Jezdíme autem
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
Katedra geografie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ve spolupráci s katedrami biologie, fyziky, chemie a partnerskými školami představuje projekt:
"Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy"
O E-LEARNINGU
V rámci e-learningu Syntéza poznatků přírodních věd máte jedinečnou možnost podívat se na automobilovou dopravu z pohledu geografů, historiků, biologů, chemiků i fyziků. Výukové texty, doplněné o metodické a pracovní listy vám ukáží další možnost, jak aktivně, zábavně, originálně a netradičně přistupovat k výuce na základní nebo střední škole.
E-learning je určen všem, které baví učit se něco nového a předávat to dál svým žákům. Proto děkujeme, že jste se přihlásili a rozhodli se tímto kurzem projít.
Kurz je rozdělen na 13 tematických okruhů/lekcí. V každém okruhu je pro vás připraven výukový materiál, doplněný o řadu internetových odkazů. Jednotlivé okruhy jsou uzavřeny otázkami k zamyšlení a odkazy na připravené pracovní a metodické listy. V jednotlivých tématech se zamyslíme nad širšími souvislostmi automobilové dopravy - její historií, principem fungování, výrobou aut a jejím rozmístěním ve světě, spotřebou paliva, jeho těžbou, zpracováním a přepravou a souvisejícími ekologickými dopady dopravy na krajinu a ovzduší.
V závěru kurzu na vás čeká krátký test, kterým si ověříme vaše znalosti získané absolvováním našeho e-learningového kurzu. Splnění testu vás opravňuje k získání certifikátu o absolvování školení k tématu Jezdíme autem. Toto školení podléhá akraditaci: 28421/2009-25-651.
Doufáme, že e-learningový kurz pomůže studentům a učitelům přírodovědných předmětů na základních a středních školách v integraci vědomostí a dovedností z oblasti přírodních věd a zároveň dá jim samotným možnost nahlédnout do přírodovědných oborů, které sami nestudovali.
O JEZDÍME AUTEM
Současná výuka na základních a středních školách prochází výraznými koncepčními změnami. K inovativním krokům ve škole patří i integrace předmětů, kladení důraz na syntetické znalosti a použitelnost nabytých dovedností v praktickém životě.
Téma „Život s autem“ vychází z naší denní reality používání auta jako dopravního prostředku. Autoři se zamýšlejí nad širšími souvislostmi automobilové dopravy: její historií, principem fungování, výrobou aut a jejím rozmístěním ve světě, potřebou paliva, jeho těžbou, zpracováním a přepravou, souvisejícími ekologickými dopady dopravy na krajinu a ovzduší. Důležitou částí je aktivní a pasivní bezpečnost provozu. Téma pak uzavírá nástin vizí budoucí automobilové dopravy. Jednotlivé kapitoly jsou uzavřeny otázkami k zamyšlení a odkazy na připravené pracovní a metodické listy.