V roce 2011 založil Matthew Fuller spolu s kolegy, především britskými vědci, další publikační platformu pro výzkum softwarových studií. Jedná se o volně přístupný, recenzovaný, online časopis Computational Culture, časopis softwarových studií.45 Redakční rada na stránkách časopisu formulovala hlavní cíl periodika, kterým je:
„[z]koumat způsoby, jakými software umocňuje a formuluje současný život. Výpočetní procesy a systémy umožňují nejen moderní formy práce, zábavy a řízení citového života, ale také podporují rozvoj nových událostí, konstituujících politické, sociální a ontologické oblasti. Pokud chceme pochopit digitální objekty, jako je firemní software, vyhledávače, lékařské databáze, nebo zkoumat používání mobilních telefonů, sociální sítě, seznamky, hry, finanční systémy nebo politické krize, nemůžeme se vyhnout podrobné analýze softwaru.
Je zapotřebí rozvíjet formu gramotnosti, která propojí pochopení výpočetních procesů s těmi, které tradičně spojujeme s uměním, humanitními a společenskými vědami, ale také více neformálními nebo praktickými způsoby poznání, jako je hacking a umění.“46
Publikované studie mají přispět k lepšímu pochopení programovaných objektů, praxí, procesů a struktur. Tedy toho, jakým způsobem software prostupuje a formuluje současný život. Výzkumem softwaru je přitom míněno využívání metod a poznání tradičních disciplín humanitních a společenských věd, ale i nekonvenční přístupy k softwaru, které se objevily v rámci hackerských aktivit a umělecké praxe.
Stránky on-line periodika Computational culture. Dostupné z: http://computationalculture.net/
45 Computational Culture. A journal of software studies. 1. vydání 2011. Dostupné z: <http://computationalculture.net/> [cit. 30. 10.2013].
46 About Computational Cullture. Computational Culture. A journal of software studies. 2011. Dostupné z: <http://computationalculture.net/computational-culture> [cit. 30. 10. 2013].