Zápis z porady 19.1.2016 Přítomni: Omluveni: Beran Mareš Fikarová Kohoutek T. Krása Lukas Masopustová Škubalová Žaloudíková Informační část · Informace z porady vedoucích kateder: dochází ke změně financování kateder. Z UJAK se na přijímací řízení chystá přibližně 70 studujících. Lze počítat s navýšením výukové zátěže ve jejich zkráceném běhu studia. Na výuku u této skupiny jsou vyčleněny finanční prostředky. · Za katedru psychologie byl odevzdán standard závěrečných prací. · Dne 6.2. 2016 (sobota) bude Den otevřených dveří. Vedení očekává od katedry pedagogiky a psychologie, že v součinnosti připraví představení oborů (poutavou formou) pro zájemce o studium. Padly návrhy: ukázky prací studujících (postery). V úvahu připadají např. testy pozornosti, osobnostní testy vyloučeny. · Informace k rozvrhu a výukové zátěži. · Informace o výběrovém řízení: novou kolegyní se od února stává PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D.. Po jejím vyrozumění o výsledku řízení, je třeba dojednat předměty a rozvrh (Škubalová). · (Žaloudíková) Informace k Erasmu - dohoda se Slovinskem bude končit. Nyní je tam jedna studentka, která si bude pobyt prodlužovat. Potřebujeme další partnery v EU. · (Žaloudíková) Informace k revizi na katedře primární pedagogiky. · (Škubalová) Připomenutí Pančocha & Viková v emailu z 7. ledna 2016 o tom, že by "zahraniční studenti ocenili" výuku v AJ ve vyšší frekvenci minimálně 1x za dva týdny, případně o krátkodobé intenzivní kurzy (např. týdenní, dvoutýdenní kurzy, které zajišťují zahraniční lektoři). Takové kurzy se mají co nejdříve nahlásit Vikové. - Žaloudíková referuje o pobídkách tohoto typu na schůzkách k Erasmu, které absolvovala. Řešitelská část · Úkol (všichni): podílet se na vytvoření profilu absolventa na katedře primární pedagogiky a podílet se na plánování změn v kurikulu. U studujících prvního stupně a předškolního vzdělávání je třeba brát v potaz specifika cílové skupiny, a tomu přizpůsobit odchylky od již naplánovaných změn společného základu. Pro učitelství prvního stupně přibudou 2 kredity, u učitelství pro mateřské školy bude o jeden kredit méně. Je velký zájem o předměty z oblasti osobnostní a sociální výchovy (sebepoznání, komunikace s rodiči, autodiagnostika, seberegulace...). Podobně jako u společného základu, lze očekávat spojení pedagogiky a psychologie u předmětů s diagnostickou tematikou. (Jaký proces, termíny?) · Úkol (vedení katedry): rozhodnutí ohledně výuky anglických předmětů - v jakém rozsahu, kým. (Info: Smlouva s prof. Buckovou by měla být během tohoto týdne uzavřena - zahraničí = předstih). · Úkol (všichni): vytvořit návrhy na spolupráci se zahraničními pracovišti v rámci Erasmu (Žaloudíková dodá informace/odkazy, které lze poskytnout druhé straně). · Trvá úkol: vymyslet a navrhnout možné téma workshopu pro jarní semestr (lze i přednášku ve Scale).