HOFMANN, E. a kol. Integrované terénní vyučování. Brno: Paido, 2003. 124 s.
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. 2. vyd. Praha: Portál, 2009.
Kl. Davida 1916
KOLEJKA, J. Jak dál v geografickém vzdělávání talentované mládeže po iGEO 2013 a nejen jí. In RUDA, A. (ed.): 21. středoevropská geografická konference Výzkum a výuka v geografickém vzdělávání 11.–12. září 2013 Brno, sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2014.
LAMBERT, D., BALDERSTONE, D. Learning to Teach Geography in the Secondary Schoul. London and New York. Great Britain: RuotledgeFalmer 2000.
LIDMILA, J. Topografická příprava. 2. vyd. Brno: Univerzita obrany, 2006.
MADARASOVÁ GECKOVÁ, A. et al (eds.) Mezinárodní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků na základě výzkumu studie Health Behaviour in School-Aged Children realizované v roce 2014 Česká republika, Slovenská republika, Maďarsko, Ukrajina a Polsko. Omlouc, Košice: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. URL http://www.hbsc.upol.cz/ [cit. 1. 10. 2017].
MACHYČEK, J. a kol. Základy didaktiky geografie. Bratislava: SPN, 1985.
MARADA, M. Jak na výuku zeměpisu v terénu. Geografické rozhledy. Praha: ČGS, 2005/2006, č. 3, ročník 15, 2006. s. 32.
OOST, K., De VRIES, B., Van der SCHEE J. A. Enquiry-driven fieldwork as a rich and powerful teaching strategy – school practices in secondary geographyeducation in the Netherlands, International Research in Geographical and Environmental Education, 2011, 20: 4, 309–325, DOI: 10.1080/10382046.2011.619808.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016.
RICKINSON, M. et al. A review of Research Outdoor Learning. National Foundantion for Educational Research and King´s College London, 2004.
ŘEZNÍČKOVÁ, D. (2008), Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Výuka v krajině. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, ISBN 978-80-86561-63-9.
SPALOVÁ, K. Metodika zeměpisu na školách obecných a měšťanských. 3. vyd. Velké Meziříčí 1936.
ŠUPKA, J., HOFMANN E., RUX, J. Didaktika geografie. I. Brno: Masarykova univerzita, 1993.
TICHÝ, O., JANKA, J. Metodika zeměpisu pro dálkově studující. Praha: SPN, 1963.
TURKOTA, J. a kol. Základy všeobecnej didaktiky geografie. Bratislava: SPN, 1980.
ZÁLESKÝ, J. Terénní výuka. Geografické rozhledy. Praha: ČGS, 2009/2010, č. 2, ročník 19, 2009. s. 32
SVOBODOVÁ, H., MRÁZKOVÁ, K. Hry s GPS. In Svatoňová, H. a kol. Využití navigačních systémů ve školních environmentálních projektech. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2014. s. 29–32.
ZÁLEŠÁKOVÁ, Eva. Pokladové hry ve výuce zeměpisu. Brno, 2015. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
BOČEK, M. Textilní průmysl v Jihomoravském kraji: historie a současnost. Brno: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2007.
KULÍSKOVÁ, A. Historické jádro města Brna – kulturně historická identita území a ochrana jeho hodnot. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2012.
MUSIL, L. Srovnání poskytovaných služeb ve vybraných ubytovacích zařízeních a návrh na jejich rozšíření Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2015.
PLOG, S. C. (1973): Why Destinations Rise and Fall in Popularity. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly (Nov.), pp. 13–16.