Pokyny pro průběžnou praxi studentů 1. ročníku navazujícího magisterského studia speciální pedagogiky – komunikační techniky (SPpK68 Speciálněpedagogická praxe diagnostická), * souvislá praxe proběhne v podzimním semestru dle harmonogramu praxí, časová dotace 4 hodiny denně. * každý student si zajistí zařízení v místě svého trvalého bydliště pro vykonání souvislé praxe a nahlásí místo jejího konání vyučující/m. Souvislou speciálněpedagogickou praxi diagnostickou budou studenti vykonávat v zařízeních dle individuální dohody s vyučujícími, ideálně v místě bydliště. Nepodaří-li se studentovi samostatně v místě bydliště praxi zajistit, oznámí to na počátku semestru vyučující/mu a ve spolupráci s ní/ním naleznou řešení situace. Povinnosti studentů: * být na vybraném pracovišti čtyři hodiny denně; * seznámit se s chodem pracoviště, personálním obsazením, diagnózami dětí (žáků, klientů); * seznámit se s dokumentací, která je požadována k zařazení dětí (žáků, klientů) do zařízení; · asistentské práce na pracovišti; · sledování diagnostických metod práce speciálního pedagoga; * chronologické zaznamenávání údajů o vlastních aktivitách s žáky a jejich hodnocení; * vést deník o pedagogické praxi; * zpracování charakteristicky diagnostických nástrojů. · odevzdat 2x originál dohody o platbě za praxi cvičnému učiteli (viz Manuál k dohodě o platbě za praxi pro poskytovatele praxe – https://www.ped.muni.cz/wsedu/zdroj_mat/pedag_praxe/dohody/manual_pro_poskytovatele_praxe_k_dohode_ o_platbe_za_praxi.docx) v případě samostatných výstupů studentů (5); * deník a potvrzení o absolvování praxe, které potvrdí pracoviště, na němž praxe probíhala, odevzdat vyučující/mu specializace dle dohody. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, děkujeme Vám, že jste přijal(a) na pedagogickou praxi studenta/studentku 1. ročníku navazujícího studijního programu oboru speciální pedagogika – komunikační techniky. Zapojením do této spolupráce se stáváte naším partnerem: · stanete se průvodcem studenta a jeho supervizorem v období realizace praxe; · budete řídit asistentské práce studenta s dětmi (žáky, klienty); · poskytnete, laskavě, studentovi informace a materiály, které jsou nezbytné pro porozumění chodu Vaší školy (školského zařízení) · umožníte studentovi účastnit se pedagogické práce s dětmi/žáky; · umožnit studentovi sledovat speciálněpedagogické metody a postupy; · máte možnost sledovat deník praxe, který si student povinně vede; · máte možnost sledovat a zhodnotit závěrečnou zprávu z praxe studenta. Vaším právem je * spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi za vykonanou praxi; * konzultovat potíže vzniklé v průběhu praxe s metodikem a žádat od něho účinnou pomoc a · být za svoji odpovědnou práci honorován na základě řádně vyplněné a odevzdané dohody v případě studentů, kteří mají samostatné výstupy pod supervizí učitele. Povinností studenta je být na pracovišti 4 hodiny denně. Děkujeme za Vaši ochotu věnovat se přípravě budoucích speciálních pedagogů. Těšíme se na další spolupráci. PhDr. Petr Kopečný, Ph.D. e-mail: kopecny@ped.muni.cz Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Pedagogická fakulta MU Poříčí 9 603 00 Brno tel. 549493508