CZ.1.07/2.2.00/28.0041 Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení E-learning pohledem studenta Zkušenosti e-learningem během bakalářského studia na FSS Adam Muras V obecné rovině … Setkání s e-learningovými prvky během studia sociologie a environmentálních studií – během semestru (studia) – během zkoušení – čistě e-learningové kurzy Různorodé užití e-learningu na oborech a u konkrétních vyučujících E-learning při studiu Prvky při studiu během semestru – interaktivní osnovy – online prezentace – studijní weby – diskusní fóra Interaktivní osnovy Online .pdf prezentace Studijní weby Diskusní fóra E-learning při zkoušení Prvky při zkoušení – výše zmíněné – odevzdávárny – testy na PC • automatizované (uzavřené otázky) • neautomatizované (otevřené otázky) Testy na PC Čistě e-learningové kurzy Spíše dobrovolné „C“ kurzy – Kurz práce s informacemi (FF), Angličtina online (PdF), Přírodní hrozby a rizika v krajině (PřF) Bezkontaktní styl výuky spojuje všechny výhody (ale také nevýhody) jednotlivých e-learningových prvků Např. Přírodní hrozby a rizika v krajině Závěrem Výhody – bezkontaktní (nemoc, zaměstnání atp.) – názornější než výklad (animace, videa, schémata) – lepší využití rozšiřujících materiálů (odkazy na další literaturu) Nevýhody – u čistě e-learningových kurzů odcizení učitel–student – bez pravidelných kontrol (průběžné testy) může být méně motivující ke studiu +/– při náhodně generovaných testech na PC horší kolektivní spolupráce  Děkuji za pozornost