Zápis z porady 16.2.2016 Přítomni: Omluveni: Bartošová Beran Fikarová Kohoutek T. Krása Lukas Mareš Masopustová Škubalová Žaloudíková Informační část · Harmonogram porad: 8.3., 5.4. , 3.5. , 24.5. · Oborový standard byl pochválen a bude vyvěšen na webových stránkách katedry (Mareš). · Fakulta chystá projekty OPVV. Do dvou z nich, které se budou nejspíše podávat, se zřejmě někdo z nás od roku 2017 zapojí (úvazky kolem 0,2). Nyní se jednání účastní Mareš. · V projektu s Ostravou (klíčové kompetence) bude Bartošová, Lukas, Krása · Dne 17.2. v 18.00 v knihovně CVIDOS proběhne křest knihy "Z posluchárny za katedru. Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství"(spoluautoři Mareš, Lukas, Kohoutek), členové katedry zváni. · Agendy Pracovní skupiny pro výuku psychologie při ČMPS se ujímá Bartošová (spravení členstva o schválení skupiny předsednictvem, příprava podkladů o činnosti a další komunikace). · Agendy webové stranky katedry se ujímá Krása (proškolení na nový redakční systém, aktualizace webu). · Dne 16.3. bude na fakultě zahraniční návštěva (Island, Norsko) - setkat se a seznámit, zvážit možnosti spolupráce v rámci Erasmu. Je třeba za katedru promyslet, co nabízíme a co potřebujeme. · V polovině března také přijedou kolegové z Minnesoty (viz příloha 1 zápisu) – platí totéž, co pro předchozí bod… · (Žaloudíková) Informace k Erasmu - dohoda se Slovinskem bude končit. Nyní je tam jedna studentka, která si bude pobyt prodlužovat. Potřebujeme další partnery v EU. · Kontrola katalogu: za první stupeň kontrola provedena (Žaloudíková). Předmět psychologie osobnosti (ZS1BP_PSOS a ZS1BK_PSOS), který se nebude již vypisovat, je třeba nechat doběhnout, pravděpodobně v nenarozvrhovaném konzultačním režimu (Fikarová). Konkrétní postupy pro předměty s podobným osudem (např. Psychologie ve školní praxi na podzim - Mareš) bude možné stanovit až po vyřešení situace se zaváděním nových předmětů společného základu a vyjasnění pravidel (zodpovídá vedení fakulty). · Doplnění zápisu: na poradě vedoucích kateder proděkan Kroča informoval o stále probíhajícím dolaďování podoby nových předmětů z hlediska katalogického zpracování (nové kódy, překryv). Kontrolu katalogu pro druhý stupeň není v této situaci možné provést. Řešitelská část · Urgentní úkol (garanti): Reakreditace primární pedagogiky ped – provést úpravy sylabů povinně volitelných předmětů pro MŠ a ZS1. Žaloudíková pošle formulář pro sylaby, vyplněné k jejím rukám – zejména je nutný obsah a cíle do 18.2.Pouze volitelné předměty lze navrhovat v pozdější fázi. · Úkol (všichni): údaje pro vizitku (mobil ano či ne), aktuální email pro přesměrování pošty, konzultační hodiny doplnit zde do googletabulky do 20.2. (podoba vizitky viz Příloha 2) · Úkol (všichni) – do IS: vypsatkonzultační hodiny k profilu (Osobní stránka/Výuka)20.2. · Úkol (všichni) - do IS: vložit životopis v ČJ i AJ (lze minimální varianta) do 1.3. · Úkol (garanti): do 20.2. lze ještě drobné úpravy sylabů pro tento semestr – vyučující, literatura. V oblasti požadavků lze pouze slevit, nikoliv přidat a i pak upozornit zapsané stud. mailem. Výhledově budou probíhat větší změny sylabů pro podzim 2016, ale až v návaznosti na info o nových předmětech. · Úkol (garanti): státnicové otázky pro jaro 2016 – je třeba obměnit literaturu (Mareš, Krása, Fikarová). Výhledově k inovaci státnicových otázek: pracovní skupina pedagogů a psychologů, interní diskuse na odborném semináři, vytvoření Doporučeného postupu k přípravě s vyjádřenými očekáváními, doporučenými rozsahy stran z konkrétních publikací. · Úkol (všichni): do konce měsíce zadat do IS publikační činnost (kvůli odměnám i rozpočtu), vzkazovat buď vystoupení na konferenci (k) nebo sborník abstrakt (a). Jinak vykazovat vše – členství v radách, pořádání konferencí a workshopů... · Úkol dlouhodobý (garanti): všechny kurzy by měly mít e-learningové opory: před moodlinkou, která se bude aktualizovat, se dává přednost interaktivní osnově předmětu v ISu. Lze odkazovat i na dokument ve studijních materiálech. Opora se může sestávat z: dokumentu s rozpracovanými pokyny (rozsahy stran) k doporučené četbě, vybraných textů k četbě, může být doplněná o prezentace, nutné jsou cvičné otázky, rozpracovaný harmonogram odevzdávání úkolů. Vzhledem k internacionalizaci studia doporučit minimálně 1 zdroj v angličtině, který je zároveň v knihovně . · Úkol (garanti + vyučující): všechny kurzy by měly mít testové baterie v ISu. V generování testů pro zkoušení z ISu proškoluje Krása. Záznamové archy se odevzdávají is-technikům, zadání testů se nechávají na katedře. IS-technici dokáží vygenerovat statistiku k obtížnosti již protestovaných otázek. · Úkol (všichni): googledokument (Škubalová) kam budeme psát akce, konference, které plánujeme navštívit za školní rok 2016. Katedra proplatí konferenci s aktivní účastí. · Úkol (všichni): zvažování akcí (workshopy, odborné semináře) pořádané naší katedrou pro různá publika (akademičtí pracovníci, odborná veřejnost, studující). Nyní v plánu listopadová konference Učíme psychologii. Jarní Odborný seminář katedry psychologie a pedagogiky. Doporučuje se akce plánovat alespoň čtvrt roku dopředu vzhledem k cílové skupině. · Úkol (všichni): aktivně hledat možnosti navázání spolupráce pro účely Erasmu - dohoda o výměně studujících i vyučujících. Zapsala: Škubalová Upravil: Lukas Příloha 1 Brian H Abery ResearchAssociate * Email ::abery001@umn.edu * Phone :: +1 612-625-5592 * Address :: * Institute On CommunityIntegration * Room 111C PtH [map] * 150 PillsburyDr SE * Minneapolis, MN 55455 Brian Abery, Ph.D, istheCoordinatorofSchool-Age Servicesatthe Institute on CommunityIntegration (ICI) and anadjunctfacultymemberwithinthe Institute on ChildDevelopment and School Psychology Programsatthe University of Minnesota. He has beenPrincipalInvestigatorofnumerousprojectsdesigned to enhancetheeducationaloutcomes, socialinclusion, and self-determinationofpersonswithdisabilitiesbothat a national and internationallevel. His internationalworkincludesimplementationofthe Response to Interventionframework in India and theimplementationofInclusiveServiceLearning in CostaRica. Dr. Aberyholds a DoctorofPhilosophy in Educational Psychology and has anextensive background in research, assessment, program development, and evaluationrelated to children, youth, and adultswithdisabilities. Renata Ticha ResearchAssociate DirectorofGlobalResource Center forInclusiveEducation * Email ::tich0018@umn.edu * Phone :: +1 612-624-5776 * Address :: * Institute on CommunityIntegration * 104 PtH [map] * 150 PillsburyDr SE * Minneapolis, MN 55455 Renáta Tichá, Ph.D, has received a DoctorofPhilosophyfromthe University of Minnesota in Educational Psychology, withanemphasis in specialeducationprograms. Sheworks as a ResearchAssociateatthe Institute on CommunityIntegrationatthe University of Minnesota. She has extensiveexperience in thedevelopment and implementationofassessment and interventionmaterialsforchildren, youth, and adultswithdifferenttypesofdisabilities. Shealsoconductsresearch, training, and technicalassistance in this area. Dr. Tichá is co-PrincipalInvestigator on twointernationalprojectsinvolvingchildren and youthwith and withoutdisabilities: the Obama-Singh 21st CenturyKnowledgeInitiative, funded by the United States-India EducationalFoundation; and AssessmentsofStudentswithSignificantDisabilities: A Russia-U.S. Partnership (UPP), funded by theEurasiaFoundation. Dr. Tichá isalso co-editor ofTheJournalofthe International AssociationofSpecialEducation. Příloha 2