1 č.j. MU-VR/7383/2018/639301/PdF-2 Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Zápis z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 27. února 2018 Přítomno: 27 členů VR (z celkového počtu 33) Omluveni: 6 (prof. Derflerová Brázdová, doc. Pančocha, doc. Stehlíková Babyrádová, prof. Steinmetz, doc. Svatoňová, prof. Šrámek) Hosté: Garanti studijních programů – viz bod 1 programu. Program: 1. Akreditační materiály 2. Aktualizace požadavků na uchazeče o habilitační a jmenovací řízení 3. Řízení ke jmenování profesorem: doc. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., obor: Pedagogika 4. Habilitační řízení: Mgr. Jakub Hladík, Ph.D., obor: Pedagogika 5. Habilitační řízení: PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., obor: Speciální pedagogika 6. Doktorské studijní programy 7. Schválení odborníků pro SZZ 8. Různé a. Projednání návrhu plánu realizace strategického záměru fakulty na rok 2018 b. Habilitační řízení: schválení komise nově zahájeného řízení c. Termíny dalších zasedání VR PdF MU Zasedání VR zahájil děkan fakulty, přivítal přítomné členy VR a ujal se řízení zasedání. 1. Akreditační materiály - schvalování návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy - § 30 odst. 1 písm. c)1 zákona o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění. VR PdF MU projednala návrh v souladu s čl. 23 odst. 62 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU za účasti garantů studijních programů (viz prezenční listina). Veškeré akreditační materiály, informaci proděkana doc. Richtera ke schvalování přeměny studijních programů i zápis z jednání AS PdF MU byly členům VR předem k dispozici prostřednictvím Inetu. Problematiku krátce představil děkan fakulty, podrobně ji popsal ve svém vystoupení proděkan doc. Richter. Akreditační proces již v tomto termínu si vyžádaly společné studijní programy s Přírodovědeckou fakultou a Fakultou sportovních studií, jimž akreditace končí 31. 12. 2019 (programy PdF měly většinou platné akreditace do r. 2021, 2022). Doc. Richter hovořil o kreditových dotací různých typů programů (učitelské/neučitelské) a ve vztahu k regulovaným povoláním. Představil harmonogram přeměny studijních oborů na studijní programy, který byl završen projednáním v AS PdF MU dne 20. 2. 2018 a nynějším projednáváním ve VR PdF MU. Popsal průběh a závěry z hodnotících schůzek (zodpovědné zpracování materiálů, kvalifikovaní hodnotitelé, zasvěcené angažmá členů RVH, nastavení studijní zátěže ve vztahu ke kreditové hodnotě předmětu, sylaby předmětů, publikační aktivity garantů a vyučujících, malá účast studentů na mobilitních projektech, studijní neúspěšnost, specifika programů, propagace učitelských studijních programů na středních školách). Celkově lze říci, že tento proces byl přínosem v pohledu na vnímání kvality studia. Doc. Richter poděkoval všem, kteří se přípravy 1 Vědecká rada fakulty navrhuje rektorovi záměr předložit žádost o akreditaci, rozšíření akreditace nebo prodloužení doby platnosti akreditace studijních programů, které se uskutečňují na fakultě. 2 Návrh přeměny na studijní program předkládá děkan k vyjádření AS fakulty a společně s tímto vyjádřením následně ke schválení VR fakulty, která jej projedná za účasti navrženého garanta studijního oboru. 2 materiálů zúčastnili na jednotlivých pracovištích, ale i koordinátorce kvality Mgr. Lužné, vedoucímu studijního oddělení Mgr. Šimíkovi, ocenil pomoc aplikace Garant v IS MU. V diskusi vystoupili: prof. Rabušic (jako místopředseda RVH potvrdil informace přednesené doc. Richterem, vyjádřil se k řešení vedení bakalářských prací DSP studenty, k problematice studijních programů, dále jen SP, Speciální pedagogika a Logopedie), prof. Vítková (reakce – popis vývoje a rozdílu SP Speciální pedagogika a Logopedie), doc. Němec (postoj k SP Speciální pedagogika a Logopedie – připomínky byly zapracovány, PdF SP Logopedie podporuje – je o ni mezi uchazeči velký zájem), doc. Richter (k řešení problematiky vedení bakalářských prací doktorandy), prof. Rabušic (problémy SP Výchova ke zdraví – personální zabezpečení, malý zájem studentů, internacionalizace), doc. Němec (původně samostatné pracoviště se spojilo s katedrou tělesné výchovy, vznikla katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, garantem SP doc. Mužík, pracuje na optimalizaci), doc. Mužík (Výchova ke zdraví původně vložena do RVP se 4 hodinami dotace, po navýšení dotací jiných předmětů má nyní jen 2 hodiny, uvažovali o realizace formou 3. předmětu či doplňujícího studia; pro personální výpomoc se obrací na jiná pracoviště a fakulty), doc. Richter (struktura SP různá – major/minor, ne vždy vyhovuje). V následném hlasování VR byly všechny navržené přeměny studijních oborů na studijní programy schváleny. Podrobný záznam o hlasování je přílohou č. 1 tohoto zápisu. Závěr: VR PdF MU v souladu s čl. 23 odst. 73 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schválila návrh přeměny studijních oborů na studijní programy dle seznamu v příloze 1 tohoto zápisu: 2. Aktualizace požadavků na uchazeče o habilitační a jmenovací řízení, nové znění Zásad habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem na PdF MU V návaznosti na novelu vysokoškolského zákona vstoupily na MU v platnost a účinnost nové interní předpisy pro kvalifikační řízení: a) Řád habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem na Masarykově univerzitě – https://is.muni.cz/do/mu/Uredni_deska/Predpisy_MU/Masarykova_univerzita/Vnitrni_predpisy_MU/Rad_habilitacniho_rizeni_a_ rizeni_ke_jmenovani_profesorem/Rad_habilitacniho_rizeni_a_rizeni_ke_jmenovani_profesorem_na_Masarykove_univerzite__uc inny_od_1._9._2017_.pdf?info Platný je dnem registrace na MŠMT, tj. 22. 5. 2017, účinný je ode dne vyhlášení, tj. od 1. 9. 2017. Řád upravuje obecný postup při předkládání návrhů na zahájení habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem a postup při jejich projednávání na MU. b) Směrnice MU č. 7/2017 Habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem – https://is.muni.cz/do/mu/Uredni_deska/Predpisy_MU/Masarykova_univerzita/Smernice_MU/SM07- 17/Smernice_MU_c.7_2017_-_Habilitacni_rizeni_a_rizeni_ke_jmenovani_profesorem.pdf?info Směrnice nabyla platnosti dnem zveřejnění, tj. 30. 8. 2017, účinná je od 1. 9. 2017. Upravuje podrobně předkládání návrhů na zahájení habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem, jejich náležitosti a postup při jejich projednávání na MU; obsahuje potřebné formuláře. c) Děkan fakulty uvedl, že v souvislosti se změnou výše uvedených předpisů připravila fakulta úpravu fakultního předpisu – Zásad habilitačního řízení a řízení ke jmenován profesorem na PdF MU, tj. směrnice děkana, která konkretizuje průběh habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem realizovaných na PdF MU. Vychází z původního znění (směrnice děkana č. 1/2014), navazuje na výše uvedené předpisy MU a především částečně upravuje požadavky na uchazeče v ní obsažené. Při úpravě požadavků fakulta porovnala požadavky nově navrhované s požadavky fakult obdobného zaměření. Navrhuje snížení požadovaného počtu některých aktivit, avšak zvýšení jejich kvalitativní úrovně. 3 VR fakulty neschválí návrh přeměny na studijní program a vrátí jej k přepracování, jestliže není v souladu se strategií fakulty; své rozhodnutí odůvodní. V opačném případě VR fakulty návrh schválí, čímž se má za to, že navrhuje RVH jeho schválení. 3 Materiál okomentoval proděkan pro výzkum a akademické záležitosti doc. Janík. Uvedl, že byl projednán na poradě vedoucích pracovníků, informace o něm zazněla i na AS PdF MU. Vznesené připomínky byly zapracovány (možnost kompenzací uvedena). V následné diskusi vystoupili: doc. Kaplánek (materiál považuje za kvalitní, upozornil však na praxi v německy mluvících zemích v humanitních vědách, kde se nezaměřují na evidenci textů v databázích), doc. Němec (požadavek na databáze není vysoký, Strategie publikační činnosti PdF MU, který podporuje publikování, obsahuje široký seznam časopisů evidovaných ve WoS a Scopus – dostatečný prostor k uplatnění textů), doc. Janík (očekává se dynamický rozvoj v této oblasti), doc. Franiok (položil otázku, zda u umělecky zaměřených oborů se předpokládá 50 % plnění odborných požadavků), doc. Janík (50 % plnění odborných požadavků zváží garanti oborů, s uchazeči prodiskutují), prof. Rabušic (germánská oblast nepracuje se scientometrií, reflektuje to i Metodika 17+, za r. 2017 žádný český časopis pro humanitní vědy není bibliometrizovatelný, rozhodující roli hraje posouzení kvality komisí), doc. Němec (potvrdil názor prof. Rabušice, snažíme se tak ale čelit nekvalitním žádostem, uchazeči žádají počitatelnou kvantitu požadavků, kvalitu hodnotí komise), doc. Janík (ke kompenzacím se v kontrolní tabulce dole vyjadřuje garant, posuzuje komise, připomínku vlastně již nyní reflektujeme), prof. Košut (50 % požadavek na odborné výstupy u uměleckých oborů se týkají i monografie), doc. Janík (pouze položek, kde je to výslovně uvedeno – např. 15 vědeckých studií), prof. Košut (poukaz na řízení z Dějin hudby a estetiky na JAMU), doc. Němec (umělecké habilitace nemůžeme realizovat), prof. Košut (zaměstnanci PdF – umělci jsou požadavkem na 50 % znevýhodněni), doc. Němec (pokud přesáhne tvůrčí činnost uchazeče 50 % uměleckých aktivit, jde o uměleckou habilitaci, kterou nelze konat na PdF), dr. Klement (na PdF má převládat věda, chce-li se někdo habilitovat v oblasti umění, musí tak učinit na umělecké VŠ), doc. Němec (% lze vypustit, použít jinou formulaci, ale na umělecké habilitace nelze přistoupit), doc. Janík (navrhl formulaci „lze v odpovídající míře kompenzovat“ – bez %), doc. Slavík (zkušenost ze školy v ostrém konkurenčním vztahu s uměleckými školami), prof. Rabušic (návrh na vyřazení termínu „skripta“ v pedagogických pracích). VR hlasovala nejdříve o změnách v textu požadavků na uchazeče:  vypuštění požadavku u umělecky zaměřených oborů na min. 50 % plnění odborných požadavků a nahrazení formulací „lze v odpovídající míře kompenzovat“.  vypuštění termínu „skripta“ v požadavcích na pedagogické práce. Výsledek hlasování VR (26 přítomných): 26 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Hlasování o požadavcích na uchazeče kvalifikačních řízení jako celku se zapracovanými změnami specifikovanými výše: Výsledek hlasování VR (26 přítomných): 26 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila nové znění požadavků na uchazeče o habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem. 3. Přednáška a řízení ke jmenování profesorem: doc. PhDr. Tomáš JANÍK, Ph.D. – vedoucí Institutu výzkumu školního vzdělávání a proděkan pro výzkum a akademické záležitosti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. 4 Poněvadž jde o řízení člena VR PdF MU, uplatňuje se pro tento bod jednání čl. 5 odst. 5 Jednacího řádu VR PdF MU4 . VR tedy má pro hlasování v tomto bodu namísto 33 členů jen 32. Obor: Pedagogika  Řízení bylo zahájeno na návrh uchazeče 20. 4. 2017, komisi schválila VR PdF MU na zasedání 20. 6. 2017.  Byla doložena doporučující stanoviska těchto profesorů:  Univ. Prof. Dr. Eva VETTER, Universität Wien, Zentrum für LehrerInnenbildung (Professorin für Fachdidaktik / Sprachlehr- und -lernforschung und Vize-Leiterin des Fachdidaktischen Zentrums der Philologisch- Kulturwissenschaftlichen Fakultät)  Prof. Dr. Manfred PRENZEL, Technische Universität München, School of Education, Susanne Klatten-Stiftungslehrstuhl für Empirische Bildungsforschung (Professur für Pädagogische Psychologie, Voristzender des Wissenschaftsrates Deutschlands)  prof. PhDr. Beata KOSOVÁ, CSc., Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky (profesorka pedagogiky, proděkanka pro vědu, výzkum a umění)  prof. PhDr. Eliška WALTEROVÁ, CSc., Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (profesorka pedagogiky)  Přednáška pro odbornou veřejnost se uskutečnila 12. února 2018 v 10.00 hod. v konferenční a relaxační místnosti PdF MU na téma: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Téma přednášky před VR PdF MU: Školní vzdělávání z pohledu výzkumu: problémy a řešení Komise: prof. PhDr. Milan POL, CSc., Filozofická fakulta MU, předseda prof. PhDr. Milada RABUŠICOVÁ, Dr., Filozofická fakulta MU prof. PhDr. Stanislav ŠTECH, CSc., Pedagogická fakulta UK v Praze Prof. Dr. Michaela GLÄSER-ZIKUDA, Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie, FriedrichAlexander-Universität, Erlangen-Nürnberg (Německo) – omluva Prof. Dr. Hans-Ulrich GRUNDER, Institut für Bildungswissenschaften, Universität Basel (Švýcarsko) – omluva Předseda komise prof. Pol seznámil VR s kandidátem a přednesl stanovisko komise s odůvodněním k jeho jmenování profesorem. Přednášku vyslechli členové vědecké rady, přítomní členové komise a hosté z řad odborné veřejnosti. V úvodu přednášky uchazeč začlenil své odborné zaměření do rámce didaktiky založené na teorii vzdělávání a odkázal k vědeckým osobnostem (W. Klafki, J. Kotásek, J. Maňák), které uchazeče na jeho odborné dráze ovlivnily. Následně představil výzkumný program jím vedeného pracoviště zahrnující výzkum kurikula, výzkum výuky a výzkum učitelské profesionalizace. Poté rozebíral své významnější projekty a jejich výsledky (např. výzkum kurikulární reformy, videostudie výuky, tvorbu standardu učitelské profese). V závěru uchazeč v několika tezích nastínil perspektivy svého dalšího odborného směřování. V diskusi k přednášce vystoupili: prof. Švec (zná uchazeče od studentských let, vytváří vědeckou školu nového typu – důraz na spolupracovníky a jejich odborný růst, výzkumné aktivity směřující do praxe, mezioborovost, působení navenek i do zahraničí, neformální vedení týmu), prof. Řehulka (kromě výhledu do budoucna by bylo třeba věnovat pozornost i současnému stavu, cítí určité odtržení od školní praxe), prof. Spáčilová (zaujaly ji zahraniční zkušenosti uchazeče – setkání s lidmi, materiály – položila dotaz, co jej nejvíce ovlivnilo), prof. Rabušic (přiblížení konceptu design-based research, objasnění konceptu produktivní kultura učení), doc. Slavík (míra abstrakce, jaké zkušenosti jsou se spojení s praxí – např. videokluby), prof. Košut (největší problémy dnešních učitelů v praxi). Výsledek hlasování VR (27-1=26 přítomných): 25 hlasů kladných, 0 záporných, 1 neplatný. 4 „Při projednávání návrhu, který se osobně týká člena VR PdF MU, je suspendováno jeho členství ve VR PdF MU na projednávání celého tohoto bodu programu; počet členů VR PdF MU se pro toto hlasování snižuje o jeho osobu.“ 5 Závěr: Vědecká rada PdF MU doporučila děkanovi fakulty postoupit rektorovi MU návrh na jmenování pana doc. PhDr. Tomáše Janíka, Ph.D., profesorem v oboru Pedagogika. 4. Přednáška a habilitační řízení: Mgr. Jakub HLADÍK, Ph.D. – odborný asistent a ředitel Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Obor: Pedagogika  Řízení bylo zahájeno 22. 5. 2017, komisi schválila VR PdF MU na zasedání 20. 6. 2017.  Přednáška pro odbornou veřejnost se uskutečnila 10. ledna 2018 ve 13.00 hod. v konferenční a relaxační místnosti PdF MU na téma: Multikulturní škola: nutné zlo, nebo příležitost k obohacení? Název habilitační práce: Jako habilitační práce byla v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, jeho § 72 odst. 3 písm. a) předložena písemná práce, která přináší nové vědecké poznatky: Multikulturní kompetence ve vzdělávání studentů pomáhajících profesí: Modelování a měření kompetencí v kulturně pluralitní společnosti. Téma habilitační přednášky před VR PdF MU: Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí Komise: prof. PhDr. Vlastimil ŠVEC, CSc., Pedagogická fakulta MU, předseda prof. PhDr. Jolana HRONCOVÁ, PhD., Pedagogická fakulta UMB v B. Bystrici (Slovensko) - omluva prof. PhDr. Blahoslav KRAUS, CSc., Pedagogická fakulta UHK – omluva doc. PhDr. Dana KNOTOVÁ, Ph.D., Filozofická fakulta MU – omluva doc. PaedDr. Ondrej KAŠČÁK, PhD., Pedagogická fakulta TU v Trnavě (Slovensko) – omluva Oponenti: prof. PhDr. Ingrid EMMEROVÁ, PhD., Pedagogická fakulta UMB v Banské Bystrici (Slovensko) - omluva prof. PhDr. Erich MISTRÍK, CSc., Pedagogická fakulta UK v Bratislavě (Slovensko) doc. PhDr. Miroslav CHRÁSKA, Ph.D., Pedagogická fakulta UP v Olomouci Předseda habilitační komise prof. Švec představil kandidáta a přednesl návrh komise s odůvodněním k jeho jmenování docentem. Přednáška byla zaměřena na problematiku multikulturní kompetence vysokoškolských studentů tzv. pomáhajících profesí (studenti v oborech pedagogických, psychologických, sociálních a zdravotnických). Pozornost byla věnována vývoji a charakteristice nástroje pro měření multikulturní kompetence a výsledkům výzkumů zaměřených na úroveň multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí v národním kontextu a mezinárodním srovnání. V následné rozpravě vystoupili: prof. Košut (proč pro mezinárodní srovnání vybral zrovna Gambii, nebylo by vhodnější provést výzkum v některé zemi obdobné kulturní historie?), doc. Kaplánek (kauzální vazby mezi faktory), doc. Franiok (konstrukce výzkumného vzorku), doc. Píšová (termíny x koncepty, interkulturní x multikulturní kompetence), prof. Stuchlíková (pětifaktorové řešení), prof. Janíková (obtížná měřitelnost multikulturních kompetencí, pojmy multikulturní vědomí, multikulturní aktivita), prof. Košut (vnímali všichni respondenti pojem „multikulturní“ stejně?). V úvodu obhajoby habilitační práce vystoupili s výtahem zásadních bodů z posudků oponenti: prof. Mistrík, doc. Chráska, za nepřítomnou prof. Emmerovou přednesl její posudek doc. Porubský. Následně uchazeč zodpověděl otázky formulované v posudcích. V diskusi dále vystoupili: prof. Rabušic (regresní analýza, faktorová analýza), doc. Vitásková (své komunikační kompetence sám respondent nemůže posoudit), prof. Stuchlíková (grafický model multikulturní kompetence), doc. Kaplánek (metodologie výzkumu), prof. Janíková (respondenti nemohou zjistit svou kompetenci, spíše by volila pojem „povědomí“ než „vědomí“, multikulturní oblast je podmíněna jazykem, nutnost vyjasnit použití pojmů). Výsledek hlasování VR (24 přítomných): 15 hlasů kladných, 7 záporných, 2 neplatné. 6 Závěr: Vědecká rada PdF MU nedoporučila děkanovi fakulty postoupit rektorovi MU návrh na jmenování pana Mgr. Jakuba Hladíka, Ph.D., docentem v oboru Pedagogika a v souladu s § 72 odst. 10 rozhodla řízení zastavit. 5. Přednáška a habilitační řízení: PhDr. Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ph.D. – odborná asistentka katedry speciální a inkluzivní pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Obor: Speciální pedagogika  Řízení bylo zahájeno 23. 8. 2017, komisi schválila VR PdF MU na zasedání 7. 11. 2017.  Přednáška pro odbornou veřejnost se uskutečnila 23. ledna 2018 v zasedací místnosti děkanátu PdF MU v 10.00 hod. na téma: Intervence u dítěte s opožděným vývojem řeči. Název habilitační práce: Jako habilitační práce byla v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, jeho § 72 odst. 3 písm. c) předložena tiskem vydaná monografie, která přináší nové vědecké poznatky: Bytešníková, I. (2017) Interdisciplinární přístup v rané logopedické intervenci, 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 262 s., ISBN 978-80-210-8659-3. Téma habilitační přednášky před VR PdF MU: Děti s identifikovatelným rizikem a potenciálně identifikovatelným rizikem vývoje komunikační schopnosti v praxi Komise: prof. PhDr. Marie VÍTKOVÁ, CSc., Pedagogická fakulta MU, předsedkyně prof. PaedDr. Miroslava BARTOŇOVÁ, Ph.D., Pedagogická fakulta MU doc. PaedDr. Terézia HARČARÍKOVÁ, PhD., Pedagogická fakulta UK v Bratislavě (Slovensko) doc. PhDr. Lea KVĚTOŇOVÁ, Ph.D., Pedagogická fakulta UK v Praze doc. PaedDr. Petr FRANIOK, Ph.D., Pedagogická fakulta OU v Ostravě Oponenti: prof. PhDr. PaedDr. Miloň POTMĚŠIL, Ph.D., Pedagogická fakulta UP v Olomouci Dr.h.c. prof. PhDr. Viktor LECHTA, PhD., Pedagogická fakulta Trnavské univerzity v Trnave (Slovensko) - omluva prof. MUDr. Ivo ŠLAPÁK, CSc., Lékařská fakulta MU Předsedkyně habilitační komise prof. Vítková představila kandidátku a přednesla návrh komise s odůvodněním k jejímu jmenování docentkou. V přednášce byla prezentována problematika včasné identifikace a intervence pro děti od narození do tří let věku, které vykazují zpoždění ve vývoji komunikační schopnosti nebo jsou ohroženy tímto zpožděním. Bylo poukázáno na to, že v současné době dochází ke zvyšujícímu se počtu dětí s deficity ve vývoji komunikační schopnosti v praxi. Habilitantka představila dvě kategorie dětí s rizikem vývoje řeči a jazykových schopností. V první kategorii jsou zařazovány děti s identifikovatelným rizikem narušeného vývoje řeči (děti s genetickou poruchou, neurologickým postižením, vrozenou vadou, senzorickými deficity, atypickými vývojovými poruchami a další). Do druhé kategorie patří děti s tzv. potenciálním rizikem, u nichž lze předpokládat vývojové opoždění řeči. Jedná se o poměrně velkou skupinu dětí, která se stále zvyšuje v závislosti na pokrocích v medicíně, společenských podmínkách a dalších faktorech. Do této kategorie se řadí děti s nízkou porodní hmotností (pod 1500 g), předčasně narozené děti, děti s nízkým Apgar skóre, děti z rodin s nízkým sociálně ekonomickým statutem, rodičů s nízkým vzděláním, děti z rodin s chronicky narušenými rodinnými interakcemi a další. Těmto dětem je třeba věnovat odpovídající pozornost z logopedického aspektu. Aktuální otázkou je včasné podchycení rizikových dětí, odhalení opoždění ve vývoji řeči a jazykových schopností a nastolení odpovídající stimulace. V přednášce byl představen standardizovaný screeningový diagnostický nástroj Stručný dotazník dětského slovníku (SDDS 16-42, Smolík, Bytešníková, 2017) určený k prvotní identifikaci dětí s potenciálně opožděným a narušeným vývojem. V následné diskusi vystoupili: prof. Košut (přednáška zaujala, opravdu se zvyšuje počet dětí ohrožených zpožděným vývojem komunikační schopnosti?), prof. Spáčilová (může péče rodičů překonat tento problém, kdy je třeba péče logopeda?), prof. Šlapák (jeho pracoviště – ORL Dětské nemocnice dlouhodobě spolupracuje s uchazečkou; velký vliv 7 sluchu dítěte na rozvoj řeči, problémy i na straně péče rodičů), prof. Janíková (slova použitá v dotazníku pro rodiče), doc. Píšová (diagnostika prostřednictvím rodičů). V úvodu obhajoby habilitační práce vystoupili s výtahem zásadních bodů z posudků oponenti: prof. Potměšil, prof. Šlapák, za nepřítomného prof. Lechtu přednesl výtah z posudku doc. Franiok. Následně uchazečka odpověděla na otázky formulované v posudcích. V rozpravě vystoupili: prof. Rabušic (přednáška zajímavá, copyright na prezentovaný dotazník, validita odpovědí rodičů – nechtějí, aby jejich dítě vypadalo lépe?). Výsledek hlasování VR (24 přítomných): 23 hlasů kladných, 1 záporný, 0 neplatných. Závěr: Vědecká rada PdF MU doporučila děkanovi fakulty postoupit rektorovi MU návrh na jmenování paní PhDr. Ilony Bytešníkové, Ph.D., docentkou v oboru Speciální pedagogika. 6. Problematika doktorských studijních programů  Schválení školitelů studentů doktorských studijních programů - školitele schvaluje vědecká rada dle Studijního a zkušebního řádu MU – čl. 28 odst. 35 .  Školitelé nově přijatých studentů doktorských studijních programů pro akademický rok 2017/2018, zahájení studia jaro 2018 OBOR PRACOVIŠTĚ DOKTORAND Didaktika cizího jazyka: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. KRJL PdF MU Mgr. Tatiana Savchenko Didaktika geografie doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. KGe PdF MU Mgr. Jana Petráková Sociální pedagogika: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. KSoP PdF MU RNDr. Michal Černý doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. KPd PdF MU Mgr. Lenka Ďulíková Speciální pedagogika: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. KSpIP PdF MU Mgr. Viktor Cina Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. KVV PdF MU Mgr. Adam Franc* doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. KVV PdF MU Mgr. Jana Ovčáčková* Mgr. Dieter Schallner Mgr. Petra Vichrová* doc. ak. soch. Jiří Sobotka KVV PdF MU Mgr. Anna Königová doc. Mgr.A. Pavel Noga, ArtD. KVV PdF MU Mgr. Ing. Diana Elfmarková * Studenti 3letého programu Specializace v pedagogice, obor Výtvarná výchova, podali přihlášku znovu do nově akreditovaného 4letého oboru Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila navržené školitele nově přijatých studentů DSP se zahájením studia od jarního semestru 2018.  Změna školitele: Oborová rada DSP Pedagogika, obor Pedagogika schválila dne 30. ledna 2018 změnu školitele studentky Mgr. Kateřiny Ševčíkové (7. ročník), téma práce: Jasnost a strukturovanost jako aspekt kvality výuky v biologii. Původní školitel: doc. RNDr. Josef Trna, CSc. Nový školitel doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. 5 Školitele jmenuje a odvolává děkan na základě návrhu oborové rady nebo z vlastního rozhodnutí po projednání s předsedou oborové rady. Návrh na jmenování nebo odvolání školitele schvaluje vědecká rada fakulty, pokud fakulta předpisem nestanoví jinak. 8 Důvodem je úmrtí původního školitele. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila navrženou změnu školitele.  Rozšíření oborové rady Specializace v pedagogice, obor Hudební teorie a pedagogika složení oborových rad DSP schvaluje VR fakulty dle dokumentu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů Masarykovy univerzity – čl. 10 odst. 2-36 . Oborová rada DSP Specializace v pedagogice, obor Hudební teorie a pedagogika schválila dne 24. ledna 2018 své rozšíření o doc. PhDr. Juditu Kučerovou, Ph.D. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila navržené rozšíření OR DSP Specializace v pedagogice, obor Hudební teorie a pedagogika. 7. Schválení odborníků pro státní závěrečné zkoušky – dle sdělení vedoucího studijního oddělení Mgr. Šimíka se na toto zasedání VR odborníci pro SZZ nepředkládají; s ohledem na nutnost schválení většího množství osob v souvislosti s nově akreditovanými programy (obory) s novými názvy, bude tento bod připraven na následující zasedání VR. 8. Různé:  Zahájení habilitačního řízení – VR schvaluje složení komise dle § 72 odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů7 , resp. Směrnice MU č. 7/2017 Habilitační a řízení a řízení ke jmenování profesorem na MU – čl. 7 odst. 18 , 29 , 310 a 411 . Mgr. Petr NAJVAR, Ph.D. – odborný asistent katedry primární pedagogiky a Institutu výzkumu školního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.  Obor: Pedagogika  Habilitační práce – soubor uveřejněných prací doplněný komentářem: Dva způsoby nahlížení na kvalitu výuky  Návrh složení habilitační komise: předseda: prof. PhDr. Vlastimil ŠVEC, CSc. – IVŠV PdF MU, člen VR PdF MU. 6 (2) Oborová rada je nejméně sedmičlenná a sestává z: a) garanta studijního programu; b) alespoň tří akademických pracovníků MU, kteří na MU působí na základě pracovního poměru; c) alespoň dvou odborníků v dané oblasti výzkumu, kteří na MU nepůsobí na základě pracovního poměru. (3) Členy oborové rady podle odstavce 2 písm. b) a c) jmenuje a odvolává děkan na návrh garanta studijního programu a akademických pracovníků s příslušnou kompetencí, jejichž kategorie děkan stanoví. Odůvodněný návrh na jmenování členů oborové rady schvaluje VR fakulty. Návrh na změnu ve složení již ustanovené oborové rady předkládá děkanovi garant studijního programu po schválení oborovou radou, která o návrhu rozhoduje nadpoloviční většinou hlasů všech členů. Návrh na změnu ve složení již ustanovené oborové rady může děkan předložit VR fakulty i z vlastní iniciativy, po předchozím projednání s garantem studijního programu. ... 7 Pokud nedojde k zastavení habilitačního řízení podle odst. 4, předloží děkan … věc vědecké radě fakulty … spolu s návrhem na složení pětičlenné habilitační komise. Habilitační komise se skládá z profesorů, docentů a dalších významných představitelů daného nebo příbuzného oboru. Předsedou komise musí být profesor a nejméně tři členové musí být odborníci z jiného pracoviště než z vysoké školy, na které se habilitační řízení koná. 8 Nedojde-li k zastavení řízení z důvodu neodstranění případných formálních nedostatků v určené lhůtě podle čl. 4 odst. 3, předkládá děkan návrh na zahájení habilitačního řízení vědecké radě fakulty spolu s návrhem na složení habilitační komise. Habilitační komise je pětičlenná. Jejími členy jsou profesoři, docenti a další významní odborníci v daném oboru nebo oborech příbuzných. Předsedou habilitační komise je profesor, zpravidla pracovník MU. Členy habilitační komise a jejího předsedu jmenuje děkan po schválení složení komise vědeckou radou fakulty. 9 Nejméně tři členové komise jsou odborníci z jiného pracoviště než MU. Jedná se o odborníky, kteří nemají na MU uzavřen pracovněprávní vztah formou pracovního úvazku nebo dohody o pracovní činnosti. Za externího člena habilitační komise není považován emeritní profesor MU, přestože jeho pracovní vztah k univerzitě již netrvá. 10 Nejméně jeden člen komise je ze zahraničí (od požadavku lze upustit pouze v případě, že ze zahraničí je alespoň jeden z oponentů habilitační práce). Odborníkem ze zahraničí se rozumí osoba s cizí státní příslušností, která nepůsobí trvale v ČR. Ve výjimečných případech může být za zahraničního odborníka považována také osoba s českou státní příslušností, která více než 10 let nepůsobí v ČR. 11 Členem habilitační komise nemůže být spoluautor díla nebo v případě souboru uveřejněných vědeckých prací či inženýrských prací spoluautor části díla, které je uchazečem předkládáno jako habilitační práce. Členem habilitační komise nemůže být častý spoluautor uchazeče – povoluje se u max. 30 % výsledků, které uchazeč vykazuje podle čl. 5 odst. 2 písm. d) a e) Směrnice. 9 členové: doc. PaedDr. Petr URBÁNEK, Dr., – katedra pedagogiky a psychologie Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Jeho zájmovou oblastí je teorie učitelské profese, obecná didaktika, metodologie pedagogického výzkumu, vzdělávací politika. V těchto oblastech uskutečnil několik výzkumů, např. longitudinální kvalitativní výzkum české základní školy na Ústavu výzkumu a rozvoje školství PdF UK. Je členem odborných společností a několika vědeckých rad. doc. PhDr. Ondřej HNÍK, Ph.D. – vedoucí katedry české literatury a kontaktní osoba pro studenty se speciálními potřebami PdF UK v Praze, docent v oboru Pedagogika. Odborné zaměření: didaktika literární výchovy, pojetí vzdělávacího předmětu, tvůrčí literární proces, interpretace a interpretační aktivity v literární výchově. Je autorem řady publikací v oblasti svého odborného zájmu. Byl hlavním řešitelem několika významných projektů, např. Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy, LIFT-2 (Comenius). Je recenzentem MŠMT pro oblast český jazyk a literatura, odbor středního vzdělávání, člen redakční rady recenzovaného časopisu Český jazyk a literatura. doc. Mgr. Klára ŠEĎOVÁ, Ph.D. – Ústav pedagogických věd FF MU. Je docentkou v oboru Pedagogika. Její odborná a výzkumná činnost je zaměřena na kvalitativní výzkum, sociální a pedagogickou komunikaci, sociologii výchovy, vzdělání a školy, sociologii rodiny. Byla řešitelkou či spoluřešitelkou řady projektů GAČR - Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele, Komunikace ve školní třídě, Učitel a žáci v dialogickém vyučování, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků a dalších projektů. Je členkou OR DSP Pedagogika na PdF UK v Praze. Od roku 2008 zastává funkci výkonné redaktorky časopisu Studia paedagogica. Za své publikace získala dvakrát ocenění České asociace pedagogického výzkumu. Absolvovala stáže ve Velké Británii a v Dánsku. Assoc. Prof. Mag. Dr. Stefan ZEHETMEIER – Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung (IUS), Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, Rakousko. Na uvedeném pracovišti působí od roku 2004 a absolvoval zde i doktorské studium; v roce 2015 se habilitoval - Venia Docendi für das Nominalfach LehrerInnenbildung. Dříve působil také na univerzitě v Regensburgu a ve Vídni. Profesně se zajímá především o výzkum učitele a učitelského vzdělávání a didaktiku matematiky. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila návrh na složení komise pro habilitační řízení dr. Najvara.  Projednání Návrhu plánu realizace strategického záměru fakulty na rok 2018 - § 30 odst. 1 písm. a)12 zákona o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění (dříve Dlouhodobý záměr). Jednotlivé body návrhu plánu realizace strategického záměru na letošní rok představil děkan fakulty doc. Němec (problematika stipendií, mobility – péče koordinátorům, motivace studentů k odjezdu, usnadnění návratu – neklást překážky, výstavba kavárny v budově Poříčí 31, příprava výstavby menzy). V rozpravě vystoupil doc. Mužík – připomněl nutnost řešení zrušení tělocvičny kvůli výstavbě menzy. Závěr: VR PdF MU projednala Návrh plánu realizace strategického záměru fakulty na rok 2018.  Termíny dalších zasedání VR PdF MU (vždy po dvou kvalifikačních řízeních): o 24. dubna 2018 o 22. května 2018 o 12. června 2018 – pouze v případě nutnosti. V Brně dne 5. března 2018 doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. děkan Zapsala: D. Nesnídalová Četl: T. Janík, proděkan 12 Vědecká rada fakulty projednává návrh strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti fakulty vypracovaný v souladu se strategickým záměrem veřejné vysoké školy a návrhy každoročního plánu realizace strategického záměru fakulty. 1 Schvalování návrhů přeměny studijních oborů na studijní programy Použité zkratky: Bc. – bakalářský, nMgr. – navazující magisterský, P – prezenční, K – kombinovaný. BAKALÁŘSKÉ STUDIJNÍ PROGRAMY: Studijní obory Studijní program Garant Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K; Lektorství cizího jazyka – anglický jazyk, Bc.,P,K; Pedagogické asistentství anglického jazyka pro základní školy, Bc.,P,K; Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature, Bc.,P,K; Teacher Training in Foreign Languages - English Language, Bc.,P,K; English Language for Education, Bc.,P,K Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K Martin Adam, doc. Mgr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – anglický jazyk, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství anglického jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Teacher Training in Foreign Languages - English Language, bakalářský, prezenční, kombinovaný; English Language for Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný ) na studijní program (Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Mgr. Martinem Adamem, Ph.D. Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Jana Marie Tušková, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Janou Marií Tuškovou, Ph.D. Dějepis se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy, Bc.,P Dějepis se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Jaroslav Vaculík, prof. PhDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Dějepis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Dějepis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem prof. PhDr. Jaroslavem Vaculíkem, CSc. Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature, Bc.,P,K; Teacher Training in Foreign Languages - English Language, Bc.,P,K; English Language for Education, Bc.,P,K; Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K; Lektorství cizího jazyka – anglický jazyk, Bc.,P,K; Pedagogické asistentství anglického jazyka pro základní školy, Bc.,P,K English Language for Education, Bc.,P,K Martin Adam, doc. Mgr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Teacher Training in Foreign Languages - English Language, bakalářský, prezenční, kombinovaný; English Language for Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – anglický jazyk, bakalářský, 2 prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství anglického jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (English Language for Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný;) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Mgr. Martinem Adamem, Ph.D. Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, Bc.,P Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, Bc.,P Marcela Poučová, Mgr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, bakalářský, prezenční) na studijní program (Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou Mgr. Marcelou Poučovou, Ph.D. Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Pedagogické asistentství francouzského jazyka, Bc.,P; Lektorství francouzského jazyka, Bc.,P Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání Bc.,P Václava Bakešová, doc. Mgr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství francouzského jazyka, bakalářský, prezenční; Lektorství francouzského jazyka, bakalářský, prezenční) na studijní program (Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. Mgr. Václavou Bakešovou, Ph.D. Fyzika se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Pedagogické asistentství fyziky pro základní a střední školy, Bc.,P Fyzika se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Tomáš Miléř, Mgr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství fyziky pro základní a střední školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem Mgr. Tomášem Miléřem, Ph.D. Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Vladimír Richter, doc. Mgr. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Mgr. Vladimírem Richterem. Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Petr Hala, doc. Mgr., Ph.D. et Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Mgr. Petrem Halou, Ph.D. et Ph.D. Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Judita Kučerová, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Juditou Kučerovou, Ph.D. Chemie se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Chemie se zaměřením na Hana Cídlová, 3 Pedagogické asistentství chemie pro základní školy, Bc.,P vzdělávání, Bc.,P doc. Mgr., Dr. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Chemie se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství chemie pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Chemie se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. Mgr. Hanou Cídlovou, Dr. Speciální pedagogika – komunikační techniky, Bc.,P,K Logopedie, Bc.,P,K Marie Vítková, prof. PhDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 25 záporné: 1 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Speciální pedagogika – komunikační techniky, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Logopedie, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou prof. PhDr. Marií Vítkovou, CSc. Matematika se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy, Bc.,P Jaroslav Beránek, doc. RNDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. RNDr. Jaroslavem Beránkem, CSc. Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K; Pedagogické asistentství německého jazyka pro základní školy, Bc.,P,K; Lektorství cizího jazyka – německý jazyk, Bc.,P,K Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K Hana Peloušková, PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství německého jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – německý jazyk, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou PhDr. Hanou Pelouškovou, Ph.D. Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy, Bc.,P; Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Petr Jemelka, prof. PhDr., Dr. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy, bakalářský, prezenční; Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem prof. PhDr. Petrem Jemelkou, Dr. Přírodopis se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Přírodopis se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Alena Žákovská, doc. RNDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Přírodopis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Přírodopis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. RNDr. Alenou Žákovskou. Ph.D. Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K; Ruský jazyk se zaměřením Simona Koryčánková, 4 Pedagogické asistentství ruského jazyka pro základní školy, Bc.,P,K; Lektorství cizího jazyka – ruský jazyk, Bc.,P,K na vzdělávání, Bc.,P,K doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství ruského jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – ruský jazyk, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Simonou Koryčánkovou, Ph.D. Speciální pedagogika/ Special Education, Bc.,P,K Special Education, Bc.,P,K Věra Vojtová, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika/ Special Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Special Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Věrou Vojtovou, Ph.D. Speciální pedagogika/ Special Education, Bc.,P,K Speciální pedagogika, Bc.,P,K Věra Vojtová, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika/ Special Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Speciální pedagogika, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Věrou Vojtovou, Ph.D. Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K; Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy, Bc.,P,K Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K Dagmar Opatřilová doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Dagmar Opatřilovou, Ph.D. Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy, Bc.,P Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Jiří Hrbáček, doc. Ing., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Ing. Jiřím Hrbáčkem, Ph.D. Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P,K Vladislav Mužík, doc. PaedDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 25 záporné: 1 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. PaedDr. Vladislavem Mužíkem, CSc. Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Výtvarná výchova a vizuální tvorba se Ondřej Navrátil, Mgr. et Mgr. MgA., 5 Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy, Bc.,P zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem Mgr. et Mgr. MgA. Ondřejem Navrátilem, Ph.D. Zeměpis se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P; Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy, Bc.,P Zeměpis se zaměřením na vzdělávání, Bc.,P Hana Svobodová, RNDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Zeměpis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Zeměpis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou RNDr. Hanou Svobodovou, Ph.D. NAVAZUJÍCÍ MAGISTERSKÉ STUDIJNÍ PROGRAMY: Galerijní pedagogika a zprostředkování umění, nMgr.,P Galerijní pedagogika a zprostředkování umění, nMgr.,P Radek Horáček, prof. PaedDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Galerijní pedagogika a zprostředkování umění, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Galerijní pedagogika a zprostředkování umění, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem prof. PaedDr. Radkem Horáčkem, Ph.D. Hlasová výchova, nMgr.,P Hlasová výchova, nMgr.,P Vladimír Richter, doc. Mgr. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Hlasová výchova, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Hlasová výchova, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Mgr. Vladimírem Richterem. Hra na klavír, nMgr.,P Hra na klavír, nMgr.,P Petr Hala doc. Mgr., Ph.D. et Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Hra na klavír, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Hra na klavír, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Mgr. Petrem Halou, Ph.D. et Ph.D. Speciální pedagogika – komunikační techniky, nMgr.,P,K Logopedie, nMgr.,P,K Marie Vítková, prof. PhDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 25 záporné: 1 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Speciální pedagogika – komunikační techniky, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Logopedie, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou prof. PhDr. Marií Vítkovou, CSc. Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, nMgr.,P,K; Lower Secondary School English Language Teacher Training, nMgr.,P,K; Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, Lower Secondary School English Language Teacher Training, nMgr.,P,K Světlana Hanušová, doc. Mgr., Ph.D. 6 nMgr.,P,K; Učitelství anglického a jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K; Lower Secondary School and Language School English Language Teacher Training, nMgr.,P,K HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického a jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School and Language School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Lower Secondary School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. Mgr. Světlanou Hanušovou, Ph.D. Special Education, nMgr.,P,K; Speciální pedagogika, nMgr.,P,K; Speciální pedagogika pro učitele, nMgr.,P,K; Speciální andragogika, nMgr.,P,K Special Education, nMgr.,P,K Miroslava Bartoňová, prof. PaedDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Special Education, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální pedagogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální pedagogika pro učitele, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální andragogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Special Education, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou prof. PaedDr. Miroslavou Bartoňovou, Ph.D. Speciální pedagogika, nMgr.,P,K; Special Education, nMgr.,P,K; Speciální pedagogika pro učitele, nMgr.,P,K; Speciální andragogika, nMgr.,P,K Speciální pedagogika, nMgr.,P,K Miroslava Bartoňová, prof. PaedDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Special Education, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální pedagogika pro učitele, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální andragogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Speciální pedagogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou prof. PaedDr. Miroslavou Bartoňovou, Ph.D. Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, nMgr.,P,K; Lower Secondary School English Language Teacher Training, nMgr.,P,K; Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, nMgr.,P,K; Učitelství anglického a jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K; Lower Secondary School and Language School English Language Teacher Training, nMgr.,P,K Učitelství anglického jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K Světlana Hanušová, doc. Mgr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického a jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School and Language School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství anglického jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 7 s navrhovanou garantkou doc. Mgr. Světlanou Hanušovou, Ph.D. Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy, nMgr.,P Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy, nMgr.,P Jiří Poláček, doc. PhDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. PhDr. Jiřím Poláčkem, CSc. Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy, nMgr.,P Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy, nMgr.,P Jana Marie Tušková, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Janou Marií Tuškovou, Ph.D. Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem, nMgr.,P Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem, nMgr.,P Milena Šubrtová, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Milenou Šubrtovou, Ph.D. Učitelství dějepisu pro základní školy, nMgr.,P,K Učitelství dějepisu pro základní školy, nMgr.,P,K Jaroslav Vaculík, prof. PhDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství dějepisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství dějepisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem prof. PhDr. Jaroslavem Vaculíkem, CSc. Učitelství francouzského jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K; Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy, nMgr.,P,K Učitelství francouzského jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K Václava Bakešová, doc. Mgr., Ph.D HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Učitelství francouzského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství francouzského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. Mgr. Václavou Bakešovou, Ph.D. Učitelství fyziky pro základní školy, nMgr.,P,K Učitelství fyziky pro základní školy, nMgr.,P,K Petr Sládek, doc. RNDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství fyziky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství fyziky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 8 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. RNDr. Petrem Sládkem, CSc. Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy, nMgr.,P Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy, nMgr.,P Marek Sedláček, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. PhDr. Markem Sedláčkem, Ph.D. Učitelství chemie pro základní školy, nMgr.,P,K Učitelství chemie pro základní školy, nMgr.,P,K Hana Cídlová, doc. Mgr., Dr. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství chemie pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství chemie pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. Mgr. Hanou Cídlovou, Dr. Učitelství matematiky pro základní školy, nMgr.,P Učitelství matematiky pro základní školy, nMgr.,P Jaroslav Beránek, doc. RNDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství matematiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství matematiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. RNDr. Jaroslavem Beránkem, CSc. Učitelství německého jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K; Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy, nMgr.,P,K; Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy, nMgr.,P,K Učitelství německého jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K Věra Janíková, prof. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Učitelství německého jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství německého jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou prof. PhDr. Věrou Janíkovou, Ph.D. Učitelství občanské výchovy pro základní školy, nMgr.,P Učitelství občanské výchovy pro základní školy, nMgr.,P Petr Jemelka, prof. PhDr., Dr. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství občanské výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství občanské výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem prof. PhDr. Petrem Jemelkou, Dr. Učitelství přírodopisu pro základní školy, nMgr.,P Učitelství přírodopisu pro základní školy, nMgr.,P Alena Žákovská, doc. RNDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství přírodopisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství přírodopisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. RNDr. Alenou Žákovskou, Ph.D. 9 Učitelství ruského jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K; Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy, nMgr.,P,K; Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy, nMgr.,P,K Učitelství ruského jazyka pro základní školy, nMgr.,P,K Simona Koryčánková, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Učitelství ruského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenčním, kombinovaný) na studijní program (Učitelství ruského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Simonou Koryčánkovou, Ph.D. Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy, nMgr.,P, Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy, nMgr.,P,K Dagmar Opatřilová doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Dagmar Opatřilovou, Ph.D. Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy, nMgr.,P,K; Učitelství speciální pedagogiky se zaměřením na odborné vzdělávání, nMgr.,K Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy, nMgr.,P,K Věra Vojtová, doc. PhDr., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství speciální pedagogiky se zaměřením na odborné vzdělávání, navazující magisterský, kombinovaný) na studijní program (Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PhDr. Věrou Vojtovou, Ph.D. Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy, nMgr.,P Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy, nMgr.,P Jiří Hrbáček, doc. Ing., Ph.D. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. Ing. Jiřím Hrbáčkem, Ph.D. Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy, nMgr.,P,K Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy, nMgr.,P,K Vladislav Mužík, doc. PaedDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 25 záporné: 1 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. PaedDr. Vladislavem Mužíkem, CSc. Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, nMgr.,P; Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy, nMgr.,P; Výtvarná výchova, nMgr.,P; Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy, Hana Stehlíková Babyrádová, doc. PaedDr., Ph.D. 10 Vizuální tvorba, nMgr.,P nMgr.,P HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijních oborů (Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční; Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční; Výtvarná výchova, navazující magisterský, prezenční; Vizuální tvorba, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovanou garantkou doc. PaedDr. Hanou Stehlíkovou Babyrádovou, Ph.D. Učitelství zeměpisu pro základní školy, nMgr.,P,K Učitelství zeměpisu pro základní školy, nMgr.,P Eduard Hofmann, doc. PaedDr., CSc. HLASOVÁNÍ: přítomno: 26 kladné: 26 záporné: 0 zdrželi se: 0 Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v souladu s čl. 23 odst. 7 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny studijního oboru (Učitelství zeměpisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství zeměpisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předložený dne 27. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, s navrhovaným garantem doc. PaedDr. Eduardem Hofmannem, CSc.