RÁMCOVÁ SMLOUVA O PROVEDENÍ SERVISU A PROFYLAXE TISKÁREN dle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „OZ") I. Smluvní strany Objednatel: Název: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta Sídlo: Arna Nováka 1,602 00 Brno IČ: 00216224 DIČ: CZ00216224 Zastoupen: doc, Mgr. Irenou Radovou, Ph.D., dekankou Filozofické fakulty Kontaktní osoby: (dále jen „objednatel") a Poskytovatel: COPRINT s.r.o. se sídlem: Kratochvilka 113,664 91 Ivančice zastoupená: Martinem Vašákem, jednatelem IČ: 26961318 DIČ: CZ26961318 e-mail: servis@coprint.cz tel,: 731473404 (dále jen „poskytovatel", poskytovatel společně s objednatelem také jen „smluvní strany") II. Účel smlouvy 1. Poskytovatel je právnickou osobou podnikající v oboru Výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení. 2. Objednatel má zájem zajistit pro zařízení ve své správě služby servisu a profylaxe tiskařských zařízení za účelem provedení potřebných oprav a servisu tiskařských zařízení v prostorách budov objednatele. Budovy objednatele se nacházejí v Brně na adresách - areál Arna Nováka je dostupný na adrese Arna Nováka 1, budovy G a J na adrese Gorkého 5, budovy K a L na adrese Veveří 26,28, budova M na adrese Joštova 13, budova N na adrese Janáčkovo nám. 2a. 3. Účelem této smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran při poskytování služeb servisu a profylaxe tiskařských zařízení. III. Předmět rámcové smlouvy 1. Poskytovatel se zavazuje pro objednatele na vlastní náklad, na vlastní nebezpečí a za podmínek dále sjednaných v této smlouvě provést servis a profylaxe tiskařských zařízení, a to podle požadavků specifikovaných objednatelem v jednotlivém pokynu k plnění. 2. Poskytovatel je povinen provádět sjednané plnění s odbornou péčí, při respektování platných právních předpisů a technických norem vztahujících se k plnění. Dále je poskytovatel povinen bez zbytečného odkladu upozornit objednatele na skryté překážky nebo na nevhodnost předaných věcí objednatelem nebo nesprávnost objednatelových pokynů při vynaložení odborné péče, jinak odpovídá za škodu tímto objednateli způsobenou. 3. Výsledkem činnosti poskytovatele je předání plnění objednateli v termínu stanoveném ve výzvě, a to bez vad a nedodělků. 4. Objednatel se zavazuje poskytovatelem rádně a včas poskytnuté plnění převzít a uhradit sjednanou odměnu za převzaté plnění. IV. Podmínky plnění předmětu smlouvy 1. Realizace plnění a) Plněni služeb servisu a profylaxe tiskařských zařízení bude probíhat průběžně podle skutečných aktuálních potřeb objednatele, ve specifikaci dle pokynů kontaktní osoby prováděných elektronickou formou. b) Pokynem objednatelem k plnění bude stanoveno množství a druh požadovaných služeb servisu a profylaxe tiskařských zařízení a jim odpovídající výše odměny na základě položkového rozpočtu služeb dle ČI. V. této smlouvy. c) Jednotlivé plnění musí být dokončeno a předáno ve lhůtách stanovených pokynem kontaktní osoby objednatele, tak aby byl naplněn účel této smlouvy. d) K předání jednotlivého plnění bude vždy poskytovatelem vyhotoven předávací protokol. Převzetí plnění je stvrzeno podpisy smluvních stran, přičemž za objednatele jedná při převzetí plnění kontaktní osoba. Předávací protokol je podkladem pro vystavení daňového dokladu (faktury). e) Budou-li u předání plnění zjištěny objednatelem vady či nedodělky, objednatel uvede zjištěné skutečnosti do předávacího protokolu, případně je do tří pracovních dnů písemně oznámí poskytovateli a stanoví lhůtu k jejich odstranění. Předání plnění svádami či nedodělky není splněním poskytovatelova závazku, pokud objednatel do protokolu výslovně neuvede, že plnění se zjištěnými vadami a nedodělky přebírá. 2. Lhůta a místo plnění a) Lhůta pro poskytnutí jednotlivých plnění je stanovena pokynem kontaktní osoby objednatele. b) Reakční doba, ve které je poskytovatel povinen zahájit plnění, je 8 hodin od nahlášení požadavku. c) Místem plnění jsou budovy objednatele označené v čl. II odst. 2 této smlouvy. 3. Pokyny objednatele a) Při plnění závazků dle této smlouvy postupuje poskytovatel samostatně, není-li uvedeno jinak. b) Poskytovatel se zavazuje respektovat pokyny objednatele, kterými jej objednatel upozorňuje na možné porušení jeho smluvních či jiných povinností. c) Poskytovatel upozorni objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věci, kterou mu ke splnění závazků dle této smlouvy předal, nebo pokynu, který mu objednatel dal. To neplatí, nemohl-li nevhodnost zjistit ani při vynaložení potřebné péče. V. Odměna a platební podmínky 1. Ceny za služby servisu a profylaxe tiskařských zařízení jsou smluvními stranami stanoveny takto: Cena za 1 profylaxí tiskařského zařízení: 890 Kč bez DPH Doprava: zdarma 2. Odměna je uvedena v Kč bez daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH"). Smluvní strany se dohodly, že DPH se stanovuje v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve zněni pozdějších předpisů, (dále jen „ZDPH"), a to ke dni vystavení příslušného daňového dokladu (dále jen „faktura" či „faktury") v souladu s níže uvedenými podmínkami. 3. Odměna je smluvními stranami sjednána jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná. Poskytovatel prohlašuje, že zahrnuje veškeré náklady, které bude třeba nutně nebo účelně vynaložit pro splnění závazků dle této smlouvy, zejména pro řádné a včasné zajištění plněni předmětu smlouvy včetně nákladů souvisejících při zohlednění veškerých rizik a vlivů, o kterých lze v průběhu plnění závazků uvažovat. Poskytovatel dále prohlašuje, že odměna je stanovena i s přihlédnutím k vývoji cen v daném oboru včetně vývoje kurzu české měny k zahraničním měnám, a to po celou dobu trvání závazků z této smlouvy. 4. Odměna za splnění závazků poskytovatele je stanovena jako součet cen za poskytnutí jednotlivých prací zadaných jednotlivým pokynem objednatele. 5. Nárok poskytovatele na úhradu odměny za jednotlivé plnění je doložen předávacím protokolem stvrzujícím převzetí tohoto plnění objednatelem bez výhrad. 6. Poskytovatel přebírá nebezpečí změny okolnosti ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ. 7. Úhrada odměny a) Odměna bude uhrazena na základě řádně vystavených faktur poskytovatele. b) Splatnost faktur je 30 (slovy: třicet) dní ode dne jejich doručení objednateli. c) Příslušná výše odměny bude objednatelem uhrazena bezhotovostním převodem na bankovní účet poskytovatele. Uvede-li poskytovatel na faktuře bankovní účet odlišný, má se za to, že požaduje provedení úhrady na bankovní účet uvedený na faktuře. Peněžitý závazek objednatele se považuje za splněný v den, kdy je dlužná částka odepsána z bankovního účtu objednatele ve prospěch bankovního účtu poskytovatele. 8. Náležitosti faktur Faktury budou splňovat veškeré zákonné a smluvené náležitosti, zejména a) náležitosti daňového dokladu dle § 26 a násl. ZDPH, b) náležitosti daňového dokladu stanovené v zákoně 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, c) uvedení lhůty splatnosti a d) uvedení údajů bankovního spojení poskytovatele. Objednatel si vyhrazuje právo vrátit fakturu poskytovateli bez úhrady, jestliže tato nebude splňovat požadované náležitosti. V tomto případě bude lhůta splatnosti faktury přerušena a nová 30denní (slovy: třicetidenní) lhůta splatnosti bude započata po doručení faktury opravené. V tomto případě není objednatel v prodlení s úhradou příslušné částky, na kterou faktura zní. 9. V případě, že faktura nebude obsahovat předepsané náležitosti a tuto skutečnost zjistí až příslušný správce daně či jiný orgán oprávněný k výkonu kontroly u poskytovatele nebo objednatele, nese veškeré následky z tohoto plynoucí poskytovatel. VI. Smluvní pokuty a náhrada škody 1. Pokud bude objednatel v prodlení s úhradou faktury proti sjednané lhůtě splatnosti, je poskytovatel oprávněn požadovat po objednateli zaplacení úroku z prodlení ve výši 0,5 % (slovy: nula celá pět desetin procenta) z dlužné částky za každý i započatý den prodlení. 2. V případě prodlení poskytovatele s termínem plnění nebo s termínem zahájení plnění (reakční doba) stanoveným jednotlivým pokynem objednatele, je poskytovatel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 3 % z ceny daného plnění stanovené dle článku V. této smlouvy (vč. DPH) za každý i započatý den prodlení poskytovatele. 3. V případě prodlení poskytovatele s odstraněním vady uvedené v předávacím protokolu se zavazuje objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny plněni převzatého předmětným předávacím protokolem a stanovené dle článku V. rámcové smlouvy (vč. DPH) za každý i započatý den prodlení poskytovatele 4. Smluvní pokuty se stávají splatnými dnem následujícím po dni, ve kterém na ně vznikl nárok. 5. Uplatněním nároku na smluvní pokutu není dotčeno oprávnění objednatele požadovat náhradu škody způsobenou porušením povinnosti ze strany poskytovatele, které je zajištěno smluvní pokutou. VII. Doba trvání závazků ze smlouvy a jejich zánik 1. Závazky založené touto smlouvou mohou zaniknout zejména splněním, dohodou smluvních stran, výpovědí nebo odstoupením od smlouvy. 2. Doba trvání závazků ze smlouvy Závazky z této smlouvy trvají do 31.12,2026. 3. Výpověď Smluvní strany se dohodly, že závazky vzniklé z této smlouvy mohou zaniknout výpovědí, a to za niže uvedených podmínek, a) Objednatel je oprávněn závazky kdykoli částečně nebo v celém rozsahu vypovědět. b) Poskytovatel je oprávněn závazky vypovědět pouze v celém rozsahu. Smluvní strany pro případ výpovědi ze strany poskytovatele sjednávají 2měsíčni (slovy: dvouměsíční) výpovědní lhůtu, která počíná běžet od počátku kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď objednateli doručena. c) Výpověď závazků vzniklých z této smlouvy musí mít písemnou formu. 4. Odstoupení o smlouvy a) Poskytovatel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě podstatného porušení povinností objednatele. b) Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit 1} v případě podstatného porušení povinností poskytovatele podle této smlouvy, 2) v případě vydání rozhodnutí o úpadku poskytovatele dle § 136 zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, 3) v případě, že poskytovatel v nabídce podané do výběrového řízení pro plnění předmětu smlouvy uvedl informace nebo předložil doklady, které neodpovídají skutečnosti a měly nebo mohly mít vliv na výsledek tohoto výběrového řízení. c) Smluvní strany sjednávají, že za podstatné porušení smlouvy se mimo výslovně uvedených případů považuje rovněž takové porušení povinnosti smluvní strany, o němž již pn uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá smluvní strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. d) Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemně, jinak je neplatné. 5. Závazky, u kterých ze smlouvy nebo z příslušného právního předpisu vyplývá, že by měly trvat i po zániku této smlouvy, trvají i přes zánik této smlouvy. VIII. Dodatky a změny smlouvy 1. Tuto smlouvu lze měnit nebo doplnit pouze písemnými průběžně číslovanými dodatky. Předloží-li některá ze smluvních stran návrh dodatku, je druhá smluvní strana povinna se k takovému návrhu vyjádřit do 5 (slovy: pěti) pracovních dnů ode dne následujícího po doručení návrhu dodatku. 2. Kontaktní osoby smluvních stran Kontaktní osoby smluvních stran uvedené v této smlouvě jsou oprávněny a) vést vzájemnou komunikaci smluvních stran, zejména odesílat a přijímat oznámení a jiná sdělení na základě této smlouvy, a b) jednat za smluvní strany v dalších záležitostech, které jsou jim touto smlouvou výslovně svěřeny. Jako kontaktní osoba může za smluvní stranu v rozsahu tohoto odstavce jednat i jiná či další osoba, a to na základě písemného oznámení smluvní strany o jiné či další kontaktní osobě doručeného druhé smluvní straně. Za písemné oznámení ve smyslu tohoto odstavce lze považovat i pokyn či jeho potvrzení. IX. Závěrečná ujednání 1. Není-li v této smlouvě smluvními stranami dohodnuto jinak, řídí se práva a povinnosti smluvních stran, zejména práva a povinnosti touto smlouvou neupravené či výslovně nevyloučené, příslušnými ustanoveními OZ a dalšími právními předpisy účinnými ke dni uzavření této smlouvy. 2. Smluvní strany sjednávají, že smlouva může být uzavřena výhradně písemně. Za písemnou formu není pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv. Smluvní strany mohou namítnout neplatnost změny této smlouvy z důvodu nedodržení formy kdykoliv, i poté, co bylo započato s plněním. 3. Poskytovatel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu pouze s předchozím písemným souhlasem objednatele. § 1879 OZ se nepoužije. 4. Objednatel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu. 5. Poskytovatel se za podmínek stanovených touto smlouvou v souladu s pokyny objednatele a při vynaložení veškeré potřebné péče zavazuje: a) jako osoba povinná dle § 2 pism. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve zněni pozdějších předpisů, spolupůsobit při výkonu finanční kontroly; b) strpět uveřejnění této smlouvy včetně případných dodatků objednatelem. 6. Pokud se stane některé ustanovení smlouvy neplatné nebo neúčinné, nedotýká se to ostatních ustanovení této smlouvy, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v takovém případě zavazují nahradit dohodou ustanovení neplatné nebo neúčinné ustanovením platným a účinným, které nejlépe odpovídá původně zamýšlenému účelu ustanovení neplatného nebo neúčinného. 7. Případné rozpory se smluvní strany zavazují řešit dohodou. Teprve nebude-li dosažení dohody mezi nimi možné, bude věc řešena u věcně příslušného soudu dle zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudni řád, ve znění pozdějších předpisů, a to u místně příslušného soudu, v jehož obvodu má sídlo objednatel. 8. Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které smluvní strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Žádný projev smluvních stran učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze smluvních stran. 9. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech. Každá smluvní strana obdrží po jednom z nich. 10. Smluvní strany potvrzují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a že s jejím obsahem souhlasí. Na důkaz toho připojují své podpisy. V Brně dne 01 02. 202i V Brně dne 01. 02. UBI dekanka zastoupená Martinem Vašákem, jednatelem za poskytovatele za objednatele MASARYKOVA UNIVERZITA Filozofická fakulta Arna Nováka 1,602 OO Brno IC: 00218224, DtCs CZ0Q216224