Byl jednou jeden vláček a ten tuze rád jezdil po kraji a poznával nová místa. Byl to zvědavý vláček. A tak si jednoho dne vyrazil na výlet.
Cesta byla dlouhá a vláček dojel až k místu, kde tunel ústil pod zem. Tunel byl úzký a muselo se jet velice opatrně. Mašinka se rozhodla, že rozpojí své vagónky a každý projede tunelem sám.
Ale co se nestalo. Vagónky se poztrácely. Mašinka měla o své vagónky strach a tak je začala volat. Rozburácela svůj motor, aby byla slyšet široko daleko a také občas silně zahoukala.
Když se vagónky stále neozývaly, byla mašinka smutná a unavená a už jen tak bublala motorem.
Ale nakonec dostala mašinka nápad. Udělá svým vagónkům značky a vyvede je ven z tunelu.
A že to byl dobrý nápad, vagónky se na druhé straně tunelu všechny potkaly. To bylo radosti! Mašinka si je znovu pěkně spojila a odjížděli vesele domů.
Byl jednou jeden vláček a ten tuze rád jezdil po kraji a poznával nová místa. Byl to zvědavý vláček. A tak si jednoho dne vyrazil na výlet.
Hlavní zaměření | seznámení s vodou, zahřátí | |
Pomůcky | ponton | |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm | |
Říkanka |
|
|
Popis hry | Učitelka využívá čas říkanky k seřazení dětí do vláčku. Děti se drží za ramena, mašinka vede a paní učitelka říká a předcvičuje dětem: | |
|
chůze ve výponu běh chůze ve dřepu vztyk, chůze úklony vpravo, vlevo učitelka připraví tunel z pontonu a děti podjíždějí a houkají |
|
Přehrát video |
Cesta byla dlouhá a vláček dojel až k místu, kde tunel ústil pod zem. Tunel byl úzký a muselo se jet velice opatrně. Mašinka se rozhodla, že rozpojí své vagónky a každý projede tunelem sám.
Hlavní zaměření | potápění, kraulové nohy |
Pomůcky | ponton |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Učitelka drží ponton na hladině. Každé dítě zvlášť podplave ponton na druhou stranu, kope kraulové nohy. Učitelka může říct, že tunel je dlouhý a nechat děti úkol zopakovat směrem zpět. |
Přehrát video |
Ale co se nestalo. Vagónky se poztrácely. Mašinka měla o své vagónky strach a tak je začala volat. Rozburácela svůj motor, aby byla slyšet široko daleko a také občas silně zahoukala.
Hlavní zaměření | kraulové nohy |
Pomůcky | žádné, příp. pás |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Děti se chytnou okraje bazénu, natažené ruce a kopou kraulové nohy. Učitelka kopání motivuje přirovnáním k hluku motoru. Pauza, děti nohama klesnou, zahoukají jako mašinka „šššš hů“ a zkusí kopat ještě jednou, tentokrát mírněji a bublat do vody. Dbáme, aby pohyb vycházel z kyčlí, kolena byla jen přiměřeně pokrčená. |
Přehrát video |
Když se vagónky stále neozývaly, byla mašinka smutná a unavená a už jen tak bublala motorem. Ale nakonec dostala mašinka nápad. Udělá svým vagónkům značky a vyvede je ven z tunelu.
Hlavní zaměření | znakové nohy |
Pomůcky | lepky, příp. pás |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Učitelka drží ponton jako tunel, děti proplouvají tunelem v poloze na zádech, kopou znakové nohy, lepku si drží na bříšku a přilepí ji naspod tunelu. Dbáme, aby pohyb vycházel z kyčlí, kolena byla jen přiměřeně pokrčená. Hlava v prodloužení páteře, uši ve vodě. |
Přehrát video |
A že to byl dobrý nápad, vagónky se na druhé straně tunelu všechny potkaly. To bylo radosti! Mašinka si je znovu pěkně spojila a odjížděli vesele domů.
Hlavní zaměření | dynamická relaxace |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Říkanka |
|
Popis hry | Děti se chytnou za ruce a spojí se do kruhu. Zahrají si známou hru: poskakují, odříkají říkadlo a ponoří se. |
Přehrát video |