Dějiny filosofie I

Na co myslí běžný antický filosof? | © Michal Peichl

sipka D. Sofisté — učitelé

Jestliže je první a nejzákladnější charakteristikou sofistů učitelská činnost, bude užitečné se jí věnovat podrobněji, i když to příliš nesouvisí s dějinami filosofie. Nicméně si tím vytvoříme pozadí pro úvahu o Sókratových postupech v příštím tématu, které už vykazují podstatný vztah k myšlenkovému obsahu.

Proto se v následujících oddílech seznámíme nejprve s lukrativností sofistického zaměstnání (D. a.), pak s metodami sofistické výuky (D. b.) a na závěr s reakcemi athénské veřejnosti, jež byla vzhledem ke kulturním, historicko-politickým i hospodářským okolnostem hlavním „trhem“ sofistů (D. c.).

nahoru
Powered by Ondřej Škrabal, Martin Prokop
Autor publikace: PhDr. Josef Petrželka, Ph.D.

Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení | CZ.1.07/2.2.00/28.0041

Logolink, projekt číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0041