Na jednom dalekém ostrově žili rybáři, kteří najednou měli prázdné sítě.
A protože se obyvatelé ostrova živili převážně rybami, přemýšleli, jak dál. „Co takhle vyrazit na moře?“ napadlo jednoho z nich.
Rybářům nezbylo nic jiného, než své sítě naložit na velkou loď a vyplout.
Jednou při rybolovu přišla velká bouře.
Při bouřce loď narazila na útes a urazila si příď a loď se začala potápět. Posádka si musela nasadit záchranná kola.
Při potápění loď ještě narazila do útesu zádí. Nezbývalo mnoho času, rybáři začali rychle skákat do vody, aby se nepotopili s lodí.
Naštěstí jela kolem druhá rybářská loď, která celou posádku zachránila. Po bouřce se navrátily ryby i na pobřeží ostrova a rybáři už nikdy nepotřebovali nikdy vyplout na moře a mohli se radovat ze svých rodin a dětí, se kterými si mohli hrát.
Na jednom dalekém ostrově žili rybáři, kteří najednou měli prázdné sítě.
Hlavní zaměření | seznámení s vodou, zahřátí |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 50 cm |
Popis hry | Učitelka nebo jedno dítě budou v roli rybáře a ostatní děti rybičky. Rybáři a rybičky stojí naproti sobě každý na opačné straně bazénu. Rybáři zahájí lov zvoláním: „Rybičky, rybičky, rybáři jedou!“ Rybáři a rybičky vyběhnou proti sobě a rybáři se snaží chytit co nejvíce rybiček, které se snaží dostat na druhou stranu bazénu. Každá chycená rybka se stává rybářovým spojencem a tvoří síť, jež se stále zvětšuje, dokud nejsou všechny rybičky chyceny. |
A protože se obyvatelé ostrova živili převážně rybami, přemýšleli, jak dál. „Co takhle vyrazit na moře?“ napadlo jednoho z nich.
Hlavní zaměření | seznámení s vodou, protažení | |
Pomůcky | žádné | |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 60 cm | |
Říkanka |
|
ukazují „moc“ rukama ukazují ukazováčkem co nejvýš hvězdy na obloze vlnící se pohyb ruky |
Popis hry | Děti cvičí při říkance podle učitelky plavání. |
Rybářům nezbylo nic jiného, než své sítě naložit na velkou loď a vyplout.
Hlavní zaměření | splývání na zádech |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 60 cm |
Popis hry | Děti se položí na hladinu na znakovou polohu v připažení. Nemusí myslet na dýchání, dívají se vzhůru, udržují tělo ve vodorovné poloze s mírnými pohyby paží a nohou. |
Jednou při rybolovu přišla velká bouře.
Hlavní zaměření | seznámení s vodou, nácvik znakového kopu |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 50 cm |
Říkanka |
|
Popis hry | Děti rozdělíme na kraje bazénu proti sobě. Mají natažené nohy. Při říkance kopou nohama, kdy ke konci říkanky se snaží kopat co nejvíce. |
Při bouřce loď narazila na útes a urazila si příď a loď se začala potápět. Posádka si musela nasadit záchranná kola.
Hlavní zaměření | nácvik záběru prsových rukou |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | schodiště bazénu s hloubkou do 1 m |
Říkanka |
|
Popis hry | Děti opakují pohyb podle ukázky učitelky (prsové paže) za doprovodu básničky. |
Při potápění loď ještě narazila do útesu zádí. Nezbývalo mnoho času, rybáři začali rychle skákat do vody, aby se nepotopili s lodí.
Hlavní zaměření | orientace ve vodě, skoky do vody |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | bazén s hloubkou do 90 cm |
Popis hry | Děti ze stoje skočí do vody a to samostatně nebo za asistence učitele držením za ruku. Doskok do vody může být s nebo bez zanoření obličeje. |
Naštěstí jela kolem druhá rybářská loď, která celou posádku zachránila. Po bouřce se navrátila ryby i na pobřeží ostrova a rybáři už nikdy nepotřebovali nikdy vyplout na moře a mohli se radovat ze svých rodin a dětí, se kterými si mohli hrát.
Hlavní zaměření | relaxace |
Pomůcky | libovolné |
Vodní prostředí | bazén s hloubkou do 1 m |
Popis hry | Vhodnou relaxací pro děti je volná hry v bazénku s hračkami a vodními pomůckami. |