Zápis z jednání Studentské komory AS MU 7.3. 2011 1. Výjezdní zasedání V pátek příjezd na ubytování kolem 17:00 Setkání s rektorem v pátek v 19:00 Sobota a neděle bude probíhat setkání s kandidáty – Sobota se 3 kandidáty: Zlatuška přijede mezi 10 až 11, poobědváme s ním, Další kandidát 14:30-16:30 Další 17:30-19:30 Neděle: 2 kandidáti, první v 10 :00- 12:00 a druhý 13:00-15:00 Konec akce v 16:00 V průběhu akce bude k dispozici bowling, ubytování a stravování bude hrazeno, občerstvení dle rozpočtu. 2. Čtvrtek, neděle nebo pondělí večer – bude Doodle setkání ke Studijnímu a zkušebnímu řádu, připomínkován musí být do 15.3., připomínky posílejte Zdeňkovi, nebo si to alespoň přečtěte a přijďte. 3. Novela zákona o VŠ – výrazné změny, např.: 1/3 studentských zástupců v AS atd. - Rovněž bude schůzka, termín se vybere přes Doodle. - Bude záležet také na budoucím rektorovi, jediný předvídatelný je v tomto směru Zlatuška. 4. Kauza Horyna – minulý týden Horyna nepravomocně odsouzen Děkan Krob v pátek mlžil a chodil okolo, ale v pondělí odvolal Horynu z Vědecké rady a Ediční komise a vedoucí Katedry filozofie ho odstavil z výuky povinných predmětů. Z disciplinární komise byl děkanem odvolán již v prosinci. Bylo učiněno dost, stanovisko SKASu teď není třeba vydávat. 5. Co studenty „pálí“? Podněty byly zpracovány. Přijde hromadný mail s odkazem na pilotní dotazník, na který se máme zítra všichni podívat, pak bude spuštěn pro veřejnost. Poběží asi týden až dva, pak budou výsledky dotazníku zpracovány a vyhodnoceny. Dotazníky bude obsahovat otázky, které studenti vyhodnotí podle škály do 10 bodů. Měla by se zvážit škála, protože když jsme měli pracovní skupinu k reformě předmětové ankety, vyhodnotili jsme, že nejlepší je použít škálu o rozsahu 4 bodů, škálu která donutí studenty se rozhodnout a nebude mít střed, ale to jsou jen technické detaily. Možná by bylo dobré tyto otázky rovnou přeposlat kandidátům na rektora, aby na ně mohli rovnou odpovídat. Pavel byl přítomen na ESF na setkání s kandidáty a nikdo z nich nemluvil o problémech studentů a zájmu o to, jak se studentům studuje, ale pouze o vědě a financích. Závěr: Všichni se vyjádří veřejným mailem po té, co uvidí dotazník, aby bylo jasné to, co si kdo myslí. Diskuze proběhne na fóru, přijde mail s odkazem na něj. Pokud nebudou větší problémy, spustíme dotazník v nejbližších dnech. Pavel prosí o propagaci – přes Facebook, mailem, přes Lemura a mezi našimi kamarády. 6. Masarykovy debaty (Debatní klub studentů MU) – host Ondrej Lunter. Debatní formát je nový debatní formát v ČR – debaty mezi dvěma názorovými proudy. Formát je striktní 7 minut pro každou stranu na představení teze a následně 60 -90 minut na komentáře hostů a dotazy s publika. Již jsou navrženy témata debat na následující rok, nejde jen o politická témata jako jaderné elektrárny (což je téma, které bude na řadě příště). MU by měla tento projekt podpořit, protože jde o jedinečný projekt, univerzita by měla podporovat diskuzi na akademické půdě a tyto debaty jsou hojně navštěvovány (minule se účastnilo 250 lidí). Je to projekt, který navazuje na tradici zahraničních univerzit jako Oxford, kde jsou tyto debaty hojně navštěvovány i televizně přenášeny. U nás by se měly přenášet prostřednictvím České televize. Jde o to, že MU by měla velkou příležitost se stát institucí, která bude držet prvenství a dokonce přemístí část dění z Prahy do Brna. Organizátoři se proto obrátili na MU, aby je univerzita podpořila. Zatím tak učinilo pouze několik důležitých lidí, mezi jinými děkan FF, děkan FI a další profesoři. Nicméně rektor nesouhlasil s požadavkem přejmenování spolku, který debaty pořádá na Debatní klub MU, protože se podle jeho slov jedná o příliš riskantní podnik. Dále žádali studenti o finanční a marketingovou podporu. Mimo jiné na ubytování řečníků, kteří by mohli být ubytován i v hotelových prostorách kolejí patřících pod MU. Nebo žádali poskytnutí prostor zdarma atp. Nyní akci platí FSS ze stipendijního fondu, ale tento projekt už vyčerpal maximální částku, kterou bylo možné udělit (35.000 Kč, které je fakulta ochotna na 1 projekt poskytnout). Existuje možnost podat žádost na stipendijní komisi, ale děkan prohlásil, že nebude pravděpodobně zamítnuta, díky jeho stanovisku. Rozpočet na akci tvoří: pronájem na aulu FSS, ubytování pro řečníky, cestovní náklady, marketing, náklady na organizaci, odměny, které tedy v současnosti vypláceny nejsou, honorář pro řečníky, který vyplácen rovněž není, a večeře. Závěr: Dneska asi sotva dojdeme k nějakému stanovisku, ale chceme dostat podklady mailem, třeba cestou přes Pavla Šímu. Také je třeba, abychom se všichni nebo alespoň někteří přišli podívat na příští akci a mohli jsme posoudit, jak to probíhá v praxi. Doporučujeme obracet se hlavně na fakultní fondy, MU na to moc peníze nedává. Marketingově to univerzita taky moc podpořit nemůže, max. tisková mluvčí, to může rozeslat, což je víc, než můžou jinde očekávat. Lepší by možná bylo, aby akce probíhala pod záštitou nějakého pedagoga. Tím by se to celé posunulo do jiné roviny a nešlo by až tak moc o studentskou aktivitu. Podobná situace nastane taktéž, pokud tento pedagog bude debatu moderovat - tím akce nabude na vážnosti. Náš host se tyto body již dozvěděl dříve, ale nemůže se s nimi ztotožnit. Nesouhlasí hlavně s bodem moderátora pedagoga, protože má jako moderátora kolegu, který je zkušený v debatách. SKAS se tímto bude dále zabývat. Mohl by to být i bod pro dotaz na kandidáty na rektory. Zdůraznili jsme, že všichni členové spolku (ESF, FSS a PrF) mohou žádat stipendia na akci. Jinak prý již žádali o dotace, kde se dalo, ale ještě nemají žádné ohlasy, protože akce je nová. Jméno MU spojené s akcí však může mít negativní dopad na univerzitu. Je těžké posoudit, zda si spolek podporu zaslouží, či ne, budeme se o tom bavit na některém s dalších setkání studentské komory, avizovaných v předchozích bodech. 7. Bod Web SKASu – Martin Kyselák a Pavel Troubil. Prostředí je nastaveno a čeká na tvůrce obsahu. Prorektorka Černá se e-mailem ozvala, že máme hezké stránky, ale stále stejný design. 1. Logo – dáme tam logo SKASu, co udělal Petr Soukeník. 2. Sekce „co děláme“ vycházela ze struktury, kterou navrhl Petr soukeník s Pavlovými připomínkami. Tato sekce by měla vykazovat pravidelnou novinářskou činnost - Pavel Šíma by byl vhodný a souhlasí. 3. Zápisy – ty jsou neveřejné, budou tam jen zprávy, což budou vytažené informace ze zápisů. Můžeme tyto věci pak házet i na Facebook, variantu použít jen Facebook jsme již dříve zavrhli. 4. Vybrané předpisy - aktuální znění a vytažené útržky je třeba zkontrolovat, aby byly platné – zařídí to Melinka. 5. Kontakty na fakultní senáty – dodají zástupci fakult. 6. Rubrika čeho jsme dosáhli – Verča, v bodech, co jsme udělali. 7. Stránka „kontaktujte nás“ – kam to nastavit? Na senát-st, pokud to půjde anebo mailem předsedovi - odpovídat bude předseda rucka@sci.muni.cz 8. Nejbližší akce – zasedání a sem tam pozvánku na akce jako Masarykovy debaty. Petr Janáček rubriku přejmenuje a bude ji plnit. 9. Odkazy dole vpravo – senátní stánky až MŠMT, tam je málo místa. Zkopírovat ze starých stránek. MŠMT zaměníme za Lemura. 10. Text o SKRVŠ bude aktualizovat Petr Soukeník. Stejně jako mezinárodní projekty. Deadline na plnění bude 18. 3.!