Rámcové podmínky k realizaci závěrečných prací studentů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky Postup zadání tématu a realizace: 1/ Volba tématu studentem 2/ Oslovení vedoucí práce/školitele 3/ Schválení tématu vedoucím práce / školitelem 4/ Vypracování projektu závěrečné práce 5/ Vložení projektu závěrečné práce do IS dle pokynů vedoucího/ školitele 6/ Realizace Podmínky volby tématu: Zvolené téma je v souladu se studijním zaměřením studenta. Předměty závěrečné práce (neplatí pro studenty CŽV): 1. BP/ DP – Projekt Formulář projektu závěrečné práce: pokyn děkana č. 1/2015 (ke stažení v IS – je třeba se přihlásit) 2. Bakalářská/ diplomová práce 3. Bakalářská/ diplomová práce – dokončení Odevzdání práce: Jarní semestr: do 30. března Podzimní semestr: do 30. listopadu Odevzdání závěrečné práce v CŽV: https://www.ped.muni.cz/celozivotni-vzdelavani/pro-ucastniky-czv/zaverecne-zkousky Podrobnější info: pokyn děkana č. 1/2015 (ke stažení v IS) Rozsah závěrečných prací: Bakalářská práce: 45 normostran (81 000 znaků včetně mezer) Diplomová práce: 65 normostran (117 000 znaků včetně mezer) Závěrečná práce CŽV: Speciální pedagogika: 30 normostran (54 000 znaků včetně mezer) Doplňující studium speciální pedagogiky pro SŠ pedagogické pracovníky: 30 normostran (54 000 znaků včetně mezer) Doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace speciální pedagogiky: 60 normostran (108 000 znaků včetně mezer) Doporučená struktura práce BP – doporučujeme celkem 3 kapitoly DP – doporučujeme celkem 4 kapitoly První dvě (BP)/ tři (DP) kapitoly jsou tvořeny teoretickými východisky a student prokazuje schopnost práce s odbornými zdroji, používá doporučené citační normy (viz. Pokyn děkana 1/2015_odkaz formuláře). Závěrečná kapitola tvoří výzkumný projekt autora/ autorky práce. Závěrečné práce CŽV – podle doporučení vedoucího práce. Obsah práce o Desky § Univerzita (uprostřed nahoře) § Fakulta (uprostřed nahoře) § Diplomová/ bakalářská práce (uprostřed) § Město/ rok (vlevo dole) § Jméno a příjmení (vpravo dole) o Titulní list – základní informace § fakulta, katedra § název práce § tip práce (diplomová, bakalářská) § město, rok § (tituly) jméno a příjmení studenta o poděkování o prohlášení autora + podpis (viz Pokyn děkana č. 1/2015) „Prohlašuji, že jsem závěrečnou práci (bakalářskou, diplomovou, rigorózní, závěrečnou práci CŽV) vypracoval/vypracovala samostatně, s využitím pouze citovaných pramenů, dalších informací a zdrojů v souladu s Disciplinárním řádem pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a se zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů.“ Obsah (při správném stylování nadpisů lze vložit generovaný obsah) Úvod Jednotlivé kapitoly 1-4 (DP) 1- 3 (BP, ZP) § podkapitoly1.x (doporučen je vyrovnaný počet podkapitol) Závěr Shrnutí Summary Seznam literatury Seznam tabulek, obrázků, grafů, schémat § za použití funkce „vložit titulek“ lze vložit generovaný seznam pomocí funkce „vložit seznam obrázků“ (lze přizpůsobit na grafy, tabulky a další) Seznam příloh Přílohy (zde je uvedeno poslední číslo strany práce, samotné přílohy se nečíslují) Formální úprava závěrečné práce - A4, jednostranný tisk - okraje o nahoře 2,5 cm o dole 2,5 cm o vpravo 2 cm o vlevo 4 cm (kvůli vazbě) - řádkování 1,5 - písmo – vel. 12 b.; Times New Roman - stylování nadpisů o 1 – 16 b., tučně o 1.1 – 14 b., tučně o další nadpisy – 12 b., tučně - číslování o první číslovaná strana „Úvod“ o poslední číslovaná strana „Přílohy“ (nadpis) § jednotlivé přílohy se již nečíslují o číslování ideálně pomocí číslování v MS Word za použití oddílů - popisy obrázků, tabulek a grafů o Tab. 1: o Obr. 1: o Graf 1: o velikost 10 b., obyčejně o popis umístit pod tabulku, graf, obrázek, schéma o nejlépe pomocí funkce „vložit titulek“ - vazba o BP – 2x v kroužkové vazbě o DP – 1x tvrdé desky 1x kroužková vazba § vše odevzdat; 1 výtisk DP se po SZZ vrací studentovi