Porada katedry SIP středa 7. 2. 2019 ve 12:00 h Přítomni: viz prezenční listina Plán jednání Téma kdo úkol/pro koho poznámka Změny v Bc. pro vzdělávání Vojtová, Pitnerová všichni + IVIV Změny jsou z důvodu změn v následném magisterském studiu - Respektování kritérií - Speciální a inkluzivní pedagogika pro dvouobor Oborová část: 1. ročník učí L. Gajzlerová, Speciální pedagogika - SPP_409 prezenční, SPK_409 kombinované studium (úvod, terminologie) 2. ročník – nový předmět, učí P. Pitnerová Speciální pedagogika II. (definice, konkrétní druhy + zadání seminární práce) 3. ročník – učí M. Olbertová Speciální pedagogika III. (přípradové studie, reflexe práce s případovými studiemi z vlastní praxe, autismus, shrnutí všech 3 let Inkluzivní speciální pedagogika, učí I. Fialová (6. semestr) Do státnic případové studie? Změna názvu SZZK?! Specifický výzkum Červenka všichni https://is.muni.cz/auth/do/ped/kat/specped/zapisy/SpVz_2019_-_porada_7.2.2019_-_M1.pdf Rámcové obsazení týmů zaměřených na kolektivní publikace K1 – Červenka, K2 Bytešníková, K3 Márová Harmonogram obecný 16.1. 2019 - koncepty realizací 3 hlavních větví SpVz2019 – 20.6. 2019 - odevzdání hrubých verzí (= aby bylo jasné, na čem kdo bude o prázdninách pracovat) – konkrétní představa „hrubých verzí“ diskuze v týmech – 10.9. 2019 – info, kdo se jak a s čím zapojil do SpVz2019 (= podklady pro vyplácení odměn) – 15.9. 2019 - odevzdání finálních verzí (= aby bylo možné dokončit editaci knih) – říjen 2019 - odevzdání knih edičnímu centru M1 Harmonogram výzkumné části - FÁZE 1 únor-březen ne-strukturované rozhovory (6) - FÁZE 2 duben-květen strukturované rozhovory (12-18) - FÁZE 3 červen focus group (sběr + kontrola validity) FÁZE 1 únor-březen ne-strukturované rozhovory (6) • 1 rozhovor za pédii = 6 rozhovorů • cíl = identifikace klíčových témat = vytvoření struktury pro strukturované rozhovory FÁZE 2 duben-květen strukturované rozhovory (12-18) – 2-3 rozhovory za pédii = 12-18 rozhovorů – cíl – sběr a analýza dat, identifikace klíčových témat a hrubých závěrů FÁZE 3 červen focus group (sběr + kontrola validity) – 14.6.2019 - setkání nad špekáčky – 15.6.2019 - sobota - "100 malých" - dopo - Fakulta otevřených dveří pro absolventy – setkání s absolventy - 1x focus group (do 10 lidí) – kdo ? za každou pédii zástupce? – přepis skupinového rozhovoru – cíl = validizace dosavadních závěrů a zjištění (pomocí expertů - absolventi) ÚKOLY AKTUÁLNÍ 1. Vedení nestrukturovaných rozhovorů - 6 DSP studentů Instrukce pro tazatele + formulář na terénní poznámky (Červenka) Kdo? vytipují školitelé – 1 pédie = 1 student Termín: 15.2. 2019 2. Výběr participantů pro fázi 1 Kdo? Vytipují akademici dle pédií – vždy 1 participant (viz výše) Termín: 15.2.2019 3. Přepisy cca 20 rozhovorů (fáze 1 i 2) Studenti bc/mgr (možná DSP – na zvážení školitelů) Stipendia (cca 1000-2000 Kč za přepis rozhovoru o délce 60-90 min) Úkol: vytipovat a oslovit cca 5 Studentů (průměr 4 přepisy na studenta) Kdo? Akademici Termín: 28.2. 2019 Software – ExpressScribe… (Červenka) Instrukce k přepisům (Červenka) Termín: 20.2. 2019 4. Etika Vytvoření formuláře informovaného souhlasu Vytvoření instrukce pro tazatele, jak s participantem probrat etické záležitosti rozhovoru-výzkumu Kdo? Kachlík, Červenka Termín: 20.2. 2019 6. Analýza dat (přepisů rozhovorů) Nejlépe týmově v Atlas.ti programu Zajištění software – s dr. Kryzanem probere Pavla Pitnerová (https://atlasti.cleverbridge.com/74/catalog/category.66327/language.en/?_ga=2.267723342.1382234628 .15494691 90-1710221371.1549048410) Kdo? Červenka, Márová, ?? Specifický výzkum Bytešníková Všichni Tým M2 11 členů - Rešerše časopisů 2-3 za obor poslat co nejdříve - Kazuistiky – 4-5 za každý obor – do 15.2.2019 i z diplomových prací - 30.6.2019 odevzdání kazuistik - Vhled do problematiky - Popis případu - Diskuse shrnující schéma – reflexe - Fuknčnost/nefunkčnost - Podpora funguje lépe než péče? Specifický výzkum Márová Všichni Tým M3 Zásadní změny! - článek Základ pro M1 a M2 Zpracování témat za 25 let 1994, 2000, 2005, 2011 Zpracování katedrální práce – monografie Práce, které vznikly za 25 let, přehledová analýza prací v daných oblastech Vývoj speciální pedagogiky směrem k inkluzi V angličtině - Analyzovat práce - Reflexe do výuky - Vydání rok 2020 Jde o to ukázat, jak se vyvíjí kontext a koncept speciální pedagogiky – rozšíření pohledu „Oslavy“ ksip_25 Vojtová, Pitnerová všichni Workshopy https://ucnmuni.sharepoint.com/:w:/t/25_ksip/EWC1gBbB_8pKiUzK3eJMMxoB15QnohAHitWceTWXBPfLuA?e=OWBWI p https://www.ped.muni.cz/wsedu/index.php?p=oslavy25 5[VV1] .3.2019 v 11.00 hodin děkanát Změna týmu děkana Vojtová všichni Proděkan pro bakalářské studium a přijímací řízení (doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.) Proděkan pro magisterské studium (PhDr. David Kroča, Ph.D.) Proděkan pro výzkum a akademické záležitosti – statutární zástupce děkana (prof. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.) Proděkan pro internacionalizaci (Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.) Proděkan pro rozvoj a vnější vztahy (doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.) Proděkan pro kvalitu a strategii (výkonem této agendy je do doby řádného jmenování pro kvalitu a strategii pověřen doc. Mgr. Vladimír Richter) Příprava výuky institucionální akreditace Vojtová všichni Letošní přijímací zkoušky budou už do Institucionální akreditace - Mgr. studium přijímá do specializací - do studijního plánu Uchazeči si volí 3 po sobě jdoucí priority - Přijímají se dle výsledků přijímacích zkoušek Kritéria osobního hodnocení a odměn KSIP Vojtová, Kopečný všichni Jsou uloženy v pracovně sekretářky Podepsat seznámení s kritérii pro osobní ohodnocení a odměny Projekt „Pregradual“ Zámečníková Internacionalizace Všichni Seznam přednášek zahraničních hostů: Special Education in International Perspectives datum čas místo název přednášející 28. 2. 16:00–18:00 RUV Sauna and Shrimps – Navigating the Unknown Johny Baltzersen (UCC Copenhagen, Denmark) 1. 3. 13.30–16.30 RUV Special and Inclusive Education in the Swedish context Asar Hörnel (Mid-Sweden University, Sweden) 4. 3. 14:00–17:00 RUV Inclusion in Swedish schools Asar Hörnel (Mid-Sweden University, Sweden) 5. 4. 10:00–13:00 RUV Education of individuals with SEN in Finland Maija Hirvonen (JAMK University of Applied Science, Finland) Nabídka bude odeslána studentům, kteří jsou zapsaní do předmětu Internacionalizace mailem Psychomotorika pro nás V rámci CŽV[VV2] [JH3] – vhodné pro studenty Dávat i další návrhy na kurzy (arteterapie?) Kontrola plagiátorství Společná témata Tvůrčí činnost Fialová Všichni Zapsat do 20.2.2019 do IS všechno nejen RIV položky Sylaby je možné upravovat od 5.4.2019 do 17.5.20196 Garanti studijního oboru + změny Vojtová Všichni Pokud se mění název předmětu – musí být vždy informován garant projektu s tím, že je potřeba i zdůvodnění. Každý rok zasedá programová rada vedená prof. Rabušicem - jaro 2020 Další porady katedry 5. 3. 2019 v 11 h v zasedačce děkanátu - zahraniční zkušenosti ________________________________ [VV1]Tady to vyhodit – je to již níže, Pavla, t doplní jako přílohu strukturu oblastí a téma – popřípadě odkaz Chybí zde výzva k nabídce kolegů [VV2]Nově se nabízí vhodná pro studenty [JH3]