CŽV – Závěrečné práce a okruhy Speciální pedagogika – specializace psychopedie Závěrečná zkouška: 1) Psychopedie - ústní zkouška 2) Závěrečná práce (v rozsahu 30 normostran, 54 000 znaků včetně mezer) Postup: Obsah práce: • Titulní list: základní informace - univerzita, fakulta, katedra - název práce - typ práce (závěrečná práce) - rok - (tituly) jméno a příjmení vedoucího práce, (tituly) jméno a příjmení studenta • Další listy: - poděkování - prohlášení autora + podpis (viz Pokyn děkana č. 1/2015) „Prohlašuji, že jsem závěrečnou práci CŽV vypracoval/vypracovala samostatně, s využitím pouze citovaných pramenů, dalších informací a zdrojů v souladu s Disciplinárním řádem pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a se zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů.“ • Obsah (při správném stylování nadpisů lze vložit generovaný obsah) - Úvod - 3 kapitoly: 2 teoretické a 1 praktická – případová studie; doporučen je vyrovnaný počet podkapitol - Závěr - Shrnutí - Summary - Seznam literatury - Seznam tabulek, obrázků, grafů, schémat (za použití funkce „vložit titulek“ lze vložit generovaný seznam pomocí funkce „vložit seznam obrázků“, lze přizpůsobit na grafy, tabulky a další) - Seznam příloh - Přílohy (zde je uvedeno poslední číslo strany práce, samotné přílohy se nečíslují) Postup: • Prostudovat Pokyn děkana č. 1/2015 K realizaci závěrečných prací (bakalářských, diplomových, rigorózních a závěrečných prací CŽV) • Volba tématu studentem a oslovení vedoucí práce/školitele - hned v prvním semestru • Schválení tématu vedoucím práce / školitelem • Vypracování struktury závěrečné práce a její tvorba • Vložení závěrečné práce do IS • Obhajoba Okruhy ke ZZ: 1. Psychopedie: pojem, předmět, cíle, postavení v systému věd, terminologie oboru, aktuálně řešená témata oboru. 2. Mentální postižení: definice, charakteristika, klasifikace, etiologie. 3. Projevy žáků s různým stupněm mentálního postižení. 4. Poruchy autistického spektra: definice, charakteristika, klasifikace, etiologie. 5. Speciálněpedagogická diagnostika se zaměření na psychopedickou diagnostiku. 6. Projevy žáků s různým typem poruchy autistického spektra. 7. Kombinované postižení: definice, charakteristika, klasifikace, etiologie. 8. Projevy žáků s kombinovaným postižením, specifika přístupů. 9. Speciálně pedagogická diagnostika psychopedická. Diagnostika poruch autistického spektra. Obsahová a metodologická stránka. 10. Možnosti vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením, poruchou autistického spektra a kombinací postižení. 11. Inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. Obsah vzdělávacích programů. 12. Specifika edukačního procesu žáků s mentálním postižením, poruchou autistického spektra. Metodiky výuky jednotlivých vzdělávacích oborů. 13. Didaktické zásady, metody a formy uplatňované v rámci edukace u žáků s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. 14. Symptomatické poruchy řeči a alternativní a augmentativní komunikace u žáků s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. 15. Terapeutické přístupy a jejich využití u žáků s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. 16. Nestátní neziskové organizace, církevní organizace a sociální služby pro osoby s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. 17. Pracovní uplatnění osob s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. Možnosti bydlení. 18. Rodiny s dětmi s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. 19. Legislativa týkající se vzdělávání žáků s mentálním postižením a poruchou autistického spektra. 20. Downův syndrom (DS).