1. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_DT1E | Didaktická technologie I | K. Ouroda (cvičící) | z | 0/0/2 | 2 |
SV4BP_ExOZ | Exkurze do odborných zařízení | E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_KZ1U | Kurz 1 (úvod do volnočasových aktivit) | T. Čech (cvičící), D. Klapko (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/1 | 1 |
SV4BP_OSP1 | Osobnostní příprava 1 | P. Soják (cvičící), J. Šupa (cvičící), J. Veselá (cvičící) | k | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_SPG | Základy pedagogiky (seminář) | D. Klapko (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_SSO | Úvod do sociální pedagogiky (seminář) | T. Dvořáček (cvičící), D. Knotová (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_SZP1 | Základy psychologie 1 (seminář) | J. Němec (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_USP | Úvod do sociální pedagogiky (přednáška) | T. Dvořáček (přednášející), D. Knotová (přednášející), J. Němec (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_ZAX | Základy axiologie | L. Gulová (cvičící) | k | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_ZPG | Základy pedagogiky (přednáška) | D. Klapko (přednášející), J. Němec (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_ZPs1 | Základy psychologie 1 (přednáška) | J. Němec (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SZ2BP_UFI | Úvod do filosofie | E. Vonková (přednášející) | z | 2/0/0 | 2 |
1. semestr - povinně volitelné
1. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SZ9BP_CJE1 | Cizí jazyk - esperanto 1 | J. Vojáček (cvičící) | z | 0/3/0 | 3 |
SZ9BP_SFV1 | Sebepoznávací a sebezkušenostní formy osobnostního vzdělávání 1 (techniky arteterapie) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SZ9BP_SFV5 | Sebepoznávací a sebezkušenostní formy osobnostního vzdělávání 5 (techniky arteterapie pro pokročilé) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
2. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_DT2E | Didaktická technologie II | K. Ouroda (cvičící) | z | 0/0/2 | 2 |
SV4BP_HPgP | Historie pedagogiky (přednáška) | D. Klapko (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_HPgS | Historie pedagogiky (seminář) | D. Klapko (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_KZ2Z | Kurz 2 (zimní) | T. Čech (cvičící), D. Klapko (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/2 | 2 |
SV4BP_MULP | Multikulturní výchova (přednáška) | L. Gulová (přednášející) | k | 1/0/0 | 2 |
SV4BP_MULS | Multikulturní výchova (seminář) | E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_OSP2 | Osobnostní příprava 2 | D. Denglerová (cvičící), P. Soják (cvičící) | k | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_PPX1 | Pedagogická praxe průběžná 1 (aktivity ve volném čase) | L. Gulová (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/1 | 1 |
SV4BP_SPX1 | Pedagogická praxe souvislá 1 (aktivity ve volném čase) | L. Gulová (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/2 | 2 |
SV4BP_TPEP | Teorie a praxe edukace (přednáška) | T. Čech (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_TPES | Teorie a praxe edukace (seminář) | T. Čech (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_ZPs2 | Základy psychologie 2 | J. Němec (přednášející) | k | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_ZZDN | Základy zdravotních nauk | P. Kachlík (přednášející) | k | 1/0/0 | 2 |
2. semestr - povinně volitelné
Pokyny pro výběr povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_MPPA | Metodika plánování přírodovědných aktivit | I. Vaculová (přednášející), J. Svobodová (cvičící) | k | 2/0/0 | 4 |
SV4BP_PEDI | Pediatrie | P. Kachlík (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_PrC1 | Praktické činnosti 1 (dřevo, plasty, modelářství) | J. Pecina (přednášející), P. Klíma (cvičící) | z | 0/0/3 | 3 |
SV4BP_RET | Hlasová výchova | L. Remsová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_SLPD | Stavba lekce a její realizace, práce s dětmi | L. Remsová (přednášející), V. Rodriguezová (přednášející) | zk | 0/2/0 | 4 |
SV4BP_UDV | Úvod do specializace Dramatická výchova | L. Remsová (přednášející) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_USPP | Úvod do speciální pedagogiky | B. Bazalová (přednášející) | z | 1/0/0 | 1 |
SV4BP_ZSP1 | Základy speciální pedagogiky 1 psychopedie | B. Bazalová (přednášející) | zk | 0/1/0 | 3 |
SV4BP_ZSP2 | Základy speciální pedagogiky 2 somatopedie | I. Fialová (přednášející), D. Zámečníková (přednášející) | k | 0/1/0 | 2 |
2. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
CJV_ROM1 | Romský jazyk 1 | I. Zima (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
CJV_ROM2 | Romský jazyk 2 | I. Zima (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_KZCT | Kurz výběrový (cykloturistika) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_KZDV | Kurz dramatické výchovy (festivalový) | M. Pavlovská (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_KZHP | Kurz dramatické výchovy (herecká průprava) | L. Remsová (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_KZVT | Kurz výběrový (vodní turistika) | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_PXZS | Praxe na základní škole | L. Remsová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SZ9BP_CJE2 | Cizí jazyk - esperanto 2 | J. Vojáček (cvičící) | k | 0/3/0 | 4 |
SZ9BP_CJE3 | Cizí jazyk - esperanto 3 (prázdninové soustředění) | J. Vojáček (cvičící) | zk | 0/0/0 | 4 |
3. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_OSP3 | Osobnostní příprava 3 | P. Soják (cvičící), J. Šupa (cvičící), J. Veselá (cvičící) | k | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_PBP | Projekt bakalářské práce | J. Němec (přednášející) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_PPX2 | Pedagogická praxe průběžná 2 (sociální) | L. Gulová (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/1 | 1 |
SV4BP_SOCP | Sociologie (přednáška) | A. Sekot (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_SOCS | Sociologie (seminář) | A. Sekot (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_SPAT | Úvod do sociální patologie a prevence | T. Čech (přednášející) | k | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_SpPS | Základy speciální pedagogiky (seminář) | T. Čech (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_SPP1 | Speciální pedagogika 1 | B. Bazalová (přednášející), T. Čech (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_SPrP | Sociální práce (přednáška) | L. Gulová (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_SPrS | Sociální práce (seminář) | E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_SPS1 | Seminíř ke speciální pedagogice 1 | B. Bazalová (přednášející), T. Čech (přednášející) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_VCS1 | Výchova ve volném čase 1 - Teorie a metodika her | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_VPPr | Praktikum z vývojové psychologie | J. Veselá (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_VPsP | Vývojová psychologie pro sociální pedagogy | J. Veselá (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_VVCP | Výchova ve volném čase (přednáška) | T. Čech (přednášející), J. Němec (přednášející) | z | 1/0/0 | 1 |
3. semestr - povinně volitelné
Pokyny pro výběr povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_CJA2 | Cizí jazyk B - jazyk anglický | Š. Dohnalová (cvičící), J. Kollárová (cvičící) | zk | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_CJN2 | Cizí jazyk B - jazyk německý | M. Mészárosová (cvičící), R. Pták (cvičící) | zk | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_Div1 | Dramatická výchova směrem k divadelnímu tvaru (dramatizace) | P. Rychecká (přednášející), L. Remsová (pomocník) | k | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_DLIT | Práce s textem, literatura pro děti a mládež | M. Pavlovská (cvičící) | zk | 0/2/0 | 4 |
SV4BP_IMPR | Improvizace a jiné techniky v dramatické výchově | T. Doležal (cvičící), L. Remsová (cvičící) | zk | 0/2/0 | 4 |
SV4BP_NEU | Neurologie | J. Vítek (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_PDV1 | Projekty v dramatické výchově 1 | L. Remsová (přednášející), M. Maruška (cvičící) | zk | 0/2/0 | 4 |
SV4BP_POHV | Pohybová výchova | L. Remsová (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_POK | Pokusnictví | L. Dvořák (přednášející), J. Svobodová (přednášející), J. Trna (přednášející), I. Vaculová (přednášející) | k | 0/4/0 | 5 |
SV4BP_PrC2 | Praktické činnosti 2 (přírodniny, papír, textil, kov) | G. Štěpánová (přednášející), P. Vybíral (cvičící) | z | 0/0/3 | 3 |
SV4BP_PSCH | Psychiatrie | P. Kachlík (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_RET | Hlasová výchova | L. Remsová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_ZSP3 | Základy speciální pedagogiky 3 - logopedie | I. Bytešníková (přednášející) | zk | 0/1/0 | 3 |
SV4BP_ZSP4 | Základy speciální pedagogiky 4 - specifické poruchy učení | D. Brožová (přednášející) | k | 0/1/0 | 2 |
SV4BP_ZSP5 | Základy speciální pedagogiky 5 - surdopedie | Doležalová (přednášející), R. Horáková (přednášející) | k | 0/1/0 | 2 |
3. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_KZHP | Kurz dramatické výchovy (herecká průprava) | L. Remsová (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_PXSS | Praxe v střední škole (průběžná) | M. Pavlovská (cvičící), L. Remsová (pomocník) | z | 0/0/1 | 1 |
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SZ9BP_CJE1 | Cizí jazyk - esperanto 1 | J. Vojáček (cvičící) | z | 0/3/0 | 3 |
SZ9BP_HIP1 | Hiporehabilitace 1 | V. Casková (cvičící), J. Veselá (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SZ9BP_SFV1 | Sebepoznávací a sebezkušenostní formy osobnostního vzdělávání 1 (techniky arteterapie) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SZ9BP_SFV5 | Sebepoznávací a sebezkušenostní formy osobnostního vzdělávání 5 (techniky arteterapie pro pokročilé) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
4. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_BP1 | Bakalářská práce 1 | T. Čech (cvičící), D. Denglerová (cvičící), T. Dvořáček (cvičící), L. Gulová (cvičící), D. Klapko (cvičící), J. Němec (cvičící), J. Otoupalíková (cvičící), L. Remsová (cvičící), P. Soják (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_KZ3L | Kurz 3 (letní) | T. Čech (cvičící), D. Klapko (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/1 | 1 |
SV4BP_METP | Úvod do metodologie pedagogického výzkumu (přednáška) | J. Němec (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_METS | Úvod do metodologie pedagogického výzkumu (seminář) | J. Němec (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_PPsP | Patopsychologie (přednáška) | D. Denglerová (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_PPsS | Patopsychologie (seminář) | D. Denglerová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_PPX2 | Pedagogická praxe průběžná 2 (sociální) | L. Gulová (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/1 | 1 |
SV4BP_SoPg | Sociální pedagogika (přednáška) | T. Dvořáček (přednášející), D. Knotová (přednášející), J. Němec (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_SPgS | Sociální pedagogika (seminář) | T. Dvořáček (cvičící), D. Knotová (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_SPsP | Sociální psychologie (přednáška) | J. Řezáč (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_SPsS | Sociální psychologie (seminář) | J. Řezáč (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_SPX2 | Pedagogická praxe souvislá 2 (sociální) | L. Gulová (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/2 | 2 |
SV4BP_VCS2 | Výchova ve volném čase 2 - Metodika volnočasových aktivit | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | zk | 0/2/0 | 4 |
4. semestr - povinně volitelné
Pokyny pro výběr povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_Div2 | Dramatická výchova směrem k divadelnímu tvaru 2 | P. Rychecká (přednášející), L. Remsová (pomocník) | k | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_DPrC | Didaktika praktických činností | Z. Friedmann (přednášející) | zk | 2/0/0 | 4 |
SV4BP_EnPr | Environmentální praktikum | J. Svobodová (cvičící), J. Trna (cvičící), T. Miléř (pomocník) | k | 0/3/0 | 4 |
SV4BP_HrL1 | Hra s loutkou 1 | E. Kachlířová (cvičící) | z | 0/2/0 | 1 |
SV4BP_MSP1 | Didaktika přednětů pro 1.st. ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 1 | M. Bartoňová (přednášející) | k | 0/2/0 | 3 |
SV4BP_PDV2 | Projekty v dramatické výchově 2 | L. Remsová (přednášející) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_PrC3 | Praktické činnosti 3 (výpočetní technika) | M. Dosedla (přednášející) | z | 0/0/3 | 3 |
SV4BP_SSP1 | Specializace 1 Psychopedie | B. Bazalová (přednášející) | zk | 0/4/0 | 8 |
SV4BP_TDV | Teorie dramatické výchovy | M. Pavlovská (přednášející) | zk | 2/0/0 | 4 |
SV4BP_ZSP6 | Základy speciální pedagogiky 6 oftalmopedie | P. Hamadová (přednášející) | k | 0/1/0 | 2 |
SV4BP_ZSP7 | Základy speciální pedagogiky 7 - etopedie | T. Čech (přednášející) | k | 0/1/0 | 2 |
4. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
CJV_ROM1 | Romský jazyk 1 | I. Zima (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
CJV_ROM2 | Romský jazyk 2 | I. Zima (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_HrL2 | Žonglování | L. Remsová (cvičící), D. Trávníková (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_KDV | Kurz dramatické výchovy | L. Remsová (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_KZCT | Kurz výběrový (cykloturistika) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_KZVT | Kurz výběrový (vodní turistika) | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_KZZV | Kurz výběrový (metodika a organizace aktivit v zimě) | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_PXUS | Praxe v základní umělecké škole | L. Remsová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SZ9BP_CJE2 | Cizí jazyk - esperanto 2 | J. Vojáček (cvičící) | k | 0/3/0 | 4 |
SZ9BP_CJE3 | Cizí jazyk - esperanto 3 (prázdninové soustředění) | J. Vojáček (cvičící) | zk | 0/0/0 | 4 |
SZ9BP_HIP2 | Hiporehabilitace 2 | V. Casková (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
5. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_BP2 | Bakalářská práce 2 | T. Čech (cvičící), T. Dvořáček (cvičící), L. Gulová (cvičící), D. Klapko (cvičící), J. Němec (cvičící), J. Otoupalíková (cvičící), L. Remsová (cvičící), P. Soják (cvičící), E. Štěpařová (cvičící), J. Veselá (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SV4BP_EKOP | Environmentální edukace v sociální pedagogice | H. Horká (přednášející), CVČ Lipka (cvičící) | k | 0/1/0 | 2 |
SV4BP_FiV | Filozofie výchovy (přednáška) | T. Dvořáček (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_FiVS | Filozofie výchovy (seminář) | T. Dvořáček (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_KPAP | Sociální a pedagogická antropologie (přednáška) | T. Dvořáček (přednášející), P. Soják (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_KPAS | Sociální a pedagogická antropologie (seminář) | T. Dvořáček (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_METP | Úvod do metodologie pedagogického výzkumu (přednáška) | J. Němec (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_METS | Úvod do metodologie pedagogického výzkumu (seminář) | J. Němec (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_SPoP | Sociální politika (přednáška) | D. Klapko (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_SPoS | Sociální politika (seminář) | D. Klapko (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_SPX3 | Pedagogická praxe souvislá 3 (výběrová) | L. Gulová (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/3 | 3 |
5. semestr - povinně volitelné
Pokyny pro výběr povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_DeDi | Dějiny divadla | DiFa JAMU (přednášející), L. Remsová (přednášející) | zk | 2/0/0 | 4 |
SV4BP_ISPD | Integrativní speciální pedagogika | I. Fialová (přednášející), M. Vítková (přednášející) | zk | 0/2/0 | 5 |
SV4BP_PROJ | Závěrečný projekt a jeho realizace | M. Pavlovská (cvičící), L. Remsová (cvičící) | k | 0/0/1 | 2 |
SV4BP_SPDG | Speciálně pedagogická diagnostika | D. Přinosilová (přednášející) | k | 2/0/0 | 3 |
SV4BP_SP2a | Specializace 2a - etopedie | T. Čech (přednášející) | zk | 0/4/0 | 8 |
SV4BP_SP2b | Specializace 2b - somatopedie | I. Fialová (přednášející), D. Zámečníková (přednášející) | zk | 0/4/0 | 8 |
SV4BP_TvPs | Tvůrčí psaní | M. Pavlovská (cvičící) | k | 0/2/0 | 2 |
5. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_HrL2 | Žonglování | L. Remsová (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_PXVC | Praxe ve volnočasovém zařízení | M. Pavlovská (cvičící) | z | 0/0/1 | 1 |
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SZ9BP_CJE1 | Cizí jazyk - esperanto 1 | J. Vojáček (cvičící) | z | 0/3/0 | 3 |
SZ9BP_HIP1 | Hiporehabilitace 1 | V. Casková (cvičící), J. Veselá (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SZ9BP_SFV1 | Sebepoznávací a sebezkušenostní formy osobnostního vzdělávání 1 (techniky arteterapie) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SZ9BP_SFV5 | Sebepoznávací a sebezkušenostní formy osobnostního vzdělávání 5 (techniky arteterapie pro pokročilé) | P. Soják (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
6. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_ANDP | Andragogika (přednáška) | L. Gulová (přednášející) | zk | 1/0/0 | 3 |
SV4BP_ANDS | Andragogika (seminář) | L. Gulová (cvičící) | z | 0/1/0 | 1 |
SV4BP_BP3 | Bakalářská práce 3 | T. Čech (cvičící), D. Denglerová (cvičící), T. Dvořáček (cvičící), L. Gulová (cvičící), D. Klapko (cvičící), J. Němec (cvičící), J. Otoupalíková (cvičící), L. Remsová (cvičící), P. Soják (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 0/0/0 | 5 |
SV4BP_ZPrP | Základy práva (přednáška) | J. Otoupalíková (přednášející) | zk | 2/0/0 | 3 |
SV4BP_ZPrS | Základy práva (seminář) | J. Otoupalíková (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
6. semestr - povinně volitelné
Pokyny pro výběr povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_DGM1 | Diagnostické metody ve speciální pedagogice 1+ | D. Přinosilová (cvičící) | z | 2/0/0 | 2 |
SV4BP_DMO | Reedukace DMO+ | D. Opatřilová (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_PPS2 | Patopsychologie 2 | D. Přinosilová (přednášející) | k | 1/0/0 | 2 |
SV4BP_SZk | Souborná zkouška ze specializace Dramatická výchova | M. Pavlovská (přednášející), L. Remsová (přednášející) | SoZk | 0/0/0 | 2 |
6. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
CJV_ROM1 | Romský jazyk 1 | I. Zima (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
CJV_ROM2 | Romský jazyk 2 | I. Zima (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
SV4BP_KZZV | Kurz výběrový (metodika a organizace aktivit v zimě) | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící) | z | 0/0/0 | 1 |
SZ9BP_CJE2 | Cizí jazyk - esperanto 2 | J. Vojáček (cvičící) | k | 0/3/0 | 4 |
SZ9BP_HIP2 | Hiporehabilitace 2 | V. Casková (cvičící) | z | 0/2/0 | 2 |
Z nabídky povinně volitelných předmětů si student volí ve 2. a 3. semestru jeden cizí jazyk, a to angličtinu nebo němčinu. Dvousemestrová výuka jazyků je zakončena zkouškou.
Po druhém semestru bakalářského studia má student možnost vybírat si z
nabídky povinně volitelných předmětů a dotvářet si tak svůj individuální
studijní profil. V každém semestru si ze zvolené specializace vybere student
vždy min. 2 předměty, jejichž absolvováním získá potřebný počet kreditů pro
ukončení studia. Pro ukončení specializace (a získání Osvědčení, resp.
Vysvědčení) je ovšem nutné zaregistrovat si a splnit všechny vypsané předměty k
dané specializaci ve všech semestrech studia.
Student si může zvolit jednu z těchto profilací:
Dramatická výchova (garantuje katedra pedagogiky a sociální pedagogiky)
Výuka dramatické výchovy probíhá ve čtyřech semestrech a je zakončena
volitelnou státní závěrečnou zkouškou z teorie dramatické výchovy a obhajobou
samostatného závěrečného projektu. Cílem specializace je seznámit studenty s
různými možnostmi využití DV v oblasti výchovy a vzdělávání, ale také v oblasti
umělecké, a vytvořit tak dostatečný základ pro další využívání DV ve svém
profesním životě na poli sociální pedagogiky. Získané vědomosti a dovednosti
mohou absolventi uplatnit např. jako pomocní pracovníci v oblasti prevence,
poradenství a nápravy ve výchovných zařízeních, zvláštních školách, v
pedagogicko-psychologických poradnách, nemocnicích, stacionářích, ústavech
sociální péče, centrech protidrogové prevence atd. (Např. prostřednictvím metody
Divadlo fórum může sociální pedagog řešit konfliktní situace ve skupině apod.)
Koncepci výuky lze rozdělit do dvou základních větví. V teoretické přípravě se
studenti zaměřují na teorii dramatického umění, historii, didaktiku a metodiku
dramatické výchovy. Během praktické přípravy se studenti seznamují s dílčími
cvičeními, tvořivými hrami, základními metodami a technikami využívanými DV
skrze vlastní prožitek. Získávání dovedností doplňuje praxe v předepsaných
institucích, tvorba a realizace závěrečného projektu, jehož téma i cílovou
skupinu si volí studenti sami, dle svého zájmu a zaměření.
V průběhu studia získá student tyto dovednosti:
• používání základních vyjadřovacích prostředků – hlas a tělo
• praktické dovednosti v používání specifických metod a technik DV (cvičení, hry
rozvíjející osobnostní a sociální dovednosti, komunikační a kooperační techniky,
simulace, hra v roli, improvizace, dramatická hra, inscenační metody atd.),
využívání metod a technik DV v rámci programů zaměřených na sociální
problematiku
• základy herecké práce, schopnost individuální a skupinové improvizace
• teoretické poznatky z oboru didaktiky, metodiky a historie oboru dramatická
výchova a historie divadla
Pokud student absolvuje ucelený modul všech předepsaných povinně volitelných a
volitelných předmětů, může specializace ukončit závěrečnou zkouškou (viz dále).
Technické a přírodovědné aktivity (garantuje kat. fyziky a kat. technické a informační výchovy)
Specializace je zakončena závěrečnou zkouškou a osvědčením o absolvování
technicko-přírodovědné profilace.
Cílem specializace je komplexní příprava studentů pro organizování, plánování a
vedení zájmové činnosti technického charakteru a zájmové činnosti v oblasti
práce s výpočetní technikou. Obsahově jde zejména o praktické činnosti s
materiály – dřevo, plasty, papír, kov, textil, přírodniny, o modelářství a v
oblasti výpočetní techniky o nadstandardní činnosti – tvorba www stránek,
prezentací, práce s digitálním fotoaparátem, kamerou apod.. Didaktická část má u
studentů vytvořit potřebné kompetence pro správné vedení zájmové činnosti.
Závěrečná zkouška bude ve formě obhajoby vypracovaného projektu, který bude
obsahovat návrh programu vybrané zájmové činnosti na běžný školní rok.
Součástí profilace je rozšíření vědomostí a dovedností z oblasti přírodovědných
principů. Studenti se prostřednictvím praktických aktivit seznamují s principy,
kterou jsou klíčové pro pochopení fyzikálních zákonitostí a technických funkcí.
Speciální pedagogika (garantuje kat. speciální pedagogiky), zakončeno státní závěrečnou zkouškou.
Cílem profilace Speciální pedagogika je prohloubení vědomostí a dovedností z
oblastí přípravy speciálních pedagogů k výkonu speciálně pedagogických činností
ve školách a speciálních školách, školských zařízeních a v ústavech sociální
péče.
Profil absolventa s profilací Speciální pedagogika obsahuje:
• vymezení výstupních znalostí a dovedností – všeobecných, odborných a
speciálních:
všeobecný základ:
pedagogika, psychologie, sociologie pro SP, sociální patologie
speciálně pedagogický základ:
úvod do speciální pedagogiky, základy speciálně pedagogických předmětů,
integrativní speciální pedagogika, speciálně pedagogická diagnostika,
patopsychologie, medicínská propedeutika
specializace speciální pedagogiky:
psychopedie/somatopedie, psychopedie/etopedie
• charakteristiku profesí a institucí, kde může uplatnit získané vzdělání:
speciální pedagogové ve školských zařízeních k edukaci jedinců s těžším
mentálním a kombinovaným postižením, v ústavech sociální péče, vychovatelé a
asistenti pedagoga ve školách a ve speciálních školách, speciální pedagogové ve
speciálně pedagogických a resocializačních institucích, v etopedických
zařízeních a v institucích pro poradenství sociálně narušené mládeže.