Komplexní e-learningový předmět Věra Anthová Ústřední knihovna PřF MU anthova@sci.muni.cz Historie předmětu • XK010 Informační výchova (vědecké informace a jejich vyhledávání) - 1 kr. • 2002 vznik předmětu • 2005 zahájena spolupráce s e-technikem-> prvky elearningu, celosemestrální předmět • 2008 plně e-learning - > IS nebo LMS MOODLE? • vzrůstající zájem -> nešlo z kapacitních důvodů uspokojit • po vzniku KUK- odešli kolegové, spolupráce Současnost • https://is.muni.cz/auth/el/1431/jaro2010/X K010/index.qwarp • Hlavní aplikace: Interaktivní osnova, Diskusní fórum,Testy (Sady otázek a Odpovědníky) , Výukové materiály (interaktivní tutoriály), Odevzdávárny • Učitelská agenda: Zkoušení, Hodnocení, Poznámkové bloky, Seminární skupiny Nevýhody a výhody • Náročná příprava • Vyšší „úmrtnost“ studentů • Nižší motivace studentů • Náročnější administrativa v IS • Náročná příprava výukových materiálů • Ztráta osobního kontaktu • Prostor k aktualizaci kurzu • Větší počet studentů • Časová flexibilita • Neomezený přístup k názorným výukovým materiálům • Hromadná komunikace • Efektivní cílení výuky podle studovaných oborů • Konstruktivní podněty řešení e-learningových aplikací Děkuji za pozornost  anthova@sci.muni.cz