Zápis z porady 17.2.2015 Přítomni: Omluveni: Beran Kohoutek R. Krása Lukas Mareš Řezáč Škubalová Sekaninová Žaloudíková Informační část · Informace z porady vedení kateder – informace o snížení rozpočtu, omezení centralizovaných zakázek, změna formuláře pro uzavírání dohod + nové pravidlo: dohody nelze uzavírat zpětně, tedy dohoda musí být podepsána vedením fakulty před započetím práce externího pracovníka. · Rozpočet katedry je příznivý, podařilo se ušetřit, ale jedná se o způsobu financování Institutu ve spojitosti s penězi katedry. · Chystá se audit reálné pracovní zátěže, cílem je její srovnatelnost (výuka versus publikační činnost). · Bude vzrůstat tlak na financování z projektů a mezinárodní kooperace. Nyní pracujeme na získaných projektech, včetně navázané spolupráce na projektu celouniverzitního projektu OPVV zaměřeného na zlepšování výuky (koordinuje Portešová). Usilování o GAČR, FRMU či regionálních projektů je spíše záležitostí příštího roku. · Z hlediska publikační činnosti je třeba lépe a strategicky využívat zdrojů, které máme (dostupná populace, data z výuky, vytěžení diplomových prací), z toho vyplývá stanovení tematických okruhů katedry, které umožní její tvůrčí profilaci a sjednotí týmové publikační úsilí: návrhy os – profesní vývoj a identita, sociálně-psychologická témata (zaměření na vztahy, klima), dětské prekoncepce. · Strategické je umisťování článků do impaktovaných časopisů popřípadě českých recenzovaných čp.: Studia Paedagogica, Orbis Scholae, Pedagogická orientace. · Témata závěrečných prací je třeba vázat k oboru studujících. · Financování katedry je z 25% tvořeno publikačním výkonem, je zde tedy potenciál růstu. Dalším zdrojem je podpora mobility (Erasmus). Koordinuje Žaloudíková – nyní nabídka stáže v Lublani pro dva vyučující a dva studující – je třeba ke studentům informaci dostat (sdělení na přednáškách informace na stránkách katedry). · Informace ke spotřebnímu materiálu (papíry máme). Požadavky na nákup v systému dodávat paní Sekaninové nejpozději k pětadvacátému dni v měsíci. · Konference – k naší konferenci Učíme psychologii chystáme obsah (v souladu s nově vzniklou skupinou pro výuku psychologie při ČMPS). · Žádoucí je účast na Psychologických dnech 3. - 4.září (sekce našeho pracoviště?) · Vítaná je účast na námi spolupořádané konferenci Novinky v pedagogické a školní psychologii ve dnech 28-29. srpna, v Brně na Filosofické fakultě · V případě práce z domova hlásit paní sekretářce, či předem zapsat do docházky. · Informace o dostupnosti softwaru i pro domácí PC (MS Office, SPSS). Řešitelská část · Stránky katedry – (Mareš) obnova informací a poslání katedry, odstranění prolinku na starší verze webu, autoři přesunou materiály k příslušným kurzům do moodlinky či ISu · Úkol pro všechny – kontrola a aktualizace stávajících informací u osobních profilů v ISu: životopis, maximálně 15 osobně významných publikací (akreditační účely), konzultační hodiny. Do konce června vložit také zkrácenou verzi profilu v angličtině. · Seminář k bakalářským pracím udělat společný za účelem metodologické průpravy a orientace studujících. · Do konce tohoto týdne provést dílčí úpravy v sylabech a o těchto úpravách neprodleně uvědomit studující (předcházení stížnostem na změny pravidel). · (Škubalová) upozornit externisty na termíny konání výuky prof. Buckové ve společné kanceláři. · Do 28.2. uvést do ISu všechny výsledky publikační činnosti za rok 2014. · Do 1.3.2015 lze provádět úpravy v sylabech pro výuku v podzimním semestru.