Pokyny pro praxi SPc811 – LS Odborná praxe v rozsahu 20 hodin (10 hodin logopedická část a 10 hodin surdopedická část) V souvislosti s profilem absolventa a za účelem získávání zkušeností s cílovou skupinou dětí/žáků/klientů s NKS student/ka praxi vykonává v některém z následujících zařízení: · MŠ speciální; · MŠ zřízená dle § 16, odst. 9 školského zákona (tedy MŠ logopedická); · třída zřízená dle § 16, odst. 9 školského zákona (tedy tzv. logopedická třída); · běžná MŠ, kterou navštěvuje dítě s NKS; · zařízení sociálních služeb (domovy pro osoby se zdravotním postižením, denní stacionáře, týdenní stacionáře a další); · po dohodě s garantem další zařízení a organizace, které se věnují osobám s NKS. * Praxe bude probíhat pod vedením speciálního pedagoga, či jiného odborného pracovníka v zařízeních poskytujících intervenci jedincům s postižením sluchu, popř. s hluchoslepotou či souběžným postižením více vadami, kdy jedno z postižení je sluchové. PhDr. Dana Zámečníková, Ph.D. zamecnikova@ped.muni.cz Do odevzdávárny předmětu v Informačním systému IS vloží studující: * Potvrzení o praxi * Přehled činností na praxi Potvrzení o praxi – pokud zařízení nenabídne vlastní, je možné vytvořit samostatně ve znění: Pedagogická fakulta MU, Brno, Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Potvrzení o absolvování Odborné praxe souvislé 1 ve 4. semestru bakalářského studia studijního programu Speciální pedagogika. Jméno a příjmení studentky/studenta: Praxe je konána za semestr a ročník: Kód předmětu praxe: Název zařízení: Rozsah praxe: … hodin Datum: ……………………… Podpis a razítko zařízení: Hospitace studenta při výkonu pedagogické praxe Třída:............................................................................ Datum:...................................................... Vyučovací hodina: ................................................................................................... ....................... Počet žáků/ uživatelů: .................................................. Skupiny ve třídě: ano ne Příprava na vlastní práci/ Motivace žáků/ uživatelů k práci: Organizace vyučovací hodiny/ aktivity (pomůcky, relaxace, zapojení žáků, přístup učitele, komunikace se žáky): Klima třídy/ skupiny (zapojení žáků, udržení pozornosti, spolupráce mezi žáky, řešení problémových situací): Průběh a náplň vyučovací hodiny/ aktivity: Hodnocení vyučovací hodiny/ aktivity z pohledu studenta (zhodnocení vlastní činnosti, přípravy, nejedná se o hodnocení žáků): Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, dovolujeme si Vás požádat o vykonání supervize praxe souvislé studentů CŽV. Proto Vám k průběhu praxe podáváme následující informace. Vaším právem je: · spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi za vykonanou praxi; · konzultovat potíže vzniklé v průběhu praxe s metodikem a žádat od něho účinnou pomoc. Povinnosti vyplývající ze supervize spočívají v plnění těchto úkolů: · řídit práce studentů s dětmi (žáky, klienty); · umožnit studentům seznámit se s provozem pracoviště, s vedením dokumentace dětí (žáků, klientů); · umožnit studentům sledovat metody a postupy užívané při logopedické intervenci s dětmi (žáky, klienty); · umožnit studentům sledovat práci s dětmi (žáky, klienty). Děkujeme za Vaši ochotu věnovat se přípravě budoucích speciálních pedagogů logopedů. Těšíme se na další spolupráci. PhDr. Dana Zámečníková, Ph.D. e-mail: zamecnikova@ped.muni.cz Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky