Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dětem, žákům a dospělým se speciálními potřebami_PCH 1. Poradenství ve škole hlavního proudu vzdělávání se zaměřením prostředím na žáky v riziku poruch chování, s problémem v chování, s poruchou chování. a. Intervence 3P 2. Externí poradenství pro žáky s problémy a s poruchami chování vzdělávaných ve školách hlavního proudu vzdělávání. a. Principy aktivního zapojení cílové osoby do poradenství a intervence 3. Proces intervence a poradenství u dětí problémy/poruchami v chování – návaznost, principy, struktura; a. Arteterapie, artefiletika 4. Inkluzivní model školního poradenství a. Reflexe a sebereflexe jako nástroj intervence 5. Role sociálního pracovníka při podpoře edukace dítěte v riziku poruch emocí a chování, s problémy v chování, s poruchou chování; spolupráce se školou, s rodinou; problematika provázení. a. Školní poradenské pracoviště; 6. Krizová intervence, etapy a formy krizové intervence u dětí. a. Biografická studie v poradenském procesu – informativní dimenze, struktura, zaměření 7. Případová konference – vedení záznamu a. Perspektivní orientace edukace dítěte s poruchou emocí a chování – profesní poradenství, individuální plán přechodu 8. Proces intervence a poradenství u dětí problémy/poruchami v chování - vymezení společných a odlišných cílů při výuce se zaměřením na problémové chování a. Dramatická výchova v intervenci PCH 9. Proces intervence a poradenství u dětí problémy/poruchami v chování – okamžitá intervence ve výuce. a. Pozice Střediska výchovné péče v intervenci PCH 10. Proces intervence a poradenství u dětí problémy/poruchami v chování - poradenství, provázení. a. Resilienční faktory v institucionální výchově 11. Metody pozorování chování – behaviorální managment, strukturované hodnocení chování a. Témata poradenského rozhovoru 12. Poradenský rozhovor, záznam poradenského rozhovoru, smlouva a. Peer programy při podpoře edukace dětí s dispozicí k poruše emocí a chování 13. Hodnocení chování jako významný faktor intervence poruch chování – pozitivní, negativní posilování; příklady aplikace v přirozeném sociálním prostředí (škola, rodina) a. Spolupráce s rodinou dítěte při intervenci 14. Hodnocení/diagnostika chování – metoda škálování a. Spolupráce SVP a kmenové školy při intervenci – pobytová 15. Hodnocení/diagnostika chování – vymezení základního problému - domény a. Spolupráce SVP a kmenové školy při intervenci – denní stacionář