I. Obhajoba závěrečné práce II. Základy společenských věd s didaktikou 1. Vysvětlete taxonomii vzdělávacích cílů (Bloom B., Krathwohl, D.) 2. Uveďte systém vyučovacích metod a jednotlivé metody stručně popište 3. Teorie demokracie ve 20. století (Dahl, Huntington, Chomsky, Zakaria, Robinson) 4. Důsledky globalizace (Keller, Bauman, Beck, Huntington, Crouch) 5. Evropská integrace (Maastrichtská smlouva; Lisabonská smlouva; nejvyšší orgány EU) 6. Aktuální vývoj mezinárodních vztahů po roce 1989 (charakter konfliktů: Evropa, Asie, Afrika, Blízký východ; mezinárodní organizace: OSN, Rada Evropy, NATO, KBSE (OBSE)) 7. Teorie Piere Bourdieu – kulturní, sociální, ekonomický a symbolický kapitál 8. Moderní společnost jako individualizovaná společnost; tradiční a moderní společnost 9. Lidská reprodukce 10.Život jako bioetické téma 11.Hlavní etapy vývoje českého filosofického myšlení 12.Imigrace do ČR jako společenský fenomén 13.Početní růst obyvatelstva Země jako globální problém 14.Kam směřuje vývoj naší současné civilizace/kultury (Schweitzer, Arendtová, Černý aj.) 15.Pedagogická a kulturně-výchovná dimenze kultury/umění (v moderně a postmoderně) 16.Současné etické koncepce (C. Taylor, W. Welsch, P. Singer) 17.Koncepce etické výchovy v ČR 18.Základní ideje a pojmy vybraných světových náboženství (judaismus, křesťanství, islám, buddhismus) 19.Masová média, jejich charakteristika; masová kultura a její kritika; populární kultura 20.Metoda právní regulace – právo soukromé a veřejné, prameny práva 21.Finančně gramotný člověk 22.Didaktické uchopení tematických okruhů (filosofie, etika, religionistika, politologie, sociologie, právo) - Nástin problému a základních generalizací tématu - Téma ve vztahu ke kurikulu ( RVP, případně ŠVP ) - Metodika práce s tématem - Práce s odbornými texty, úryvky apod. - Doporučená literatura a další informační zdroje (internet)