Do průpravné části řadíme tak zvané zahřátí (warming up), které může mít různou náplň a rytmická cvičení. Můžeme využívat drobných pohybových her, napodobování lektora nebo pohybové improvizace na zadané téma či prosté improvizace na hudební motiv.
K warming up patří i uvolnění a protažení svalů tanečníků (strečink). Strečink je velmi důležitá část hodiny.
Vzhledem k faktu, že studenti se zrakovým postižením jsou často zkráceni, mají sklon k silným svalovým dysbalancím a nemají přesnou představu o poloze těla a jeho jednotlivých segmentů, doporučujeme věnovat této časti hodiny zpočátku více času. Je velmi přínosné naučit studenty bezchybné provedení cviků a dávat důraz na správnou tělocvičnou a baletní terminologii.
Warming up slouží také k lepšímu uvědomění tanečníkova těla. Zahrnuje nácvik správného držení těla, které je základem nejen pro estetický pohyb, ale také pro zdraví člověka. Lektor by měl korigovat řádné držení těla, nacvičuje vhodný přesun těžiště a správný stereotyp chůze. Vhodná je i motivace k pravidelnému samostatnému nácviku ve volném čase.
Rytmická složka vnáší do tanečního pohybu přesný řád – organizuje čas, ve kterém pohyb probíhá, upřesňuje pohyb a může tanečníka vést. Rytmus tvoří nejužší spojitost tance s hudbou. Proto je velmi důležité věnovat v hodinách dostatek času rytmickým cvičením a průpravě vůbec. Do lekcí zařazujeme rytmickou chůzi, vytleskávání, vydupávání či jednoduché krokové variace v daném rytmu. V praxi se osvědčily orffovy nástroje, PET láhve, šátky s našitými ozdobnými penízky nebo ozvučnice na tanečních botách.
Průpravnou část můžeme obohatit o různé hry a pohybové sestavy, které jsou zaměřeny na práci se stabilitou a koordinací. Podkladem mohou být i drobné úpolové hry ze skupin přetahů a přetlaků nebo koordinační prvky z psychomotoriky.
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.