1. 2008 GRENAROVÁ, Renée. Intensifikacija sravnitelnych oborotov s imenami prilagatelnymi i s sojuzom kak v russkom i češskom jazykach. In Rossica Olomucensia XIX. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého FF, 2008. s. 337-340, 572 s. ISBN 978-80-244-1994-7. GRENAROVÁ, Renée. Jazykový kurz ruštiny. In Moodle v síti. Váňová, T., Váňová A. 1. vyd. Brno: Tribun, 2008. s. 24-25, 2 s. ISBN 978-80-7399-447-1. GRENAROVÁ, Renée. K lingvodidaktickému potenciálu frazeologismů při výuce cizího jazyka (na příkladu ruštiny). In Východiská kurikulárnych snáh v oblasti výučby cudzích jazykov. 1. vyd. Bratislava: Státný pedagogicky ústav, 2008. s. 159-165, 7 s. ISBN 978-80-89225-30-9. GRENAROVÁ, Renée a Marie VÍTKOVÁ. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 124 s. Pd-42/08-02/58. ISBN 978-80-210-4782-2. GRENAROVÁ, Renée. Kurz ruštiny. In Konference e-learning 24/7. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. s. 7. ISBN 978-80-7399-445-7. GRENAROVÁ, Renée. Lingvodidaktičeskije aspekty sopostavlenija russkich i češskich frazem s vyraženijem cvetov pri obučeniji russkomu jazyku na načalnom etape. In Russkij jazyk v načale XXI veka. 1. vyd. Pecs: Pečskij Universitet, 2008. s. 66-71, 6 s. ISBN 978-963-642-241-7. GRENAROVÁ, Renée. Německý jazyk a literatura ve výzkumu a výuce. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 4 s. Revue Masarykovy univerzity, ročník 41. ISSN 1211-3387. GRENAROVÁ, Renée. Partial Results from the Project Language and Communication Mapping the Teaching of Russian as Foreign Language to Pupils with Specific Learning Disorders in the Czech Republic. In Jazyk na perekrostke kultur. 1. vyd. Samara: Samarskaja gumanitarnaja akademija, 2008. s. 225-230, 6 s. ISBN 978-5-98996-059-0. GRENAROVÁ, Renée. Pracovní listy k počátečnímu vyučování ruskému jazyku na 1. stupni základní školy. In Dialog kultur IV. 1. vyd. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, katedra slavistiky, 2008. s. 163-168, 6 s. ISBN 978-80-86845-73-9. GRENAROVÁ, Renée. Pranostiky v ruských a českých příslovích a pořekadlech. In Parémie národů slovanských III. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. s. 73-80, 8 s. ISBN 978-80-7368-409-9. GRENAROVÁ, Renée. Problematika počáteční výuky ruského jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností - výsledky výzkumu. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. s. 197-210, 14 s. Pd-27/08-02/58. ISBN 978-80-210-4708-2. GRENAROVÁ, Renée. Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu. In Klenková, J. at al. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of pupils with impaired communication ability. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008. s. 197-210, 14 s. Pd-27/08-02/58. ISBN 978-80-210-4708-2. GRENAROVÁ, Renée. Razvitije kommunikativnych sposobnostej u učenikov so specifičeskimi potrebnostami pri pomošči klassičeskich i alternativnych metodov i strategij v obučeniji russkomu jazyku. In Grenarová, R., Vítková, M. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. s. 41-50, 10 s. Pd-42/08-02/58. ISBN 978-80-210-4782-2. GRENAROVÁ, Renée. Rusko, ruský jazyk a literatura ve vědeckých odborných studentských pracích II. In (ed.) Rusko, ruský jazyk a literatura ve vědeckých odborných studentských pracích II. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008. s. 1-137, 137 s. ISBN 978-80-210-4783-9. GRENAROVÁ, Renée. Ruský jazyk a komunikace ve výzkumném záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. In XXVI. Mezinárodní koloquium o řízení vzdělávacího procesu. XXVI.International Colloquium on the Management of Educational Process. 1. vyd. Brno: Univerzita Obrany, 2008. 10 s. ISBN 978-80-7231-511-6. GRENAROVÁ, Renée. Sémantické aspekty užití bionym jako symbolů pro lidskou činnost, povahové vlastnosti, postoje a zevnějšek človeka. In Slavenska frazeologija i pragmatika. 1. vyd. Zagreb: KNjlGRA d. o. o., 2008. s. 94-99, 6 s. ISBN 978-953-7421-02-1. GRENAROVÁ, Renée. Specifika jazykové přípravy v rámci lingvistického modulu oboru Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury jako bakalářského stupně strukturovaného studia na PdF MU. In Aktuální problémy výuky ruského jazyka IX. Current problems of teaching Russian Language IX. 1. vyd. Liberec: TUL Liberec, 2008. s. 11-21, 77 s. ISBN 978-80-7372-427-6. GRENAROVÁ, Renée. The current situation in the teaching Russian language in common classes with pupils with specific learning disorders in the region of South Moravia in the Czech Republic at senior primary grades and in the lower grades of multi-annual grammar schools. MOVA. Naukovo-teoretiččskij časopis z movoznavstva., Odessa: Astroprint, 2008, roč.13, č. 2008, s. 125-130. GRENAROVÁ, Renée. Úloha učitele ruského jazyka při tvorbě Školního vzdělávacího programu aneb co trápí učitele při jeho sestavování? In Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku VIII. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. s. 142-153, 12 s. ISBN 978-80-210-4503-3. GRENAROVÁ, Renée. Verbalnyje sravnitelnyje oboroty s nazvanijami životnych i s sojuzom kak v russkom i češskom jazykach. In Idiomatika i poznanije. 1. vyd. Belgorod: Belgorodskij gosudarstvennyj universitet, 2008. s. 134-138, 362 s. ISBN 978-5-9571-0326-4. GRENAROVÁ, Renée. Využití frazeologického minima ve školní praxi v česko-ruském porovnání jako pravdivého zrcadla národně-kulturní svébytnosti při vyučování ruštině. In Hĺadanie ekvivalentností III. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2008. s. 562-572, 11 s. ISBN 978-80-8068-621-5. Projekty a výzkumné záměry Pracovník D1 ve výzkumném záměru Pedagogické fakulty MU s názvem Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, identifikační kód záměru MSM0021622443. Učební texty 2008 - dosud Tvorba studijních materiálů pro předměty Morfologie 1, 2, 3, Semináře z morfologie 1, 2, 3 a Didaktika RJ Uspořádání konference 2009 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku. PdF MU, Brno (R. Grenarová, S. Koryčánková, I. Hobzová) PhDr. Irina Hobzová Publikační činnost 2013 HOBZOVÁ, Irina. Sravněnie sistemy zvukov v russkom i češskom jazykách, ich glavnye otličija i problémy obučenija češskich studentov pravilnomu russkomu proiznošeniju In Nurgali, K. Integrativnyje funkcii sovremennoj komparativistiki. Astana, 2013. s. 253 – 258, 6 s. ISBN 978-601-7429-89-8. 2012 HOBZOVÁ, Irina. Problematika obučenija praviľnomu russkomu proiznošeniju v češskich vuzach. In Koryčánková, S. Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 521-526, 6 s. ISBN 978-80-210-5991-7. Učební texty 2010 E-learningový kurz Upražnenija po fonetike russkogo jazyka dostupné v ISu 2009 Interaktivní osnova předmětu Praktická gramatika pro 2. a 3. ročník Praktičeskaja grammatika dľa vtorogo kursa – upražnenija Praktičeskaja grammatika dla tretjego kursa- upražnenija dostupné v ISu 2009 – dosud Tvorba a průběžné aktualizace Studijních materiálů předmětů Fonetika a Fonologie a také kurzů zaměřených na praktický jazyk na KRJaL MU – dostupné v ISu – Katalog předmětů (Základy ruštiny, Jazyková cvičení, Praktická jazyková cvičení, Jazykový seminář, Praktická gramatika) Uspořádání konference 2012 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. PdF MU, Brno (S. Koryčánková, E. Malenová, I. Hobzová, N. Naumova, O. Ushakova) 2009 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku. PdF MU, Brno (R. Grenarová, S. Koryčánková, I. Hobzová) Mimouniverzitní aktivity Odborná přednáška na 34. celostátním semináři k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků (2012) Mgr. Natalia Naumova Publikační činnost 2013 NAUMOVA, Natalia. Ljudi s ograničennymi vozmožnostjami v russkoj i češskoj jazykovoj kartinach mira. In Nurgali, K. Integrativnyje funkcii sovremennoj komparativistiki. Astana, 2013. s. 244 – 249, 5 s. ISBN 978-601-7429-89-8. 2012 NAUMOVA, Natalia. Ošibki v upotreblenii slov trud, rabota, delo v reči češskih studentov. In Koryčánková, S. Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 578-581, 4 s. ISBN 978-80-210-5991-7. NAUMOVA, Natalia. Lexemy zdorovje i bolezn v russkoj i češskoj jazykovych kartinach mira. In T.A. Demeškina. Tradicii i innovacii v filologii XXI veka: vzgljad molodych učenych: materialy Vserossijskoj molodežnoj konferencii. Tomsk: Izdatelstvo Tomskogo universiteta, 2012. s. 404 - 405, 2 s. ISBN 978-5-7511-2100-6. Učební texty 2012 Interaktivní osnova předmětu Reálie Ruska 2 dostupné v ISu 2011 Interaktivní osnova předmětu Reálie Ruska 1 dostupné v ISu 2010 – dosud Tvorba a průběžné aktualizace Studijních materiálů předmětů zaměřených na praktický jazyk na KRJaL MU – dostupné v ISu – Katalog předmětů (Základy ruštiny, Jazyková cvičení, Cvičení ze základů ruštiny, Praktická jazyková cvičení, Jazykový seminář) Uspořádání konference 2012 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. PdF MU, Brno (S. Koryčánková, E. Malenová, I. Hobzová, N. Naumova, O. Ushakova) Překlad a tlumočení Tlumočení na akcích organizovaných Centrem zahraničních studií (2010 – dosud) Tlumočení na setkáních vedení fakulty s představiteli ruských vysokých škol (2010 – dosud) Mimouniverzitní aktivity Členství v porotě Ústředního kola soutěže v ruském jazyce (2013) Příprava studentských vystoupení na celostátní přehlídce Ars Poetica (2012, 2013) Mgr. Bc. Oxana Ushakova Publikační činnost 2013 USHAKOVA, Oxana. Slovoobrazovatelnaja struktura slov kategorii sostojanija (na materiale drevnerusskich i staročešskich textov). In Nurgali, K. Integrativnyje funkcii sovremennoj komparativistiki. Astana, 2013. s. 339 - 345, 7 s. ISBN 978-601-7429-89-8. 2012 USHAKOVA, Oxana. K grammatičeskoj charakteristike slov kategorii sostojanija v sopostavitelnom aspekte (na primere russkogo i češskogo jazykov). In L.R. Abdulchakova - D.R. Koposova. Russkij jazyk: funkcionirovanije i razvitije. Materialy meždunarodnoj naučnoj konferencii. Kazaň: Kazanskij universitet, 2012. s. 281-286, 6 s. ISBN 978-5-905787-27-0. USHAKOVA, Oxana. K voprosu o kategorii ocenki v russkom jazyke. In Koryčánková, S.. Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 263-267, 5 s. ISBN 978-80-210-5991-7. USHAKOVA, Oxana. Lexiko-semantičeskije razrjady slov kategorii sostojanija v russkom jazyke (na materiale drevnerusskich letopisej). Opera Slavica. Supplementum, 2012, XXII, 1/2012, s. 121-126. ISSN 1211-7676. USHAKOVA, Oxana. Morfologičeskaja charakteristika slov kategorii sostojanija v sopostavitelnom aspekte (na primere russkogo i češskogo jazykov). In T.A. Demeškina. Tradicii i innovacii v filologii XXI veka: vzgljad molodych učenych: materialy Vserossijskoj molodežnoj konferencii. Tomsk: Izdatelstvo Tomskogo universiteta, 2012. s. 543-546, 4 s. ISBN 978-5-7511-2100-6. USHAKOVA, Oxana. Slova kategorii sostojanija v drevnerusskich i staročešskich pamjatnikach. In Andrea Haburová - Zuzana Lorková. Mladá rusistika - Nové tendencie a trendy. Bratislava: STIMUL, 2012. s. 21-28, 8 s. ISBN 978-80-8127-062-8. 2011 USHAKOVA, Oxana. O "teoretičeskoj interferencii" v rusistike. In Sovremennaja filologija : materialy meždunarodnoj zaočnoj naučnoj konferencii. Ufa (Rusko): Leto, 2011. s. 205-207, 3 s. ISBN 5-87308-035-6. 2009 USHAKOVA, Oxana. Časti reči v russkom i češskom jazykach. In Příspěvky k aktuálním otázkám jazykovědné rusistiky (3). Brno: Tribun EU s.r.o., 2009. s. 163-170, 7 s. ISBN 978-80-7399-889-9. USHAKOVA, Oxana. Status kategorii sostojanija v russkom i češskom jazykach. In Russkaja filologija. 20 : sbornik naučnych rabot molodych filologov. Tartu: Tartu University Press, 2009. s. 203-207, 4 s. ISSN 1406-0019. 2008 USHAKOVA, Oxana. K voprosu o kategorii sostojanija v russkom i češskom jazykach. In Schidnoslovjanska filologija: vid Nestora do sogodennja. 2008. Učební texty 2012 Tvorba osnovy předmětů Syntax 1 a Syntax 2 (v magisterském stupni) dostupné v ISu – Tvorba osnovy předmětů Gramatiky ruštiny 1, 2 a 4 pro obory Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ dostupné v ISu - < https://is.muni.cz/auth/el/1441/jaro2013/ZS1BP_RGR2/um/> < https://is.muni.cz/auth/el/1441/jaro2013/ZS1BK_RGR4/um/> 2011 Učební materiály a cvičebnice pro předměty Seminář ze syntaxe 1 a Seminář ze syntaxe 2 (v bakalářském a magisterském stupni) 2010 – dosud Tvorba a průběžné aktualizace Studijních materiálů předmětů Historický vývoj ruštiny 1 a Historický vývoj ruštiny 2 a kurzů zaměřených na praktický jazyk na KRJaL MU – dostupné v ISu – Katalog předmětů (Praktická jazyková cvičení, Jazykový seminář, Praktická gramatika) Uspořádání konference 2012 Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. PdF MU, Brno (S. Koryčánková, E. Malenová, I. Hobzová, N. Naumova, O. Ushakova) Překlad a tlumočení Tlumočení na akcích organizovaných Centrem zahraničních studií (2010 – dosud) Tlumočení na setkáních vedení fakulty s představiteli ruských vysokých škol (2010 – dosud)