Tipy pro zkoušení pomocí skenovatelných formulářů ˙ Příprava na písemku o vytvořte v IS sadu otázek a odpovědník, sestavte zadání, vyzkoušejte, zda se vám více líbí tisknout zadání z prohlížeče nebo přímo na tiskárnu o zvlášť ověřte, jak se vytisknou veškeré nestandardní znaky a značky, které v zadání máte o zadání s obrázkem lze zatím tisknout pouze z prohlížeče o můžete studentům rozeslat hromadný e-mail s radou, aby se podívali na Osobní administrativa --> Nápověda --> Student --> Zkoušení se skenovatelnými odpovědními listy o Aby v klidu pochopili, jak mají do formuláře vepsat učo a číslo zadání. o ověřte u LVT vaší fakulty postup při skenování: zda budete skenovat sám (jak a kde), nebo zajistí servisní pracovník o vytiskněte dostatečné množství náhradních odpovědních listů o odpovědní listy lze též kopírovat na kvalitní kopírce Dbejte na to, aby nebyly okopírovány šikmo. I mírně otočené odpovědní listy nemusí rozpoznávací program správně načíst. Pokud máte pochybnosti o kvalitě kopírky, doporučujeme vyzkoušet si na nečisto zaškrtat a nechat rozpoznat několik listů. Nebo listy nekopírujte, ale vytiskněte. ˙ Při písemce o zkontrolovat prezenci lze dle seznamu přihlášených na zk. termín z IS a dle ISIC. v průběhu písemky dozor může dle ISIC volně položeného na lavici namátkou kontrolovat, zda student vyplnil do odpovědního listu učo odpovídající jménu na ISIC o na tabuli vysvětlete způsob zápisu cifer učo a čísla zadání do odp. listu o na listu nelze škrtat, pouze jemně gumovat o doporučte studentům, aby odpovědi připravovali nejprve na zadání a před koncem písemky je vyzvěte, aby je přepsali do odpovědního listu. Udělá-li student v listu chybu, roztrhněte list a vydejte mu nový, kam údaje přepíše o zdůrazněte studentům, aby odpovědi zaškrtávali tučnou čarou. Někteří studenti se mohou pokusit o podvod tím, že odpovědi, u kterých si nejsou jisti, zaškrtnou velmi tence, což rozpoznávací program může chápat jako nezodpovězenou odpověď. Student pak vyčká a pokud šlo o odpověď správnou, domáhá se ruční opravy výsledku. Doporučujeme tedy, aby učitelé reklamace nestandardně zaškrtnutých odpovědí ignorovali a ponechali rozhodnutí na rozpoznávacím programu. o před odevzdáváním vyzvěte, aby zkontrolovali, že nezapomněli učo a číslo zadání vyplnit o zadání studentům můžete a nemusíte ponechat, lze jim ho např. zveřejnit až ke konci zk. období zveřejněním prohlídky odpovědníku v IS o sdělte termín, kdy v IS uvidí známky, nasnímané listy, příp. zadání - ušetříte si dotazy ˙ Po písemce o samostatně nebo s podporou LVT proveďte snímání odpovědních listů, pokud se některé nerozpoznaly, opravte ručně. Výsledkem operace je napojení odpovědí na odpovědník a uložení získaných počtů bodů do poznámkového bloku o známky lze s výhodou udělit hromadně pomocí operace s poznámkovým blokem 'převod bodů na hodnocení' o zveřejněte studentům nasnímané odpovědní listy, někdo může reklamovat rozpoznání písemky, vyřešte ručně o rozpoznávací software je dále vylepšován; pokud zaznamenáte případ vadného rozpoznání, zašlete na adresu správců IS učo studenta, kód předmětu, případně další identifikaci písemky o studenti mají informaci o tom, kde najdou nasnímané listy, uvedenou pod odkazy Osobní administrativa --> Nápověda --> Student --> Zkoušení se skenovatelnými opovědními listy o nahlížení do zadání (vč. vyznačení správných odpovědí nebo bez tohoto vyznačení) lze umožnit v Popisu odpovědníku