A.Typologie vysokých škol body 1.,2.,3.,4. legislativní komise doporučuje ke zvážená dává, zda nená vhodné rozdělit legislativu na samostatný zákon pro univerzity a ostatní vysoké školy B.Rámcová smlouva souhlas, nutné ještě vyjádření ek.komise návrh doplnit bod i, který by stanovoval škole povinnost uchovat strukturu studijních programů, v případě změn směřujících k poklesu těchto programů by pak bylo přistoupeno k revizi rámcové smlouvy návrh na zavedení navyšování o inflaci stanovenou ČSÚ pro daný rok C.Hospodaření, majetek bod 10. zřízení zástavního práva - leg.komise nedoporučuje pro případ, kdy se jednalo o budovu, která byla převážně financována z prostředků MŠMT či evropských fondů, stejně tak by tato pravomoc měla být sdílena mezi ak.senátem a správní radou (nutný souhlas obou těles) - ak.senát je totiž ze zákona odpovědný za hospodaření vysoké školy D. Dlouhodobý záměr bez připomínek E. Vnitřní (statutární) předpisy legislativně technická - body 22, 23 předřadit bodu 21 F.Správní rada veřejné vysoké školy bod 27 zvážit zda nezařadit inkompatibilitu funkcí i s případnými pracovněprávními vztahy konanými mimo pracovní poměr, tj.dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce plus zvážit zda nezakomponovat přímo nárok na úhradu nákladů spojených s výkonem funkce člena správní rady (cestovní náhrady) KONFLIKT ZÁJMŮ -body 27 a 29 - rektor navrhuje členy správní rady a tato mu následně stanovuje plat, G. Akademický senát veřejné vysoké školy 30. pokud se jedná o rámcovou smlouvu a návrh zásad tvorby rozpočtu, jak postupovat pokud Správní rada souhlasí a AS zamítne, či naopak - kdo pak má přednost? 31. bod 31 je z hlediska umožnění účasti člena správní rady na jednání AS UP zbytečné - tato jednání jsou veřejná H. Vědecká rada veřejné vysoké školy bez připomínek I.Členění veřejné vysoké školy 34. zvážit nutnost souhlasu Akreditační komise - přeci jen slučování některých fakult by mohlo působit klamavě - např.kdyby některá humanitní studia byla podřazena pod fakultu právnickou... také by zde měla být povinnost vysoké školy umožnit studentovi daný stupeň studia pod hlavičkou původní fakulty pokud o to požádá - pro studenta může být např. degradující pokud studia začne na lékařské fakultě a má je dokončit na fakultě zdravotních věd... J.Práva orgánů fakulty 36.odrážka 3 - doporučujeme stanovit povinnost řídit se při uzavírání pracovněprávních vztahů metodickým pokynem rektora - důvodem je,že zaměstnavatelem zůstává Univerzita a je třeba se vypořádat ze zákoníkem práce z hlediska stejného odměňování za stejnou práci 36. odrážka 7 - u nakládání s prostředky stanovit povinnost u účelově vázaných prostředků tyto vynaložit v souladu s účelem, na který byly poskytnuty. K.Náprava nesprávných opatření 37. Kdo je část orgánu fakulty? · jak je řešena kolize se statutárním předpisem, který podléhá registraci MŠMT? · vyvolává nezrušení předpisu fakulty či součásti automaticky novelizaci daného statutárního předpisu? L. Poplatky za studium bez leg.připomínek, nutné vyjádření ek.komise M. Státní závěrečné zkoušky bez připomínek N. Zveřejňování prací souhlas O.Disciplinární přestupek souhlas P.Vymezení akademických pracovníků a akademické obce 46. není dořešen statut externích vyučujících, kteří mají zpravidla v popisu práce jen výuku a to i z hlediska akademických svobod Q. Habilitační, jmenovací řízení 52. doporučujeme vynechat - například docent Vysoké školy báňské-technické univerzity před jménem či za ním je trochu nepraktické, když už něco uvádět, pak obor pro který je dotyčný habilitován nebo jmenován 53. doporučujeme zvážit, zda má být omezena přenositelnost akademického titulu - toto může vést ke klientelismu některých vysokých škol a jejich akademických titulů 55. zpoplatnění habilitačního řízení směřuje k chápání habilitačního řízení coby správního úkonu, který by mělo být možno přezkoumat R. Akreditace oblastí studia, studijních programů, ... Jak budou stanoveny oblasti studia - např. právo? znamená to, že v praxi pak muže mít vysoká škola pouze jednoho profesora práva na celý doktorský program Právo a právní věda? 56 a 59 vnitřní rozpor - nelze řici, že akreditaci bude podléhat oblast studia a typ studijních programů a pak hovořit v bodě 59 o případné akreditaci studijního programu 60 - zvážit zda není vhodné při provádění dohledu Akreditační komise přímo do tohoto legislativně zapojit studenty S. Reprezentace vysokých škol 64. Problematické ustanovení vzhledem k dvojímu modulu rámcových smluv, kdy část je neveřejná a týká se toliko dvoustranného smluvního vztahu mezi MŠMT a příslušnou institucí. Rada VŠ má být arbitrem? Pak je ale třeba se vypořádat z konfliktem zájmů členů rady, kteří jsou vysílání vysokými školami, které jsou v konkurenčním vztahu ke škole, které se daný spor z rámcové smlouvy týká. T. Uznání zahraničního vysokoškolského vzdělání a kvalifikace doporučujeme posoudit KVVČ