ZAJÍMAVÁ GEOMETRIE PRO KAŽDÉHO Růžena Blažková Pedagogická fakulta MU Motivace • Potřeba využívání konstruktivistických metod ve výuce matematiky na úkor trasmisívních • Více myslet než memorovat • Má-li žák myslet, musí mít o čem, musí mít v hlavě nějaké poznatky • Poznatky získává vlastními zkušenostmi a vlastní činností • Poznatky jsou nepřenosné Důvod vytvoření publikace • Přednášky pro učitele v rámci dalšího vzdělávání - Geometrie pomocí překládání papíru • Přednášky pro studenty v rámci didaktiky matematiky – Alternativní formy práce ve výuce geometrie • Potřeba zachytit dynamické procesy • Potřeba zachytit jednotlivé fáze vytváření geometrických útvarů Obsah publikace – první část • Rozvíjení geometrické představivosti • Základní geometrické útvary a vztahy mezi nimi • Úhel • Trojúhelník • Mnohoúhelníky Obsah publikace – druhá část • Konstrukce omezenými prostředky • Provázková geometrie • Myšlení – polovina práce • Ukázky