Zápis z porady 16.2.2016 Přítomni: Omluveni: Bartošová Beran Fikarová Kohoutek T. Krása Lukas Mareš Masopustová Škubalová Žaloudíková Informační část · Harmonogram porad: 8.3., 5.4. , 3.5. , 24.5. · Oborový standard byl pochválen a bude vyvěšen na webových stránkách katedry (Mareš). · Mareš: proškolení ohledně dodržování maximální délky pracovního týdne 40 hodin · Fakulta chystá projekty OPVV. Do dvou z nich, které se budou nejspíše podávat, se zřejmě někdo z nás od roku 2017 zapojí (úvazky kolem 0,2). Nyní se jednání účastní Mareš. · V projektu s Ostravou (klíčové kompetence) bude Bartošová, Lukas, Krása · Dne 17.2. v 18.00 v knihovně CVIDOS proběhne křest knihy "Z posluchárny za katedru. Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství" (spoluautoři Mareš, Lukas, Kohoutek), členové katedry zváni. · Agendy Pracovní skupiny pro výuku psychologie při ČMPS se ujímá Bartošová (spravení členstva o schválení skupiny předsednictvem, příprava podkladů o činnosti a další komunikace). · Agendy webové stránky katedry se ujímá Krása (proškolení na nový redakční systém, aktualizace webu). · Dne 16.3. bude na fakultě zahraniční návštěva (Island, Norsko) - setkat se a seznámit, zvážit možnosti spolupráce v rámci Erasmu. Je třeba za katedru promyslet, co nabízíme a co potřebujeme. · V polovině března také přijedou kolegové z Minnesoty (viz příloha 1 zápisu) – platí totéž, co pro předchozí bod… · Kontrola katalogu: za první stupeň kontrola provedena (Žaloudíková). Předmět psychologie osobnosti (ZS1BP_PSOS a ZS1BK_PSOS), který se nebude již vypisovat, je třeba nechat doběhnout, pravděpodobně v nenarozvrhovaném konzultačním režimu (Fikarová). Konkrétní postupy pro předměty s podobným osudem (např. Psychologie ve školní praxi na podzim - Mareš) bude možné stanovit až po vyřešení situace se zaváděním nových předmětů společného základu a vyjasnění pravidel (zodpovídá vedení fakulty). · Doplnění zápisu: na poradě vedoucích kateder proděkan Kroča informoval o stále probíhajícím dolaďování podoby nových předmětů z hlediska katalogického zpracování (nové kódy, překryv). Kontrolu katalogu pro druhý stupeň není v této situaci možné provést. Řešitelská část · Urgentní úkol (garanti): Reakreditace primární pedagogiky ped – provést úpravy sylabů povinně volitelných předmětů pro MŠ a ZS1. Žaloudíková pošle formulář pro sylaby, vyplněné k jejím rukám – zejména je nutný obsah a cíle do 18.2. Pouze volitelné předměty lze navrhovat v pozdější fázi. · Úkol (všichni): údaje pro vizitku (mobil ano či ne), aktuální email pro přesměrování pošty, konzultační hodiny doplnit zde do googletabulky do 20.2. (podoba vizitky viz Příloha 2) · Úkol (všichni) – do IS: vypsat konzultační hodiny k profilu (Osobní stránka/Výuka) 20.2. · Úkol (všichni) - do IS: vložit životopis v ČJ i AJ (lze minimální varianta) do 1.3. · Úkol (garanti): do 20.2. lze ještě drobné úpravy sylabů pro tento semestr – vyučující, literatura. V oblasti požadavků lze pouze slevit, nikoliv přidat a i pak upozornit zapsané stud. mailem. Výhledově budou probíhat větší změny sylabů pro podzim 2016, ale až v návaznosti na info o nových předmětech. · Úkol (garanti): státnicové otázky pro jaro 2016 – je třeba obměnit literaturu (Mareš, Krása, Fikarová). Výhledově k inovaci státnicových otázek: pracovní skupina pedagogů a psychologů, interní diskuse na odborném semináři, vytvoření Doporučeného postupu k přípravě s vyjádřenými očekáváními, doporučenými rozsahy stran z konkrétních publikací. · Úkol (všichni): do konce měsíce zadat do IS publikační činnost (kvůli odměnám i rozpočtu), vzkazovat buď vystoupení na konferenci (k) nebo sborník abstrakt (a). Jinak vykazovat vše – členství v radách, pořádání konferencí a workshopů... · Úkol dlouhodobý (garanti): všechny kurzy by měly mít e-learningové opory: před moodlinkou, která se bude aktualizovat, se dává přednost interaktivní osnově předmětu v ISu. Lze odkazovat i na dokument ve studijních materiálech. Opora se může sestávat z: dokumentu s rozpracovanými pokyny (rozsahy stran) k doporučené četbě, vybraných textů k četbě, může být doplněná o prezentace, nutné jsou cvičné otázky, rozpracovaný harmonogram odevzdávání úkolů. Vzhledem k internacionalizaci studia doporučit minimálně 1 zdroj v angličtině, který je zároveň v knihovně . · Úkol (garanti + vyučující): všechny kurzy by měly mít testové baterie v ISu. V generování testů pro zkoušení z ISu proškoluje Krása. Záznamové archy se odevzdávají is-technikům, zadání testů se nechávají na katedře. IS-technici dokáží vygenerovat statistiku k obtížnosti již protestovaných otázek. · Úkol (všichni): googledokument (Škubalová) kam budeme psát akce, konference, které plánujeme navštívit za školní rok 2016. Katedra proplatí konferenci s aktivní účastí. · Úkol (všichni): zvažování akcí (workshopy, odborné semináře) pořádané naší katedrou pro různá publika (akademičtí pracovníci, odborná veřejnost, studující). Nyní v plánu listopadová konference Učíme psychologii. Jarní Odborný seminář katedry psychologie a pedagogiky. Doporučuje se akce plánovat alespoň čtvrt roku dopředu vzhledem k cílové skupině. Zapsala: Škubalová Upravil: Lukas Příloha 1 Brian H Abery Research Associate * Email ::abery001@umn.edu * Phone :: +1 612-625-5592 * Address :: * Institute On Community Integration * Room 111C PtH [map] * 150 Pillsbury Dr SE * Minneapolis, MN 55455 Brian Abery, Ph.D, is the Coordinator of School-Age Services at the Institute on Community Integration (ICI) and an adjunct faculty member within the Institute on Child Development and School Psychology Programs at the University of Minnesota. He has been Principal Investigator of numerous projects designed to enhance the educational outcomes, social inclusion, and self-determination of persons with disabilities both at a national and international level. His international work includes implementation of the Response to Intervention framework in India and the implementation of Inclusive Service Learning in Costa Rica. Dr. Abery holds a Doctor of Philosophy in Educational Psychology and has an extensive background in research, assessment, program development, and evaluation related to children, youth, and adults with disabilities. Renata Ticha Research Associate Director of Global Resource Center for Inclusive Education * Email ::tich0018@umn.edu * Phone :: +1 612-624-5776 * Address :: * Institute on Community Integration * 104 PtH [map] * 150 Pillsbury Dr SE * Minneapolis, MN 55455 Renáta Tichá, Ph.D, has received a Doctor of Philosophy from the University of Minnesota in Educational Psychology, with an emphasis in special education programs. She works as a Research Associate at the Institute on Community Integration at the University of Minnesota. She has extensive experience in the development and implementation of assessment and intervention materials for children, youth, and adults with different types of disabilities. She also conducts research, training, and technical assistance in this area. Dr. Tichá is co-Principal Investigator on two international projects involving children and youth with and without disabilities: the Obama-Singh 21st Century Knowledge Initiative, funded by the United States-India Educational Foundation; and Assessments of Students with Significant Disabilities: A Russia-U.S. Partnership (UPP), funded by the Eurasia Foundation. Dr. Tichá is also co-editor of The Journal of the International Association of Special Education. Příloha 2